US11993320(HONDA MOTOR CO LTD [JP])
[0027] The link mechanisms 8 of this embodiment are four-link mechanisms that have one degree of freedom with the vehicle body 2 being a fixation portion, and the pair of left and right link mechanisms 8 are provided. In FIG. 4 , one of the link mechanisms 8 is described.
【0012】
本実施形態のリンク機構8は、車体2を固定部とした自由度1の四節リンク機構であり、左,右一対設けられている。
Since the other link mechanism 8 is substantially left-right symmetric to the one link mechanism 8 , description thereof is omitted.
図4では、一方のリンク機構8について説明し、他方のリンク機構8については、左右略対称であるため、説明を省略する。
[0028] The link mechanism 8 includes a linear bar-shaped first link 11 , a linear bar-shaped second link 12 , and a turn actuator 13 that moves the first link 11 and the second link 12 .
リンク機構8は、直棒状の第一リンク11と、直棒状の第二リンク12と、第一リンク11および第二リンク12を動かす回動アクチュエータ13とを有している。
Moreover, the link mechanism 8 includes a turn arm 14 that transmits rotation drive force of the turn actuator 13 to the first link 11 .
また、リンク機構8は、回動アクチュエータ13の回転駆動力を第一リンク11に伝達する回動アーム14を有している。
US11628577(HONDA MOTOR CO LTD [JP])
[0066] As shown in FIG. 2 , with the lever link 27 , the second crank arm 36 , the first link 8 , and the first auxiliary link 37 , a first four-segment link mechanism 40 in which the lever link 27 is configured as a driving link and the second crank arm 36 is configured as a driven link is formed.
【0058】
図2に示すように、レバーリンク27、第2クランクアーム36、第1リンク8、及び、第1補助リンク37によって、レバーリンク27を駆動リンク、第2クランクアーム36を従動リンクとする第1の四節リンク機構40が構成されている。
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