3. 「準胝尊の救い: 現世と来世での福徳と選択肢」
優しき風が静かに森を包み込む中、古いお寺の一室に、心静かに瞑想する人々がいた。その中には、ひとりの青年僧がいた。彼は輪廻転生についての古い経典を熟読し、霊視を通じて深淵なる真理を模索していた。
「準胝尊はよい境界に輪廻転生することを助けてくださる仏さまである」という言葉が彼の心に響いた。そして、その日から彼は、準胝尊の助けを仰ぎながら、輪廻転生の道を歩み始めた。
彼は「準胝観音経」を日々読誦し、その深い教えを受け入れた。そして、準胝尊の教えによって、人々が生死の苦しみから解放され、幸福な境界へと導かれることを信じて疑わなかった。
その日々の修行の中で、彼は三つの選択肢を見出した。現世で福徳を積み、仏になる。涅槃に入り、生死の輪廻を絶つ。または、来世も幸福な人生を享受することを願う。彼は心を決め、その選択肢の中から一つを選ぶことを決意した。
そして、彼は準胝尊の真言を唱えることで、人々を救う道を歩み続けた。その真言は彼の命を救い、運命を転換した。彼はその恩恵に感謝し、他の人々にも同じように真言を唱えるよう勧めた。
彼の物語は、まるで古代の伝説のように語り継がれ、多くの人々に希望と力を与えた。そして、彼の努力と信念によって、世界はより美しい場所へと変わり始めたのである。
よい来世を迎える方法は瞑想法だけではない。ほかにも、いくつか方法があ るのでご紹介する。
輪廻転生瞑想法とともに、ぜひこれらの方法もあわせて実践することをお勧 めする。
準胝尊の助けをいただく
わたくしは、「輪廻転生瞑想法」を発表するにあたり、「阿含経」をはじめとす るいろいろな経典や文献を調べ、また霊視もおこない、輪廻転生についての研 究をおこなった。
そして、その過程で、
Chakras and Mindfulness: The Quest for Happiness and Enlightenment"
「準胝尊はよい境界に輪廻転生することを助けてくださる仏さまである」
ということに気づいたのである。 準胝尊とは、阿含宗の本尊である真正仏舎利尊(仏舎利とは釈尊の御遺骨であ り、古来、生ける釈迦として尊崇される。「真正」とわざわざ銘打つの世に仏舎利と称されているもののほとんどは、蝋石の類であり、正真正銘の仏舎利はじつに稀 だからである)の変化身で、準胝観音のことであるが、この観音さまは如来とし ての尊格を持たれており、準胝如来としてお祀りすることもある。
何度もいっているように、人間は死ねばそれで終わりではない。肉体が滅び 魂魄は残り、それがつぎの世に生まれ変わっていく。しかも、一度生まれ 変わればそれで終わりなのではなく、車の輪が廻るように何度も何度も生と死 くり返す。それで輪廻転生とよぶわけである。
ただし、かならずしも再び人間に生まれ変われるという保証はなく、生きて いるときの業しだいでは、馬や牛や豚などの家畜に生まれたり、犬や猫に生ま れ変わることもありうる。
どうせ生まれ変わるのならば、やはり人間に生まれ変わるのがよいと思うの が当然であろう。
では、ただ人間に生まれ変われたならば、果たしてそれだけで満足であろう か?
やはり、人として生まれ変わるのであれば、来世はできるだけ幸福な人間と して生まれていきたい、と思うはずである。
前述のように、その願いをかなえてくださるのが、準胝尊なのである。 それ は阿含宗の信徒が毎日読誦している、「準胝観音経」に記されている。短いお経 であるから、まず全経文を読んでみよう。
じゅんていくどくじゅ
じゃくじょう
こころつねず
いつさいもろもろ だいなんよ
「準胝功徳聚。寂静にして心常に誦すれば一切諸諸の大難能く是の人を侵す こと無し。天上及び人間福を受くること仏の姫くしの意味にはば定
とうどう
こもうざいか
も わ せいがんだいひ
うちいちにん
んで無等等を得ん。若し我れ誓願大悲の裡一人として二世の順を成ぜずんば我
うちだ
虚妄罪過の裡に堕して本覚に帰らず大悲を捨てん」
この中に「二世の願を成ぜずんば」という部分があるが、これこそ、準胝尊
もんしょう
が「人がよい境界へ転生するように助けてくださる仏さま」であることの文証 なのである。
さきほどものべたように、準尊は如意宝珠、つまり真正仏舎利尊の変化身 である。この尊は絶大な神通力を誇る二大龍王を眷属としてしたがえており、 この尊を心から信じて、心静かにそのご真言を読誦する者をあらゆる大難から 守り、悪因縁を解脱させ、さらにはあらゆる福徳を授けてくださる。
しかし、とくにすばらしいのは、さきにあげた「二世の願」を持つことであ る。 二世とは現世と来世のことである。 準尊は現世と来世にわたってわたく したちを救う、という誓願を持っておられるのである。
わたくしはこれまで、「二世の願」とは現世で人々を因縁解脱 (成仏) に導 現世だけで完全に解脱できなかった人は来世で因縁解脱を成就させるとい 誓願であると単純に考えていた。しかし、もっと深い意味があると思いい たったのである。
つまり、来世での救いとは、来世で因縁解脱を成就するということだけでは
三種類の選択
なく、よい境界の人間として来世へ生まれていく、という意味も含まれていた のである。
わたくしは今回、そのことをはっきりと認識した。
つまり、準胝尊の信仰には、つぎの三種類の選択肢があるわけである。 まず第一の選択肢は、「現世において最高の福徳を得て、さらにこの世におい 完全に解脱を得て仏になる」というものである。
ねん
第二の選択肢は、「もう二度と生まれ変わりたくないと願う人は、死後に涅槃 (ニルヴァーナ)に入り、完全に生死輪廻の流れを絶つ」というものである。
最後の第三の選択肢は、「来世もよい境界に生まれ変わって幸福な人生を享受 したいと願う人は、その願いどおりの来世を迎えることができる」というもの である。
皆さんも、そのどれかを選んでおくとよいであろう。臨終を迎えてから選択
するのでは遅いのであるから。
来世はいまよりももっと幸運な人間に生まれて、幸福を享受したいという人 は第三の選択肢を選べばよろしい。また、もう輪廻転生などイヤだ 人生なん こりごりだという人は第二の選択肢を選べばよいだろう。 どれを選んでも よいわけだからすばらしいのである。
二世にわたる救いの真言行
万が一にでも、死後に心細いことが起きたならば、すぐに準胝尊真言を唱え なさい。 準如来は現世と来世の二世にわたって成仏へ導いてくださる仏さま であるから、死後の世界でもかならず救ってくださる。
そのためには、生きているいまから準胝尊真言行をおこなうことが大切であ る。 準尊真言は如意宝珠(文字どおり「意の如く宝を生み出す珠」。古来インドで は、この世界のどこかに、 如意宝珠があると信じられてきた。釈尊滅後、仏舎利を祀 り、祈りを込めたところ、つぎつぎと生じる霊験に、人々は仏陀の御遺骨こそ、と信ずるようになったのである)そのものである。
これほどの宝物を活かしていないように思う。 この宝物を活か しいときだけではなく、常日ごろからご真言をお唱えすることが肝 である。
準尊真言行を実践する人は、絶対に災難に遭わず、かならず運がよくな る。わたくしは自分の体験から断言できる。 わたくしは事業に失敗して自殺を 図ったとき、「準胝観音経」と準胝尊真言が収録された小経本を授かり、命を救 われた。それ以来、わたくしは必死の思いで朝と晩のそれぞれに真言を一千遍 以上は唱えて、運命を転換したわけである。
わたくしは準胝如来へのご恩返しとして、準胝尊真言の読誦を人々に勧めて きた。これによって、多くの人が危難から救われている。皆さんも一心に準 尊真言を唱えなさい。その準胝尊真言とは、
「ノウバ・サッタナン・サンミャクサンボダクチナン・タニャタ・オン・シャ レイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ」
わたくしと同じくらいの熱意を込めて、一日に一千遍ぐらい唱えなさい。 か ならず奇蹟は起き、運命の歯車は大きく変わってくるのである。
Meditation is not the only way to have a good afterlife. There are several other methods that I will introduce below.
We recommend that you practice these methods together with the reincarnation meditation method.
Receive the help of a junior priest
In announcing the ``Rinne Tensei Meditation Method,'' I investigated his various scriptures and documents, including the ``Agon Sutra,'' and conducted spiritual observations to conduct research on rinne tensei.
And in the process,
``Junifuson is a Buddha who helps us to reincarnate into good boundaries.''
That's what I realized. Junteison is the principal image of the Agon sect of Buddhism. Most of them are of the type Rouseki, and genuine Buddha relics are extremely rare), and it refers to Juntei Kannon. It is sometimes worshiped as the Buddha of Death.
As I have said many times, when a person dies, it is not the end. When the body perishes, the soul remains and is reborn in the next world. What's more, once you're reborn, it's not the end. Life and death repeat over and over like the wheels of a car. That is why it is called reincarnation.
However, there is no guarantee that he will be reborn as a human again, and depending on the work he did when he was alive, he could be reborn as a domestic animal such as a horse, cow, or pig, or reborn as a dog or cat.
It's natural for him to think that if he was going to be reborn anyway, it would be better to be reborn as a human.
So, if you were simply reborn as a human, would that be enough?
After all, if he were to be reborn as a human being, he would want to be born as a happy human being as much as possible in his next life.
As mentioned above, the person who makes that wish come true is Jun Fuson. This is written in the ``Junkei Kannon Sutra,'' which is recited every day by members of the Agon sect. Since it is a short sutra, let's read the entire text first.
Junte Ikudokuju
Jakujo
Kokoro Tsunezu
When is everything important?
"Supreme meritorious virtue. If you recite it quietly and with all your heart, you will not be able to invade this person without any great difficulty.It is certain in the meaning of the Buddha's princess comb that she receives heavenly and human blessings.
Toudou
Komozai?
mowa seigandaihi
Uchiichinin
So you won't get unequal. If I were to fulfill my vow and great sorrow, I would become the second generation.
Uchida
Fall into delusion and sin, and do not return to true wisdom and abandon great sorrow."
There is a part in this that says, ``Fulfilling the wishes of the second generation,'' and this is exactly what the second generation's wish is.
Monsho
This is proof that the Buddha is a ``Buddha who helps people to reincarnate into good boundaries.''
As mentioned earlier, the quasi-venerable deity is the Nyoi Hoju, that is, the incarnation of the true Buddha's relics. This deity has two great dragon kings as vassals who boast tremendous supernatural power, and those who believe in this deity from the bottom of their hearts and quietly recite its mantras are protected from all kinds of calamities, liberated from evil karma, and furthermore, they are protected from all kinds of troubles. Bestow blessings.
However, what is especially wonderful is to have the ``wishes of the second generation'' mentioned earlier. Nisei means the present life and the next life. The Junson has a vow to save us both in this life and the next.
Until now, I have simply thought that the "second generation's wish" is a vow to guide people to liberation from karma (becoming a Buddha) in this world, and to help those who were not completely liberated from karma in the next life achieve liberation from karma. was. However, he thought there was a deeper meaning, so he did just that.
In other words, salvation in the next life does not just mean achieving liberation from one's fate in the next life.
Three types of selection
It also had the meaning of being born into the next life as a person with good boundaries.
I realized this clearly this time.
In other words, there are the following three options for the faith of a quasi-feeson. The first option is to "acquire the greatest blessings in this world, and then attain complete enlightenment in this world and become a Buddha."
year
The second option is that those who do not want to be reincarnated again should enter Nirvana after death and completely cut off the cycle of birth and death.
The third and final option is, ``People who wish to be reborn in the next life on a good boundary and enjoy a happy life will be able to meet their wishes in the next life.''
I think everyone should choose one of them. Choose after the death
Because it is too late to do so.
Those who want to be born into a more fortunate person in the next life and enjoy happiness should choose the third option. Also, if you don't want to reincarnate anymore and find life boring, you should choose the second option. Whichever he chooses is fine, which is great.
Mantra of salvation for two generations
In the unlikely event that something unsettling happens after death, he should immediately recite the mantra of ``Jibeison.'' Since the quasi-Nyorai is a Buddha who guides us to Buddhahood in the two lives of this life and the next, he will surely save us in the world after death.
To achieve this, it is important to practice the Mantra of Juseison from the moment you are alive. The quasi-son mantra is the Nyoi Hoju (literally, “a jewel that creates treasure as one wishes”. In ancient India, it was believed that there was a Nyoi Hoju somewhere in this world. As a result of the miraculous experiences that occurred one after another, people came to believe that it was the remains of the Buddha.)
I feel like we're not making the most of this treasure. It is important to recite this mantra not only when making use of this treasure, but also on a daily basis.
Those who practice the quasi-sonson mantra will never encounter misfortune and will always have good luck. I can confirm this from my own experience. When I tried to commit suicide after failing in business, he saved my life by giving me a book of small sutras that contained the ``Junpo Guanyin Sutra'' and the Junposon Mantra. Since then, I have desperately recited the mantra more than 1,000 times each morning and evening, and have changed my destiny.
In return for my kindness to the Tathagata, I encouraged people to recite the Mantra of the Tathagata. This has saved many people from danger. Everyone, please recite the quasi-son mantra with all your heart. The quasi-teison mantra is
“Nouba sattanan sammyaksambodakchinan tanyata onsha lei shrei juntei sowaka.”
Recite it about 1,000 times a day with as much enthusiasm as I do. Without him, a miracle will occur, and the gears of destiny will change dramatically.
This refers to suicide, homicide, accidental death, etc.