EP0559947
(Ab)
"A device (10) for closing swinging doors of the type utilizing a rotating member to compress a spring (40) during door opening to store energy in the spring (40) to effect a closing of the door is provided with a driving connection to a d.c motor/generator (62) effective to cause rotation of the motor during a closing movement of the door. The motor/generator (62) acts as a generator during the closing with the generated electrical energy fed back to the motor/generator (62) to retard rotation of the rotor, providing a brake on the closing movement of the door. The feedback circuitry includes a switch (82) disabling or diminishing the braking during the final degrees of closing movement as well as a variable setting device (80) allowing control of braking force."
ドアを閉じる動作の際に使用するエネルギーを、ドアを開く動作の間に、スプリング40を圧縮する形でスプリングに蓄えるための回転部品を使用するタイプの回転ドア開閉装置10で、ドアの閉動作の間はジェネレータとして機能し、発電された電気エネルギーがモータ/ジェネレータ62にフィードバックされ、ロータの回転を遅らせてドアを閉じる動作のブレーキの役割を果たす。フィードバック回路には、ドアが閉まる動作の最後の数度ではブレーキを効かなくする、あるいはブレーキをはずすためのスイッチ、及びブレーキの効き具合を制御できる可変設定装置がついている。
EP2011101646
"Conventional land vehicles with manual transmissions offer the driver the facility to use engine braking to slow down the land vehicle approaching a junction or to control speed of descent on hills. A driver will select a gear ratio lower than the highest in order to increase the speed of revolution of the engine, while keeping the throttle closed, in order to provide engine braking. The degree of engine braking depends on the gear selected by the driver. In top gear with the throttle closed the degree of engine braking is a minimum and in the lowest gear with the throttle closed the degree of engine braking is greatest. For instance if a car is driven on a motorway and the driver wishes to slow the car because of a slower vehicle ahead, the driver will keep the car in the highest gear and slow the vehicle only gently. On the other hand, as the car is slowed to a standstill, e.g. on approach to a roundabout, then the driver with manually select successively lower gears to benefit from successively increasing levels of engine braking. Furthermore, in descending a hill a driver will typically select a low gear to provide engine braking to keep the vehicle speed in check."
手動トランスミッションを備えた従来の陸上車両は運転者に対し、ジャンクションに接近している陸上車両の速度を落とすか、または下り坂で速度を抑制すべくエンジンブレーキを用いる機能を提供する。運転者は、エンジンブレーキを効かせるためにスロットルを閉じたまま、エンジンの回転速度を上げるために最大ギア比より低いギア比を選択する。エンジンブレーキの効き具合は、運転者が選択したギアに依存する。スロットルが閉じた状態でのトップギアでエンジンブレーキの効き具合は最低であり、スロットルが閉じた状態における最低ギアでエンジンブレーキの効き具合が最も高い。例えば、車を高速道路で運転していて、前に遅い車両がいるために運転者が車を減速させたい場合、運転者は車をトップギアに保ちながら車両を緩やかに減速する。一方、例えば環状交差点への入口で車が停止状態まで減速するにつれて、運転者は、エンジンブレーキの効き具合を段階的に高めるように手動で段階的に低いギアを選択する。更に、下り坂で運転者は通常、車両速度を抑えるためにエンジンブレーキを効かせるべく低いギアを選択する。