US10981612
The present disclosure generally relates to a machine track and related assembly and disassembly strategies, and more specifically to a link pin that is receivable in machine track links to secure the tracks.
【0001】
本発明は、一般に、機械軌道、およびこれに関連する組み立ておよび分解戦略に関し、より具体的には、軌道を固定するために機械軌道リンクに収容可能なリンクピンに関する。
BACKGROUND
【背景技術】
A variety of machine tracks have been used for construction, mining and agricultural machines, military vehicles, conveyors and torque transmitting devices for well over a century.
【0002】
建設、鉱山および農業機械、軍用車両、コンベアおよびトルク伝達装置には、1世紀以上も様々な機械軌道が使用されてきた。
In general terms, a machine track consists of an endless chain of track links coupled together and extending about rolling elements.
一般に、機械軌道は、回転要素に対し、ともに結合され、延びられる無限軌道リンクのチェーンで構成される。
In the case of ground engaging tracks, such as those used to propel mobile machines, a toothed rotating element,
移動機械を推進するために使用されるものなどの地面係合軌道(ground engaging track)の場合、
commonly known as a drive sprocket, is often used to rotate a track about one or more idlers and a plurality of track rollers supporting the weight of the machine.
通常、駆動スプロケットとして知られている歯付き回転要素が機械の重量を支える複数の軌道ローラおよび1つ以上のアイドラ(idler)を中心に軌道を回転させるのにしばしば使用される。
Such tracks are in widespread use, and have earned a place as indispensable components of many machines operating in rugged environments.
このような軌道は広く使用されており、過酷な環境で作動する多くの機械の必須構成要素として位置を獲得している。
The durability, utility and resultant commercial success of tracks used in track-type machines is in large part a result of many decades of research and engineering of their numerous specialized components.
軌道型機械に使用される軌道の耐久性、有用性およびそれによる商業的成功は、大部分多数の特殊な構成要素に対する何十年にもわたる研究とエンジニアリングの結果である。
While many designs have proven well-suited to rugged off-road environments, where track-type machines typically operate,
軌道型機械が、一般に作動する過酷なオフロード環境に適しているということが多くの設計によって立証されているが、
a drawback to virtually all viable track designs is the difficulty in disassembling or “breaking” the track for service, part replacement or machine disassembly.
事実上すべての実行可能な軌道設計の短所は、サービスや、部品交換または機械分解のために軌道を分解または「離脱(break)」させるのに難しさがあるということである。
One design utilizes pins to couple track links together to form sets of parallel endless track chains.
【0003】
ある1つの設計によると、ピンを利用して軌道リンクをともに結合し、並列に無限軌道チェーンのセットが形成される。
////////////
Referring to FIG. 1, there is shown a work machine 10 according to one embodiment.
【0011】
図1を参照すると、一実施形態による作業機械10が示されている。
The work machine 10 may include a frame 12 and one or more tracks 14 coupled with frame 12.
作業機械10は、フレーム12およびフレーム12と結合された1つ以上の軌道14を含むことができる。
In the illustrated embodiment, the work machine 10 is a high drive track-type tractor, including a pair of identical tracks 14 identical to the first track 14 disposed on opposite side of the frame 12.
示された実施形態において、作業機械10は、フレーム12に対向して配置された第1の軌道14と同一の1対の同一軌道14を含む高駆動軌道型トラクタである。
However, it will be appreciated that the work machine 10 may be any other machine with a continuous track.
しかしながら、作業機械10は、連続軌道を備える任意の他の機械であり得るということが理解されよう。
For example, the work machine 10 may be a half-track machine, an excavator, a tank, some other type of mobile machine, or even a stationary machine such as a conveyor might be constructed according to the teachings set forth herein.
たとえば、作業機械10は、半軌道機械(half‐track machine)、掘削機、タンク、その他の類型の移動機械であり得るか、またはコンベアなどの固定機械も本明細書に提示された説明に従って構成され得る。
Each track 14 may comprise an endless track extending about a plurality of rotatable elements, including for example a drive sprocket 16, a back idler 18 and a front idler 20, as well as a plurality of track rollers 22.
【0012】
各軌道14は、たとえば、駆動スプロケット16、後方アイドラ18および前方アイドラ20だけでなく、複数の軌道ローラ22を含む複数の回転可能な要素に対して延びられる無限軌道を含むことができる。
The track 14 may further include a plurality of coupled together track link boxes 24 forming two parallel track chains, coupled with track shoes in a conventional manner.
軌道14は、2つの平行な軌道チェーンを形成する複数のともに結合された軌道リンクボックス24をさらに含み、これは従来の方法で軌道シューと結合することができる。
In FIGS. 2-4,
図2~は図4において、
an exemplary track link box 24 is shown including
a first or left-hand track link 26, a second or right-hand track link 28,
第1または左側軌道リンク26、第2または右側軌道リンク28、
a bushing 30 disposed between the left-hand and right-hand track links 26, 28,
左側および右側軌道リンク26、28の間に配置されたブッシング30、
and a track link pin 32 which may join the left-hand track link 26, bushing 30, and right-hand track link 28.
および左側軌道リンク26、ブッシング30および右側軌道リンク28が結合できる軌道リンクピン32
を含む例示的な軌道リンクボックス24が示されている。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます