US2020389482(CONQUEST TECH SERVICES CORP [US])
[0018] In this sense, the analytic component may be disposed to determine a user or organization's target state.
【0018】
この意味で、分析コンポーネントは、ユーザーまたは組織のターゲット状態を決定するように構築できる。
Such a target state may comprise, for example, a target level of compliance, maturity, and effectiveness of the organization's cybersecurity network,
ターゲット状態は、例えば、組織のサイバーセキュリティ・ネットワークの適合性、成熟度、および有効性のターゲット・レベルを含む場合があり、
and may be automatically determined by the system of the present invention.
本発明のシステムによって自動的に決定される場合がある。
Conversely, such a target state may instead be configured according to the risk appetite of the organization.
逆に、組織のリスクの許容度に基づいてターゲット状態を構成する場合もある。
Accordingly, the analytic component aims to determine the pertinent considered variables impeding a given network architecture's security efficacy, while developing a target state for which the organization may aim.
よって、分析コンポーネントは、組織の意図に沿ったターゲット状態を開発しながら、特定のネットワーク・アーキテクチャのセキュリティ有効性を妨げることに関連する考慮対象の変数を決定することを目的としている。
US10867520(BOEING CO [US])
[0076] Additionally, or in the alternative, for an arc to fixed (AF) leg
【0040】
これに加えて、あるいは、これに代えて、フィックスに対して円弧状の軌道を有する(AF:arc to fixed)区間について、
if the course change at the start and/or end of the leg is large,
当該区間の始点及び/又は終点におけるコース変更が大きく、
and the groundspeed of the aircraft 100 is also high,
且つ、航空機100の対地速度が速い場合は、
then it may be impossible for the normal path construction routines to result in a path that converges on the desired flight plan intent, resulting in an impermissible flight condition.
通常の経路構築のルーチンでは、所望の飛行計画の意図に沿った経路に収束させることが困難であり、許容不可能な飛行状態であると判定される。
A bypass detection scenario for an AF leg is described in greater detail with respect to FIG. 7,
AF区間に関する迂回条件検出については、図7を参照してより詳細に説明し、
and a bypass resolution for an AF leg is described in greater detail with respect to FIG. 31.
AF区間の迂回条件を解消する方法は、図31を参照してより詳細に説明する。
US9881388(DASSAULT SYSTEMES [FR])
Then, the rigid motion D* that changes f into g, if any, is to be found among the previously computed Di,j .
【0103】
その後、fをgに変更する剛体運動D*が、存在するならば、先に計算されたDi,jの中から見出される。
The problem is now to answer the question: given f, g and a rigid motion D, is D(f)=g true?
ここでの問題は、f、g、および剛体運動Dが与えられた場合、D(f)=gは真か?という質問に答えることである。
This may be done by sampling face f with a collection of 3D points xk , k=1, . . . , q and by checking that the distances between points D(xk ) and face g are small enough compared to a predetermined numerical threshold for identical objects.
これは、3D点xk、k=1、…、qの集まりで面分fをサンプリングし、点D(xk)と面分gの間の距離が、同一のオブジェクトについての所定の閾値数値と比較して、十分に小さいことをチェックすることによって、行うことができる。
If, among the Di,j , several rigid motions can change f into g, then a pure translation is selected when possible.
Di,jの中のいくつかの剛体運動がfをgに変更できる場合、可能なときは、純粋な並進が選択される。
This is an efficient way of performing the determining S 20 , leading to results compliant with user intent.
これは、決定ステップS20を実行する効率的な方法であり、ユーザの意図に沿った結果をもたらす。
US8554081(TYCO ELECTRONICS SUBSEA COMMUNICATIONS LLC [US])
[0016] The components in the trunk and branch paths may include known configurations for achieving their intended functionality.
【0015】
幹線経路及び分岐経路における構成要素は、それらの意図に沿った機能を達成するための既知の構成を含むことができる。
The repeaters 170 , for example, may include any known optical amplifier/repeater configuration that compensates for signal attenuation on the transmission path.
例えば、中継器170は、伝送経路上の信号減衰を補償する既知の任意の光増幅器/中継器の構成を含んでもよい。