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. 釈尊の教え:成仏法の秘密、七覚支って何? .

2024-02-13 10:20:16 | タブレットPC
 
 
- 釈尊は「七覚支」が成仏法であり、七つの修行法を説いた。
- 修行すれば阿羅漢果、阿那含果、斯陀含果、須陀百果が得られると述べた。
- 成仏法は七科三十七道品から成り立ち、七覚支はその中の一つ。
- 七覚支は異比丘に対し、その修行が適していると釈尊が判断したと考えられる。
- 釈尊は弟子に因縁を見て、適切な修行法を指導した可能性がある。
- 七覚支の修行法は念覚支、択法覚支、精進究支、喜覚支、狩覚支、定覚支、捨覚支。
- これらの修行は知的、情緒的、意志的な面を高度にバランスさせ、念の力を神秘的に強化する。
- また、「空観」の修行も含まれ、四念処法により諸法の実相を理解することが強調されている。
釈尊は、「七覚支」こそそ`の成仏法であるとおっしゃって、念覚支・択法覚支・精進究支・’喜覚支・狩覚支・定覚支・捨覚支の七つの修行法をお説きになった。  
 そしてでこの七覚支を修行すれば、阿羅漢果、阿那含果、斯陀含果、須陀百果が得られると解説された王で、阿那含果にも五種の涅槃の得かたがあるとくわしくお教えになられたのであった。
 釈尊の成仏法は、前にのべましたように、七科三十七道品といって、~七科目、三十七種類のカリキュラムから成り立っています。すなわち、四念処法、四正勤法、。四神足法、五根法、五力法、七覚文法、八正道です○         
 うこのうちの七覚支法について、解説されたものです。
 成仏法について質問した外道の出家に、釈尊がなぜ、七科目の中の一つである七覚支について解説したのかと申しますと、これはわたくしの体験からの推測ですが、この異比丘がもし釈尊の
お弟子となっ▽て成仏法を修行するとしたら、七覚支の修行が二番よいどお考えになったからだと思い支す。
 というのは、ヽ釈尊の成仏法は、七科目三ナ七種の修行包全部やらなければならないどい ではないのです。七科目の中の、二科目位をやればいいわけです。というのは、七科目の修行法の中にはクおなじような修行法が、ダブつて入っております。それで、釈尊は、’お弟子の因縁を
みてい七科目の中から、yおまえはこの修行をせよ、おまえはこれとこれの修行法がよい、というように選別されてあたえたのであろうと思われます。。時には、科目にに恥まわず、一三十七種の修行法の中から自由にいくつかえらび出して、修行者に課したものと思われます。 
 そこで、この七覚支の修行法というのが、どんなものであるか/
念力をつよくしてバランスをたもつト知的にも非常に高度で、情結面においても、いわゆる情操がゆたかであるというように、芸術面などでもよく理解することができる。情操的な情のないひとというのは、無味乾燥にな’りやすいわけです。’芸術的なことは、なにもわからない、はなしをしてもちっともおもしろくない、シャレをいったって、ニコリともしない。今日きいたシ″レを、三日ぐらいたっ七急に笑。い出て、「ああ、そうだうたのか」なんて(笑)、それじゃあおはなしにならんでしょダ。。
 意志がつよいのはけっこうだけれども、それが頑固になってしまうのではいけない。
 だから、知・情・意の精神作用を、非常に強化し、八かめるという訓練をする。そしてそのいずれに右かたよらないということ。これがまず第一です。しかし、それだけじゃない。
 念そのものの力を、神秘的にまで強化する。一点に集中したとき、火を発するほどの力を出す。ですから、この念覚支の修行には、クンダリニー・ヽヨトガの修行が入るわけです.。     
 つぎに「空観」を体得する。ですから、この七覚支には、「四念処法」の修行が入っている。
この空観の体得により、諸法の実相がわかるようになけます。つまり、「縁起の法」を如実に‘さとることになるわけす。               」               “
 この念覚支が、七覚支法の中の、目玉といってよいでしょう。いや、三十七道品の中でも、代表的な修行法です。                                
Shakuson says that "Seven Factors of Awakening" is the original Buddhist method. I preached two practices. It was
And if you practice this Seven Factors of Awakening, you will get Ara Han Guo, Ana Han Guo, Shida Fruit, and Suda Hyakuka. He taught me in detail that there was a person.
As mentioned earlier, Shakuson's Buddhahood Law consists of seven subjects and thirty-seven types of curriculum, which are called seven departments and thirty-seven dojos. That is, the Satipatthana method, the Four Right Exertions method ,. Iddhipada method, Indriya method, Five strength method, Seven factors of Awakening, Noble Eightfold Path ○
This is an explanation of the Seven Factors of Awakening.
When I asked the priests of Gaido who asked about the Buddhahood method, why did Shason explain the Seven Factors of Awakening, which is one of the seven subjects? This is a guess from my experience, but this Bhikkhu If the Buddhahood
If I were to become a disciple and practice the Buddhahood method, I think it was because I thought that the practice of the Seven Factors of Awakening was the second best.
For, the Buddhahood method of ヽ Shason is not the one who has to do all seven subjects, three na, and seven kinds of training packages. You only have to do two of the seven subjects. This is because the training methods of the seven subjects include the same training methods as the dub. So, Shason said,'The cause of the disciple
It seems that you were selected from the seven subjects, such as y, you should practice this, and you should practice this and this. .. At times, it seems that he was not ashamed of the subject, and freely selected some of the 137 types of training methods and imposed them on the practitioners. It was
Therefore, what is this practice method of the Seven Factors of Awakening /
It is very sophisticated in psychokinesis and balance, and it can be understood well in terms of emotions and arts, as if the so-called emotions were abundant. A person without emotional feelings tends to be dry and tasteless. ‘I don't understand anything about art, it ’s not interesting to talk about it, and I do n’t smile when I say something. I suddenly laughed at the series I heard today for about three days. I laughed out and said, "Oh, that's right?" (Laughs). ..
It's fine to have a strong will, but it shouldn't be stubborn.
Therefore, the mental action of knowledge, affection, and will is greatly strengthened, and training is given to make it eight. And it doesn't depend on either of them. This is first and foremost. But that's not all.
Strengthen the power of the mind itself to mystery. When you concentrate on one point, it gives off enough power to make a fire. Therefore, the training of Kundalini Eyotoga is included in the training of this consciousness. ‥
Next, learn the "view of the sky". Therefore, this Seven Factors of Awakening contains the practice of "Satipatthana".
By learning this view of the sky, you will be able to understand the reality of various laws. In other words, the "law of luck" is really taken. "" ""
This consciousness can be said to be the centerpiece of the Seven Factors of Awakening. No, it is a typical training method among the thirty-seven dojos.
 
 
 
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霊的な成長への扉:カルマと修行の旅  The Door to Spiritual Growth: Karma and the Journey of Asceticism

2024-02-13 09:26:32 | タブレットPC
 
霊的な成長への扉:カルマと修行の旅"
"タパスの秘密:霊性を高める三つの方法"

人間が成立している。霊性の完成はカルマと因縁の繋縛から解放されることであり、それは引力からの脱出、反重力の修行を通じて実現される。

存在は究極的には波動であり、「自分」という波動を変えることによって「カルマ」を越えることができる。波動を変える原点は間脳の視床下部にあり、その波動を変えることで全身の波動が変化し、高次元な霊的存在となる。
存在の波動の変化は瞑想だけでは不可能であり、間脳を刺激する瞑想が必要である。ただし、これだけでは霊的な次元の変化が不十分である。
タバス(特殊な練行)が必要であり、三つの方法が存在する。それは思念による王者の相承、象徴による持明者の相承、耳を通した言葉による人の相承である。
これらの相承方法は大まかに、間脳系(霊的バイブレーション)、新皮質系(マントラ、タントラ、言葉、音楽、象徴)、大脳辺縁系(言葉、マントラ、音楽)に分類される。
しかし、これらの方法だけでは不十分であり、タバス(練行)が必要である。特に、求聞持聡明法の修行体験を通じて、古代ヨーガの技術を取り入れた練行が重要であることが示唆されている。
最終的には、視床下部の秘密にアクセスすることが、霊的な完成としての明星の発見につながった。
Human beings are established. The perfection of spirituality is to be freed from the bonds of karma and fate, and this is achieved through escape from gravity and the practice of anti-gravity.
Existence is ultimately a vibration, and by changing the vibration of ``self,'' it is possible to overcome ``karma.'' The origin of changing the vibrations is in the hypothalamus of the diencephalon, and by changing the waves, the vibrations of the whole body change, and one becomes a higher-dimensional spiritual being.
Changing the vibrations of existence is not possible through meditation alone; meditation that stimulates the diencephalon is necessary. However, this alone is not enough to bring about a change in the spiritual dimension.
It requires tabas (special training) and there are three methods. These are the inheritance of kings through thought, the inheritance of enlightened people through symbols, and the inheritance of people through words through their ears.
These mutual transmission methods are roughly classified into the diencephalic system (spiritual vibrations), the neocortical system (mantras, tantras, words, music, symbols), and the limbic system (words, mantras, music).
However, these methods alone are not sufficient; tabas (training) are necessary. In particular, it has been suggested that training practices that incorporate ancient yoga techniques are important through the training experience of Gumonji Soumeiho.
Ultimately, accessing the secrets of the hypothalamus led to the discovery of the morning star as a spiritual perfection.
人間が成立しているのだ。このカルマと因縁の繋縛から完全に解説したとき が、霊性の完成である。 いうならば引力からの脱出である。 反重力の修行なの だ。その修行によって自分の存在の次元が変わるのである。
存在とはなにか? それは究極のところ波動”である。"自分"という波動 を変えてしまうのだ。それにより”カルマ”という波動を越えてしまうのである。 人間という存在の波動を変える原点は、 間脳の視床下部にある。ここの波動を 変えることにより、全身の波動が変わり、特殊な精神波動と肉体波動を持つ存在 になる。それは、カルマの規制を受けない、ふつうの人間とはまた異なった、高 ・度な霊的存在とよぶよりほかない存在となるのである。これが成就すると、特 オーラ殊な「霊光」が発生するようになる。この特殊なオーラの発生は、全身の波動が 変化したことを示すのである。 オーラについてはまたあとでのべるが、このオー ラの発光源は間脳なのである。瞑想だけでは、以上のような次元の変化”は 不可能である。もちろん、心の安定、集中、まったく新しい高い次元へのメディ テイト等、瞑想はこの修行に絶対必要なものである。 しかし、それはひとつの
手段にすぎない。瞑想は、大脳辺縁系と新皮質脳しか動かすことができない。 だ から瞑想だけではだめなのである。 間脳をはたらかす瞑想でなければ、オーラは 発生しない。したがって、カルマを越えることはできないのである。
では、なにが必要なのか?
タバス
特殊なtapas (練行)である。
学者はtapasを苦行と訳しているが、わたくしはこれを、練行と訳したい。そ この練行が絶対に必要なのである。
思念による王者の相承
チベット密教のニンマ派では、古くから解脱の完成に三つの方法があると説 いている。
一、 思念による王者の相承
二、象徴による持明者の相承
三、耳を通した言葉による人の相承
gang zag snyan gyi brgyud pal
である。
霊界の法の世界において、法の完成者タターガタ (如来)が常恒に法を説いている。。
「思念による王者の相承」とは、この法身ダーガタが、言葉や象徴と いう媒介なしに、直接相手の心に自分の心を伝達するものである。この場合、 心、というのは単なる思念の心ではなく、パワーを主としたものと思うべきで ある。これによって、相手はたちどころに仏陀として完成するのである。
これは最高であり、理想的なものであること、もちろんである。 「王者の」、と「象徴による持明者の相承」とはどういうものかというと、象徴とは、あ 言葉、かたち、音、色などに複雑な思想の内容を圧縮して詰め込んだものを いい、また、持明者 (rig 'dzin) とは、純粋な心で実相をそのまま見ることがきる真知の世界に到達した者たちのことである。この相承(方法)では、真如の 理解を持つ持明者たちは、導師から象徴を示されることで、密教の深奥に到達 する教法を授けられるのである。
以上のすぐれた方法に対し、ふつうの人間は、霊感はなかなか得がたく、ま た象徴だけでは深い密教の教法を即座に理解することはできない。そこで、ラ マが、いろいろな言葉をもちいてくわしく説き明かし、弟子に理解させていく。
いわゆる「口頭伝授」である。これが、三の「耳を通した言葉による人の相以上の三つの方法を、わたくしは、つぎのように分類する。
一、 思念による王者の相承
間脳系=霊的バイブレーション
二、 象徴による持明者の相承
-新皮質系=マントラ、タントラ、言葉、 音楽、象徴
三、耳を通した言葉による人の相承
大脳辺縁系=言葉、マントラ、音楽
これは、チベット密教だけではない。世界中のいかなる宗教でも、究極 至上思われる。
のものに到達するためには、この三つの方法しかないであろう。
しかし、究極至上のものに到達するためには、この三つだけでは不十分なの である。欠けているものがある。なにが欠けているのか? さきにのべた練行 Japasである。
だが、そういうと、一は最高理想のものなのであるから、他のなにものも必 要ないのではないかといわれるかもしれない。そうではないのである。その最高 理想のものを受けるために、 tapas は必要なのである。
行とはなにか
では、その練行tapasとはどんなものか?
それには、ひとつの例として、わたくしの修行体験をお話しするしかないとそれを見ていただくことにしよう。
いまから四十年以上前に刊行した「密教・超能力の秘密」からの抜粋である。求聞持聡明法の秘密
 
私は定に入っていた。
ひたすら、ふかい制に入っていた。
修するは求聞持聡明法。 三度目の修法であった。
最初は真言宗教の行法に拠った。 完全な失敗であった。それは集中力 を高めるという効果はあったが、それ以上のものではなかった。 つぶさに この行法を検討して、私は、しょせん、真言宗密教の求聞持聡明法に、大 脳皮質の構造を一変するごときシステムはないとの結論を得た。すくなく とも、従来のままの行法に、それだけの力はない。 求聞持聡明法を成就し 悉地を得たという弘法大師空海は、あとにのこしたこの行法以外に、 必ず、なんらかの秘密技術を体得しているのに相違なかった。彼ののこし
求聞持法の行法は、その秘密技術のヒントになるべきもののみをつらね たに過ぎず、その秘密技術はおそらく、自分自身の訓練努力によって みずからが発見せよとつきはなしているのにちがいなかった。それを発見 するだけの努力をし、発見できるだけの資質のあるもののみがそれをわが ものとする資格があるのだ、と、つめたく未来を見すえている不世出の知 性の目を、私は行法次第のなかに感じた。それゆえにこそ、宗教者として ゆたかな天分を持つ興教大師覚が、七たびこれを修して失敗し、八度目 にしてようやく悉地成就を得たという難解の行法となっているのである。 そうでなければ、覚媛ほどの才能が、 なんで七たびも失敗しようか
二度目の修法に、私は、古代ヨーガの技術をとり入れた。ひしひしと感得 するものがあった。五〇日のその行で、求聞持法の成就はみられなかった が、私の考えのまちがいでなかったことがよくわかった。 この方法で、求 聞持法はかならず成就する。 つよい確信を得た。 この技法を積みかね、延長してゆけばよい。 これしかない。 ぜったいの自信を得た。
この、私の技法によれば、従来のごとく、山にこもって五〇日ないし 一〇〇日、明星を拝しつづける必要がなかった。 常住坐臥、閑寂の部屋な らば、時ところをえらばなくてもよいのであった。 ただ、最初の三日
七日間、山居して明星とあい対し、これをふかく脳裡にとどめておけ ばよかった。あとは、三〇日、五〇日、一〇〇日、よしんば一〇〇〇日か かろうとも、日常の生活の行のうちにトレーニングを積みかさねてゆけ ばよいのであった。 この発見はすばらしいものであった。 これでなくて は、法はついに民衆と無縁のものになってしまう。五〇日、一〇〇日、特 定の山にこもらねば成就しないというのでは、ごくかぎられた人たちのみ しか参加することはできない。民衆と無縁になってどこに法の存在価値が あろう。私は、このシステムによって、この法を完成せねばならぬ。法の ために、民衆のために、どうしても。
そして、三度目の必死の修法に私は入っていた。
それは、ほぼ一〇〇日目、私の法のシステムでいって百度目のトレーニ ングのときであった。真言宗に伝わる求聞持法の九種の印明、 それに、古 代ヨーガに伝わる特殊な呼吸法、古代ヨーガの秘法から私が創案した特殊 な手印とポーズ、この三つによるトレーニングで、私のからだと大脳皮質 脳髄は、微妙な変化をおこしつつあることが感じられていた。 チャクラ の開発も順調にすすんでいた。機が熟しつつあることを、私の六感は感じ ていた。
まどろんだような感じであった。しかし、ねむりではなかった。 しびれ の感覚であった。 かるい失心、めまいに似ていた。忘我の一瞬であった。 その刹那、
私は苦痛の叫びをあげていた。脳髄の一角に電流がながれた感覚が 走った。落雷があったと感じた。目の前を紫電が走った、つぎの瞬間、眼
前でフラッシュをたかれたように、私の視野は真っ暗になった。失明! という考えが、チラリと脳裡をよこぎった。と、そのときであった。 頭の
内奥深部に、ポッカリとあかりがともったのだ。そして、それは、私の脈 とおなじリズムで、しずかに、しずかにまたたきはじめた。ちょうど、 この修法をはじめる数十日まえ、山にこもって見つめたあのときの暁けの 明星のようにそれはつめたく、黄ばんだ白さでまたたいた。
私は力いっぱいをたたいた。
「そうか! これが明星だったのか!」
私は目をみはって叫んだ。私はついに明星の秘密を発見した!
第三の発見 視床下部の秘密
私は幼少のときから剣道をしこまれた。藩の剣術師範の家柄に生まれ、
若年の折、江戸お玉ヶ池の千葉門で北辰一刀流を学んだという祖父に、は
Human beings are formed. Spirituality is complete when the bondage of karma and fate is completely explained. In other words, it is an escape from gravity. He is training in anti-gravity. Through this practice, the dimension of one's existence changes.
What is existence? Ultimately, it is ``wave.'' We change the vibration of ``self.'' By doing so, we transcend the vibration of ``karma.'' The origin of changing the vibration of human existence is It is located in the hypothalamus of the diencephalon. By changing the vibrations here, the vibrations of the whole body will change, making you a being with special mental and physical vibrations. This is different from normal humans, who are not subject to the regulation of karma. They become what can only be called different, highly advanced spiritual beings.When this is accomplished, a special aura of ``spiritual light'' begins to emerge. The occurrence of this special aura indicates that the vibrations of the whole body have changed. I will talk more about the aura later, but the source of this aura's light is the diencephalon. It is impossible to achieve the above-mentioned dimensional changes through meditation alone.Of course, meditation is absolutely necessary for this training, as it provides peace of mind, concentration, and meditation to a completely new higher dimension.However, it is one
It's just a means. Meditation can only move the limbic system and neocortical brain. That is why meditation alone is not enough. Aura cannot be generated unless meditation activates the diencephalon. Therefore, karma cannot be overcome.
So what do we need?
Tabas
It is a special kind of tapas (training).
Scholars translate tapas as penance, but I would like to translate it as practice. He absolutely needs this training.
Succession of the king through thought
The Nyingma sect of Tibetan esoteric Buddhism has long taught that there are three ways to achieve liberation.
1. Succession of the king through thought
2. Succession of possessors through symbols
3. Mutual communication through words heard through the ears
gang zag snyan gyi brgyud pal
It is.
In the spiritual world of Dharma, Tathagata (Tathagata), the Perfector of Dharma, is constantly preaching the Dharma. .
``The transference of the king through thought'' means that this dharma body, Dagata, directly transmits his mind to the heart of the other person, without words or symbols or any other medium he calls it. In this case, the mind should not be thought of simply as a mind of thoughts, but should be thought of as having power as its main focus. As a result, the other person becomes perfected as a Buddha in an instant.
Of course, this is the best and ideal. What is meant by "King of Kings" and "Succession of Empowerment through Symbols"? Symbols are compressed contents of complex ideas packed into words, shapes, sounds, colors, etc. ``Rig'dzin'' refers to those who have reached the world of wisdom, where they can see reality as it is with a pure heart. In this method, practitioners who have an understanding of Shinnyo are shown symbols by their masters, and are taught teaching methods that allow them to reach the depths of esoteric Buddhism.
In contrast to the excellent methods described above, it is difficult for ordinary people to gain inspiration, and they are unable to immediately understand the profound teachings of Esoteric Buddhism using symbols alone. So Lama explains it in detail using various words and makes his disciples understand.
This is what is called "oral transmission." This is the reason for the third method, ``I classify the three methods beyond human interaction through words through the ear as follows.
1. Succession of the king through thought
Diencephalic system = spiritual vibration
2. Succession of possessors through symbols
-Neocortical system = mantra, tantra, words, music, symbols
3. Mutual communication through words heard through the ears
Limbic system = words, mantras, music
This is not just Tibetan Buddhism. Every religion in the world seems to have the ultimate supremacy.
There are only three ways to reach this.
However, these three alone are not enough to reach the ultimate supreme. There is something missing. What is missing? It is the training Japas mentioned above.
However, one might say that since the One is the highest ideal, there is no need for anything else. That's not the case. In order to receive that highest ideal, tapas are necessary.
What is line?
So, what is this training tapas?
The only way to do this is to give you an example of my own training experience.
This is an excerpt from ``Secrets of Esoteric Buddhism and Psychic Powers,'' published over 40 years ago. The secret of Gumonji Soumeiho
 
I was determined.
I was in a strict system.
The way to cultivate is to seek wisdom. This was my third time practicing the method.
At first, it was based on the practices of the Shingon religion. It was a complete failure. It had the effect of increasing concentration, but nothing more. After closely examining this method, I came to the conclusion that there is no system in the Shingon Esoteric Buddhism's Gumonji Someiho that can completely change the structure of the cerebral cortex. At the very least, the traditional way of doing things doesn't have that much power. Kobo Daishi Kukai, who is said to have attained complete power by completing the Gyomonji Syoumeiho, must have mastered some secret technique in addition to the practice he left behind. his legacy
The practice of Gumonjiho was merely a collection of hints for the secret technique, which he was probably waiting for himself to discover through his own training efforts. It had to be. I have the eyes of an unparalleled intellect that gazes dimly into the future, believing that only those who make the effort and are qualified enough to discover it are qualified to claim it as theirs. I felt that it depended on the method. That is why it is a difficult practice that Kokyo Daishi Kaku, who had great talent as a religious person, practiced it seven times and failed, but finally achieved complete fulfillment on the eighth time. It is. Otherwise, why would someone as talented as Kakuhime fail seven times?
For my second training, I incorporated ancient yoga techniques. There was something that struck me deeply. Although I did not see the fulfillment of Gumonjiho in that process on the 50th, it became clear that my thinking was correct. With this method, Gumonjiho will definitely come to fruition. I gained a strong sense of confidence. If you can't master this technique, you can extend it. only this one. I gained a lot of confidence.
With my technique, there was no need to stay in the mountains and worship the morning star for 50 to 100 days, as was the case in the past. He was always sitting in a quiet room, so he didn't have to choose a specific time. However, the first three days
He wished he could stay in the mountains for seven days, meet the morning star, and keep this deep in his mind. All that was left to do was for her to train for 30, 50, 100, or even 1,000 days as part of her daily life. . This discovery was amazing. If this were not the case, the law would finally become irrelevant to the people. If you say you have to stay in a specific mountain for 50 or 100 days in order to achieve your goal, only a very limited number of people will be able to participate. What is the value of the existence of law if it has nothing to do with the people? I must complete this Dharma through this system. For the sake of the law, for the sake of the people, by all means.
And I was on my third desperate attempt at training.
It was almost the 100th day, and the 100th training session in my legal system. My training consists of the nine types of inmei of Gumonjipo passed down in the Shingon sect, special breathing techniques passed down in ancient yoga, and special hand seals and poses that I created from the secrets of ancient yoga. It was felt that subtle changes were occurring in the body, cerebral cortex, and brain spinal cord. Chakra development was also progressing smoothly. My six senses knew that the time was ripe.
It felt like I was dozing off. But it wasn't sleepy. It was a numb feeling. It was like a faint feeling of faintness and dizziness. It was a moment of forgetfulness. That moment,
I was screaming in pain. I felt a current run through a corner of my brain. It felt like there was a lightning strike. A purple electric light ran in front of my eyes, and the next moment, my eyes
My vision went black, as if a flash had been fired in front of me. Blindness! The thought briefly crossed my mind. That was then. of the head
A light suddenly lit up deep inside me. Then, it began to beat gently, in the same rhythm as my pulse. Just like the morning star that I had gazed upon while holed up in the mountains several dozen days before I began this practice, it twinkled with a dull, yellowed whiteness.
I hit as hard as I could.
"I see! This was the morning star!"
I looked up and screamed. I finally discovered the secret of the star!
Third discovery: The secret of the hypothalamus
I have been trained in Kendo since I was a child. Born into a family of domain swordsmanship instructors,
When he was young, his grandfather learned Hokushin Itto-ryu at Chibamon in Otamagaike, Edo.
 
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輪廻転生瞑想法 1 

2024-02-13 08:13:02 | タブレットPC


 
 
 
来世を迎える方法は瞑想法だけではない。 ほかにも、いくつか方法がある
輪廻転生瞑想法とともに、ぜひこれらの方法もあわせて実践することをお勧準尊の助けをいただく研究をおこなった。
わたくしは、「輪廻転生瞑想法」を発表するにあたり、「阿含経」をはじめとす いろいろな経典や文献を調べ、また霊視もおこない、輪廻転生についての研そして、その過程で、
「準尊はよい境界に輪廻転生することを助けてくださる仏さまである」
ということに気づいたのである。
準胝尊とは、阿含宗の本尊である真正仏舎利尊(仏舎利とは釈尊の御遺骨であ り、古来、生ける釈迦として尊崇される。「真正」とわざわざ銘打つのは、世に仏舎利と称されているもののほとんどは、蝋石の類であり、正真正銘の仏舎利はじつに稀 だからである)の化身で、準観音のことであるが、この観音さまは如来とし ての尊格を持たれており、準胝如来としてお祀りすることもある。
二世の大願の真意
何度もいっているように、 人間は死ねばそれで終わりではない。肉体が滅び も魂魄は残り、それがつぎの世に生まれ変わっていく。しかも、一度生まれ 変わればそれで終わりなのではなく、車の輪が廻るように何度も何度も生と死 くり返す。それで輪廻転生とよぶわけである。
ただし、かならずしも再び人間に生まれ変われるという保証はなく、生きて いるときの業しだいでは、馬や牛や豚などの家畜に生まれたり、犬や猫に生ま れ変わることもありうる。
どうせ生まれ変わるのならば、やはり人間に生まれ変わるのがよいと思うの が当然であろう。
では、ただ人間に生まれ変われたならば、果たしてそれだけで満足であろう か?
やはり、人として生まれ変わるのであれば、来世はできるだけ幸福な人間と して生まれていきたい、と思うはずである。
前述のように、その願いをかなえてくださるのが、準胝尊なのである。それ は阿含宗の信徒が毎日読誦している、「準胝観音経」に記されている。短いお経 であるから、まず全経文を読んでみよう。
 
「 功徳 こと無し。天上及び人間福を受くること仏の如く等し。此の如意珠に遇はば定 で無等等を得ん。若し我れ大悲の一人として二世の順を成ぜずんば我虚妄罪過のにして本覚に帰らず大悲を捨てん」この中に「二世の願を成ぜずんば」という部分があるが、これこそ、準胝が「人がよい境界へ転生するように助けてくださる仏さま」であることの文証 なのである。
にさきほどものべたように、準胝尊は如意宝珠、つまり真正仏舎利尊の変化身 である。この尊は絶大な神通力を誇る二大龍王を眷属としてしたがえており、 この尊を心から信じて、心静かにそのご真言を読誦する者をあらゆる大難から 守り、悪因縁を解脱させ、さらにはあらゆる福徳を授けてくださる。
しかし、とくにすばらしいのは、さきにあげた「二世の願」を持つことであ る。二世とは現世と来世のことである。 準胝尊は現世と来世にわたってわたく したちを救う、という誓願を持っておられるのである。
わたくしはこれまで、「二世の願」とは現世で人々を因縁解脱(成仏)に導 き、現世だけで完全に解脱できなかった人は来世で因縁解脱を成就させるとい う誓願である、と単純に考えていた。しかし、もっと深い意味があると思いい たったのである。
つまり、来世での救いとは、来世で因縁解脱を成就するということだけではなく、よい境界の人間として来世へ生まれていく、という意味も含まれていた のである。
わたくしは今回、そのことをはっきりと認識した。
つまり、準胝尊の信仰には、つぎの三種類の選択肢があるわけである。 まず第一の選択肢は、「現世において最高の福徳を得て、さらにこの世におい て完全に解説を得て仏になる」というものである。
第二の選択肢は、「もう二度と生まれ変わりたくないと願う人は、死後に涅槃 (ニルヴァーナ)に入り、完全に生死輪廻の流れを絶つ」というものである。
最後の第三の選択肢は、「来世もよい境界に生まれ変わって幸福な人生を享受 したいと願う人は、その願いどおりの来世を迎えることができる」というもの である。
皆さんも、そのどれかを選んでおくとよいであろう。臨終を迎えてから選択
するのでは遅いのであるから。
来世はいまよりももっと幸運な人間に生まれて、幸福を享受したいという人 は第三の選択肢を選べばよろしい。また、もう輪廻転生などイヤだ 人生なん こりごりだという人は第二の選択肢を選べばよいだろう。どれを選んでも よいわけだからすばらしいのである。
二世にわたる救いの真言行
万が一にでも、死後に心細いことが起きたならば、すぐに準胝尊真言を唱え なさい。 準如来は現世と来世の二世にわたって成仏へ導いてくださる仏さま であるから、死後の世界でもかならず救ってくださる。
そのためには、生きているいまから準胝尊真言行をおこなうことが大切であ る。準胝尊真言は如意宝珠(文字どおり「意の如く宝を生み出す珠」。古来インドで は、この世界のどこかに、 如意宝珠があると信じられてきた。釈尊滅後、仏舎利を祀 り、祈りを込めたところ、つぎつぎと生じる霊験に、人々は仏陀の御遺骨こそ
 
Meditation is not the only way to welcome the afterlife. There are some other methods
I conducted research with the help of Kanjunson, who recommended that I practice these methods along with the reincarnation meditation method.
In order to publish my ``Reincarnation Meditation Method,'' I researched various sutras and literature written by him, including the ``Agon Sutra,'' and also conducted spiritual readings, and in the process, researched about reincarnation.
“Junior Venerables are Buddhas who help us reincarnate into good boundaries.”
That's what I realized.
Jun-eson is the main image of the Agon sect, the True Buddha Sharison (Buddha Sharison is the ashes of Shakyamuni Buddha, and since ancient times it has been revered as the living Buddha. The purpose of inscribing it as ``Genuine'' is because it is called Buddha Sharison in the world. Most of the statues that exist are of the Rouseki type, and authentic Buddha's relics are extremely rare), and are quasi-Kannon, but this Kannon has the dignity of a Tathagata and is quasi-Kannon. It is sometimes worshiped as the Buddha of Death.
The true meaning of the second generation's great wish
As I have said many times, when a person dies, it is not the end. When his body perishes, his soul remains, and it is reborn in the next world. Moreover, once we are reborn, that is not the end; we continue to live and die over and over again, like the wheels of a wheel turning. That is why it is called reincarnation.
However, there is no guarantee that they will be reincarnated as humans again, and depending on their karma during their lifetime, they may be reborn as livestock such as horses, cows, or pigs, or as dogs or cats.
It's natural for him to think that if he was going to be reborn anyway, it would be better to be reborn as a human.
So, if you were simply reborn as a human, would that be enough?
After all, if he were to be reborn as a human being, he would want to be born as the happiest person possible in his next life.
As mentioned above, the person who makes that wish come true is Jun Fuson. This is written in the ``Junkei Kannon Sutra,'' which is recited every day by members of the Agon sect. Since it is a short sutra, let's read the entire text first.
 
``Merit is nothing. Receiving heavenly and human blessings is the same as being a Buddha. If I am blessed with this Nyoi Bead, I will attain no merits. If I, as one of the great tragedies, will attain the order of the second generation.'' There is a part in this that says, ``Fulfill the wishes of the second generation,'' and this is exactly what Jun-Fei says, ``A person is a good boundary.'' This is proof that the Buddha is a Buddha who helps people to be reincarnated.
As mentioned earlier, the Quasi-Feison is the Nyoi Hoju, that is, the incarnation of the True Buddha's Sharizon. This deity is a follower of the two great dragon kings who boast tremendous divine power, and protects those who sincerely believe in this deity and recite its mantra in a calm manner from all kinds of troubles, frees them from bad fates, and even frees them from all kinds of troubles. He bestows blessings.
However, what is especially wonderful is that he has the aforementioned ``wish of the second generation''. Nisei refers to this life and the next life. He has a vow that he will save us both in this life and the next.
I have always believed that the ``Nisei Vow'' is a vow to lead people to liberation from their karma (reaching Buddhahood) in this life, and for those who cannot achieve complete liberation in this life to achieve liberation from their karma in the next life. , I simply thought. However, he thought there was a deeper meaning, so he did just that.
In other words, he believed that salvation in the next life did not only mean attaining liberation from one's fate in the next life, but also meant being born into the next life as a person with good boundaries.
I realized this clearly this time.
In other words, there are the following three options for the faith of a quasi-feeson. The first option is to ``obtain the highest blessings in this world, and furthermore, in this life, he will gain complete explanation and become a Buddha.''
The second option is that ``those who wish to never be reborn again enter Nirvana after death, and completely stop the cycle of life and death.''
The third and final option is that ``those who wish to be reborn with good boundaries in their next life and enjoy a happy life will be able to live their next life in accordance with their wishes.''
I think everyone should choose one of them. Choose after dying
Because it is too late to do so.
If you want to be born a more fortunate person than you are now and enjoy happiness in your next life, you should choose the third option. Also, if you don't want to reincarnate anymore and find life boring, you should choose the second option. Whichever he chooses is fine, which is great.
Mantra practice of salvation for two generations
In the unlikely event that something unsettling happens after death, he should immediately recite the mantra of ``Jibeison.'' Since the Quasi-Tathagata is the Buddha who guides you to Buddhahood in both this life and the next life, he will definitely save you even in the world after death.
To achieve this, it is important to practice the Mantra of Juseison from the moment you are alive. The Mantra of Junfuetun is Nyoi Hoju (literally, ``a bead that produces treasures like one's will''. In ancient India, it has been believed that there is a Nyoi Hoju somewhere in this world. After the death of Shakyamuni Buddha, Buddha's ashes were enshrined. As the people prayed, miraculous experiences occurred one after another, and they realized that the remains of the Buddha were indeed there.
 
 
 
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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai
 
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2024年2月13日   九星  無料 今日の運命

2024-02-13 08:07:36 | タブレットPC


八白土星の日
 内輪もめが起こりやすい。格別慈悲心が大切の日。もうけ話は損失となりやすい。
凌犯期間 壊の日
多少強引でも失敗を恐れず物事を進めたい日
凌犯期間の作用により吉日となります。色々なことに積極的にチャレンジできます。少々の失敗は気にせず、色々なことに積極的にチャレンジしましょう。多少強引でも、自分の思ったように進めることで結果が表れます。前後の凌犯期間の不運を振り払うためにも、ポジティブに、アクティブに行動したい日です。

 
 
 
大日如来(だいにちにょらい)とは?
大日とは「大いなる日輪」という意味です。太陽を司る毘盧舎那如来がさらに進化した仏です。密教では大日如来は宇宙の真理を現し、宇宙そのものを指します。また、すべての命あるものは大日如来から生まれたとされ、釈迦如来も含めて他の仏は大日如来の化身と考えられています。
 
大日如来には悟りを得る為に必要な智慧を象徴する金剛界大日如来と、無限の慈悲の広がりを象徴する胎蔵界大日如来という2つの異なる捉え方があります。金剛とはダイヤモンドのことを指し、智慧がとても堅く絶対に傷がつくことがないことを意味しています。また、胎蔵とは母親の母胎のようにすべての森羅万象が大日如来の中に包み込まれている様を意味しています。この2つが揃って大日如来を本尊とする密教の世界観が出来上がるのです。
ご利益
現世安穏、所願成就。また、未・申年生まれ守り本尊です。
大日如来(だいにちにょらい)の像容
本来、如来は出家後の釈迦の姿をモデルとしているため装飾品は身に付けていませんが、大日如来だけは別格で豪華な装飾品や宝冠を付けています。また、螺髪(らほつ)ではなく、髪を結い上げています。
 
金剛界、胎蔵界の姿でそれぞれ印の形が違います。金剛界の大日如来は、左手の人差し指を立て、その人差し指を右手で包みこむ智拳印の印相をしています。一方、胎蔵界の大日如来は、腹の前で両手の全指を伸ばして組み合わせる定印です。
 司祭長(法王)
正位置・・・人生の転換。心の転換。思いやり。愛情の深まり。愛情面の不可能を可能にする。宗教(密教的なもの)。オカルト。儀式。結婚式。幸福への援助がえられる。よき相談相手。忠告。教え。勇気と功名を与える人物。宗教的な慰め。
逆位置・・・異端。慈悲や思いやりに欠ける。援助が打ち切られる。誤った情報。ゆがめられた真実。情報をつかむことによって得られた権力。宣伝。歪める。悪意のある忠告。
ウェイト解説
正位置・・・結婚。同盟。拘束。別の意味では、恵みと有徳。直感。質問者が頼りとする人物。
逆位置・・・社会。良い理解。調和。過剰な親切。弱さ。

02月13日 (火曜)月齢
3潮汐
中潮
月名(旧暦日)
夕月


 
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