"Somebody Tore My Poster", 1943. Oil on Canvas. (46 x 26 3/16 inches).
Collection Encyclopedia Britannica. 「誰かが私のポスターを破った」
しかしクニヨシの最近の大きな絵、「デリバランス」、ここにはより希望的ノートがあります。
彼はこれについて、人類への信頼をもって再建の助けが遂に来るという考えを表しながら、語っています。
ここに今までのどの作品よりも幅広い人権とより成熟した観点があります。
クニヨシが一人の主要な人物以上の人物を使ったのは、長い年をおいて初めてでした、そして
中心の人物は少女ではありません、年をとった女性でした。
"Deliverance", 1947. Oil on Canvas. (40 x 30 inches). Whitney Museum of American Art.
「デリバランス」、悪魔払いor 救済
But in his latest large picture, Deliverance, there is a more hopeful note. He
speaks of it as expressing the idea of help coming at last, of rebuilding with faith
in mankind. Here is a broader humanity and a more mature viewpoint than in
any previous work. It is significant that for the first time in years he has used
more than one principal figure, and that the central person is not a girl but an
old woman.
Kuniyoshi painting in his studio.