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初心者にもおすすめのマインドフルネス瞑想アプリ5選!

2024-02-14 18:40:35 | タブレットPC
マインドフルネス瞑想アプリとは?アプリのメリット
マインドフルネス瞑想アプリとは、その名の通り「マインドフルネス瞑想」を支援するアプリです。
マインドフルネスは、偏った判断・主観的な偏見を加えず、いまこの瞬間の出来事に目を向けて、あるがままに感じる取り組みのことを指します。マインドフルネス瞑想アプリでは、「自分の感情やストレスを見つめ、受け入れるためのツール」だと捉えてよいでしょう。
マインドフルネス瞑想アプリを利用する主なメリットとして、下記が挙げられます。
  1. ストレスを軽減できる
  2. ストレスが原因の諸症状(頭痛・不眠・イライラなど)を軽減できる
  3. ポジティブシンキングできる
  4. 集中力が向上する
  5. メンタルを強化できる
  6. 他者への思いやりを持てる

アプリの機能の中には、日記のように自分の気持ちやストレスを書き出すものもあります。なかには感情をステータスごとに記録できたりよく扱う頻出単語を自動でピックアップしたりする機能が搭載されているアプリもあり、自身の感情状態を客観視することにつながります。
「なぜ悲しかったのか」「なぜイライラしたのか」を知ることで、自分の価値観も浮き彫りにできるでしょう。結果として、感情が安定したり、不安や心配の緩和、集中力の向上、などさまざまなメリットが得られます。
なかにはカウンセリングと併用している人もおり、その用途も多彩です。
 
 
 
①【Awarefy(アウェアファイ)】
画像:Awarefy(アウェアファイ)公式サイト
Awarefy(アウェアファイ)は、株式会社Awarefyが提供するデジタル認知行動療法アプリです。スマートフォンアプリに送られる賞である、Google Play ベストオブ 2022「隠れた名作部門」で大賞を受賞しています。
「感情を見える化して自分をもっと理解する」ことを目的としたアプリであり、早稲田大学と共同研究・開発されました。
まずは朝晩のコンディションやそのときどきの感情を可視化する機能を使ってみるとよいでしょう。心だけでなく体に関する情報(身長・体重・頭痛などの症状・歩数や運動量など)も記録でき、自身のコンディションを客観的にモニタリング(視覚化)できます。
その後は認知行動療法に基づきストレスへの対処法やコーピングリストづくりができるようになるため、使えば使うほど自分用にカスタマイズされていくでしょう。
【料金】(※2023年1月17日現在)
  • 無料プラン
  • 月間プレミアムプラン(680円/月)
  • 年間プレミアムプラン(6,800円/年)
    •  
②【muute(ミュート)】
画像:muute(ミュート)公式サイト
muute(ミュート)は、ミッドナイトブレックファスト株式会社が提供するジャーナリングアプリです。こちらは2021年に、GOOD DESIGN AWARD 2021を受賞しています。
AIが搭載されていることが特徴で、思考・感情・価値観などを入力することで個別のフィードバックが得られます。リアルタイムでの感情リズム分析や毎日届くジャーナリングレポートも見られるため、「書き出す」以上の機能を求めているときに便利でしょう。
ジャーナリングレポートはグラフや表で届き、視覚的に分かりやすいこともポイントです。感情だけでなく、聞いている曲・読んだ小説・見たアニメなどの記録用メモとして活用することもでき、多彩な使い方ができます。
【料金】(※2023年1月17日現在)
  • 無料プラン
  • 月間プレミアムプラン(500円/月)
  • 年間プレミアムプラン(5,000円/年)
③【MEISOON(メイスーン)】
画像:MEISOON(メイスーン)公式サイト
MEISOON(メイスーン)は、株式会社LAVA Internationalが提供する瞑想アプリです。
ホットヨガスタジオ「LAVA」を手掛ける会社でもあり、ヨガ中にもできるとして注目されました。気軽に瞑想にすることに重点をおいているため、最短1分で完結できる工夫がされています。
音楽を聞きながら呼吸を繰り返し気持ちを整える形式のアプリであるため、自分の感情や気持ちを文章にして表現するのが苦手な人でも使えるでしょう。習慣化を助ける「レコーディング」など、機能も多く続けるモチベーションが刺激されることもメリットです。
【料金】(※2023年1月17日現在)
  • 無料プラン
  • 月額プラン200円~
④【Meditopia(メディトピア)】
画像:Meditopia(メディトピア)公式サイト
Meditopia(メディトピア)は、トルコのイスタンブールに本拠地を置く企業が提供するマインドフルネスアプリです。すでに全世界100ヶ国に提供されているアプリであり、ユーザー数は3,000万人に到達しました。
モンスターキャラクターとのポップかつフランクなコミュニケーションができ、メンタルに関する問いかけに返答する形で記録が進行します。メンタル不調の原因を気軽に捉えることができ、自分自身と向き合う時間や余裕が生まれやすくなるでしょう。
また、睡眠導入をサポートするコンテンツやマインドフルネスエクササイズの提供もされています。生活を穏やかに過ごすきっかけとして、導入してみてはいかがでしょうか。
【料金】(※2023年1月17日現在)
  • 無料プラン
  • 月間プレミアムプラン(780円/月)
  • 年間プレミアムプラン(6,000円/年)
⑤【Calm(カーム)】
画像:Calm(カーム)公式サイト
Calm(カーム)は、アメリカのサンフランシスコに本拠地を置くCalm社によるマインドフルネスアプリです。
コンテンツは190ヶ国7ヶ国語に対応しており実績も高く、健康とウェルネス分野における世界的なトップブランドとして知られている会社でもあります。2020年には1億ダウンロードを突破し、世界中の人のストレス・不安感・不眠などストレスが原因で現れる諸症状の緩和に貢献してきました。
毎日新しく追加されるCalmオリジナルの瞑想「Daily Calm」があり、新鮮な気持ちで続けられることもメリットです。飽き症な人でも続けやすい工夫がされているため、気になる人はインストールしてみましょう。
【料金】(※2023年1月17日現在)
  • 無料プラン
  • 月間プレミアムプラン(1,650円/月)
  • 年間プレミアムプラン(6,500円/年)
【まとめ】マインドフルネス瞑想アプリで穏やかな毎日を
マインドフルネス瞑想アプリは、自分の考えやストレスの原因を言語化し、客観的にチェックしたいときに便利なアプリです。ストレスの緩和や睡眠の質向上の狙うコンテンツのあるアプリも多く、「穏やかな毎日を送りたい」と考えている人と相性がよいでしょう。
ストレスを溜めすぎると、プライベートだけでなく仕事のパフォーマンスにも影響するものです。セルフマネジメントの一環として、生活に取り入れてみてはいかがでしょうか。
 
 
 

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輪廻転生瞑想法 2  Reincarnation meditation method

2024-02-14 13:29:44 | タブレットPC
三種類の選択
なく、よい境界の人間として来世へ生まれていく、という意味も含まれていた のである。
わたくしは今回、そのことをはっきりと認識した。
つまり、準胝尊の信仰には、つぎの三種類の選択肢があるわけである。 まず第一の選択肢は、「現世において最高の福徳を得て、さらにこの世におい て完全に解説を得て仏になる」というものである。
第二の選択肢は、「もう二度と生まれ変わりたくないと願う人は、死後に涅槃 (ニルヴァーナ)に入り、完全に生死輪廻の流れを絶つ」というものである。
最後の第三の選択肢は、「来世もよい境界に生まれ変わって幸福な人生を享受 したいと願う人は、その願いどおりの来世を迎えることができる」というもの である。
皆さんも、そのどれかを選んでおくとよいであろう。臨終を迎えてから選択するのでは遅いのであるから。
来世はいまよりももっと幸運な人間に生まれて、幸福を享受したいという人 は第三の選択肢を選べばよろしい。また、もう輪廻転生などイヤだ 人生なん こりごりだという人は第二の選択肢を選べばよいだろう。どれを選んでも よいわけだからすばらしいのである。
二世にわたる救いの真言行
万が一にでも、死後に心細いことが起きたならば、すぐに準胝尊真言を唱え なさい。 準如来は現世と来世の二世にわたって成仏へ導いてくださる仏さま であるから、死後の世界でもかならず救ってくださる。
そのためには、生きているいまから準胝尊真言行をおこなうことが大切であ る。準胝尊真言は如意宝珠(文字どおり「意の如く宝を生み出す珠」。古来インドで は、この世界のどこかに、 如意宝珠があると信じられてきた。釈尊滅後、仏舎利を祀 り、祈りを込めたところ、つぎつぎと生じる霊験に、人々は仏陀の御遺骨こそ、伝説
如意宝珠にちがいないと信ずるようになったのである)そのものである。
る。
である
世の人々は、これほどの宝物を活かしていないように思う。 この宝物を活か すには、苦しいときだけではなく、常日ごろからご真言をお唱えすることが肝 要なのである。
準胝尊真言行を実践する人は、絶対に災難に遭わず、かならず運がよくな る。わたくしは自分の体験から断言できる。 わたくしは事業に失敗して自殺を 図ったとき、「準胝観音経」と準胝尊真言が収録された小経本を授かり、命を救 われた。それ以来、わたくしは必死の思いで朝と晩のそれぞれに真言を一千遍 以上は唱えて、運命を転換したわけである。
わたくしは準如来へのご恩返しとして、準胝尊真言の読誦を人々に勧めて きた。これによって、多くの人が危難から救われている。 皆さんも一心に準胝 尊真言を唱えなさい。 その準尊真言とは、
「ノウバ・サッタナン・サンミャクサンボダクチナンタニャタ・オン・シャ レイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ」
わたくしと同じくらいの熱意を込めて、一日に一千遍ぐらい唱えなさい。 か ならず奇蹟は起き、運命の歯車は大きく変わってくるのである。
 
解脱宝生 行の秘密
 
わたくしの主宰する阿含宗では、自分の持っている悪い運命の星、すなわち 因縁を消滅させることを目的に仏舎利宝珠尊解脱宝生行(以下、解脱宝生行)と いう因縁解脱法を指導している。
しかし、この解脱宝生行には、因縁を解脱させるだけでなく、もっと高い 極の目的があるのである。
人は自分の意志にかかわりなく、運命上の星が示すとおりに動いてしまう。
 
たとえば密教占星術には白虎殺という星がある。 この星を持って生まれた人 は横変死する可能性が高い。 横変死とは、自殺・他殺・事故死などのことでろる。
わたくしは、このような死に方をする可能性が高い運命の星を 「横変死の因縁」とよぶが、この因縁を持っていると指摘されている人は、白虎殺を持って いると考えてよい。
「横変死の因縁」とは、自殺・他殺・事故死のいずれかをまぬがれられない因 縁である。この因縁を持つ人は一日たりとも安心して過ごすことができない。
また、白虎殺に相対する星として、黒虎殺がある。この星を持つ人は人を害 したり、あるいは殺傷するとされている。一連の通り魔事件などの犯人の多く は、この星を持っていると思われる。
黒虎殺があると、最初は人を殺すという意志をそれほど明確に持っていなく ても、それがしだいに強くなっていく。同時に、得体の知れない不安に責めさ いなまれるようになり、最終的には人を殺害し、ようやく名状しがたい不安感 から解放されるのである。
人はだれもが生まれた瞬間から、いくつかの運命の星を持っている。 成長す るにつれて、それらの星の影響がだんだん強くなり、ある時点で発動する。 哲学や道徳、あるいは科学でも、これらの星を除去することはできない。 それができるのは因縁解脱法だけである。
因縁解脱をだれにでもわかる言葉で簡潔に説明するならば、
「因縁解脱とは、持って生まれた悪い運命の星を全部なくしてしまうことであ る」
一連の通り魔事件などの犯人の多くは、この黒虎殺を持っている。 しかし、 彼らが因縁解脱の行によってその星を消滅させていたならば、このような犯罪 を起こすことはなかったであろう。その因縁解脱の行こそ、解脱宝生行なので ある。
わたくしはこの世に生きるすべての人が悪い運命の星をなくし、幸福な人生 を歩むことを願って、解脱宝生行を信徒に実践させてきたのである。
しかし、最初にものべたように、解脱宝生行にはさらにもっと深い目的が隠 されているのである。
来世を迎える因縁解脱法
人間は死んで無になるのではなく、死後も生命はつづく。 人は死ねば終わり ではなく、また生まれ変わる。
それを仏教では輪廻転生という。したがって、死とはかならずしもつらく苦 しいだけのものではなく、幸せに満ちた新たな人生をはじめるか、不幸な人生 を得るかの一大転換期でもある。
では、現在不幸な人生を送っている人はいまの人生に見切りをつけて、自殺 をしてしまったほうがよいのかというと、決してそうではない。そんなことを すれば来世はさらに不幸になるだけである。 現在不幸でつらく苦しい人生を 送っている人は、悪い運命の星 (悪因縁を持っているわけで、それをそのまま にして死を迎えたならば、やはり来世も苦しみの人生を送ることになるのであ る。だから、苦しみの人生に耐えかねて自殺しても、まったく意味がないので ある。
そこが非常に大事なところで、自殺は苦の解決になどならないのである。 未来をよいものにするには、現世で因縁解脱法を実践して徳を積み、精いっぱい 努力をして生き抜かなければならない。
それでこそ幸福な来世が獲得できるのである。
人間は自分の人生に注文をつけることはできない。ある日、気がつくと一人 人間として生まれていて、運命の星も決定している。 そして、その星が示す とおりに生きていくしかないのである。
しかし、来世に注文をつけることを可能にする方法がいくつかある。そのひ とつが解脱宝生行なのである。ほかにもいくつかの法があるが、在家として暮 らす一般の人にとって最もおこないやすいものが解脱宝生行なのである。
なぜ、解脱宝生行によってよい来世が獲得できるのかといえば、それは、こ の行が怨恨や執着の心を断ち切るからなのである。
怨恨と執着を断ち切る
輪廻転生の重要なポイントは怨恨と執着である。
あまり強い怨恨や執着がなく、さほど不徳も積んでいない人は、比較的によ 来世を迎えることができる。
しかし、だれかに強い怨恨を抱いていたり、人や物に強い執着を持っている と、その恨み執着・欲などが引っかかりとなって生まれ変わる。恨みや執着・ 欲の心は、決して自分も他人も幸せにしない。したがって、転生しても幸せな 人生にはならないのである。
転生して、幸せな人生を送るためには、まずいまの人生を一生懸命に生き抜 き、解脱宝生行を一心不乱に実践することが肝要なのである。
そうすれば、この世に生まれ変わってくる際も、幸福な人生を得ることがで きる。前述のように、この行は怨恨や執着の心を断ち切るからである。
さらにいえば、たとえどのような悪因縁を持っていたとしても、解脱宝生行 を一心に実践すれば、この世でその悪因縁を切って幸福な人生を送ることがで きるのである。
霊魂の安息所をつくっておく
最近の世相は墓地軽視の傾向が強く、学者や文化人がしきりに散骨を勧める。 人間は死ねばなにも残らないといって、遺骨遺灰を山や海に撒けばよいと 主張し、マスコミも同調している。
彼らは霊眼もなく、霊界の知識も皆無なのに勝手なことをいい放題で、ほん とうに無責任である。その結果、父母や配偶者、兄弟姉妹が亡くなってもお墓 をつくらず、散骨してしまう人が目立ってきた。
しかし、その故人の霊魂が霊障を発して、遺族が不幸や災難に遭っても、散 骨を勧めた学者や文化人が助けてくれるわけではない。
お墓とは、単に遺骨・亡骸をおさめる場所ではないのである。 お墓は霊魂に とって死後の住まいであり、安息所なのである。
第一章でのべたように、死者の霊魂はすぐに冥界(冥土)へ行くのではない。 阿鼻野街道という寒風に苛まれる道を通り抜けてサイの広場へたどり着き、 広場の断崖絶壁から三途の川を跳び越えて初めて、霊魂は冥界へたどり着く。 阿鼻野街道を歩いている時間は、娑婆世界の時間で二十時間ほどであるが、 それぞれの因縁しだいで時間感覚は異なる。さほど因縁が悪くない者ならば一 時間弱に感じるが、因縁の悪い者は何日も阿鼻野街道を歩いていると感じる。 サイの広場から無事に三途の川を一気に跳び越すことができるのは、ほんの 一握りだけで、残りの者たちは三途の川に落下し、生前の因縁にしたがって地 獄界餓鬼界畜生界のいずれかに流される。そして、それぞれの世界で生前 の罪を清算してから、やっと冥界へ到着するのである。
霊魂が冥界へ着くと、娑婆世界に建立したお墓がそのまま出現する。そのお 墓に入って、やっと安息を得るわけである。お墓は魂の安息所であり、死後の 住まいなのである。ここには子孫が供えたお供物が出現し、それを受け取るこ とができるのだ。
霊魂が冥界のお墓に到着しないかぎりは、子孫が仏壇やお墓にどれほど豪勢 なお供物を供えても、本人の眼前にはあらわれない。いつまでも冥界のお墓に到着できない者は、飢えと渇きで餓鬼界の浮浪霊になり、いろいろな所を徘徊 する悲惨な状態になる。
しかし、阿鼻野街道やサイの広場の苦難を乗り越えて、やっとの思いで冥界 到着しても、娑婆世界にきちんとしたお墓を設けていなければ、冥界のお墓 は出現せず、安らぎの場所が得られない。その結果、冥界へ到着しながらも、 浮浪霊になって徘徊することになるのである。これを防ぐためには、法に則っ 霊魂の安息所(墓所)をつくるしかない。
昔から人間はお墓を大切にしてきた。これは、人間が死後に冥界へ行くこと を知っているためである。この霊界の法則を知らずに、学者や文化人は散骨を 勤めているのだから無茶苦茶である。
霊界に関して無知な人間の言葉を真に受けて、両親が亡くなってもお墓をつ くらずに散骨してしまうならば、両親の霊魂は霊障のかたまりになって、子供 たちを恨むであろう。皆さんも、自分の子や孫がそのような態度をとれば、 ひっぱたいてやりたくなるはずであろう。
 
Three types of selection
It also had the meaning of being born into the next life as a person with good boundaries.
I realized this clearly this time.
In other words, there are the following three options for the faith of a quasi-feeson. The first option is to ``obtain the highest blessings in this world, and furthermore, in this life, he will gain complete explanation and become a Buddha.''
The second option is that ``those who wish to never be reborn again enter Nirvana after death, and completely stop the cycle of life and death.''
The third and final option is that ``those who wish to be reborn with good boundaries in their next life and enjoy a happy life will be able to live their next life in accordance with their wishes.''
I think everyone should choose one of them. It is too late to make a choice until you are on your deathbed.
If you want to be born a more fortunate person than you are now and enjoy happiness in your next life, you should choose the third option. Also, if you don't want to reincarnate anymore and find life boring, you should choose the second option. Whichever he chooses is fine, which is great.
Mantra practice of salvation for two generations
In the unlikely event that something unsettling happens after death, he should immediately recite the mantra of ``Jibeison.'' Since the Quasi-Tathagata is the Buddha who guides you to Buddhahood in both this life and the next life, he will definitely save you even in the world after death.
To achieve this, it is important to practice the Mantra of Juseison from the moment you are alive. The Mantra of Junfuetun is Nyoi Hoju (literally, ``a bead that produces treasures like one's will''. In ancient India, it has been believed that there is a Nyoi Hoju somewhere in this world. After the death of Shakyamuni Buddha, Buddha's ashes were enshrined. As people prayed, miraculous experiences occurred one after another, and they realized that the Buddha's remains were the legend.
I came to believe that it must be the Nyoi Jewel).
Ru.
is
I feel that people in the world are not making the most of such treasures. In order to make use of this treasure, it is important to recite the mantra on a daily basis, not just in times of hardship.
Those who practice the Mantra of Jubaison will never encounter misfortune and will always have good luck. I can confirm this from my own experience. When I tried to commit suicide after failing in business, he saved my life by giving me a book of small sutras that contained the ``Junpo Guanyin Sutra'' and the Junposon Mantra. Since then, I have desperately recited the mantra more than 1,000 times each morning and evening, and have changed my destiny.
In return for my kindness to the Tathagata, I encouraged people to recite the Mantra. This has saved many people from danger. Everyone, please recite the Mantra with all your heart. What is the semi-respectful mantra?
“Nouba sattanan sammyaksambodakchinantanyata onsha lei shrei juntei sowaka.”
Recite it about 1,000 times a day with as much enthusiasm as I do. Or rather, a miracle will occur, and the wheels of destiny will change dramatically.
 
The Secret of Liberation Hosho
 
In the Agon sect that I lead, I teach what he calls Buddha Shari Hoju Sonkyose Hoseigyo (hereinafter referred to as Liberation Hoseigyo), a method to liberate oneself from one's fate, with the aim of erasing one's bad destiny, that is, one's fates. There is.
However, this path of liberation and treasure life has a higher purpose than just liberating oneself from one's fate.
Regardless of one's own will, a person moves as the stars in his destiny indicate.
 
For example, in Esoteric Buddhism astrology there is a star called Byakko Satsu. People born with this star are likely to die laterally. Accidental death refers to suicide, homicide, accidental death, etc.
I call a planet with a destiny that has a high possibility of dying in this way ``the fate of a horizontal change of death,'' but a person who is pointed out to have this fate has the feeling that he has the Byakko Satsu. You can think that.
A ``transverse cause of death'' is a condition that makes it impossible to avoid suicide, murder, or accidental death. People with this fate cannot spend even a single day in peace.
Also, there is Kurotorasatsu as a star opposite to Byakkosatsu. People with this star are said to harm or kill others. Many of the culprits involved in a series of street crimes are believed to have this star.
When there is Kurotorasatsu, even if the person does not have a clear intention to kill someone at first, the intention gradually becomes stronger. At the same time, he begins to suffer from an unexplained anxiety, and eventually kills someone, finally being freed from his indescribable anxiety.
Every person has a number of stars of destiny from the moment they are born. As he grows up, the influence of these stars becomes stronger and stronger, and at some point, they activate. Philosophy, morality, or science cannot remove these stars. Only the method of releasing one's fate can do that.
If I were to briefly explain liberation from fate in words that anyone can understand, it would be:
``Release from fate is to eliminate all the stars of bad fate you were born with.''
Many of the culprits involved in the series of street crimes have this black tiger killer. However, if they had gone through the act of liberation from their karma and caused that planet to disappear, they would not have committed such a crime. He exists because the line of liberation from one's fate is the line of liberation and treasure life.
I have had my believers practice Liberation and Treasure of Life in the hope that all people living in this world will be rid of their bad fortune and live a happy life.
However, as I said at the beginning, there is a much deeper purpose hidden in the journey of liberation.
How to get rid of fate and reach the next life
Human beings do not become nothing when they die; life continues even after death. When a person dies, it doesn't end; they are reborn again.
In Buddhism, this is called reincarnation. Therefore, death is not only painful and painful, but also a major turning point, where one can start a new life filled with happiness or end up with a life of misery.
So, is it better for people who are currently living an unhappy life to give up on their current life and commit suicide? That is not at all the case. Doing so will only make your next life even more miserable. People who are currently living an unhappy and painful life have a bad fate (bad fate), and if they leave it as it is and die, they will also live a life of suffering in the next life. Therefore, there is no point in committing suicide because one cannot endure a life of suffering.
This is a very important point; suicide is not a solution to suffering. In order to have a good future, we must practice the method of liberation from karma in this life, accumulate virtue, and make every effort to survive.
Only then can a happy next life be achieved.
People cannot order their own lives. One day, he realized that he had been born as a human being, and that his destiny had also been determined. And he has no choice but to live according to what the star shows him.
However, there are several ways in which it is possible to place orders in the afterlife. The most important thing to do is to go to liberation and treasure life. There are several other methods, but the one that is easiest for ordinary people living as laypeople to practice is the practice of liberation and hosei.
The reason why we are able to obtain a good afterlife by practicing liberation and treasure life is because this practice cuts off our hearts of grudges and attachments.
Cut off grudges and attachments
The important points in reincarnation are grudges and attachment.
People who do not have very strong grudges or attachments, and who do not accumulate much vice, will be able to have a relatively good time in the next life.
However, if he holds a strong grudge against someone or has a strong attachment to a person or thing, his grudge, attachment, and greed will become a catch and he will be reborn. A heart of resentment, attachment, and greed will never make you or others happy. Therefore, reincarnation does not lead to a happy life.
In order to be reincarnated and live a happy life, it is important to live out your current life to the fullest and to practice the path to liberation and holiness with all your heart.
If he does so, he will be able to have a happy life when he is reborn in this world. This is because, as mentioned above, this line cuts off any grudges or attachments.
Furthermore, no matter what kind of bad ties he has, if he earnestly practices the path of liberation and holiness, he will be able to break free of those bad ties and live a happy life in this world.
Create a haven for the soul
In recent times, there has been a strong tendency to disregard cemeteries, with scholars and cultural figures frequently recommending the scattering of ashes. They say that when humans die, there is nothing left, and that the ashes of human remains should be scattered in the mountains or the sea, and the media agrees.
They have no spiritual eyes and no knowledge of the spiritual world, yet they say whatever they want; they are truly irresponsible. As a result, an increasing number of people scatter the ashes of their parents, spouses, brothers and sisters instead of making graves for them when they die.
However, even if the deceased's soul develops a spiritual disorder and the bereaved family encounters misfortune or disaster, the scholars and cultural figures who recommended scattering the ashes will not help them.
A grave is not simply a place to store remains. The grave is the soul's home and resting place after death.
As mentioned in Chapter 1, the souls of the dead do not immediately go to the underworld (Netherworld). Only after passing through the cold wind-stricken road known as Abanano Kaido to reach the Sai Plaza, and jumping over the Sanzu River from the cliffs of the plaza, can the soul reach the underworld. The time it takes to walk along the Ahanano Kaido Road is about 20 hours in the Saha world, but our sense of time differs depending on our individual circumstances. For those who are not so fortunate, it feels like less than an hour, but for those who are not so fortunate, it feels like they have been walking the Abono Kaido road for days. Only a handful of people are able to safely jump across the Sanzu River from the Sai Plaza, while the rest fall into the Sanzu River and are sent to either the Hell World, the Hunger World, or the Beast World, depending on their fate in life. It will be done. After paying off their sins in each world, they finally arrive at the underworld.
When the soul reaches the underworld, the tomb erected in the Saha world will appear as it is. When you enter that grave, you can finally find peace. A grave is a resting place for the soul and a home after death. Offerings made by descendants will appear here, and you can accept them.
Unless the soul reaches the tomb in the underworld, no matter how many lavish offerings the descendants may make at the Buddhist altar or grave, it will not appear before the soul's eyes. Those who are unable to reach the tomb in the underworld for a long time become wandering spirits in the world of hungry ghosts due to hunger and thirst, and end up in a miserable state of wandering around in various places.
However, even if you finally reach the underworld after overcoming the hardships of the Ahanano Kaido and Sai Square, if you do not set up a proper grave in the Saha world, the tomb of the underworld will not appear and it will become a place of peace. is not obtained. As a result, even after arriving in the underworld, they end up wandering around as wandering spirits. The only way to prevent this from happening is to create a resting place (grave) for the souls in accordance with the law.
Since ancient times, humans have valued graves. This is because humans know that they go to the underworld after death. It is absurd that scholars and cultural figures are scattering ashes without knowing this law of the spiritual world.
If we take the words of people who are ignorant about the spiritual world seriously and scatter the ashes of our parents instead of digging their graves even after they die, the souls of the parents will turn into a mass of spiritual disorders and hold a grudge against their children. Will. If your children or grandchildren behaved like that, you would want to slap them.
 
 
 
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あなたの心にひそむタイプ:性格類型論の興味深い探求 

2024-02-14 10:34:23 | タブレットPC
"あなたの心にひそむタイプ:性格類型論の興味深い探求"
 

人格と性格はほぼ同意語として使用されており、ヨーロッパの心理学者は「性格」、アメリカの心理学者は「人格」という傾向がある。

「性格」はギリシア語の彫刻を意味し、刻みつけられたものを指す。一方、「人格」は全人的な個性的特徴を意味する。
感情的側面の特徴は「気質」と呼ばれ、これが性格の基底層を構成する。
「人格」は全人的なものを指し、「性格」は知的側面を除いた情意的、意志的側面の特徴を示すことが多い。
人間の性格は個人の素質と環境から形成され、その人らしさや行動特徴を示す。
性格は感情的素質と意志的素質から成り立ち、発生論的な立場からは素質と環境の相互作用によって形成される。
ギリシアの哲学者テオフラストスが初めて性格の類型論を提唱し、現代の精神医学者K・シュナイダーが「精神病質類型」を発表している。
シュナイダーの精神病質類型には発揚型、抑鬱型、自信欠乏型、狂信型、頭揚型、気分易変型、爆発型、無情型、意志如型、無力型の10種類があり、それぞれの特徴が示されている。
Personality and personality are used almost synonymously, with European psychologists tending to refer to them as ``personality,'' and American psychologists tending to refer to them as ``personality.''
"Character" is a Greek word meaning sculpture, and refers to something that is engraved. On the other hand, "personality" means the individual characteristics of the whole person.
Emotional characteristics are called ``temperament,'' and they constitute the base layer of personality.
``Personality'' refers to the whole person, and ``personality'' often refers to the characteristics of emotional and volitional aspects, excluding intellectual aspects.
Human personality is formed from an individual's qualities and environment, and indicates his or her personality and behavioral characteristics.
Personality consists of emotional predispositions and volitional predispositions, and from an embryological standpoint, it is formed by the interaction between predispositions and the environment.
The Greek philosopher Theophrastus was the first to propose a typology of personality, and contemporary psychiatrist K. Schneider published the ``psychopathic type''.
Schneider's 10 types of psychopathology are exaggerated, depressed, self-confident, fanatic, hyperactive, moody, explosive, heartless, willful, and helpless, each with their own characteristics. It is shown.
 
 
人格と性格
人格とはいったい、なんであろうか。
Personality (人格)ということばと、 Character (性格)ということばがある。 この二つのこ とばは、ほとんど同意語として使われている。
性格ということばは、ギリシア語の彫刻を意味することばから出たもので、つまり、性格 とは刻みつけられたものを意味する。したがって、性格も人格も、ほとんどおなじものをさ しているといっていいが、おもしろいことに、主として、ヨーロッパの心理学者は「性格」 を用い、アメリカの心理学者は「人格」を用いる傾向があるという。
この両者を区別するとすれば、「人格」ということばが個人の全人的個性的特徴を意味する のにたいし、「性格」は、そこから知的側面の特徴が除かれて、情意的側面、とくに意志的側 面の特徴を示すことばとして用いられることが多いようである。
感情的側面の特徴は先天的に決定される場合が多く、これにたいしては「気質」というこ とばが使われるが、「気質」は性格の基底層をなすと考えられているので、ここでは、気質も
性格の中に入れて論ずることにする。
要約すると、「人格」とは「全人的なもの」を示し、「性格」とはその基底をなすものと考 えたらよいであろう。
「性格」について、ある心理学者はつぎのようにいっている。
「性格とはなにか。むずかしい理論はさておいて、けっきょく性格とは、その人の素質と環 境からできあがったもので、その人らしさ”と、“その人の行動特徴〟ということになりま す」
いかにもわかりやすい説明である。
すこしむずかしく、学問的にいうと、性格は、対象的には「人間の示す特性的全体像」 (そ の人らしさ)であり、機能的にみれば「その環境に独自の適応を示す、個人の力動的な体制」 その人の行動特徴)である。
また、構造的な面からみれば、「人間の感情的素質と意志的素質からなる」その人らしさ) ものである。
発生論的な立場からは、「素質と環境」との密接な相互作用によって形成されるものである。 またそれを社会的存在としての立場からみれば、「個人心理的概念ではなくて、むしろ、 社会 超人になるための基礎人格のつくり方
以上の立場が、現代における「性格」の一般的な定説であると考えられる。
この、人間の性格には、さまざまなタイプがあり、その類型を最初に論じた人は、ギリシ アの哲学者テオフラストス(前三七二~二八八頃)である。
以来、近世にいたるまで、さまざまな類型論が発表されている。 その中で、現代ドイツの 精神医学者K・シュナイダーの「精神病質類型」が傑出していると思われる。
シュナイダーのいうところは、その性格の素質からみちびかれる類型であって、つぎの一 ○種類の精神病質類型を立てている。
かれは、精神病質といっているが、かならずしも精神病患者と限らず、この類型は、人間 の性格の分類について、はなはだ参考になるものであると思われる。
それを、つぎにあげよう。
発揚型 豪快な気分が根本特徴である。 楽天的で落ち着きがなく活発で、突出的で ある。 軽率で意志が不定であったり、喧嘩・口論が好きであったり、自慢・虚言の傾向 を示したりする。
型発型と反対に憂うつな気分が支配的である。 厭世的で苦労性である。こ の中にも、情にもろい、温良な、内気な、気力のない憂愁型、不平不満の多い、刺戟的 な不機嫌型、邪推深い、 曲解し易い偏執型の三つの型に分けられる。
自信欠乏型自信のない小心、内気な型である。一方では良心的で義務観念が強い 些細なことをくよくよとせんさくする。度々いろいろの強迫観念に悩む。 あるいは 邪推曲解し易い傾向を持つ。
四狂信型 何等かの観念にこり固まって、その主義主張を通す。 そのためあくまで 闘争を繰り返す闘争型 (好訴型)と空想的・突飛・現実離れの仕方で主張する奇矯型(奇 人・狂信者)がある。
頭揚型自分を実際以上に評価させようという根本特徴を持っている。 虚栄心が強 く、いわゆるヒステリー性格に相当する。突飛な、人をアッといわせるようなことをし 超人になるための基礎人格のつくり方
たり、嘘をいったりする。 極端な場合には嘘と現実とが自分でも区別がつかなくなり、 高貴な身分とか、大資産家であると思い込み、他人をも信用させる。 空想虚言症といわ れる型である。
気分易変型 時々何の原因もなくて、いらいらと不機嫌になる。そういう時に徘徊 したり、窃盗したり、火をつけたりする。 そういう行動で不機嫌が発散されることが多 い。時には邪推的な気分になって、喧嘩、傷害などを行うことがある。
爆発型 まことに些細な動機でカッとなり、すぐ暴力を振るう。短気な爆発し易い 型である。熟慮や統御が働かずに刺戟から直ちに行為に赴くので、その行為は短絡反応 といわれる。
無情型同情、羞恥心、良心などの感情の乏しい型である。 冷酷薄情残忍陰 険などという性格を持つ。 これらの感情は道徳の基礎となるもので、この欠乏から、不 道徳的反社会的な行動が期待される。 背徳者といわれるものの大部はこの型にあては
意志如型 自分で決断することができず、他人のいう通りに、環境の影響をうけ 易い。また一度決意しても持続性がない。飽き易く不安的である。 職業を何度も換え、 誘惑に負け、逆に社会の落伍者となる。 犯罪者の過半数はこういう性格傾向を持つ。
無力型 よわよわしい性格である。 すぐ心身の故障を訴える。過敏で疲れ易く、 神 経質である。ノイローゼに最もなり易い型である。
右各類型のうち、抑鬱型・自信欠乏型無力型の三つは主として「自分で悩む」型で あって、心身症、ノイローゼになることが多い。 残りの七つの型は「社会を悩ませる型」 非行・犯罪などの行動を示すことが多い。
これは、どこまでも「類型」であるから、病的とまではいかないが、徴候程度のものから、 超人になるための基礎人格のつくり方 である。
そのものずばりに至るまでの性格が示されているものと考えてよかろう。
 
 
 
とすると、精神病者ではない、一般人のほとんどの人の心の奥にも、大なり小なり、こう いう類型的傾向がひそんでいるものといえるのではなかろうか。ただ、多くの人は、教育や、 教養、宗教、道徳などで制御しているのであろう。
私は思うのだが、仏教でいう凡夫の「煩悩」を類型化したら、こうなるだろうと考えるのあなたはどうだろうか?って
この中のどれか一つの類型が、たとえ徴候程度だとしても、あなたの心の中にひそんでは いないだろうか?
大超能力者ブッダの人格
では、これにたいして、超能力者の人格とはどのようなものであろうか。
大超能力者ともいうべき、ブッダの場合をみてみよう。
ここに、瞑想によってさとりを完成し、仏陀になられたゴータマ(釈尊) 自身、みずから
語られた内面世界の記述がある。
これは、マッジマ・ニカーヤ (中阿含経)という阿含経典において、ゴータマ自身によっ 語られたものである。
わたし(釈尊)は、つねに努力精進し、その想いは確立してすこしもみだれず、体は 安楽で動揺せず、心は禅定に入って静かである。そのわたしがあるとき、瞑想に入って しだいに禅定が深まってきた。第一禅定から第二、第三、第四禅定まで深まるにつれて、 心に思い浮ぶなにものもなくなり、喜びや楽しみだけとなり、そして遂にはそれもなく なって、ただ清浄な想いだけとなった。
そのとき、わたしの心は、一点のけがれもなく、清く明るく、絶対不動であった。 そ してわたしの心の眼はおのずから前世の光景に向けられていった。それは一生だけでは なく、二生、三生、十生、二十生、そして無限の生涯の、生きかわり死にかわりした光 景が展開してきた。これが第一の智慧である。
それからわたしの心は、あらゆる衆生のすがたに向けられてきた。わたしは超人的な 眼力でそのすがたを見た。そこには、貰いもの、賤しいもの、美しいもの、醜いもの、 ]
 
 
The secret of Agon Buddhism's supernatural powers
personality and personality
What exactly is personality?
There are two words: personality and character. These two words are almost used synonymously.
The word character comes from the Greek word for carving; character means something engraved. Therefore, it can be said that the terms personality and personality refer to almost the same thing, but interestingly, European psychologists tend to mainly use ``personality,'' while American psychologists tend to use ``personality.'' That's what it means.
If we distinguish between the two, the word ``personality'' refers to the individual characteristics of an individual as a whole, while ``personality'' refers to the emotional aspects, with the intellectual characteristics removed. In particular, it seems to be often used as a word to indicate characteristics of the volitional aspect.
Characteristics of emotional aspects are often determined innately, and the term ``temperament'' is often used for this, but ``temperament'' is thought to form the base layer of personality. Here, temperament is also
I will discuss this in terms of personality.
To summarize, ``personality'' refers to the ``whole person,'' and ``personality'' can be thought of as forming the basis of this.
Regarding ``personality,'' one psychologist says the following:
``What is personality? Putting difficult theories aside, personality is the product of a person's qualities and environment, and is defined as ``the person's uniqueness'' and ``the behavioral characteristics of that person.'' ”
This is a very easy to understand explanation.
It's a bit difficult, but in academic terms, personality is the ``overall characteristic image of a person'' (their personality), and functionally, it is ``an individual who shows a unique adaptation to the environment''. The dynamic system of a person's behavioral characteristics).
Also, from a structural perspective, it is a person's personality, which is ``consisted of a person's emotional and willful qualities.''
From an embryological perspective, it is formed through the close interaction between ``disposition and the environment.'' Also, if we look at it from the standpoint of a social being, it is not an individual psychological concept, but rather a way to create a basic personality in order to become a social superhuman.
The above position is considered to be the generally accepted theory of ``personality'' in modern times.
There are various types of human personality, and the first person to discuss these types was the Greek philosopher Theophrastus (c. 372-288 BC).
Since then, various typologies have been published up to the early modern period. Among them, contemporary German psychiatrist K. Schneider's ``psychopathic type'' seems to stand out.
What Schneider calls psychopathic types are the types that are derived from their personality traits, and he establishes the following ○ types of psychopathic types.
Although he calls them psychopathic, this does not necessarily mean that they are psychotic patients, and this type is considered to be extremely useful for classifying human personality.
Let me give you that next.
Excitement type: The fundamental characteristic is an exhilarating mood. He is optimistic, restless, active, and outstanding. The person is thoughtless and has an uncertain will, likes fights and arguments, and shows a tendency to brag and lie.
Contrary to the typical pattern, a depressed mood is predominant. He is pessimistic and hard-working. These types can be divided into three types: the merciful, warm-hearted, timid, and lackluster melancholic type, the grumpy type who complains a lot and is irritating, and the paranoid type who is evil and easily misinterpreted.
Self-doubt type: This type lacks self-confidence, is timid, and is shy. On the other hand, they are conscientious and have a strong sense of duty, and are picky about trivial matters. I often suffer from various obsessive thoughts. Or they tend to be easily misunderstood.
Four types of fanaticism: A person who is rigidly attached to a certain idea and adheres to that principle. For this reason, there are two types: the fighting type (complaint type), who simply repeat the struggle, and the eccentric type (eccentric person/fanatic), who make claims in fanciful, outlandish, and unrealistic ways.
He has the fundamental characteristic of making people think of himself more than he actually is. He has a strong sense of vanity and is equivalent to a so-called hysterical personality. How to create a basic personality that will help you become a superhuman by doing unusual and surprising things.
or tell a lie. In extreme cases, people become unable to distinguish between lies and reality, believing that they have a noble status or are wealthy, and even make others trust them. This is a type known as phantasmagoric liar disorder.
Mood disorder: Sometimes you become irritable and moody for no apparent reason. At times like these, they wander around, steal, and start fires. Such behavior often vents displeasure. Sometimes they get into an evil mood and get into fights and get injured.
Explosive type: He gets angry over even the most trivial of motives and immediately resorts to violence. He has a short temper and is prone to outbursts. Because a person jumps into action immediately from a stimulus without careful consideration or control, the action is called a short-circuit reaction.
Heartless type This type lacks emotions such as sympathy, shame, and conscience. He has a ruthless, cruel, and insidious personality. These emotions are the basis of morality, and from this deficiency we can expect immoral and antisocial behavior. The majority of people who are said to be immoral do not fit into this category.
Voluntary type: Unable to make decisions on their own, they follow what others say and are easily influenced by the environment. Moreover, once a decision is made, it is not sustainable. Easily bored and anxious. He changes occupations many times, succumbs to temptation, and ends up becoming a social outcast. The majority of criminals have this personality tendency.
Helpless type Has a dangerous personality. Immediately complain of mental and physical trouble. He is irritable, gets tired easily, and is nervous. This is the type most likely to develop neurosis.
Of the three types on the right, the three types, the depressed type, the self-doubt type, and the helpless type, are mainly ``worrying on their own'' types, and they often develop psychosomatic disorders and neuroses. The remaining seven types are ``types that trouble society'' and often exhibit behaviors such as delinquency and crime.
This is a ``type'' all the way through, so it cannot be said to be pathological, but it is a way to create a basic personality that can transform from a symptom to a superhuman.
You can think of it as showing his character right down to the very details.
If this is the case, then it can be said that the type of tendencies that he describes are hidden in the hearts of most ordinary people who are not mentally ill, to a greater or lesser degree. However, many people probably control it through education, culture, religion, morals, etc.
I think this is what would happen if we categorized the ``worldly desires'' of ordinary people in Buddhism.What do you think?
Even if one of these types is just a symptom, isn't he there lurking in your heart?
Personality of the great psychic Buddha
So, what is the personality of a psychic in relation to this?
Let's take a look at the case of Buddha, who can be called a great psychic.
Here, Gautama (Shakyamuni) himself, who achieved enlightenment through meditation and became a Buddha,
There are descriptions of the inner world told.
This was narrated by Gautama himself in the Agon sutra called Majjma Nikaya (Naka Agon Sutra).
I (Shakyamuni Shakyamuni) am always diligent in my efforts, my thoughts are well-established and not at all dull, my body is at ease and undisturbed, and my mind is in meditation and quiet. One day, he meditated and his meditative state gradually deepened. As he deepens from the first jhana to the second, third, and fourth jhanas, there is nothing that comes to his mind, only joy and pleasure, and finally there is none, only pure thoughts. became.
At that time, my heart was pure, bright, and absolutely steadfast. As a result of that, my mind's eyes naturally turned to the scene of my previous life. It was not just his life, but his second, third, tenth, twentieth, and endless lifetimes, in which scenes of life and death unfolded. This is the first wisdom.
Since then, my heart has been directed towards all sentient beings. I saw it with superhuman powers of vision. There are things that are given, things that are low, things that are beautiful, things that are ugly,
 
 
 
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Buddha  Japan Journal
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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai
 
胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai
 
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あなたの心にひそむタイプ:性格類型論の興味深い探求 

2024-02-14 10:34:23 | タブレットPC
"あなたの心にひそむタイプ:性格類型論の興味深い探求"
 

人格と性格はほぼ同意語として使用されており、ヨーロッパの心理学者は「性格」、アメリカの心理学者は「人格」という傾向がある。

「性格」はギリシア語の彫刻を意味し、刻みつけられたものを指す。一方、「人格」は全人的な個性的特徴を意味する。
感情的側面の特徴は「気質」と呼ばれ、これが性格の基底層を構成する。
「人格」は全人的なものを指し、「性格」は知的側面を除いた情意的、意志的側面の特徴を示すことが多い。
人間の性格は個人の素質と環境から形成され、その人らしさや行動特徴を示す。
性格は感情的素質と意志的素質から成り立ち、発生論的な立場からは素質と環境の相互作用によって形成される。
ギリシアの哲学者テオフラストスが初めて性格の類型論を提唱し、現代の精神医学者K・シュナイダーが「精神病質類型」を発表している。
シュナイダーの精神病質類型には発揚型、抑鬱型、自信欠乏型、狂信型、頭揚型、気分易変型、爆発型、無情型、意志如型、無力型の10種類があり、それぞれの特徴が示されている。
Personality and personality are used almost synonymously, with European psychologists tending to refer to them as ``personality,'' and American psychologists tending to refer to them as ``personality.''
"Character" is a Greek word meaning sculpture, and refers to something that is engraved. On the other hand, "personality" means the individual characteristics of the whole person.
Emotional characteristics are called ``temperament,'' and they constitute the base layer of personality.
``Personality'' refers to the whole person, and ``personality'' often refers to the characteristics of emotional and volitional aspects, excluding intellectual aspects.
Human personality is formed from an individual's qualities and environment, and indicates his or her personality and behavioral characteristics.
Personality consists of emotional predispositions and volitional predispositions, and from an embryological standpoint, it is formed by the interaction between predispositions and the environment.
The Greek philosopher Theophrastus was the first to propose a typology of personality, and contemporary psychiatrist K. Schneider published the ``psychopathic type''.
Schneider's 10 types of psychopathology are exaggerated, depressed, self-confident, fanatic, hyperactive, moody, explosive, heartless, willful, and helpless, each with their own characteristics. It is shown.
 
 
人格と性格
人格とはいったい、なんであろうか。
Personality (人格)ということばと、 Character (性格)ということばがある。 この二つのこ とばは、ほとんど同意語として使われている。
性格ということばは、ギリシア語の彫刻を意味することばから出たもので、つまり、性格 とは刻みつけられたものを意味する。したがって、性格も人格も、ほとんどおなじものをさ しているといっていいが、おもしろいことに、主として、ヨーロッパの心理学者は「性格」 を用い、アメリカの心理学者は「人格」を用いる傾向があるという。
この両者を区別するとすれば、「人格」ということばが個人の全人的個性的特徴を意味する のにたいし、「性格」は、そこから知的側面の特徴が除かれて、情意的側面、とくに意志的側 面の特徴を示すことばとして用いられることが多いようである。
感情的側面の特徴は先天的に決定される場合が多く、これにたいしては「気質」というこ とばが使われるが、「気質」は性格の基底層をなすと考えられているので、ここでは、気質も
性格の中に入れて論ずることにする。
要約すると、「人格」とは「全人的なもの」を示し、「性格」とはその基底をなすものと考 えたらよいであろう。
「性格」について、ある心理学者はつぎのようにいっている。
「性格とはなにか。むずかしい理論はさておいて、けっきょく性格とは、その人の素質と環 境からできあがったもので、その人らしさ”と、“その人の行動特徴〟ということになりま す」
いかにもわかりやすい説明である。
すこしむずかしく、学問的にいうと、性格は、対象的には「人間の示す特性的全体像」 (そ の人らしさ)であり、機能的にみれば「その環境に独自の適応を示す、個人の力動的な体制」 その人の行動特徴)である。
また、構造的な面からみれば、「人間の感情的素質と意志的素質からなる」その人らしさ) ものである。
発生論的な立場からは、「素質と環境」との密接な相互作用によって形成されるものである。 またそれを社会的存在としての立場からみれば、「個人心理的概念ではなくて、むしろ、 社会 超人になるための基礎人格のつくり方
以上の立場が、現代における「性格」の一般的な定説であると考えられる。
この、人間の性格には、さまざまなタイプがあり、その類型を最初に論じた人は、ギリシ アの哲学者テオフラストス(前三七二~二八八頃)である。
以来、近世にいたるまで、さまざまな類型論が発表されている。 その中で、現代ドイツの 精神医学者K・シュナイダーの「精神病質類型」が傑出していると思われる。
シュナイダーのいうところは、その性格の素質からみちびかれる類型であって、つぎの一 ○種類の精神病質類型を立てている。
かれは、精神病質といっているが、かならずしも精神病患者と限らず、この類型は、人間 の性格の分類について、はなはだ参考になるものであると思われる。
それを、つぎにあげよう。
発揚型 豪快な気分が根本特徴である。 楽天的で落ち着きがなく活発で、突出的で ある。 軽率で意志が不定であったり、喧嘩・口論が好きであったり、自慢・虚言の傾向 を示したりする。
型発型と反対に憂うつな気分が支配的である。 厭世的で苦労性である。こ の中にも、情にもろい、温良な、内気な、気力のない憂愁型、不平不満の多い、刺戟的 な不機嫌型、邪推深い、 曲解し易い偏執型の三つの型に分けられる。
自信欠乏型自信のない小心、内気な型である。一方では良心的で義務観念が強い 些細なことをくよくよとせんさくする。度々いろいろの強迫観念に悩む。 あるいは 邪推曲解し易い傾向を持つ。
四狂信型 何等かの観念にこり固まって、その主義主張を通す。 そのためあくまで 闘争を繰り返す闘争型 (好訴型)と空想的・突飛・現実離れの仕方で主張する奇矯型(奇 人・狂信者)がある。
頭揚型自分を実際以上に評価させようという根本特徴を持っている。 虚栄心が強 く、いわゆるヒステリー性格に相当する。突飛な、人をアッといわせるようなことをし 超人になるための基礎人格のつくり方
たり、嘘をいったりする。 極端な場合には嘘と現実とが自分でも区別がつかなくなり、 高貴な身分とか、大資産家であると思い込み、他人をも信用させる。 空想虚言症といわ れる型である。
気分易変型 時々何の原因もなくて、いらいらと不機嫌になる。そういう時に徘徊 したり、窃盗したり、火をつけたりする。 そういう行動で不機嫌が発散されることが多 い。時には邪推的な気分になって、喧嘩、傷害などを行うことがある。
爆発型 まことに些細な動機でカッとなり、すぐ暴力を振るう。短気な爆発し易い 型である。熟慮や統御が働かずに刺戟から直ちに行為に赴くので、その行為は短絡反応 といわれる。
無情型同情、羞恥心、良心などの感情の乏しい型である。 冷酷薄情残忍陰 険などという性格を持つ。 これらの感情は道徳の基礎となるもので、この欠乏から、不 道徳的反社会的な行動が期待される。 背徳者といわれるものの大部はこの型にあては
意志如型 自分で決断することができず、他人のいう通りに、環境の影響をうけ 易い。また一度決意しても持続性がない。飽き易く不安的である。 職業を何度も換え、 誘惑に負け、逆に社会の落伍者となる。 犯罪者の過半数はこういう性格傾向を持つ。
無力型 よわよわしい性格である。 すぐ心身の故障を訴える。過敏で疲れ易く、 神 経質である。ノイローゼに最もなり易い型である。
右各類型のうち、抑鬱型・自信欠乏型無力型の三つは主として「自分で悩む」型で あって、心身症、ノイローゼになることが多い。 残りの七つの型は「社会を悩ませる型」 非行・犯罪などの行動を示すことが多い。
これは、どこまでも「類型」であるから、病的とまではいかないが、徴候程度のものから、 超人になるための基礎人格のつくり方 である。
そのものずばりに至るまでの性格が示されているものと考えてよかろう。
 
 
 
とすると、精神病者ではない、一般人のほとんどの人の心の奥にも、大なり小なり、こう いう類型的傾向がひそんでいるものといえるのではなかろうか。ただ、多くの人は、教育や、 教養、宗教、道徳などで制御しているのであろう。
私は思うのだが、仏教でいう凡夫の「煩悩」を類型化したら、こうなるだろうと考えるのあなたはどうだろうか?って
この中のどれか一つの類型が、たとえ徴候程度だとしても、あなたの心の中にひそんでは いないだろうか?
大超能力者ブッダの人格
では、これにたいして、超能力者の人格とはどのようなものであろうか。
大超能力者ともいうべき、ブッダの場合をみてみよう。
ここに、瞑想によってさとりを完成し、仏陀になられたゴータマ(釈尊) 自身、みずから
語られた内面世界の記述がある。
これは、マッジマ・ニカーヤ (中阿含経)という阿含経典において、ゴータマ自身によっ 語られたものである。
わたし(釈尊)は、つねに努力精進し、その想いは確立してすこしもみだれず、体は 安楽で動揺せず、心は禅定に入って静かである。そのわたしがあるとき、瞑想に入って しだいに禅定が深まってきた。第一禅定から第二、第三、第四禅定まで深まるにつれて、 心に思い浮ぶなにものもなくなり、喜びや楽しみだけとなり、そして遂にはそれもなく なって、ただ清浄な想いだけとなった。
そのとき、わたしの心は、一点のけがれもなく、清く明るく、絶対不動であった。 そ してわたしの心の眼はおのずから前世の光景に向けられていった。それは一生だけでは なく、二生、三生、十生、二十生、そして無限の生涯の、生きかわり死にかわりした光 景が展開してきた。これが第一の智慧である。
それからわたしの心は、あらゆる衆生のすがたに向けられてきた。わたしは超人的な 眼力でそのすがたを見た。そこには、貰いもの、賤しいもの、美しいもの、醜いもの、 ]
 
 
The secret of Agon Buddhism's supernatural powers
personality and personality
What exactly is personality?
There are two words: personality and character. These two words are almost used synonymously.
The word character comes from the Greek word for carving; character means something engraved. Therefore, it can be said that the terms personality and personality refer to almost the same thing, but interestingly, European psychologists tend to mainly use ``personality,'' while American psychologists tend to use ``personality.'' That's what it means.
If we distinguish between the two, the word ``personality'' refers to the individual characteristics of an individual as a whole, while ``personality'' refers to the emotional aspects, with the intellectual characteristics removed. In particular, it seems to be often used as a word to indicate characteristics of the volitional aspect.
Characteristics of emotional aspects are often determined innately, and the term ``temperament'' is often used for this, but ``temperament'' is thought to form the base layer of personality. Here, temperament is also
I will discuss this in terms of personality.
To summarize, ``personality'' refers to the ``whole person,'' and ``personality'' can be thought of as forming the basis of this.
Regarding ``personality,'' one psychologist says the following:
``What is personality? Putting difficult theories aside, personality is the product of a person's qualities and environment, and is defined as ``the person's uniqueness'' and ``the behavioral characteristics of that person.'' ”
This is a very easy to understand explanation.
It's a bit difficult, but in academic terms, personality is the ``overall characteristic image of a person'' (their personality), and functionally, it is ``an individual who shows a unique adaptation to the environment''. The dynamic system of a person's behavioral characteristics).
Also, from a structural perspective, it is a person's personality, which is ``consisted of a person's emotional and willful qualities.''
From an embryological perspective, it is formed through the close interaction between ``disposition and the environment.'' Also, if we look at it from the standpoint of a social being, it is not an individual psychological concept, but rather a way to create a basic personality in order to become a social superhuman.
The above position is considered to be the generally accepted theory of ``personality'' in modern times.
There are various types of human personality, and the first person to discuss these types was the Greek philosopher Theophrastus (c. 372-288 BC).
Since then, various typologies have been published up to the early modern period. Among them, contemporary German psychiatrist K. Schneider's ``psychopathic type'' seems to stand out.
What Schneider calls psychopathic types are the types that are derived from their personality traits, and he establishes the following ○ types of psychopathic types.
Although he calls them psychopathic, this does not necessarily mean that they are psychotic patients, and this type is considered to be extremely useful for classifying human personality.
Let me give you that next.
Excitement type: The fundamental characteristic is an exhilarating mood. He is optimistic, restless, active, and outstanding. The person is thoughtless and has an uncertain will, likes fights and arguments, and shows a tendency to brag and lie.
Contrary to the typical pattern, a depressed mood is predominant. He is pessimistic and hard-working. These types can be divided into three types: the merciful, warm-hearted, timid, and lackluster melancholic type, the grumpy type who complains a lot and is irritating, and the paranoid type who is evil and easily misinterpreted.
Self-doubt type: This type lacks self-confidence, is timid, and is shy. On the other hand, they are conscientious and have a strong sense of duty, and are picky about trivial matters. I often suffer from various obsessive thoughts. Or they tend to be easily misunderstood.
Four types of fanaticism: A person who is rigidly attached to a certain idea and adheres to that principle. For this reason, there are two types: the fighting type (complaint type), who simply repeat the struggle, and the eccentric type (eccentric person/fanatic), who make claims in fanciful, outlandish, and unrealistic ways.
He has the fundamental characteristic of making people think of himself more than he actually is. He has a strong sense of vanity and is equivalent to a so-called hysterical personality. How to create a basic personality that will help you become a superhuman by doing unusual and surprising things.
or tell a lie. In extreme cases, people become unable to distinguish between lies and reality, believing that they have a noble status or are wealthy, and even make others trust them. This is a type known as phantasmagoric liar disorder.
Mood disorder: Sometimes you become irritable and moody for no apparent reason. At times like these, they wander around, steal, and start fires. Such behavior often vents displeasure. Sometimes they get into an evil mood and get into fights and get injured.
Explosive type: He gets angry over even the most trivial of motives and immediately resorts to violence. He has a short temper and is prone to outbursts. Because a person jumps into action immediately from a stimulus without careful consideration or control, the action is called a short-circuit reaction.
Heartless type This type lacks emotions such as sympathy, shame, and conscience. He has a ruthless, cruel, and insidious personality. These emotions are the basis of morality, and from this deficiency we can expect immoral and antisocial behavior. The majority of people who are said to be immoral do not fit into this category.
Voluntary type: Unable to make decisions on their own, they follow what others say and are easily influenced by the environment. Moreover, once a decision is made, it is not sustainable. Easily bored and anxious. He changes occupations many times, succumbs to temptation, and ends up becoming a social outcast. The majority of criminals have this personality tendency.
Helpless type Has a dangerous personality. Immediately complain of mental and physical trouble. He is irritable, gets tired easily, and is nervous. This is the type most likely to develop neurosis.
Of the three types on the right, the three types, the depressed type, the self-doubt type, and the helpless type, are mainly ``worrying on their own'' types, and they often develop psychosomatic disorders and neuroses. The remaining seven types are ``types that trouble society'' and often exhibit behaviors such as delinquency and crime.
This is a ``type'' all the way through, so it cannot be said to be pathological, but it is a way to create a basic personality that can transform from a symptom to a superhuman.
You can think of it as showing his character right down to the very details.
If this is the case, then it can be said that the type of tendencies that he describes are hidden in the hearts of most ordinary people who are not mentally ill, to a greater or lesser degree. However, many people probably control it through education, culture, religion, morals, etc.
I think this is what would happen if we categorized the ``worldly desires'' of ordinary people in Buddhism.What do you think?
Even if one of these types is just a symptom, isn't he there lurking in your heart?
Personality of the great psychic Buddha
So, what is the personality of a psychic in relation to this?
Let's take a look at the case of Buddha, who can be called a great psychic.
Here, Gautama (Shakyamuni) himself, who achieved enlightenment through meditation and became a Buddha,
There are descriptions of the inner world told.
This was narrated by Gautama himself in the Agon sutra called Majjma Nikaya (Naka Agon Sutra).
I (Shakyamuni Shakyamuni) am always diligent in my efforts, my thoughts are well-established and not at all dull, my body is at ease and undisturbed, and my mind is in meditation and quiet. One day, he meditated and his meditative state gradually deepened. As he deepens from the first jhana to the second, third, and fourth jhanas, there is nothing that comes to his mind, only joy and pleasure, and finally there is none, only pure thoughts. became.
At that time, my heart was pure, bright, and absolutely steadfast. As a result of that, my mind's eyes naturally turned to the scene of my previous life. It was not just his life, but his second, third, tenth, twentieth, and endless lifetimes, in which scenes of life and death unfolded. This is the first wisdom.
Since then, my heart has been directed towards all sentient beings. I saw it with superhuman powers of vision. There are things that are given, things that are low, things that are beautiful, things that are ugly,
 
 
 
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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai
 
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2024年2月14日   九星  無料 今日の運命

2024-02-14 10:28:16 | タブレットPC

九紫火星の日
金銭問題、女性にかかわる苦労あり。人に背反されることあり。派手な苦労をする日。
凌犯期間 壊の日
多少強引でも失敗を恐れず物事を進めたい日
凌犯期間の作用により吉日となります。色々なことに積極的にチャレンジできます。少々の失敗は気にせず、色々なことに積極的にチャレンジしましょう。多少強引でも、自分の思ったように進めることで結果が表れます。前後の凌犯期間の不運を振り払うためにも、ポジティブに、アクティブに行動したい日です。
 
大日如来
すべての生き物の根本となる仏
 
 
 
大日如来(だいにちにょらい)とは?
大日とは「大いなる日輪」という意味です。太陽を司る毘盧舎那如来がさらに進化した仏です。密教では大日如来は宇宙の真理を現し、宇宙そのものを指します。また、すべての命あるものは大日如来から生まれたとされ、釈迦如来も含めて他の仏は大日如来の化身と考えられています。
 
大日如来には悟りを得る為に必要な智慧を象徴する金剛界大日如来と、無限の慈悲の広がりを象徴する胎蔵界大日如来という2つの異なる捉え方があります。金剛とはダイヤモンドのことを指し、智慧がとても堅く絶対に傷がつくことがないことを意味しています。また、胎蔵とは母親の母胎のようにすべての森羅万象が大日如来の中に包み込まれている様を意味しています。この2つが揃って大日如来を本尊とする密教の世界観が出来上がるのです。
ご利益
現世安穏、所願成就。また、未・申年生まれ守り本尊です。
大日如来(だいにちにょらい)の像容
本来、如来は出家後の釈迦の姿をモデルとしているため装飾品は身に付けていませんが、大日如来だけは別格で豪華な装飾品や宝冠を付けています。また、螺髪(らほつ)ではなく、髪を結い上げています。
 
金剛界、胎蔵界の姿でそれぞれ印の形が違います。金剛界の大日如来は、左手の人差し指を立て、その人差し指を右手で包みこむ智拳印の印相をしています。一方、胎蔵界の大日如来は、腹の前で両手の全指を伸ばして組み合わせる定印です。
女帝
正位置・・・美貌の女性。官能的な女性。未来に対して安定した現状。妊娠。出産。結婚。愛欲。家庭。自然と接触することから得られる霊感とやすらぎ。癒し。芸術的才能や感覚。収穫。繁栄。同情的な親切。物質的援助と保護。豊かな土地。良い土地。自然が損なわれていない土地。
逆位置・・・ぐずつく結婚。優柔不断な愛。不決断。女らしい性格のマイナス面。なかなか受胎しない状態。不潔な女性。生産性の欠如。
ウェイト解説
正位置・・・実り。行動。イニシャティブ。月日の長さ。未知なるもの。秘密。困難。疑い。無知。
逆位置・・・光。真実。問題の解決。公の歓楽。別の解釈によれば、優柔不断。
02月14日 (水曜)月齢
4.1潮汐
中潮
月名(旧暦日)
夕月
 
 
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