US11537269(METHODICAL MIND LLC [US])
In this regard, these rear controls could be applied to limousines and/or ride-share services,
この点で、これらのリア制御は、リムジンおよび/またはライドシェアサービスに適用され得、
where the primary passengers ride in the rear of the vehicle, thus allowing them to control aspects of the vehicle unrelated to those aspects that the driver needs to operate the vehicle.
このサービスでは、主要な乗員が車両の後部座席に乗車するため、運転手が車両の操作を必要とする態様とは関係のない車両の態様を制御することができる。
In other aspects, these controls can be temporarily disabled through a lock feature or the like to prevent passengers (e.g., children) from accessing the AUI.
他の態様では、これらの制御は、乗員(例えば、子供)がAUIにアクセスするのを防ぐために、ロック機能などを介して一時的に無効にすることができる。
US2021191407(LYFT INC [US])
For example, historical data specific to a single user
例えば、1人のユーザに固有の履歴データには、
may include information about past rides that particular user has taken, including
the locations at which the user is picked up and dropped off,
特定のユーザが乗車し、降車した場所、
music the user likes to listen to, traffic information associated with the rides,
ユーザが聴きたい音楽、乗車に関連付けられた交通情報、
time(*無冠詞)of the day the user most often rides, and any other suitable information specific to the user.
ユーザが最も頻繁に乗車する時刻及びユーザに固有の任意の他の適切な情報をはじめとする、
特定のユーザの過去の乗車に関する情報が含まれてもよい。
US11161402(CANOO TECH INC [US])
[0137] Essentially, the unique vehicle platform configuration of the various embodiments may allow for vehicle body designs where the entire passenger cabin may be reconfigured for desired purposes such as passenger transport or other forms of transportation.
【0087】
基本的に、様々な実施形態の独特の車両プラットフォーム構成は、乗員輸送又は他の形態の輸送などの所望の目的のために乗員キャビン全体を再構成することができる車両ボディ設計を可能にし得る。
Additionally, such embodiments may allow the vehicle to be used for public type transportation similar to a taxi
さらに、そのような実施形態は、車両をタクシーのような公共交通機関として使用することを可能にし得る。
but would allow multiple passengers to ride comfortably while also providing adequate space for any luggage or belongings.
しかし、複数の乗員が快適に乗車する一方、荷物又は持ち物を置くのに十分なスペースも提供することを可能にするであろう。
US2022031006(FORCITE HELMET SYSTEMS PTY LTD [AU])
[0077] Sensor data collected by the helmet will determine: how frequently the user rides/drives the vehicle, braking patterns, center of balance, average speed, behaviour patterns.
【0063】
ヘルメットによって収集されたセンサデータは、ユーザーが車両に乗車する/これを運転する頻度、制動パターン、バランスの中心、平均速度、振る舞いパターンを判定することになる。
Through machine learning, the system may learn riding/driving habits and adjust guidance accordingly.
機械学習を通じて、システムは、乗車/運転の癖を学習することができると共に、相応してガイダンスを調節することができる。
WO2020205597(INTEL CORP [US])
[001040] Example 56 includes the subject matter of Example 53, where the one or more actuators includes actuators to adjust physical conditions within a cabin of the vehicle,
例56は、例53の主題を含み、1または複数はアクチュエータは、車両の車室内の物理的条件を調整するためのアクチュエータを含み、
where the passengers ride within the cabin of the vehicle.
乗員は、車両の車室内に乗車する。
US9797181(TESLA MOTORS INC [US])
[0023] This document describes examples of systems and techniques for providing a powered opening and closing of a front door of a vehicle.
【0010】
本明細書は、自動車(車両)の前部ドアの動力開閉を提供するシステム及び技術の例を説明している。
In some implementations, a touchless entry into the vehicle can be provided.
いくつかの実施では、自動車へのタッチレスエントリ(非接触エントリ、touchless entry)が提供されてもよい。
This allows a person to easily enter the vehicle, for instance while carrying items in both hands.
これにより、人が、例えば両手に荷物を抱えている場合などに、自動車に容易に乗車することが可能になる。
In such and other situations, a self-opening and self-closing door provides a convenient way of entering the vehicle, where the items can then be set down before the person drives off.
このような状況及び他の状況で、自動開放及び自動閉鎖ドアは、便利な乗車方法を提供し、人が自動車を運転し始める前に荷物を車内に降ろすことができる。
US2022046023(VISA INT SERVICE ASS [US])
[0113] As another example, the access may be granted to a transit service based on the trust token.
【0108】
別の例として、信頼トークンに基づいて輸送サービスへのアクセスが許可されてもよい。
A user may purchase a weekly pass to a subway and scan in identification to authenticate himself in conjunction with the pass when initially riding the subway with the pass.
ユーザーは、地下鉄の一週間定期券を購入し、そしてこの定期券を用いて最初に地下鉄に乗車するときに定期券と併せて自身を認証するために、身分証明をスキャンして取り込んでもよい。
So long as the user is detected by his wearable device, he may be able to reenter the subway system using the trust token.
ユーザーが、自身のウェアラブルデバイスによって検出される限り、ユーザーは、信頼トークンを使用して地下鉄システムに再入場することができる場合がある。
US10970903(LYFT INC [US])
[0002] A dynamic transportation network that provides on-demand transportation to transportation requestors may include vehicles operated by human drivers who participate in the dynamic transportation network as well as autonomous vehicles.
【0001】
輸送要求者にオンデマンドの輸送を提供する動的輸送ネットワークは、動的輸送ネットワークに関与する人間のドライバによって操作される車両ならびに自律走行車両を含んでよい。
Autonomous vehicles may safely and efficiently provide transportation to transportation requestors; however,
自律走行車両は、安全かつ効率的に輸送要求者に輸送を提供するが、
the capabilities and environmental awareness of an autonomous vehicle may be opaque to a requestor that rides in the autonomous vehicle.
自律走行車両の能力および環境認識は、自律走行車両に乗車する要求者にとって不明瞭である場合がある。