和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

飛行体

2024-03-08 12:34:32 | 英語特許散策

US11542041(BOEING CO [US])
[0001] Space presents a uniquely hostile environment for spacecraft such as satellites.
【0001】
  宇宙は、衛星などの宇宙飛行体にとって独特の苛酷な環境である。

Vibrational loading during launch(*無冠詞)can be particularly injurious to payload equipment, in addition to the danger of damaging radiation and orbital debris impact.
打上中の振動負荷は、損傷を及ぼす放射線の危険性、および周回軌道上の屑による衝撃の危険性に加えて、ペイロード機器に対して特に有害である可能性がある。

Many satellite panels are constructed of multiple components fastened together, which provide inherent structural damping.
多くの衛星パネルは、複数の構成要素が互いに固定されて組み立てられ、それによって固有の構造的な減衰力が得られる。

However, such designs can be expensive and labor intensive to manufacture. 
しかしながら、このような設計は、製造するのに費用が高く、労働集約的である場合がある。

US11878807(RAYTHEON CO [US])
[0002] The present invention relates generally to aircraft and missile propulsion systems
【0001】
  本発明は、概して、飛行体及びミサイル推進システムに関し、

and more particularly to seals between interfacing components in aircraft and missile propulsion systems.
より具体的には、飛行体及びミサイル推進システム内のインターフェイス構成要素同士の間のシールに関する。

US11742582(NORTHROP GRUMMAN SYSTEMS CORP [US])
[0052] FIG. shows an aerial vehicle 100 having a high-temperature, log-periodic antenna assembly 102 (referred to hereinafter as the “antenna assembly 102 ”) according to one or more embodiments of the present disclosure.
【0019】
  図1は、本開示の1つまたは複数の実施形態による高温対数周期アンテナ組立体102(以下、「アンテナ組立体102」と称する)を有する飛行体100を示す。

As is described in greater detail below, the antenna assembly 102 may have a structure and materials combination that enables the antenna assembly 102 to maintain structural and operational integrity at relatively high temperatures for extended periods of time (e.g., several minutes or hours).
以下でより詳細に説明するように、アンテナ組立体102は、アンテナ組立体102が長時間(例えば、数分または数時間)比較的高温において構造的および動作的完全性を維持することを可能にする構造および材料の組合せを有することができる。

For example, in some embodiments, the antenna assembly 102 may continue to operate and function in at least 1000° F., 1100° F., 1200° F., or 1500° F. environments or being subjected to any of the foregoing temperatures for extended periods of time.
例えば、いくつかの実施形態では、アンテナ組立体102は、少なくとも537.8℃(1000°F)、593.3℃(1100°F)、648.9℃(1200°F)、もしくは815.6℃(1500°F)の環境において動作および機能し続けることができ、または長時間、前述の温度のうちのいずれかの温度を受け続けることができる。

In some embodiments, the aerial vehicle 100 may include one or more of a kill vehicle, an unmanned aerial vehicle, a drone, a missile, and aircraft (e.g., airplane), etc.
いくつかの実施形態では、飛行体100は、撃墜弾、無人飛行体、ドローン、ミサイル、および航空機(例えば、飛行機)などのうちの1つまたは複数を含むことができる。

Additionally, in one or more embodiments, the antenna assembly 102 may be mounted to ground vehicles, marine vehicles, or stationary objects.
加えて、1つまたは複数の実施形態では、アンテナ組立体102は、地上乗物、海上乗物、または静止物体に取り付けられてもよい。

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動モードの節

2024-03-08 11:43:58 | 英語特許散策

US11736087(KYOCERA TIKITIN OY [FI])
[0089] It should be noted that the connection elements 12 AB/ 14 AB, 12 BC/ 14 BC are not located at the nodal points of LE oscillation modes, but at non-nodal points at or close to the oscillating ends of the sub-elements,
【0069】
  接続要素12AB/14AB、12BC/14BCは、LE振動モードの節には配置されず、部分要素の振動端の、または振動端近くの非節点に配置される。

which makes the whole element a set of strongly coupled resonators, which are capable of resonating in a collective LE mode.
これにより、要素全体が、集団LEモードで共振できる一式の強く結合された共振器となることに注目されたい。

US9103741(GEN ELECTRIC [US])
[0033] The airfoil vibration amplitude and stress response of the airfoil depends on factors such as, for example, the airfoil resonant frequencies, airfoil structural damping, excitation force amplitude, and the nodal diameter of the vibration modes
【0027】
  エアフォイルの振動振幅、及びエアフォイルの応力応答は、例えばエアフォイルの共振周波数、エアフォイルの構造減衰、加振力の振幅、及び振動モードの節直径などの要因によって決まる。

US11218808(TECTONIC FLUDIO LABS INC [US])
[0079] FIG. 7A is a plan view illustration of the distribution of nodal lines in a free, flat, circular diaphragm in an embodiment.
【0041】
  図7Aは、実施例における自由で平坦な円形振動板内の節線の分布の平面図表示である。

In the illustrated embodiment 700, a series of lines are shown that represent the nodal line locations of the first four different bending modes present in the flat circular diaphragm of the BMR.
図示した実施例700には、BMRの平坦円形振動板に存在する最初の4個の異なる曲げモードの節線位置を表す一連の線が示されている。

The nodal line of a first bending mode is graphically illustrated with a single ring of circles 702 , and the three nodal lines of a third bending mode 704 are illustrated with a series of dashes and dots.
第1の曲げモードの節線は丸印702からなる単一の輪で図示され、第3の曲げモード704の3個の節線は一点鎖線で示されている。

Each bending mode has nodal lines which are zones of zero translation, velocity, or acceleration due to modal excitation of the diaphragm.
各曲げモードは、振動板のモード励起による並進、速度、又は加速度が0のゾーンである節線を有する。

In essence, these are locations on the diaphragm that contribute little to no radiated acoustic power from bending mode operation.
本質的にこれらは、曲げモード動作から放射される音響パワーにほとんど又は全く寄与しない振動板上の位置である。

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。