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 駄如求聞持明法 memorization ability and intelligent system

2023-10-28 09:10:33 | 運命学

 

完璧な仏陀の気道法
ところで、わたくしは、前の節で、仏陀の気道の法は、クンダリニー・ヨーガの気道法の不十分な部分を補足したものであるとのべた。
それはどういうことか?

 

 

クンダリニー・ヨーガの気道は三本ある。

一つはスシュムナー管、他の二つは、ピンガラ、イダーの気道である。

中心となる気道はスシュムナー管である。これは、さきにものべたように、尾獣骨から始まって、延髄に至っている。

特殊な意念の力でクンダリニーが目ざめると、そのエネルギーは爆発的な勢いで、スシュムナー管を延髄まで上昇する。同時に、クンダリニーは、ピンガラ、イダーの気道をも上昇し、クンダリニーのエネルギー調節その他補助的なはたらきをする。

脊髄の右側にあるピンガラは、太陽の気道と呼ばれ、熱を統御する気道とされる。

左側のイダーは、月の気道と呼ばれ、冷気の流れを統御する。もし誤ってピンガラを通ってクンダリニーが目ざめると、外から全くコントロールのきかないすさまじい体内熱のために、修行者は、最悪の場合、文字通り真っ黒になって焼け死んでしまうことがあるという。

『クンダリニー』の著者、ゴーピ・クリシュナは、この過ちのためにかれ自身、危うく死をまぬがれた体験を記している。

わたくしが、仏陀を、クンダリニー・ヨーガの完成者であると断定するのは、このさきにあげたミラクルの池、伝や、雑阿含経に説かれる仏陀、奇蹟ら大を出し、下半身から水き出すという奇蹟は、このビオライダーを使ってのエネルギー対なのである。

この奇蹟は、クンダリニー・ヨーガ完成者独特のものなのさて、クンダリニーが目ざい、スムーズにエネルギーが気道を上下するうちに、修行が順書に進むと、クンダリニーはサハスラーラ・チャクラに到達し、ここで修行がする。(ただし、ここまで到達できる行者は、古今、稀である)

このように、サンドリニーは、運試骨から延髄にまで到達し、それからさらに上昇して、然的には頭頂のサハニーニ・チャクラにまで到達することになっているのだが、選、さきや、サハスラーに至る経路がどのようになっているのか、明瞭さでは、各社が送っていて、いうならば一本道であるから、はっきしている。しかし、これらさき、サハスラーラに至るルートは、一体どう

わたくしは、さきに、仏陀が弟子たちにクンダリニー・ヨーガを用いさせなかったのは、過激すぎるからだといったけれども、それはそれだけではなかったのである。

クンダリニー・ヨーガのチャクラ開発法は、不安定であり、不確実だったのである。仏陀は完璧な成仏法を作製して、弟子たちに教えたのである。

 

 

The perfect Buddha airway
By the way, I mentioned in the previous section that the Buddhist airway law supplemented the inadequate part of the Kundalini Yoga airway method.
What does that mean?

 

There are three airways in Kundalini Yoga.

One is the Sushmuner tube and the other two are the Pingala and Eider airways.

The central airway is the Sschmuner's canal. It starts with the Tailed Beast bone and reaches the medulla oblongata, as mentioned earlier.

When the Kundalini awakens with the power of a special idea, the energy explosively rises the Sschmuner's canal to the medulla oblongata. At the same time, the kundalini also rises in the airways of Pingala and Ida, and acts as an energy regulator and other auxiliary functions for the kundalini.

The pingala on the right side of the spinal cord is called the airway of the sun and is the airway that controls heat.

The ider on the left, called the lunar airway, controls the flow of cold air. If the kundalini wakes up accidentally through Pingala, the practitioner can literally turn black and burn to death in the worst case due to the tremendous internal heat that is completely out of control.

The author of Kundalini, Gopi Krishna, describes his own nearly deadly experience due to this mistake.

I conclude that the Buddha is the perfector of the Kundalini Yoga by putting out the miracle pond, the biography, the Buddha, the miracle, etc. The miracle of putting out is a pair of energy using this biorider.

This miracle is peculiar to the kundalini yoga perfector. Now, as the kundalini awakens and the energy moves up and down the airway smoothly, as the training progresses, the kundalini reaches the Sahasrara chakra, where I will practice. (However, the people who can reach this point are rare nowadays)

Thus, Sandriny is supposed to reach from the luck test bone to the medulla oblongata, then ascend further, and eventually to the top of the Sahanini chakra. In terms of clarity, what the route to is is is clear because each company is sending it, so to speak, it is a straight road. But what about the route to Sahaslara?

I said earlier that the Buddha did not let his disciples use Kundalini Yoga because it was too radical, but that was not the only thing.

The Kundalini Yoga chakra development method was unstable and uncertain. The Buddha created the perfect Buddhahood method and taught it to his disciples.

 

to be continued. Buddha's practice is not yet

 

Kundalini prana

I said earlier that the Buddha did not incorporate Kundalini yoga into his training.

That's true. The Buddha did not incorporate Kundalini Yoga into the Iddhipada method. However, Kundalini energy was taken in.

The energy of human beings is not as powerful as Kundalini. There is no comparable driving force for remodeling humans. No, without using this energy, it would be impossible to remodel humans. Therefore, the Buddha used this.

The breath that the Buddha uses in the Iddhipada method, that is, prana, is the energy generated from the kundalini. It's not just breathing or willingness.

In the early stages of meditation, it is a willful misunderstanding. When the practitioner has enough will to awaken the kundalini, the power of the strengthened will is directed towards the awakening of the kundalini. There are two parts to awaken the kundalini. There was a correct stimulus there
When you get it, Kundalini wakes up. This practice must be carried out meticulously and boldly according to the guru.

In Agama, there are some Buddhist dragons or vipers that exert great power by subduing poisonous snakes, but the poisonous dragons and poisonous snakes can be thought of as representing kundalini.

Since ancient times, Landriny has been represented in the form of a three-headed dragon or a nine-headed snake. The fairy tale of the poisonous snake, which is told in Agama, reveals that the Buddha has succeeded in controlling the kundalini energy, which is intense and burns for everyone, rather than a simple poisonous snake liquor.

It is not clear whether it will take the road. As long as the kundalini awakens, the awakened kundalini is supposed to reach the Sahasrara chakra automatically, and the practitioner himself does not know the route at all.

What about the Buddha's airway?

The Buddha's airway also has something in common with Kundalini Yoga.

It is the airway through the part of the spinal column from the caudal hypobone to the medulla oblongata. It is an airway that is almost the same as the Sushmuner tube. However, while the Kundalini Yoga Sushmuner's canal ends in the medulla oblongata, the Buddha's airway goes further into the neocortex, old cortex, and paleocortex of the cerebrum.
It reaches from the diencephalon to the hypothalamus. And it has that clear route.

That is not all. The route goes further to the forehead, from the eyebrows, through the back of the nose, from the chin to the throat. In other words, the prophecies that are effective because they reach the anterior pituitary gland and the posterior pituitary gland over the neural pathways from Sahaslara to Ajnya and the surrounding area can be understood even by beginner practitioners.

It goes without saying which one is better.

This is basically due to the difference in training between the Kundalini practice and the Buddhahood Buddhahood practice.

The Buddha's method is to "go" prana. This means that the practitioner does it according to his own will. Therefore, the practitioner must know the route that leads Prana. Burana's goodness,
Instead of leaving it to Blur, the practitioner decides and proceeds. Therefore, the practitioner must know the path.

The Kundalini Yoga Tower is completely different.

In order to awaken the kundalini, the power of the practitioner's will is required, but once the kundalini is awakened, the kundalini explosively aims at the Sushmuner airway regardless of the practitioner's will. It is not something that the author says "Megurasu".
And, with that, it's Kundalini Kise.

 

Therefore, the way to use the kundalini energy of the mind is completely different from the Sandriny Yoda method, and it is a method of "using, mari, kundalini energy!"

 

 

クンダリニー・プラーナ

わたくしは、さきに、仏陀は修行法にクンダリニー・ヨーガをとり入れなかったといった。

たしかにその通りである。仏陀は四神足法にクンダリニー・ヨーガをとり入れなかった。しかし、クンダリニー・エネルギーはとり入れていたのである。

人間の持つエネルギーで、クンダリニーほど強大なエネルギーはない。人間を改造する原動力として、これに匹敵するものはない。いや、このエネルギーを使わなかったら、人間の改造など不可能といっていいだろう。だから、仏陀はこれを用いた。

仏陀が四神足法において用いる気息、すなわちプラーナとは、クンダリニーから生ずるエネルギーなのである。単なる呼吸の息、あるいは意念だけではない。

初期の瞑想の段階では、意志による誤想である。修行者が、クンダリニーを覚醒するに十分なだけの意志を持つと、強力になった意念の力は、クンダリニー覚醒に向けられる。クンダリニーを覚醒するための部位が二カ所ある。そこに正しい刺激があた
えられると、クンダリニーは目ざめる。この修行は、導師にしたがって、細心大胆におこなわれなければならない。

阿含経の中に、いくつか、仏陀が毒龍、あるいは毒蛇を調伏して偉大な力を発揮する武が出てくるが、その毒龍、毒蛇は、クンダリニーをあらわしているものと思ってよい。

古来、ランドリニーは、三つの頭を持った龍、あるいは九つの頭を持った蛇の姿で表されているのである。阿含経で語られる毒龍調伏の説話は、単純な毒蛇退酒、語ではなく、仏陀が、強烈で、だれもが手を焼くクンダリニー・エネルギーのコントロール化に成功したことを明かしているのである。

道を通るのか、明確ではないのである。クンダリニーが目ざめさえすれば、目ざめたクンダリニーは、自動的にサハスラーラ・チャクラに到達することになっているのであって、修行者自身には、その経路はまったくわからないわけである。

これにたいし、仏陀の気道はどうであろうか。

仏陀の気道も、クンダリニー・ヨーガと共通する部分がある。

それは、尾低骨から延髄に至る脊柱の部分を通る気道である。スシュムナー管とほとんど変わらない気道である。しかし、クンダリニー・ヨーガのスシュムナー管は延髄で終わっているが、仏陀の気道はさらに進んで、大脳の新皮質、旧皮質、古皮質を
めぐって、間脳から視床下部にまで到達しているのである。そして、そのはっきりしたルートを持っているのである。

それだけではない。ルートはさらに前額部に進み、眉間から鼻柱の奥を通って顎から喉にくだる。つまり、サハスラーラからアージュニャー、そしてその周辺の神経経路をめぐって脳下垂体前葉、下垂体後葉に至っているのであ効いう予言」ば、初心の修行者でも把握が可能である。

どちらがすぐれているかは、いうまでもないことであろう。

これは、基本的に、クンダリニーの行法と、仏陀の成仏法の、修行方法の違いによるものである。

仏陀の方法は、プラーナを「行らせる」という方法である。これは、修行者が自分の意志(意志)によっておこなうことを意味する。したがって、修行者は、プラーナを導いていくルートを知っていなければならないわけである。ブラーナのいくささを、
ブラーにまかせるのではなく、修行者が決定して進めていくのである。だから、修行者はその道すじを知っていなければならないのである。

クンダリニー・ヨーガの塔合はこれとまったく違っている。

クンダリニーを目ざめさせるためには行者の意志の力を必要とするが、一旦めざやたクンダリニーは、修行者の意志にかかわりなく、一気にスシュムナー気道を爆発的に意していくのである。それは、作者が「めぐらす」などというものではない。
そして、とも、クンダリニーきせということになる。

 

だから、心のクンダリニー・エネルギーの使いかたは、サンドリニー・ヨーダ法とまったく異なり、ランドリニーまさにコントロードし、「使うのである、まり、クンダリニー・エネルギ!「ボトせる」という手法である。

 

 

kundalini prana

I said earlier that the Buddha did not incorporate Kundalini Yoga into his ascetic practices.

That's certainly true. Buddha did not incorporate Kundalini Yoga into the Four Gods. However, he did incorporate Kundalini energy.

There is no energy in humans as powerful as Kundalini. There is nothing comparable to this as a driving force for modifying humans. No, you could say that without using this energy, it would be impossible to modify humans. That's why Buddha used this.

The breath, or prana, that the Buddha uses in the Four Gods' Footwork is the energy that arises from Kundalini. It is not just a breath of breath or a thought.

In the early stages of meditation, it is a willful delusion. When the practitioner has enough will to awaken the kundalini, the power of the now powerful intention is directed towards the awakening of the kundalini. There are two parts to awaken Kundalini. The right stimulus is there
Kundalini awakens when it is awakened. This training must be performed with great care and boldness in accordance with the master.

In the Agon Sutra, there are several martial arts in which the Buddha displays great power by subduing poisonous dragons or snakes, and these dragons and snakes can be thought of as representing Kundalini.

In ancient times, Landrinni was represented as a three-headed dragon or a nine-headed serpent. The story of the poisonous dragon's obedience told in the Agon Sutra is not just a simple story about getting rid of a poisonous snake; it reveals that the Buddha succeeded in controlling Kundalini energy, which is intense and difficult to deal with.

It is not clear whether it will take the road or not. Once Kundalini is awakened, it is supposed to automatically reach Sahasrara Chakra, and the practitioner himself is completely unaware of the path.

In contrast, what about the Buddha's airways?

The Buddha's airway also has something in common with Kundalini Yoga.

It is the airway that runs through the part of the spinal column from the coccyx to the medulla oblongata. The airway is almost the same as the Sushumna tube. However, while Kundalini Yoga's Sushumna channel ends in the medulla oblongata, the Buddha's airway goes further and connects the neocortex, old cortex, and paleocortex of the cerebrum.
It goes around and reaches from the diencephalon to the hypothalamus. And it has a clear route.

That is not all. The route continues to the forehead, from between the eyebrows to the back of the bridge of the nose, down to the chin and down to the throat. In other words, even a novice practitioner can grasp this prediction as it goes from Sahasrara to Ajna and the surrounding neural pathways to the anterior pituitary gland and the posterior pituitary gland.

It goes without saying which one is better.

This is basically due to the difference in the training methods of Kundalini and the Buddha's Buddhahood method.

The Buddha's method is to "let the prana go." This means that the practitioner does what he or she does according to his or her own will. Therefore, a practitioner must know the route through which prana can be guided. The beauty of Burana,
Instead of leaving it up to Blur, the practitioner decides and moves forward. Therefore, practitioners must know the path.

The experience of Kundalini Yoga is completely different.

Awakening the kundalini requires the practitioner's will power, but once the kundalini has awakened, it explodes into the Sushumna airway at once, regardless of the practitioner's will. It is not something that the author ``megurasu''.
And this means that it is kundalini-like.

 

Therefore, the way to use the kundalini energy of the mind is completely different from the Sandrini-Yoda method, and it is a method of controlling the Landrini and saying, ``Use, kundalini energy!

 

 

 

 

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2023年10月28日 九星  無料 今日の運命

2023-10-28 08:17:45 | 運命学

 

20231028

 

二黒土星の日

仕事の事、旅行の事、病人の事、などが出やすい日。こみいった事が多い。いそがしい割に成果は少ない。 短慮は禁物。いやな仕事も進んで引き受ける位の気持ちが大切

再生の週  友の日
仲間や恋人、家族と過ごすことを優先したい日。
穏やかで楽しい時間を過ごせます。
さらに新しい出会いに恵まれる日でもあり、この日に出会った人とは後々まで続く良縁の可能性があります。
 

大日如来 すべての生き物の根本となる仏

 

大日如来(だいにちにょらい)とは?

大日とは「大いなる日輪」という意味です。太陽を司る毘盧舎那如来がさらに進化した仏です。密教では大日如来は宇宙の真理を現し、宇宙そのものを指します。また、すべての命あるものは大日如来から生まれたとされ、釈迦如来も含めて他の仏は大日如来の化身と考えられています。

 

大日如来には悟りを得る為に必要な智慧を象徴する金剛界大日如来と、無限の慈悲の広がりを象徴する胎蔵界大日如来という2つの異なる捉え方があります。金剛とはダイヤモンドのことを指し、智慧がとても堅く絶対に傷がつくことがないことを意味しています。また、胎蔵とは母親の母胎のようにすべての森羅万象が大日如来の中に包み込まれている様を意味しています。この2つが揃って大日如来を本尊とする密教の世界観が出来上がるのです。

ご利益

現世安穏、所願成就。また、未・申年生まれ守り本尊です。

大日如来(だいにちにょらい)の像容

本来、如来は出家後の釈迦の姿をモデルとしているため装飾品は身に付けていませんが、大日如来だけは別格で豪華な装飾品や宝冠を付けています。また、螺髪(らほつ)ではなく、髪を結い上げています。

 

金剛界、胎蔵界の姿でそれぞれ印の形が違います。金剛界の大日如来は、左手の人差し指を立て、その人差し指を右手で包みこむ智拳印の印相をしています。一方、胎蔵界の大日如来は、腹の前で両手の全指を伸ばして組み合わせる定印です。

 

世界
正位置・・・最も強く、最も良い意味(78枚のタロットカードの中で…)。目的の達成。念願の成就。結婚。恋愛。職業などの成功。世界一周のような大旅行。完全。成功。人格者。精神の高揚。超能力や霊力の会得。名声。極楽往生。
逆位置・・・挫折。不完全。物質への未練。旅や変革への不安。婚約破棄。
ウエイト解説
正位置・・・約束された成功。報酬。旅。出国。飛行。場所の移動。
逆位置・・・惰性。固定。頑迷。永続。
 
 
 
 
10月28日 (土曜)
月齢
13.22
Moon
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中潮

月名(旧暦日)
小望月
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