壁 さまざま な 理由 で 才能 が 見いださ れ ない こと が ある とは いえ、 才能 が 見いださ れ ない まま で 良い という 理由 は あり ませ ん。 シュタイナー は 教育者、 芸術家、 哲学者、 知識人、 神学 者、 歴史 学者、 文化 評論家、 そして 精神的 指導 者 という 多彩 な 経歴 の 持ち主 です。 しかし、 これら の 経歴 を 描い ても 彼 の 業績 を 余す こと なく 説明 する のは 容易 では あり ませ ん。 一見 シュタイナー は、 宗教 的 指導 者 で ある とか、 オカルト 信仰 者 で ある とか、 不可解 な 人物 という 印象 を 与える ため、 軽く み られる こと すら あり ます が、 決して 宗教 的 権威主義 者 などでは なく、 むしろ、 自ら の 権威 性 を 強く 否定 し、 自ら 生み出し た 人智 学 を 当初 から「 自由 への 哲学」 だ と 唱え まし た。 人智 学者 の 中 には シュタイナー に対して 必要 以上 の 敬意 を 抱く 人 たち も い ます が、
フィヒテ や 特に ゲーテ など といった 思想家 たち の アイデア リズム( 観念論) と 深く かかわっ て い ます。 これら の 思想家 たち は ドイツ語 圏 では よく 知ら れ て い ます が 、英語 圏 に 住む 人 たち にとって は あまり 馴染み が あり ませ ん。 これ は、 ドイツ 的 理想主義 の 精神 が、 英米 の 実証的 で 懐疑 的 な もの の 見方 とは 全く 異なる こと にも 一理 ある でしょ う。 シュタイナー は 物質主義 の 絶頂 を 迎え た 一 九 世紀 の 終わり までに、 大学 で 哲学 研究 を通じて 自己 の 確立 を 目指し まし た。 その後、 労働者 の 教育 運動 に 携わる こと で アイデンティティ の 確立 を 図り まし た が 、その 頃 には ドイツ語 圏 にも 英米 と 同様 の 懐疑 的 な 見方 が 強まっ て い た ため 敢 え 無く 失敗 に 終わり まし た。 今 で こそ 広く 理解 さ れ て いる 無意識 や 感性 開拓 の 存在 は、 シュタイナー の 若い ころ には 異端 的 な もの でし た。 やがて 彼 が 関わる よう に なっ た 前衛 的 芸術 サークル の メンバー たち でさえ、 自分 たち の 殻 に 閉じこもり 自然主義 に 走る だけで、 シュタイナー の 考え に ついて行く こと が でき ませ ん でし た。 しかしながら、 シュタイナー の 精神 芸術 世界 は、 その 二 〇 年 後 に 台頭 する ブルー・ライダー( 青 騎士 の 芸術 運動) といった 表現主義 運動 の 先駆け となり まし た。 シュタイナー の 考え方 に 唯一、 積極的 な 姿勢 を とっ た のは、 神智 学徒 たち でし た。 シュタイナー は 神智 学徒 たち の 講演 に 招か れ、 最終 的 には「 神智 協会 ドイツ 支部」 が 設立 さ れ た 際 に 事務総長 に 選ば れ まし た。 一 九 〇 三年、 シュタイナー
超 感覚的 認識 を 持つ こと が できる こと を 発見 し まし た。 シュタイナー は、 人類 が 単なる 信仰 という もの を 超え、 まずは 知識 そして 最終 的 には 超 感覚的 認識 を 持つ とき が 来 た と 主張 し まし た。 それ が 人智 学 を あえて「 精神 の 科学」 と 呼ん だ こと の 所以 です。 人類 史上、 科学 と 宗教 が 分断 さ れ た こと による 痛み を 感じ て いる 人 にとって 人智 学 は 非常 に 興味深い もの で ある 一方、 長い 間、 科学 と 宗教 の それぞれ の 立場 を 譲ら ない 人々 にとって それ は 招か れ ざる こと かも しれ ませ ん。
Walls There are reasons why talent may not be found for a variety of reasons, but there is no reason why it is okay if talent is not found. Steiner has a diverse background of educators, artists, philosophers, intellectuals, theologians, historians, cultural critics, and spiritual leaders. However, it is not easy to explain his achievements in full by describing these careers. At first glance, Steiner is not even a religious authoritarian, even though it may be lightly seen because it gives the impression of being a religious leader, an occult believer, or a mysterious person. He strongly rejected the authoritative authority of the, and advocated the anthropology that he created from the beginning as a "philosophy of freedom." While some anthropologists have more than necessary respect for Steiner,
It is closely related to the idea rhythm (ideal theory) of thinkers such as Fichte and Goethe. Although these thinkers are well known in the German-speaking world, they are unfamiliar to the English-speaking people. It is logical that the spirit of German idealism is quite different from the empirical and skeptical view of Britain and the United States. By the end of the 19th century, when Steiner culminated in materialism, Steiner sought to establish himself through philosophical research at the university. After that, he tried to establish his identity by engaging in the education movement of workers, but at that time, he had a skeptical view similar to that of Britain and America in the German-speaking world. I got it. The existence of unconsciousness and cultivating sensibilities, which is now widely understood, was an atypical thing when Steiner was young. Even the members of the avant-garde circle of arts, who eventually became involved, could not follow Steiner's ideas simply by staying in their own shells and running to naturalism. However, Steiner's spiritual arts world pioneered expressionist movements such as the Blue Rider (the Blue Knight's art movement), which emerged 20 years later. The only positive attitudes of Steiner's thinking were the theosophical students. Steiner was invited to give lectures by the Joso students and was eventually elected as Secretary-General when the "German Branch of the Jichi Society" was established. 1903, Steiner
We discovered that we can have transsensory recognition. Steiner argued that it was time for humanity to go beyond mere belief, to have knowledge and ultimately transsensory recognition. That is why I dared to call anthropology "science of the spirit". Anthropology is very interesting for people who have suffered from the separation of science and religion in human history, while it has been an invitation for those who have not relinquished their respective positions of science and religion for a long time. It may not be possible, but probably not.