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縁起流転水想観  般若心経 意訳  Auspicious flow of water, Heart Sutra

2024-07-26 18:34:29 | タブレットPC

縁起流転水想観
般若心経 意訳
仏説摩訶般若波羅蜜多心経
観自在菩薩行深般若波羅蜜多時照見五蘊皆空度一切苦厄舎利子色不異空空不異色色即是空空即是色受想行識亦復如是舎利子是諸法空相不生不滅不垢不浄不増不減是故空中無色無受想行識無眼耳鼻舌身意、無色声香味触法無眼界乃至無意識界無無明亦無無明尽乃至無老死亦無老死尽無苦集滅道無智亦無得以無所得故菩提薩埵依般若波羅蜜多故心無罣礙無罣礙故無有恐怖遠離一切[注 6]顛倒夢想究竟涅槃三世諸仏依般若波羅蜜多故得阿耨多羅三藐三菩提故知般若波羅蜜多是大神呪是大明呪是無上呪是無等等呪能除一切苦真実不虚故説般若波羅蜜多呪
即説呪曰羯諦羯諦波羅羯諦波羅僧羯諦菩提薩婆訶
般若心経
 

 
 
 

 
舎利子よ。
 その教えをここに説くならば、形ありとて形にとらわるべからず。縁あってかりに形を生じたものなれば、縁によっては、また、形なき空なるものに変らん。また、形なしとて無しと思うな、縁によっては、形を生じ相をあらわす。
たとえば、かの水を見よ。熱するという縁をあたうれば熱湯となり、蒸気となって空にとけこむ。

 

さむればふたたび水となり、雨となって地に降りそそぐ。寒冷の縁にあわばかたき氷となり、つめたき霜の柱となる。
 

水の自性に変りなく、ただ縁によってかく変化す。世のことすべてみなこの如し、形あるも無きも本は一体にして、すべて因縁次第なり。

 
人の心の作用の、受も想も行も、識のはたらき、すべてこの理にほかならず。
人は敷き、悲しみ、あるいは喜ぶ、されど、人の性の内に、敷き、悲しみ、喜びの、
一定の性のあるにはあらず。因縁因果の理法により、因に応じ、縁が動いて、かりに相をあらわすのみ。これを空の理と云うぞ。         (意訳般若心経)
 
Engi Ruten
Enryaku-kan
Sariko.
If you teach that teaching here, don't take it as a form. Relationship
If it becomes a shape, it will change to an empty shape, depending on the edge. Also,
I don't think there is a shape, but depending on the edge, it creates a shape and represents a phase. For example,
Look at the water. When it hits the edge of heating, it becomes hot water and becomes steam and melts into the .emptiness
If you sneak in, it will become water again, and it will rain and pour on the ground. Abalone on the edge of cold
It becomes ice and becomes a pillar of frost. It does not change to the nature of the water, it changes only by the edge
You Everything about the world is like this, the book with and without form is united, and everything depends on the cause
Nari The action, the thought, and the deed of the actions of the human mind, the function of knowledge, all this reason.
A person lays, mourns, or rejoices, but within the sex of a person
Not to have a certain sex. According to the causal law, the edge moves according to the cause,
It only shows the phase. This is called      emptiness  theory. ______
延気流转
延历馆
沙利子。
如果你在这里教授那个教诲,不要把它当作一种形式。关系
如果它变成了一种形状,它就会根据边缘而变化为一个空的形状。还有,
我不认为有一个形状,但根据边缘,它创造了一个形状并代表一个阶段。例如,
看看水。当它碰到加热的边缘时,它就变成热水,变成蒸汽,融化在空虚中
如果你潜入,它会再次变成水,它会下雨,倾泻在地上。寒冷边缘的鲍鱼
它变成冰,变成霜柱。它不会改变水的性质,它只通过边缘而变化
你关于世界的一切都是如此,有形和无形的书是统一的,一切都取决于原因
Nari 人类心灵行为的行为、思想和行为,知识的功能,所有这些都是原因。
人有卧、有哀、有喜,但人之性别之内
无一定性别。因果律,缘随因而动,
唯显相。此谓空性论。
 
 


 
 
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縁起流転水想観  般若心経 意訳  Auspicious flow of water, Heart Sutra

2024-07-26 18:34:29 | タブレットPC

縁起流転水想観
般若心経 意訳
仏説摩訶般若波羅蜜多心経
観自在菩薩行深般若波羅蜜多時照見五蘊皆空度一切苦厄舎利子色不異空空不異色色即是空空即是色受想行識亦復如是舎利子是諸法空相不生不滅不垢不浄不増不減是故空中無色無受想行識無眼耳鼻舌身意、無色声香味触法無眼界乃至無意識界無無明亦無無明尽乃至無老死亦無老死尽無苦集滅道無智亦無得以無所得故菩提薩埵依般若波羅蜜多故心無罣礙無罣礙故無有恐怖遠離一切[注 6]顛倒夢想究竟涅槃三世諸仏依般若波羅蜜多故得阿耨多羅三藐三菩提故知般若波羅蜜多是大神呪是大明呪是無上呪是無等等呪能除一切苦真実不虚故説般若波羅蜜多呪
即説呪曰羯諦羯諦波羅羯諦波羅僧羯諦菩提薩婆訶
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舎利子よ。
 その教えをここに説くならば、形ありとて形にとらわるべからず。縁あってかりに形を生じたものなれば、縁によっては、また、形なき空なるものに変らん。また、形なしとて無しと思うな、縁によっては、形を生じ相をあらわす。
たとえば、かの水を見よ。熱するという縁をあたうれば熱湯となり、蒸気となって空にとけこむ。

 
さむればふたたび水となり、雨となって地に降りそそぐ。寒冷の縁にあわばかたき氷となり、つめたき霜の柱となる。
 
水の自性に変りなく、ただ縁によってかく変化す。世のことすべてみなこの如し、形あるも無きも本は一体にして、すべて因縁次第なり。
 
人の心の作用の、受も想も行も、識のはたらき、すべてこの理にほかならず。
人は敷き、悲しみ、あるいは喜ぶ、されど、人の性の内に、敷き、悲しみ、喜びの、
一定の性のあるにはあらず。因縁因果の理法により、因に応じ、縁が動いて、かりに相をあらわすのみ。これを空の理と云うぞ。         (意訳般若心経)
 
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If it becomes a shape, it will change to an empty shape, depending on the edge. Also,
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Look at the water. When it hits the edge of heating, it becomes hot water and becomes steam and melts into the .emptiness
If you sneak in, it will become water again, and it will rain and pour on the ground. Abalone on the edge of cold
It becomes ice and becomes a pillar of frost. It does not change to the nature of the water, it changes only by the edge
You Everything about the world is like this, the book with and without form is united, and everything depends on the cause
Nari The action, the thought, and the deed of the actions of the human mind, the function of knowledge, all this reason.
A person lays, mourns, or rejoices, but within the sex of a person
Not to have a certain sex. According to the causal law, the edge moves according to the cause,
It only shows the phase. This is called      emptiness  theory. ______
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沙利子。
如果你在这里教授那个教诲,不要把它当作一种形式。关系
如果它变成了一种形状,它就会根据边缘而变化为一个空的形状。还有,
我不认为有一个形状,但根据边缘,它创造了一个形状并代表一个阶段。例如,
看看水。当它碰到加热的边缘时,它就变成热水,变成蒸汽,融化在空虚中
如果你潜入,它会再次变成水,它会下雨,倾泻在地上。寒冷边缘的鲍鱼
它变成冰,变成霜柱。它不会改变水的性质,它只通过边缘而变化
你关于世界的一切都是如此,有形和无形的书是统一的,一切都取决于原因
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Buddha's supernatural powers Saheto Mahetto 仏陀の超能力 サヘト マヘトへ

2024-07-26 16:03:12 | タブレットPC
 

 
 
 
 
仏陀の超能力
サヘト マヘトへ(地名)
 
スラバスティの大長者スダッタ(須達多)が、仏陀のために大金を投じてここに土地を求め、大精舎を建立した。 仏陀の名声は四方につたわり、教えを乞うもの踵を接した。 この附近には、ジャイナ教その他の外道の寺院がたくさんあった。それらの寺院の指 導者たちは、仏陀の名声をねたみ、いろいろ、仏陀を中傷した。 中でもとくに、 仏陀を口のうまい山師にすぎないといいふらした。口さきで理論を説くだけで、なに一 神通力を持っていない、要するに口舌の徒であるという批難であった。当時のインド の宗教界では、指導者となるためには、なんらかの神通力を持つことが必須の条件と されていた。ところが、仏陀は、無用に神通力をあらわすことをきらって、この地に来 てから一度もその力を示すことがなかったのである。
他の教団の指導者たちは、これを、仏陀にその力がないからだと考え、これを攻撃し たわけである。仏陀が大神通力の持ちぬしであることを知っている高弟たちは、一度、 ぜひその力を示されるようおねがいしたが、仏陀は承知されなかった。いよいよ神通力 などないと思いあがった他教団の指導者たちは、自分たちのパトロンである他の長者や 勢力者たちを通じて、スダックに、仏陀と神通力の試合を申し入れた。負けたほうがこ の地を去るという条件である。 スダックもついにことわりきれず、仏陀に試合をし
た。あるいは、スダッタも仏陀の神通力を見たかったのかも知れない。仏陀もスダッタ の立場を考慮され、ついにこれを承諾された。
その日、他の教団の指導者たちが、これみよがしにさまざまな神通力を競い合ったさ いごに、仏陀がすがたをあらわされた。
仏陀は三層の高楼の露台にそのおすがたをあらわされたのである。いかなる神通力を あらわされるのかと群衆が固唾をのんで見守るなか、なんと仏陀は露台の手すりを無 作に乗り越えられ、空中に足を踏み出されたのである。一瞬、手をはなされる。仏陀墜 落! とみるまに、仏陀はそのままゆっくりと空中浮揚して、庭園にむらがる大衆の 頭上を越え、 きよらかな清水をたたえた庭園の池の上に立たれたのである。微風に小波 をたてる清涼池の水の上に、仏陀はしずかに立っておられるのである。 群衆が思わずわ が目をうたがったつぎの瞬間、仏陀の上半身は火炎となって燃えあがり、下半身は玉の ような水と化したのである。
目のあたりに見る大神通力に、なみいる他教団の指導者や、土地の勢力者をはじめ、 すべてのひとびとはその場にひれ伏して、頭をあげ得なかった。
Buddha's supernatural powers
Sahet Mahete (place name)
The great elder Sudatta of Sravasti invested a large sum of money in order to acquire land for the Buddha, and built a large temple here. The fame of the Buddha spread in all directions, and those who sought his teachings came to him. There were many temples of Jainism and other heretical religions in the vicinity. The leaders of these temples were jealous of the Buddha's fame and slandered him in various ways. In particular, they spread the word that the Buddha was nothing more than a smooth-talking charlatan. They criticized him for only preaching theories with his mouth and not having any supernatural powers, in other words, for being a man of words. In the religious world of India at that time, it was considered essential to have some kind of supernatural power in order to become a leader. However, the Buddha was reluctant to show his supernatural powers unnecessarily, and he never showed them since coming to this place.
The leaders of other religious orders thought that this was because the Buddha did not have the power, and attacked him. The disciples, who knew that the Buddha possessed great supernatural powers, asked him to demonstrate his powers once, but the Buddha refused. The leaders of other religious orders, who were increasingly arrogant and believed that the Buddha did not have supernatural powers, asked Sudhak, through their patrons, other wealthy people and powerful people, to challenge the Buddha to a supernatural contest. The condition was that the loser would have to leave the land. Sudhak could not refuse at last, and challenged the Buddha to a contest. Perhaps Sudatta also wanted to see the supernatural powers of the Buddha. The Buddha, taking Sudatta's position into consideration, finally agreed.
That day, after the leaders of other religious orders had ostentatiously competed against each other in various supernatural powers, the Buddha appeared.
The Buddha appeared on the terrace of a three-story building. While the crowd watched with bated breath, wondering what supernatural powers he would display, the Buddha suddenly climbed over the railing of the terrace and stepped into the air. In an instant, his hands were released. "Buddha falls!" they thought. The Buddha then slowly rose into the air, flying over the heads of the crowd gathered in the garden, and stood on the garden's pond, which was filled with pure, clear water. The Buddha stood quietly on the refreshing water of the pond, which rippled in the gentle breeze. The crowd was dumbfounded, and in that moment, the upper half of the Buddha's body burst into flames and the lower half turned into a ball of water. The great supernatural power they witnessed caused all the people, including the leaders of other religious groups and local powerful people, to kneel down on the spot and be unable to lift their heads.
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2024年7月26日 九星   今日の運命 Today's Fate 今日缘分

2024-07-26 09:18:38 | タブレットPC


2024年7月26日
九紫火星の日
金銭問題、女性にかかわる苦労あり。人に背反されることあり。派手な苦労をする日
再生の週 壊の日
不要なものを精算し身辺を整える日
何事も控えめに慎重に過ごしたい日です。何かとトラブルに発展しがちなので、冷静に落ち着いて物事に対処することが大切です。上手くいかないからと我を通したり、忠告に耳を傾けないと、負の連鎖に陥ってしまいます。自分のことは控えめにし、他人に尽くしてあげることで、破壊の作用が中和できます。また、良い意味での「破壊」を行うには最適な日です。借金の精算や悪縁との断絶、断捨離などを行えば、後腐れ無く縁を断ち切ることができるでしょう。

 
 
文殊菩薩(もんじゅぼさつ、梵: mañjuśrī〈マンジュシュリー〉、梵: mañjughoṣa[1]〈マンジュゴーシャ〉、蔵: 'jam dpal〈ジャンペル〉)は、大乗仏教の崇拝の対象である菩薩の一尊。一般に智慧を司る仏とされる[2]。その他、非人救済などの慈善事業を司るほか、日本の真言律宗では慈母供養の象徴としての一面も重視された。
 
 

文殊菩薩
智慧を司る学問の神様として有名な菩薩
文殊菩薩(もんじゅぼさつ)とは?
正式名称は文殊師利菩薩(もんじゅしりぼさつ)といいます。「三人よれば文殊の知恵」という格言があるように、知恵の神様として学業向上や合格祈願に有名な菩薩です。モデルとなった人物が存在し、古代インドにあるコーサラ国の首都・舎衛国(しゃえこく)のバラモン階級の者だったといわれています。仏教の経典を書物にまとめる作業などに関わったといわれていますよ。ただし、本来は学問などの知恵を司るのは虚空蔵菩薩であり、文殊菩薩は物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味する「智慧」を司っています。
 
釈迦如来の左脇侍として普賢菩薩と共に三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られることもあります。
ご利益
智慧明瞭、学業成就のご利益があるとされています。また、卯年の守り本尊です。卯年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるといわれています。
文殊菩薩(もんじゅぼさつ)の像容
左手に剣と右手に経巻を持ち、獅子の上に置かれた蓮華台の上に座るのが一般的です。梵篋、金剛杵を立てた蓮台などを持つこともあります。
 


 
 
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