これが、チベット密教のいう 「思念による王者の相承」であることを。思念による王者の相承とは、じつに、霊的バイブレーションによる伝達だったのである。
これによって、解説に至る四つの階梯のうちの、第三の境地に達したことを自覚したのであるが、これは、間脳開発の練行tapasを成就していなかったら、絶対に得られなかったものである。内なる受容の態勢がととのって初めて、外よりの王者相承が発せられるのである。
解脱に至る四つの階梯
、「解脱に至る四つの階梯」といった。
だれでも、解脱に至るためには、この四つの段階を経なければならない。そしてこの四つの階梯を、すぐれた聖師にしたがって歩んでいくならば、だれでも解脱に到達できるのである。もちろん、あなたにしてもそのとおりだ。
そこで、この四つの階梯について、のべてみよう。
四つの階梯とは、
一、Srota aPanna 須陀証
二、sakrd agamin 斯陀含
三、anagmin 阿那含
四、arhat 阿羅漢
である。
説明すると、
須陀逼--きよめられた聖者
斯陀含 ーー 高められた聖者
阿那含ーー(次元を)飛躍した聖者
阿羅漢ーー(次元を)超越し、完成した聖者、「仏陀」ともいう。
では、この四つの階梯を、修行者はどのようにして歩んでいくのだろうか。
大脳辺縁系・新皮質脳を殺す修行
それはひと口にいって、大脳辺縁糸・新皮質脳を殺す修行である。
大脳辺縁糸と新皮質脳を殺さなければ、間脳は作動せず、第三の目は開かな
いのである。
ただし、誤解してはいけない。大脳辺繰系・新皮質脳を殺すということは、
究極において、大脳辺繰糸、ことに新皮質脳を生かすということなのである。新
皮質脳は「創造の座」であるといわれる。しかし、ほんとぅの創造の座は間脳に
あるのである。間脳はこれまでくり返し説いてきたように、霊性の場であり、霊 感の座なのである。ここが開発されることにより、ほんとうのインスピレーションが発生するのである。
ただし、間脳を開発するためには、しばらくの間、大脳辺縁系と新皮質脳を閉ざさなければならないのである。間脳が開発されたとき、新皮質脳は新しくよみがえる。新しくよみがえった新皮質脳こそ、霊性を基盤とした超人的なインスピレーションと創造力を持つ頭脳となるのである。
ではそれはどんな修行か?
霊性完成の方法と体系
釈尊が残した霊性完成の修行法がそれである。これを、わたくしは、「成仏法」とよんでいる。成仏とは霊性を完成したことをいい、それを成就した人を「仏陀」とよぶ。だからわたくしはその方法を、「成仏法」とよぶのである。
『輪廻転生瞑想法』でのべたとおりであるが、それは七つのシステムと三十七種のカリキュラムから成る成仏のための方法と体系である。これを、阿含経では「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法」とよぶのである。この二つの名称は、わたくしが勝手につけたのではない。古来からの仏教用語である。
わたくしが、阿含経以外のお経―-法華経、阿弥陀経をはじめすべてのお経
をいささか激しい表現で批判するのは、阿含経以外のお経には、どの経典に
も、この成仏法がないからである。釈尊がじっさい説かれたのは阿合経だけで
あるという歴史的な事実のほかに、阿含経以外には、この「成仏法」がないか
ら、わたくしはそういうのである。「成仏法」のない経典など、わたくしは真実
の仏教経典と認めることはできないのである。もちろん、それなりの存在意義
なり存在価値はあろうが、本流ではない。傍流というべきである。このことに
関しては、わたくしの他の著書を読んでいただきたい。
七科三十七道品とはつぎのようなものである。
四念住法、身念住法 受念住法 心念住法 法念住法
以上である。
この七科目、三十七種のカリキュラムは、
一、瞑想
二、実践
三、tapas(練行)
四正断法-断断法 修断法 随護断法 律儀断法
四神足法白欲神足法 勤神足法 心神足法 観神足法
五根法-信根法 精進根法 念根法 定根法 慧根法
五力法-信力法 精進力法 念力法 定力法 慧力法
七覚支法ー択法覚文法 精進覚支法 喜覚支法
定覚支法 念覚文法 軽安覚文法 捨覚文法
八正道法-正見法 正思惟法 正語法 正業法 正命法 正精進法
正念法 正定法
に分類できる。
四念住法・五根法は、瞑想である。
四正断法・五力法・七覚支法・八正道法は、実践と瞑想である。
四神足法は、特殊な練行tapasである。
神足とは、神通力(超能力)のことで、この四神足法は、超自然の神通力を得
るための四種の修行法である。前にのべたわたくしの練行tapasはこれに属である。
この七つの科目のうち、練行tapasを中心に、瞑想と実践の科目をとり入れて
修行するのである。どの科目をどうとり入れて、どのように訓練するかは、
聖師が決定ずる。修行者それぞれ、みな素質と因縁がちがうので、それを見て、グルがめるのである。
この修行において、グルの果たす役目は大きい。グルについて、少しのべよ
霊性の洗礼
まず、間違いなく霊性を開顕したグルを見つけて、そのグルに受け入れても
らうことである。それができたら、この修行は八分どおり成功したといっていい
くらいである。それくらい重要なことであり、かつ、むずかしいということある。
グルなくして、正しい霊性開顕の仏道修行は不可能である。ふつうの仏教信
心とはちがうのである。信心のしかたや、信仰のしかた、経典の講義や解釈を教
わるという程度のものならばとにかく、霊性開顕の仏道修行は、強力な霊的能力
を持つグルの助けなくしては、絶対といっていいほど、できないのである。
たとえば、インド近代の聖者ラーマナーマハリシが、入門者に対して、「凝視
の方法」で受け入れの儀式をおこなったとき、彼の両眼の輝きと力が相手の心
をつらぬいて、その雑念の流れを断ち切ってしまったといわれる。ときとして
は、まるで電流が身の内に流れ込んだように相手は感じたともいわれる。
That this is what Tibetan Buddhism calls "the consensus of the king by thought." The thoughtful consensus of the king was, in fact, a transmission by spiritual vibration.
By doing this, I realized that I had reached the third level of the four steps leading up to the commentary, but this would never be possible without fulfilling the diencephalon development training tapas. It is a thing. Only when the inner acceptance system is established will the king's consent from the outside be issued.
Four steps leading to liberation
, "Four steps leading to liberation".
Anyone must go through these four stages in order to reach liberation. And anyone can reach liberation by walking along these four steps according to a good priest. Of course, you are right.
Therefore, let's take a look at these four steps.
What are the four stairs?
I, Srota a Panna Suda certificate
2. Sakrd agamin including
3, anagmin, including Ana
4, arhat Arhat
Is.
To explain,
Suda 逼 --- A cleansed saint
Including the saint
A saint who made a leap (in dimension)
Arhat (transcendental dimension), also known as the completed saint, "Buddha".
So how do practitioners walk through these four steps?
Training to kill the limbic system and neocortical brain
It is a practice to kill the limbic thread and neocortical brain in a bite.
If the limbic thread and neocortical brain are not killed, the diencephalon will not work and the third eye will not open.
It is.
However, don't get me wrong. Killing the limbic system / neocortical brain means
Ultimately, it is to make use of the limbic thread, especially the neocortical brain. new
The cortical brain is said to be the "seat of creation." However, the true position of creation is in the diencephalon.
There is. The diencephalon is a place of spirituality and a seat of spirituality, as I have repeatedly explained. The development of this is a real inspiration.
However, in order to develop the diencephalon, the limbic system and neocortical brain must be closed for some time. When the diencephalon is developed, the neocortical brain is revived. The newly revived neocortical brain is the brain with superhuman inspiration and creativity based on spirituality.
Then what kind of training is it?
Method and system of spiritual completion
That is the practice of spiritual completion left by Shaka Nyorai. This is what I call the "Buddhahood Law." The Buddhahood means the completion of spirituality, and the person who fulfills it is called the "Buddha". That is why I call that method the "Buddhahood method."
As mentioned in "Reincarnation Meditation", it is a method and system for the Buddhahood consisting of seven systems and thirty-seven curriculums. In Agama, this is called "Seven departments and thirty-seven dojos" or "37 Bodhipakkhi". These two names were not given by me. It is an ancient Buddhist term.
Practical reincarnation meditation method <2> Reincarnation mandala meditation method to create an ideal future
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(As of 2021/1/14 19:37)
I am all sutras other than Agama sutras, including the Lotus Sutra and Amida sutras.
In the sutras other than Agama, which scriptures are criticized with a rather intense expression
However, this is because there is no Buddhahood law. Shaka Nyorai was only preached by Agama
In addition to the historical fact that there is, is there any other "Buddhahood method" other than Agama?
That's what I am. I am true, such as scriptures without "Buddhahood Law"
It cannot be recognized as a Buddhist scripture. Of course, the significance of existence
It may have some value, but it is not the mainstream. It should be called a sidestream. To this
Regarding this, please read my other books.
The seven departments and thirty-seven items are as follows.
Satipatthana method, Satipatthana method, Satipatthana method, Satipatthana method, Satipatthana method
That is all.
These seven subjects, thirty-seven kinds of curriculum,
1. Meditation
Second, practice
Three, tapas (training)
Four Right Exertions-Cut Law, Repair Law, Defensive Law, Law Law
Iddhipada white greed foot method, work god foot method, heart god foot method, Kanjin foot method
Indriya method-Shinne method, Seishin root method, Nene method, Samadhi method, Keine method
Five power method-credibility method, devotion method, mind power method, constant power method, moral power method
Seven Factors of Awakening-Choice of Awakening Grammar
Jokaku grammar, grammar, light grammar, grammar
Noble Eightfold Path-Fa Zheng Method, Fa Zheng Method, Fa Zheng Method, Fa Zheng Method, Fa Zheng Method, Fa Zheng Method
Mindfulness method Orthodox method
Can be classified into.
The Satipatthana method and the Indriya method are meditations.
The Four Right Exertions, the Five Strengths, the Seven Factors of Awakening, and the Noble Eightfold Path are practice and meditation.
The four gods foot method is a special training tapas.
Kotari is a magical power (supernatural power), and this four-god foot method gains supernatural magical power.
There are four types of training methods for this purpose. The previously mentioned sticky training tapas belongs to this genus.
Of these seven subjects, meditation and practice subjects were incorporated, centering on training tapas.
To practice. How to take which subjects and how to train
The Holy Master decides. Each practitioner has different qualities and ties, so when he sees it, he screams.
In this training, the guru plays a big role. A little about Guru
Spiritual baptism
First of all, even if you definitely find a guru that reveals spirituality and accept it
It is to get. If you can do that, you can say that this training was successful as much as eight minutes.
About. It's that important and it's difficult.
Without Guru, it would be impossible to practice Buddhism in the correct spiritual manifestation. Ordinary Buddhist faith
It is different from the mind. Teaching how to believe, how to believe, lectures and interpretations of scriptures
Anyway, the Buddhist training of spiritual manifestation is a powerful spiritual ability.
It can hardly be done without the help of a guru.
For example, modern Indian saint Ramana Maharishi "stares" at his beginners.
The brilliance and power of his eyes when performing the acceptance ritual in the "method of"
It is said that he broke through the flow of thoughts. Sometimes
It is said that the other party felt as if an electric current had flowed into his body.