WO2018098161
[0040] In one variation, the autonomous vehicle identifies a type(*不定冠詞)of the intersection or crosswalk and weights various features in the scene around the intersection for calculating the crossing confidence score based on a type of the intersection or crosswalk.
一変形形態において、自律走行車は、交差点または横断歩道の種類を識別し、交差点または横断歩道の種類に基づいて横断信頼スコアを算出するために、交差点周囲のシーンの様々な特徴に重み付けする。
For example, as the autonomous vehicle prepares to enter a crosswalk, the autonomous vehicle can:
例えば、自律走行車は、横断歩道進の準備をすると、
identify the crosswalk as an unprotected crosswalk based on an unprotected crosswalk label associated with the intersection in the navigation map;
走行地図の交差点に関連付けられた保護されていない横断歩道表示に基づいて、その横断歩道を保護されていない横断歩道と識別でき、
deactivate traffic signal detection;
交通信号検出を解除でき、
and instead assign a high weight to pedestrian actions at the intersection and a moderate weight to actions of vehicles approaching the intersection when calculating the crossing confidence score for the crosswalk.
代わりに、横断歩道の横断信頼スコアを算出する時、交差点の歩行者の行動に高い重みを割り当て、交差点に接近する車両の行動に中程度の重みを割り当てることができる。
WO2017210200
[00197] It is noted that with Level 1 platooning the driver is actively involved in vehicle control (such as steering) even though torque request(*無冠詞)and braking may be controlled automatically to maintain the desired gap.
レベル1の隊列走行では、トルクリクエスト及び制動が所望間隔を維持するよう自動的に制御されることがあり得る場合であっても、運転者は積極的に車両制御(操舵のような)に係わる。
It is expected that in many instances the driver will be able to identify circumstances where a cut-in is likely and react appropriately.
多くの場合、運転者は割込みが起こりそうな状況を認識し、また適切に対処できることが期待される。
For example, a driver may observe a vehicle in another lane whose actions suggest that they want to cut-in between the platoon partners (e.g. to try to take a rapidly approaching exit).
例えば、運転者は、他のレーンにいる車両の行動が隊列走行パートナー間に割り込みたい(例えば、突然近づく出口に出たい)と思っていることを示唆していると観測する場合があり得る。
This can be a particularly dangerous situation when a car tries to cut in between two trucks that are platooning with a small gap therebetween.
このことは、小さい車両間間隔で隊列走行している2台のトラック間に車両が割り込もうとしているとき特に危険な状況であり得る。
If the driver detects such a situation, the appropriate response may be to brake even though the cut-in has not yet occurred and has therefore not been detected by the controller.
運転者がこのような状況を検出する場合、適切な対処としては、未だ割込みが生じておらず、したがって、コントローラによって検出されていなくても、ブレーキを掛けることがあり得る。
Another common example is merging traffic where a merging vehicle may have little choice but to cut-in between the platoon partners.
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