和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

スイッチング制御する

2018-11-03 09:04:37 | 英語特許散策

US2018287510(JP)
"9. A power conversion device that converts electric power between DC power and AC power of a plurality of phases, the power conversion device comprising:
an inverter circuit in which arms are connected in parallel to each other between a DC positive terminal and a DC negative terminal in accordance with a number of phases of alternating currents of the plurality of phases, the arms for respective phases each including two switch sections that are connected in series and to be brought into conduction in an on state and out of conduction in an off state, and a connection point between the two switch sections of each of the arms is set as an AC input or output point of each phase; and
a controller that outputs switching control signals for performing switching control on the switch sections, wherein
each of the switch sections is a parallel circuit of a first switching element and a second switching element that is shorter in a transition time between the off state and the on state than the first switching element,
in each of the switch sections, a first control signal line connecting a control terminal of the first switching element to the controller and a second control signal line connecting a control terminal of the second switching element to the controller are provided independently of each other,
the controller independently outputs a first switching control signal to be output to the first control signal line, and a second switching control signal that is a signal different from the first switching control signal and to be output to the second control signal line, and
the first switching control signal and the second switching control signal are signals for switching, when the first switching element and the second switching element are turned on from the off state to the on state, the first switching element and the second switching element so that a timing when the first switching element is turned on is different from a timing when the second switching element is turned on."

直流電力と複数相の交流電力との間で電力変換する電力変換装置であって、  オン状態で導通しオフ状態で非導通となるスイッチ部が2つ直列接続された1相分のアームが、直流の正極と直流の負極との間に、複数相の交流の相数に応じて並列接続され、各アームにおける2つの前記スイッチ部の接続点を各相の交流入出力とするインバータ回路と、  前記スイッチ部のそれぞれをスイッチング制御するためのスイッチング制御信号を出力する駆動制御部と、を備え、  前記スイッチ部のそれぞれは、第1スイッチング素子と、オフ状態とオン状態との間での遷移時間が前記第1スイッチング素子よりも短い第2スイッチング素子との並列回路であり、  前記スイッチ部のそれぞれにおける、前記第1スイッチング素子の制御端子と前記駆動制御部とをつなぐ第1制御信号線と、前記第2スイッチング素子の制御端子と前記駆動制御部とをつなぐ第2制御信号線とは、独立して設けられ、  前記駆動制御部は、前記第1制御信号線に出力する第1スイッチング制御信号と、前記第1スイッチング制御信号とは異なる信号であって前記第2制御信号線に出力する第2スイッチング制御信号と、を独立して出力し、  前記第1スイッチング制御信号と前記第2スイッチング制御信号とは、前記第1スイッチング素子及び前記第2スイッチング素子がオフ状態からオン状態となるターンオンの際に、前記第1スイッチング素子がターンオンするタイミングと、前記第2スイッチング素子がターンオンするタイミングとが異なるように、前記第1スイッチング素子及び前記第2スイッチング素子をスイッチングする信号である、電力変換装置。

US2018054151(JP)
"12. The electric power adjustment system according to claim 9, wherein
the electric power adjustment system is to be used for a vehicle at least having the fuel cell as a driving source, and the electric power adjustment system further comprises:
a drive motor serving as the load driving the vehicle;
a drive inverter connected between the multi-phase converter and the drive motor, the drive inverter switch-controlling an electric power to the drive motor; and
a local minimum point storage unit configured to store one or more local minimum points at which the ripple current becomes a local minimum in the relationship between the voltage ratio of the input and output of the multi-phase converter and the ripple current, wherein
the ripple current characteristic switching unit, on the basis of a lower limit value of a supply voltage to the drive inverter determined from an operation state of the drive inverter and the output voltage from the fuel cell, specifies the local minimum point higher than a voltage ratio between the lower limit value and the output voltage from the fuel cell, and controls the multi-phase converter so as to have a voltage ratio corresponding to the specified local minimum point."

請求項1から請求項3までのいずれか1項に記載の電力調整システムであって、  前記電力調整システムは、少なくとも前記燃料電池を駆動源とする車両に用いられるものであり、  前記車両を駆動する前記負荷としての駆動モータと、  前記多相コンバータと前記駆動モータの間に接続され、前記駆動モータへの電力をスイッチング制御する駆動インバータと、  前記多相コンバータの入出力の電圧比と前記リプル電流との関係において、該リプル電流が極小となる1つ以上の極小点を記憶する極小点記憶部と、をさらに備え、  前記リプル電流特性切替部は、前記駆動インバータの動作状態から決定される前記駆動インバータへの供給電圧の下限値と、前記燃料電池の出力電圧とに基づいて、該下限値と該燃料電池の出力電圧との電圧比よりも高い前記極小点を特定し、該特定した極小点に対応する電圧比となるように前記多相コンバータを制御する、電力調整システム。

US2014328090(JP)
"1. A switching power supply apparatus comprising:
a transformer that includes a primary coil and a secondary coil;
a switching element that is connected in series with the primary coil;
a control circuit configured to control a switching operation of the switching element to perform switching control on a first DC voltage that is input to the switching element via the primary coil;
an output voltage generation unit configured to convert an AC voltage induced in the secondary coil due to the switching operation to a second DC voltage, and supply a power to a load; and
an output voltage detection circuit configured to detect variation of the second DC voltage, and output a feedback signal generated in accordance with the variation to the control circuit, the feedback signal being for the switching control wherein
the control circuit includes:
a feedback signal control circuit configured to vary a switching frequency of the switching element in accordance with the feedback signal output from the output voltage detection circuit, such that the variation of the second DC voltage is cancelled;
a PFM control circuit configured to generate a turn-on signal for turning on the switching element at the switching frequency determined by the feedback signal control circuit;
a current detection circuit configured to detect a value of a current flowing through the switching element;
a current control circuit configured to, when the value of the current detected by the current detection circuit reaches a reference value, generate a turn-off signal for turning off the switching element; and
a current peak modulation unit configured to cyclically modulate a peak value of the current flowing through the switching element within a current range of a first value to a second value."

1次巻線、2次巻線を有するトランスと、  前記1次巻線に直列接続されたスイッチング素子と、  前記スイッチング素子のスイッチング動作を制御して、前記1次巻線を介して前記スイッチング素子に入力される第1の直流電圧をスイッチング制御する制御回路と、  前記スイッチング制御によって前記2次巻線に発生する交流電圧を第2の直流電圧に変換して負荷に電力供給する出力電圧生成部と、  前記第2の直流電圧の変化を検出し、その変化に応じて生成した前記スイッチング制御のためのフィードバック信号を前記制御回路へ伝達する出力電圧検出回路とを有するスイッチング電源装置であって、  前記制御回路は、  前記出力電圧検出回路からのフィードバック信号により、前記第2の直流電圧を一定値に維持されるように、前記第2の直流電圧に応じて前記スイッチング素子のスイッチング周波数を変化させるフィードバック信号制御回路と、  前記フィードバック信号制御回路により決定された前記スイッチング周波数で前記スイッチング素子をターンオンさせる信号を生成するPFM制御回路と、  前記スイッチング素子を流れる電流を検出する電流検出回路と、  前記電流検出回路の出力値が、第1の基準値を超えると前記スイッチング素子をターンオフさせる信号を生成する前記スイッチング素子の電流制御回路と、  前記スイッチング素子を流れる電流ピーク値を、第1の電流値から第2の電流値までの電流範囲で、周期的に変化させる形で変調する電流ピーク変調手段を備えた  ことを特徴とするスイッチング電源装置。

US2014009855(JP)
1. A power supply system for a vehicle including a power storage device, a driving device generating a vehicle driving force with power received from said power storage device and an auxiliary machine operated with power received from said power storage device, said power supply system comprising: 
a pair of capacitors connected in series between terminals of said power storage device and having a connection node grounded;
a voltage converter lowering an output voltage of said pair of capacitors by a switching operation of a switching element and supplying the voltage to said auxiliary machine;
a voltage detector detecting an output voltage of said pair of capacitors; and
a controller performing a switching control with respect to said switching element in accordance with a duty set based on a detection value of said voltage detector,
said controller performing the switching control with respect to said switching element by limiting said duty when an error caused by earth faulting occurred in said driving device is detected by a detection value of said voltage detector.

蓄電装置(10)と、前記蓄電装置(10)から電力を受けて車両駆動力を発生するための駆動装置と、前記蓄電装置(10)から電力を受けて動作する補機(110)とを備えた車両の電源システムであって、  前記蓄電装置(10)の端子間に直列に接続され、かつ、その接続点が接地された一対のコンデンサ(C1,C2)と、  スイッチング素子のスイッチング動作によって前記一対のコンデンサ(C1,C2)の出力電圧を降圧して前記補機(110)に供給するための電圧変換器(100)と、  前記一対のコンデンサ(C1,C2)の出力電圧を検出する電圧検出部(140)と、  前記電圧検出部(140)の検出値に応じて設定されるデューティに従って、前記スイッチング素子をスイッチング制御するための制御部(130)とを備え、  前記制御部(130)は、前記電圧検出部(140)の検出値に前記駆動装置の地絡故障による異常が検出された場合には、前記デューティを制限して前記スイッチング素子をスイッチング制御する、車両の電源システム。

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。