和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

破断時伸び、引張破断強度

2020-04-10 19:07:33 | 英語特許散策

US2018312006
"1. A fire for a passenger vehicle, comprising:
a tread adapted to come into contact with the ground via a tread surface and having an axial width LT,
the tread comprising two axially exterior portions each having an axial width at most equal to 0.3 times the axial width LT and each delimited axially on the inside by a circumferential groove,
at least one axially exterior portion comprising axially exterior grooves, an axially exterior groove forming a space opening onto the tread surface and being delimited by at least two faces referred to as main lateral faces connected by a bottom face,
at least one axially exterior groove, referred to as major groove, having a mean width W, defined by the mean distance between the two lateral faces, at least equal to 1 mm, a depth D, defined by the maximum radial distance between the tread surface and the bottom face, at least equal to 5 mm, and a curvilinear length L,
the axially exterior major grooves each comprising, over a portion of the curvilinear length L, a radially interior zone Z1 having a radial height h1 equal to D/3 and a maximum width W1 that is substantially constant, and a radially exterior zone Z2 having a radial height h2 equal to 2D/3 and a width W2,
the tire further comprising a crown reinforcement radially on the inside of the tread,
the crown reinforcement comprising a working reinforcement and a hoop reinforcement,
the working reinforcement comprising two working layers each comprising reinforcing elements which are coated in an elastomeric material, mutually parallel and respectively form, with a circumferential direction of the tire, an oriented angle at least equal to 20° and at most equal to 50°, in terms of absolute value, and of opposite sign from one layer to the next,
said working layer reinforcing elements being comprised up of individual metal threads or monofilaments having a cross section the smallest dimension of which is at least equal to 0.20 mm and at most equal to 0.5 mm, and a breaking strength Rm,
the density of reinforcing elements in each working layer being at least equal to 100 threads per dm and at most equal to 200 threads per dm,
the hoop reinforcement comprising at least one hooping layer comprising reinforcing elements which are mutually parallel and form, with the circumferential direction of the tire, an angle B at most equal to 10°, in terms of absolute value,
wherein the the axially exterior major grooves of the tread, of depth D, comprise, over at least 30% of their curvilinear length L, a radially interior zone Z1 having a maximum width W1 at least equal to 2 mm and a radially exterior zone Z2 having a width W2 at most equal to 1 mm over a radial height h3 at least equal to D/3,
and wherein the breaking strength Rc of each working layer is at least equal to 30 000 N/dm, Rc being defined by: Rc=Rm*S*d, where Rm is the tensile breaking strength of the monofilaments in MPa, S is the cross-sectional area of the monofilaments in mm<2 >and d is the density of monofilaments in the working layer considered, in number of monofilaments per dm."

【請求項1】
  乗用車用のタイヤ(1)であって、
  ・トレッド表面(21)を介して路面に接触するようになった軸方向幅LTのトレッド(2)を有し、
  ・前記トレッド(2)は、各々が多くとも前記軸方向幅LTの0.3倍に等しい軸方向幅(LS1,LS2)を有しかつ各々が周方向溝(25)によって軸方向内側について画定された2つの軸方向外側部分(22,23)を有し、
  ・少なくとも一方の軸方向外側部分(22,23)は、軸方向外側溝(24)を有し、軸方向外側溝(24)は、前記トレッド表面(21)上に開口した空間を形成するとともに底フェース(243)によって互いに連結された主要な側フェース(241,242)と呼ばれる少なくとも2つのフェースによって画定され、
  ・主要溝と呼ばれる少なくとも1つの軸方向外側溝(24)は、前記2つの側フェース(241,242)相互間の平均距離によって定められた少なくとも1mmに等しい平均幅W、前記トレッド表面(21)と前記底フェース(243)との間の最大半径方向距離によって定められた少なくとも5mmに等しい深さD、および曲線距離Lを有し、
  ・前記軸方向外側主要溝(24)は各々、前記曲線距離Lの一部分にわたり、D/3に等しい半径方向高さh1および実質的に一定である最大幅W1を備えた半径方向内側ゾーンZ1と、2D/3に等しい半径方向高さh2および幅W2を備えた半径方向外側ゾーンZ2を有し、
  ・前記タイヤは、前記トレッド(2)の半径方向内側に位置したクラウン補強材(3)を更に有し、
  ・前記クラウン補強材(3)は、ワーキング補強材(4)およびフープ補強材(5)を含み、
  ・前記ワーキング補強材(4)は、各々が補強要素を有する2つのワーキング層(41,42)で構成され、前記補強要素は、エラストマー材料で被覆され、前記補強要素は、相互に平行でありかつそれぞれ、前記タイヤの周方向(XX′)と、絶対値で表して少なくとも20°に等しくかつ多くとも50°に等しくしかも1つの層と次の層との間で互いに逆の符号を持つ有向角度をなし、
  ・前記ワーキング層の前記補強要素は、最小寸法が少なくとも0.20mmに等しくかつ多くとも0.5mmに等しい断面および破断強度Rmを有する個々の金属原糸またはモノフィラメントで構成され、
  ・各ワーキング層中の補強要素の密度は、1dm当たり少なくとも原糸100本に等しくかつ1dm当たり多くとも原糸200本に等しく、
  ・前記フープ補強材(5)は、少なくとも1つのたが掛け層を有し、前記少なくとも1つのたが掛け層は、相互に平行でありかつ前記タイヤの前記周方向(XX′)と絶対値で表して多くとも10°に等しい角度Bをなす補強要素を有する、タイヤにおいて、
  前記トレッド(2)の深さDの前記軸方向外側主要溝(24)は、前記軸方向外側主要溝の曲線長さLの少なくとも30%にわたり、少なくとも2mmに等しい最大幅W1を備えた半径方向内側ゾーンZ1および少なくともD/3に等しい半径方向高さh3にわたって多くとも1mmに等しい幅W2を備えた半径方向外側ゾーンZ2を有し、
  各ワーキング層(41,42)の破断強度Rcは、少なくとも30000N/dmに等しく、Rcは、Rc=Rm・S・dによって定められ、Rmは、MPaで表わされた前記モノフィラメントの引張り破断強度であり、Sは、mm2で表わされた前記モノフィラメントの断面積であり、dは、1dm当たりのモノフィラメントの本数で表わされた考察対象のワーキング層中のモノフィラメントの密度である、タイヤ

US2009301627(JP)
" 7. The heavy duty radial tire of claim 1, wherein the belt cord in said outermost belt ply has a tensile break strength E of 1,830 to 3,830 N, and said outermost belt ply has a ply strength S of 50,500 to 78,500 N in which the ply strength S is the product of the tensile break strength E by the number of cords Nc per 5 cm width of the outermost belt ply (S=E×Nc).""

【請求項7】
  前記最外ベルトプライは、前記ベルトコードの1本当りの引張り破断強度Eが1830~3830Nであり、かつこの引張り破断強度Eと、最外ベルトプライの巾5cm当たりのコード打込み本数Ncとの積(E×Nc)であるプライ強度Sを50500~78500Nとしたことを特徴とする請求項1~6の何れかに記載の重荷重用ラジアルタイヤ

US2018117970
"3. The tire according to claim 1, wherein the hooping layer has an elongation at break AR at least equal to 5.5%."

【請求項3】
  前記たが掛け層(71)は、少なくとも5.5%に等しい破断時伸びARを有する、請求項1または2記載のタイヤ

US2016001600
"7. The rubberized reinforcement ply as claimed in 1, wherein the viscose multifilament yarn has an elongation at break in the range of ≧5% and ≦20%."

【請求項7】
  前記ビスコースマルチフィラメントヤーンが、≧5%~≦20%の範囲、好ましくは≧6%~≦15%の範囲の破断時伸びを有することを特徴とする、請求項1~6の一項または複数項に記載のゴム引き補強プライ。

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距離を測定

2020-04-10 15:58:36 | 英語特許散策

US2018336690
"1. A three-dimensional (3D) measurement system comprising:
a noncontact measurement device operable to measure a distance from the noncontact measurement device to a surface;
an annotation member coupled to the noncontact measurement device; and
a processor operably coupled to the noncontact measurement device and the annotation member, the processor operable to execute computer instructions when executed on the processor for determining 3D coordinates of at least one point in a field of view based at least in part on the distance, recording an annotation in response to an input from a user, and associating the annotation with the at least one point."

【請求項1】
  非接触測定装置と、前記非接触測定装置に接続された注釈装置と、プロセッサと、を備え、
  前記非接触測定装置は、前記非接触測定装置から表までの距離を測定するように動作可能であり、
  前記プロセッサは、前記非接触測定装置及び前記注釈装置に動作可能に接続され、
  前記プロセッサは、前記プロセッサにより実行されたときに、以下の命令、すなわち、
少なくとも部分的には前記距離に基づいて、視野内の少なくとも1つの点の3D座標を決定し、
ユーザからの入力に応答して注釈を記録し、
前記注釈を前記少なくとも1つの点と関連付けるための命令を実行するように動作可能である、3次元(3D)測定用のシステム。

US2018214710
"8. The device of claim 1, wherein the first fit mechanism further comprises:
a. a fastening element attached to said housing, the fastening element configured to fasten the first axle thereby the first permanent magnet at a height;
b. a limiter configured to limit a height adjustment within a pre-selected range;
c. a height measurement element configured to measure a distance from the first permanent magnet to the head of the subject when the housing is positioned on the head of the subject;
d. a feedback receiver that receives a distance feedback from the height measurement element;
e. a processor;
f. a computer readable media executable by the processor to control the movement of the first adjuster based on the feedback; or
g. a combination thereof."

【請求項4】
  前記第一適合機構が、
    a.前記ハウジングに取り付けられる固定要素であって、当該固定要素は、第一軸部をある高さで第一永久磁石に固定するように構成される固定要素;
    b.高さ調節を事前に選択された範囲内に制限するように構成されるリミッター;
    c.第一永久磁石から被験体の頭部までの距離を測定するように構成される高さ測定要素;または、
    d.その組み合わせ、
をさらに含む、請求項1に記載の装置。

WO2018085107
"75. A method as recited in claim 73, wherein the first sensor at least measures a distance to the second vehicle."

【請求項75】
  前記第1のセンサは、少なくとも前記第2の車両までの距離を測定する、請求項73に記載の方法。

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取り付けられる位置

2020-04-10 14:15:23 | 英語特許散策

US9032602
"FIG. 11 is a flowchart 600 illustrating the above described method for assembling a structure such as assembly 310. The method includes locating 602 a position in an assembly stack-up where a one-sided fastener (e.g., fastener 300) is to be installed, drilling 604 a hole through the assembly stack-up at the position, countersinking 606 the hole 524 to a specified depth, operating 608 a calibrated probe 552 to determine at least a thickness of the stack-up proximate the hole, inserting 610 the one-sided fastener into the hole, applying 612 a torque to the one-sided fastener to complete installation of the one-sided fastener, and comparing 614 a measurement of the torque required to complete the installation of the one-sided fastener to a monitored torque-angle curve (sometimes referred to as a torque range curve) to verify a correct installation of the fastener."

  図11は、組立品310などの構造物を組み立てる上記の方法を示す流れ図600である。この方法は、重ね板の組立品において、ワンサイドファスナ(例えばファスナ300)取り付けられる位置を特定するステップ602と、その位置で重ね板の組立品を貫通する穴を開けるステップ604と、穴524に指定された深さの皿穴を開けるステップ606と、穴の近傍における重ね板の厚さを少なくとも決定するために、較正されたプローブ552を操作するステップ608と、穴にワンサイドファスナを挿入するステップ610と、ワンサイドファスナの取り付けを完了するためにトルクをワンサイドファスナに付与するステップ612と、ワンサイドファスナの取り付けを完了するのに必要とされるトルクの測定結果を、ファスナが正しく取り付けられていることを確認するために、監視されたトルク-角度曲線(トルク範囲曲線と言う場合がある)と比較するステップ614とを含む。

EP2014075778
"[0077] Further support in the arch area is provided in this example sole structure 500 by the external arch support plate 506 that extends across the arch area from the lateral, exterior side of the midsole component 400 to the medial exterior side of the midsole component 400. Notably, in this example structure 500, the arch support plate 506 is provided on the bottom major surface 420 of the midsole component 400, the surface opposite the location where rigid plate members 502, 504 are mounted. The arch support plate 506 is mounted within recessed area 424 provided on the bottom major surface 420 of midsole component 400 (see FIG. 4B), and it is partially covered by the outsole component 110 (the covered portion being shown in broken lines in FIGS. 5B through 5D). This arch support plate 506 may be made from any desired material, such as stiff polymer materials (e.g., PEBAX® brand polyether block amide materials), fiber reinforced polymer materials (e.g., carbon fiber, fiberglass, etc.), metal materials, etc. If desired, the arch support plate 506 may be located, sized, and/or shaped so as to provide at least some of the spring back or propulsive effect described above in conjunction with FIGS. 1F and 1G."

この例示的ソール構造500においては、土踏まず区域におけるさらなる支持が、土踏まず区域を横切ってミッドソール部品400の外側からミッドソール部品400の内側まで伸びている外部土踏まず支持プレート506によって提供される。とりわけ、この例示的構造500において、土踏まず支持プレート506は、ミッドソール部品400の主下面420上、リジッドプレート部材502、504取り付けられる位置とは反対側の面に提供されている。土踏まず支持プレート506は、ミッドソール部品400の主下面420に提供された凹み区域424の中に取り付けられ(図4Bを参照)、アウトソール部品110によって部分的に覆われている(覆われた部分は、図5B~5Dでは破線で示されている)。この土踏まず支持プレート506は、任意の所望の材料、たとえば硬質ポリマー材料(たとえばPEBAX(登録商標)ブランドポリエーテルブロックアミド材料)、繊維強化ポリマー材料(たとえば炭素繊維、ガラス繊維など)、金属材料などから作製され得る。必要に応じて、土踏まず支持プレート506は、図1Fおよび1Gに関連して上述した跳ね返りまたは推進効果の少なくともいくらかを提供するように配置、サイズ決め、および/または成形され得る。

US2019366050
"[0003] One example of catheters that may be secured to the skin of a patient are urinary catheters (commonly referred to as Foley catheters), which are typically secured to a patient's thigh during use. The location at which the urinary catheters are attached is, however, changed to the opposite leg when the position of the patient is changed to prevent pressure ulcers, bed sores, etc. Repeated removal and re-attachment of the urinary catheters, however, can cause skin damage as adhesive articles are repeatedly attached and removed to the patient's thighs."

 患者の皮膚に固定し得るカテーテルの一例は、尿道カテーテル(一般にFoleyカテーテルと呼ぶ)であり、典型的には使用中に患者の大腿に固定される。しかしながら、尿道カテーテル取り付けられる位置は、褥瘡、床ずれなどを防止するために患者の姿勢を変えるときに反対側の脚に変更される。しかしながら、尿道カテーテルの取り外し及び再取り付けの繰り返しは、接着剤物品が患者の大腿に繰り返し取り付けられ、取り外される際に皮膚損傷を引き起こす可能性がある。

US2018100893
"[0046] For purposes of this disclosure, the term “test equipment” generally refers to any equipment within the test cell used during the testing process. The handler, prober, tower or other equipment can be referred to as test equipment. For purposes of this disclosure, the term “outrigger” generally refers to any extension of a piece of equipment that reaches out for stabilizing and/or connecting with the manipulator. For purposes of this disclosure, the term “deflection” generally refers to movement of a body due to the exertion of and external force on a body.

本開示の目的のため,「検査器具」との用語は,一般的に,検査プロセスの間に使用される検査セル内における何らかの機材を指す。ハンドラ,プローバ,タワー又はその他の器具は,検査器具とも称されることがある。本開示の目的のため,「アウトリガー」との用語は,一般的に,マニピュレータを安定化及び/又は結合のために展開する何らかの機材延長部を指す。本開示の目的のため,「たわみ」との用語は,一般的に,物体に作用する外力による物体の変位を指す。

The deflection may refer to elastic movement of the manipulator when the weight of the test head is transferred to and from the manipulator. For purposes of this disclosure, the term “home position” of a manipulator generally refers to a position where a manipulator and test head attach before the manipulator moves the test head off the prober.

たわみは,検査ヘッドの重量をマニピュレータに,又はマニピュレータから移動させる際におけるマニピュレータの弾性変位を指すことがある。本開示の目的のため,マニピュレータの「ホーム位置」との用語は,一般的に,マニピュレータにより検査ヘッドをプローバから移動させる前に,マニピュレータ及び検査ヘッド取り付けられる位置を指す。

For purposes of this disclosure, the term “service position” of a manipulator generally refers to any position the manipulator moves the test head to for servicing."

 本開示の目的のため,マニピュレータの「サービス位置」との用語は,一般的に,マニピュレータが検査ヘッドをサービスのためにそこまで移動させる位置を指す。

WO2017058613
"[00131] The present flexible container 90 can be a box pouch, pillow pouch, spout k-sealed pouch, spout side gusseted pouch or a stand up pouch. The location of the fitment installed into the flexible container can be anywhere a seal exists between two opposing films, i.e., on top, side, or even on bottom in the seal of a bottom gusset to a front panel, for example.

本可撓性容器90は、ボックスパウチ、ピローパウチ、スパウトkシールドパウチ、スパウトサイドガセットパウチでありうる。可撓性容器内に嵌合具取り付けられる位置は、2つの対向するフィルム間のシールが存在する任意の位置(すなわち、底部ガセットから前面パネルまでの位置、例えば、シール内の頂部、側部、または更には底部である場合さえありうる。

In other words, the fitment seal 102 can be located, or otherwise formed, on the flexible container anywhere where two or more films meet and are heat sealed together. Nonlimiting examples of suitable locations for the fitment seal 102 include top, bottom, side, corner, gusset areas of the flexible container."

換言すれば、嵌合具シール102は、2つ以上のフィルムが合流し、且つ一体的にヒートシールされる任意の場所にある可撓性容器上に位置する場合もあれば、またはさもなければその可撓性容器上に形成される場合もある。嵌合具シール102の好適な位置の例としては、限定されないが、可撓性容器の頂部、底部、側部、隅部、ガセット区域が挙げられる。

WO2012085710
"More particularly, the balloons used in the inflatable retention system of the present invention have been found to increase the tube diameter at the location where they are attached to the tube by only about two French sizes (-0.666 mm) for tubes having French sizes ranging from 10 to 14. Moreover, balloons used in the inflatable retention system of the present invention increase the tube diameter by only about one French size (-0.333 mm) for tubes having French sizes ranging from 16 to 24.

より具体的には、本発明の膨張式固定システムに用いられるバルーンは、10~14フレンチサイズを有するチューブの場合、バルーンが取り付けられる位置でのチューブ直径が約2フレンチサイズ(0.666mm)増加することが分かっている。さらに、本発明の膨張式固定システムに用いられるバルーンは、16~24フレンチサイズを有するチューブの場合、チューブ直径が約1フレンチサイズ(0.333mm)増加することが分かっている。

In contrast, conventional silicone balloons are much thicker and have been found to increase the tube diameter at the location where they are attached to the tube by about four French sizes (-1.333 mm) for tubes having French sizes ranging from 10 to 24. Table 2 below provides a summary of the increase in the tube diameter at the location where the balloons are attached to different size tubes.

対照的に、従来のシリコーンバルーンは、ずっと厚く、10~24フレンチサイズを有するチューブの場合、バルーン取り付けられる位置でのチューブ直径が、約4フレンチサイズ(1.333mm)増加することが分かっている。下記の表2は、様々なサイズのチューブにおける、バルーンが取り付けられる位置でのチューブ直径の増加を要約して示す。

More particularly, Table 2 provides the results for the balloons of the inventive inflatable retention system of the present invention (e.g., polyurethane balloons) in comparison to conventional silicone balloons. "

より具体的には、表2は、本発明の膨張式固定システムのバルーン(例えば、ポリウレタンバルーン)を従来のシリコーンバルーンと比較した結果を示す。

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吸気する

2020-04-10 11:26:56 | 英語特許散策

intakeを動詞として使っていいのか?

EP2948630
"[0101] The engine 900 may be configured to intake of (*? partake ofとの類推?)air for combustion in several ways. In some embodiments, fresh air enters through an aperture 570D of the rotor 910 and then passes through a reed valve 917 into a working chamber via rotor intake port 915. Fuel may be provided into the working chamber by a fuel injector (e.g., fuel injector 200 or 539A or 539B, for example) or via a carburetor such as carburetor 580 for example."

機関900は、いくつかの方法において、燃焼のための空気吸気するように構成されてもよい。いくつかの実施形態では、新鮮な空気は、回転子910の開口570Dを通して流入し、次いで、リード弁917を通して、回転子吸気ポート915を介して、作業チャンバの中に通過する。燃料は、燃料注入器(例えば、燃料注入器200または539Aまたは539B)によって、または、例えば、気化器580等の気化器を介して、作業チャンバの中に提供されてもよい。

WO2013036339
"[0022] FIGS. 2A and 2B illustrate this alternating sequence of operation in which FIG. 2A illustrates a first half cycle of operation and FIG. 2B illustrates the second half cycle of operation. As shown in FIG. 2A, during the first half cycle of operation the first compressor head 102 is in the exhaust stroke and exhausts a first gas flow A-i , while the second compressor head 104 is in the intake stroke and simultaneously intakes a second gas flow B. "

図2Aおよび図2Bは、この交互の順序の工程を図示する。図2Aは工程の第一の半サイクルを図示し、図2Bは工程の第二の半サイクルを図示する。図2Aに示すように、工程の第一の半サイクル期間に、第一のコンプレッサヘッド102は放出行程にあり、第一のガス流Aを放出し、一方、第二のコンプレッサヘッド104は吸気行程にあり、同時に第二のガス流B吸気する

WO2005070175
"As shown in FIGS. 6 and 7, the inlet 114 of the air pump 90 is open to the interior chamber 112 of the control housing 72. As such, the air pump 90 draws air from the interior chamber 112 of the control housing 72. The control housing 72 has an air inlet 116. The air inlet 116 is open to the interior chamber 112. An air filter 118 is secured to the housing 72 and is positioned to filter air being drawn into the interior chamber 112 through the air inlet 116. When operated, the air pump 90 generates reduced air pressure in the interior chamber 112 thereby drawing air from the atmosphere through the filter 118, the air inlet 116, and into the interior chamber 112. Air in the interior chamber 112 is then drawn into the pump inlet 114 and pumped to the air valve 102. When the cover 74 is secured in place (see FIG. 1), the housing 72 is substantially sealed such that substantially all of the air drawn into the interior chamber 112 by the air pump 90 is drawn through the filter 118 (and hence the air inlet 116)."

図6及び図7に示すように、空気ポンプ90の入口114は、制御ユニットのハウジング72の内部チャンバ112に対して開放されている。したがって空気ポンプ90は、制御ユニットのハウジング72の内部チャンバ112から空気吸気する。一方、制御ユニットのハウジング72は空気吸込口116を有しており、この空気吸込口116が内部チャンバ112に対して開いている。空気フィルタ118はハウジング72に固定されており、空気吸込口116を通って内部チャンバ112に吸気される空気をろ過するように配置されている。空気ポンプ90が動作すると内部チャンバ112内の空気圧を低下させ、これにより大気中の空気がフィルタ118、空気吸込口116、そして内部チャンバ112へと吸気されるようになる。内部チャンバ112内の空気はその後ポンプ入口114へと吸気され、空気弁102へと送り込まれる。カバー74を所定の位置に固定すると(図1参照)ハウジング72はほぼ密閉状態となるため、空気ポンプ90によって内部チャンバ112へ吸気される空気のほぼ全てがフィルタ118(したがって空気吸込口116)を通ることになる。

US2011100213
"1. A compressed air energy storage (CAES) system comprising:
an ambient air intake configured to intake a quantity of ambient air for storage in a compressed air storage volume;
a compression system coupled to the ambient air intake and configured to compress the quantity of ambient air to a quantity of compressed air, the compression system comprising a compression path therethrough configured to convey the quantity of compressed air through the compression system;
a first path proceeding from the ambient air intake to the compression system and configured to convey the quantity of ambient air to the compression system; and
a second path proceeding from the compression system to the compressed air storage volume and configured to convey the quantity of compressed air to the compressed air storage volume; and
a dehumidifying system coupleable to at least one of the first path, the compression path, and the second path, the dehumidifying system comprising a dehumidifying component configured to remove a quantity of moisture from one of the quantity of ambient air and the quantity of compressed air."

【請求項1】
圧縮空気貯蔵空間内に貯蔵するためにある量の周囲空気吸気するように構成された周囲空気吸気口と、
  前記周囲空気吸気口に結合されており、前記ある量の周囲空気をある量の圧縮空気に圧縮するように構成された圧縮システムであって、圧縮システムを通して前記ある量の圧縮空気を輸送するように構成された圧縮経路を含む、圧縮システムと、
  前記周囲空気吸気口から前記圧縮システムに続き、前記ある量の周囲空気を前記圧縮システムに輸送するように構成された第1の経路と、
  前記圧縮システムから前記圧縮空気貯蔵空間に続き、前記ある量の圧縮空気を前記圧縮空気貯蔵空間に輸送するように構成された第2の経路と、
  前記ある量の周囲空気および前記ある量の圧縮空気のうちの1つからある量の水分を除去するように構成された除湿部品を備える、前記第1の経路、前記圧縮経路および前記第2の経路のうちの少なくとも1つに結合可能な除湿システムと
を備える、圧縮空気エネルギー貯蔵(CAES)システム。

US2013096809
"31. The device as recited in claim 30, wherein each cylinder of the internal combustion engine has an intake valve for intake of air, and an exhaust valve for discharge of a combustion waste gas, as actuators, opening times of which are set by a separate camshaft in each case, and wherein the control unit is configured to control the camshafts in such a way that the opening times of the intake valve and of the exhaust valve one of do not overlap or overlap only slightly."

【請求項17】
  前記内燃機関(1)の各シリンダ(2,3,4,5)は、空気吸気するための吸気弁(15)と、燃焼排気ガスを排出するための排気弁(16)とをアクチュエータとして有しており、これらの弁の開放時間は各カムシャフトによって調整され、
  前記吸気弁(15)と前記排気弁(16)の開放時間が重複しないように又は僅かにのみ重複するように、前記制御機器(18)は前記カムシャフトを駆動制御する、請求項16記載の装置。

WO0009879
"1. An internal combustion engine comprising :
at least one combustion cylinder having an intake port for intake of combustion air, an exhaust port for exhausting of gaseous products of combustion within said combustion cylinder and ignition means for igniting an air-fuel mixture therein to produce combustion ;
a combustion piston mounted within said combustion cylinder for reciprocating motion therein responsive to combustion within said combustion cylinder ;
an engine crankshaft connected to and rotatably driven by the reciprocating motion of said combustion piston ;
at least one expansion cylinder having a gas inlet port for intake of the gaseous products of combustion exiting said combustion cylinder and a gas outlet port for exhausting the gaseous products after expansion within said expansion cylinder ;
an expander piston mounted within said expansion cylinder reciprocating motion therein, responsive to the expansion of gaseous products of combustion between a top dead center anda bottom dead center, said gas outler port being located between the top dead center and the bottom dead center, closer to bottom dead center, whereby said expander piston serves as a valve for said gas outlet port, permitting the exhaust of the gaseous products from the expansion cylinder as the expander piston uncovers said gas outlet port in approaching bottom dead center ;
an expander crankshaft connected to and rotatably driven by the reciprocating motion of said expander piston ;
a gas passage connecting said exhaust port of said combustion cylinder with said gas inlet port of said expansion cylinder ;
a single valve located between said exhaust port and said inlet port regulating both the exhaust gas of the gaseous products from said combustion cylinder and the intake of the gaseous products into said expansion cylinder ; and
a drive shaft rotatably driven by said engine crankshaft and by said expander crankshaft."

    【請求項1】  内燃機関であって、
  少なくとも一つの燃焼シリンダを有し、該燃焼シリンダは、燃焼用空気吸気するための吸気ポートと、前記燃焼シリンダ内の燃焼ガス生成物を排気するための排気ポートと、前記燃焼シリンダ内の混合気を点火して燃焼を発生させる点火手段とを有し、
  さらに、前記燃焼シリンダ内の燃焼に応じて往復運動を行う、前記燃焼シリンダ内に設けられた燃焼ピストンと、
  前記燃焼ピストンに連結され、かつ前記燃焼ピストンの往復運動によって回転可能に駆動されるエンジン・クランクシャフトと、
  少なくとも一つの膨張シリンダとを有し、前記膨張シリンダは、前記燃焼シリンダ内に存在する燃焼ガス生成物を吸気するためのガス入口ポートと、前記膨張シリンダ内の膨張後におけるすべてのガス生成物を排出するためのガス出口ポートとを有し、
  さらに、前記膨張シリンダ内に設けられ、燃焼ガス生成物の膨張に応じその中で上死点および下死点間を往復運動するエキスパンダ・ピストンを有し、前記ガス出口ポートは前記上死点により近い、前記上死点と前記下死点の間に位置し、それによって、前記エキスパンダ・ピストンは前記ガス出口ポートに対する弁として作用して、前記エキスパンダ・ピストンが下死点に近づきつつ前記ガス出口ポートを開くときに前記エキスパンダ・シリンダからのガス生成物を排出させ、
  さらに、前記エキスパンダ・ピストンに連結され、かつ前記エキスパンダ・ピストンの往復運動によって回転可能に駆動されるエキスパンダ・クランクシャフトと、
  前記燃焼シリンダの前記排気ポートを前記膨張シリンダの前記ガス入口ポートに連結するガス通路と、
  前記燃焼シリンダのガス生成物の排出と、前記膨張シリンダへの前記ガス生成物の吸気とを調整する、前記排気ポートおよび前記ガス入口ポートの間に位置するシングル弁と、
  前記エンジン・クランクシャフトおよび前記エキスパンダ・クランクシャフトによって回転可能に駆動される駆動軸と、を有することを特徴とする内燃機関

EP3471985
"[0004] In another embodiment, a vehicle comprises a frame; ground engaging members supporting the frame; an operator compartment supported by the frame; an engine compartment rearward of the operator area, the engine compartment being enclosed; an input duct inputting ambient air into the engine compartment; and an exhaust duct exhausting air from the engine compartment."

別の実施形態において、車輌は、フレームと、フレームを支持する地面係合部材と、フレームによって支持される運転室と、運転室の後方にあるエンジン室であって、囲まれているエンジン室と、エンジン室内へと周囲空気吸気する吸気ダクトと、エンジン室から空気を排気する排気ダクトとを含む。

EP2011048392
"With reference to figure 5, at the end of the expansion stroke the valve-system 4 puts the combustion-expander 2 into communication with the atmosphere via the regenerator 5 which is in its cool state. The combustion gas is displaced at constant pressure into the atmosphere giving up its heat to the regenerator 5 which returns to its hot state. While the combustion-expander 2 expansion and exhaust processes are taking place the induction-displacer 1 has taken in a new charge of gas. The cycle is then repeated."

図5に関連して、膨張ストローク終了後、バルブシステム4は、その冷たい状態にあるリジェネレータ5を介して、燃焼-エキスパンダ2を大気と連絡させる。燃焼ガスは、その熱をリジェネレータ5に与えながら一定圧力で大気中へと変位する。そして、リジェネレータ5はその熱い状態に戻る。燃焼-エキスパンダ2の膨張および排気プロセスが起こる間に、誘導-ディスプレーサ1は、新たなガス吸気する。サイクルは、その後繰り返される。

US2005193993
"[0004] For a running engine, a vaporization chamber (or vapor chamber) under substantial super-atmospheric pressure has a pulsed, pressurized fuel spray injector spaced from a heated heat-transfer surface. Vapor at pressure, previously produced by spray heated by the heat-transfer surface, recirculates adjacent the injector. The vapor intercepts and turbulently mixes with injected liquid spray. This assists in producing more vapor, while the mixture is heated further by the heat-transfer surface. A vapor passage from the chamber conducts the fuel vapor to the engine in a manner preserving substantial super-atmospheric pressure in the chamber. Thus the vapor density associated with the pressure condition of the chamber helps produce fuel vapor. Time delay and flow conditions between liquid injection into the vaporization chamber and entry of the fuel into a combustion region of the engine can promote mixing of vapor with any residual atomized fuel particles. With fuel such as gasoline it is found that effective vaporization and transport from a central vapor chamber to cylinders of an engine can be produced without use of airflow in the vapor chamber. In other instances, a limited input of pressurized air may facilitate operation. The air can aid in recirculation of the heated vapor and mixing with the injected liquid spray. In either system, the motive power of the introduced liquid spray, itself, can produce strong turbulent mixing action. If air is to be introduced to the vapor chamber, it may be admitted as cross-jets at the nozzle at which the liquid spray emerges to promote atomization of the liquid spray into finer particles."

エンジンを運転するために、実質的に超大気圧下の気化室(または蒸気室)が、加熱された熱伝達面から離間された脈動化加圧燃料噴霧噴射器を有する。熱伝達面によって加熱された噴霧によって事前に発生されたある圧力下の蒸気は、噴射器に隣接して再循環する。蒸気は、噴射された液体噴霧を受け止めてそれと乱流状態で混合する。このことは、より多量の蒸気の発生を補助し、一方、混合物は、熱伝達面によってさらに加熱される。前記室からの蒸気通路は、室内を実質的に超大気圧に維持しつつ燃料蒸気をエンジンに導く。このようにして、前記室の圧力状態に関連する蒸気密度は、燃料蒸気の発生を補助する。気化室内への液体噴射とエンジンの燃焼領域内への燃料流入との間の時間遅延および流量状態により、蒸気と残りの霧化燃料粒子との混合を促進できる。ガソリンなどの燃料については、蒸気室で空気流を用いることなく、中央蒸気室からエンジンのシリンダまでの有効な気化および輸送を行うことができることが確認されている。他の実施例では、加圧空気の入力を制限することにより、作動を促進することが可能である。空気は、加熱蒸気の再循環、および噴射された液体噴霧との混合を促進できる。一方の装置では、導入される液体噴霧自体の原動力は、強力な乱流混合作用を生じさせることができる。空気が蒸気室に導入された場合、空気は、ノズルでクロスジェット吸気することが可能であり、このノズルにおいて、液体噴霧は、その霧化を促進するように、より微細な粒子になる。

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本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。