oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●
ブログをフレーズ帳化します。
日本語→英語に…。
①こんにちは。こちらはCobaring Inc.です。私はあなたのお手伝いをしたいと思いますが、英語がお粗末で、限界があるため、私がお役に立てるか判りません。英語を話す人にあなたの電話を転送する必要があると思いますが、そのような人は生憎今おりません。もし、可能であれば、またの機会にもう一度私たちに電話してほしいです。
②あなたは英語が上手ではないと言いますが、そこまで英語を話せれば十分です。
③誰もが、もし頭が良ければ、お金を稼ぐつもりだと思っています。
④彼らは教師に公平な賃金を支払っていないし、なぜ納税者は二流の教師を得ているのか、なぜ最高の教師が職業を離れるのか不思議です。
⑤あなたは自分が支払うものを手に入れるんだ、私はいつも言うんだ。(≒金がものを言うんだよ。)
⑥私たちは世界で最も豊かな国ですが、教師にまともな賃金を支払うつもりがないのです。平均的なアメリカ人は、教育よりも酒とタバコにもっと多くのお金を費やしているんだ。
⑦私は多くのアメリカの教師が実際のところ家族を養うために第二の仕事をしなければならないことを読んだことがあります。
⑧教授さえも、 日本ではそれほど多くはありません。
⑨教授たちは、教えることがどれほど優れているかではなく、発表したものに対して報酬を受けています。
⑩教授することが本当に好き、教室に入って学生と交流することが好きな人と、学術研究を好む人とは通常同じ種類の人ではありません。
⑪二通りのシステムがあるべきだよね・どちらも同じように尊重されるべきだよ。
同じように出世しやすくあるべきだよね。教授すること(を通して)と良い学識(を通して)とがね。
⑫片手でもう片方を洗う!大学には両方の人が必要なんだ。
私は学生からいい評価を受けましたが、学問的な研究をしていなかったので、出世の点で私はあまり良くなかったよな。
⑬スコットが学生が教師を評価すると言ったとき、私はマジに驚いたよ。生徒が1〜5の段階で教師を判断するのは本当なの?
⑭期末時には、評価シートが学生に配布され、学生は学科知識、コミュニケーションスキル、およびその他のさまざまなポイントに従って、教師を判断するんだ。
⑮本当に私を悩ましているのは、「逆差別」です。肯定的行動プログラム(≒雇用機会均等法)のために、白人男性は教育分野での仕事を見つけるのが非常に困難です。雇用委員会は女性とマイノリティを支持するんだ。
⑯彼らがボルダーに近づくほど、山はそびえ立っていきます。
⑰ゴージャスな天気では、山肌は濃い灰色から明るい灰色へ、更にオフホワイトに変化します。
※オフホワイトは、無彩色に近い準無彩色でも、 白に近い明るさの色群をさし、天然繊維のような黄みがかった白のことらしい。
⑱それら(山々)は遠く離れて柔らかい紫色を光らせ、時間の中で凍りついた岩波のように見えるんだ。
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.
①Hello. this is Cobaring Inc. I wish I helped you, but I'm not sure whether I'll be able to help you or not, because my English is very poor and limited. I think I need to transfer your call to person who speaks English, but such a person is not available right now. If possible I'd like you call us again some other time.
②You say that you are not good at English, but enough to speak English is enough.
③Everyone figures that if someone has brains, he's gonna be making money.
※figure…思う、考える、判断する
④They don't pay teachers a fair wage, and then the taxpayers wonder why they get second-rate teachers and why the best teachers leave the profession.
⑤You get what you pay for, I always say.
⑥We're the richest country in the world but we're not willing to payour teachers a decent wage.
The average American spends more money on booze and cigarettes than education.
⑦I read that many American teachers actually have to take a second job just to support their families.
⑧Even professors earn substantially less than they do in Japan.
※substantially…大体は、実際は ♪サブスタンシャリ
⑨Professors are rewarded for what they publish, not for how well they teach.
※rewarded…報いる、報酬を与える publish…発表する
⑩People who really love teaching, who love getting into the classroom and interacting with students are not usually the same kind of people who like doing scholarly research.
※scholarly research…学問研究、学問的研究
⑪There ought to be a two-tier system, both equally respected.
It ought to be just as easy to advance oneself through good teaching as through good scholarship.
※two-tier…二重構造、二段階の scholarship…博学、学識 advance…昇進させる、出世させる
⑫One hand washes the other! We need both kinds of people in universities.
I had excellent evaluations from my students, but it didn't do me much good in terms of advancement, because I wasn't doing scholarly research.
※evaluation…評価、査定 ♪イヴァ'ーリュエイシュン
⑬I was really surprised when Scott told me that students evaluate their teachers. It true that students judge their teachers on a scale of 1 to 5?
⑭At the end of the term, evaluation sheets are distributed to students and the students judge their teachers according to their subject knowledge, communication skills, and various other points.
⑮What really bothers me is "revers discrimination". Because of the Affirmative Action programs, white men have a very difficult time finding work in academia. Hiring committees favor women and minorities.
⑯The nearer they come to Boulder, the higher the mountains soar.
※soar…そびえる
⑰In the gorgeous weather, the faces of the mountains change from dark grey to a lighter grey to off-white.
⑱Those further away shimmer a soft purple coIor. They seem like rocky waves, frozen in time.
※shimmer…ちらちら光る、かすかに光る rocky…岩の多い、岩石から成る ∴rocky waves…岩波
ブログをフレーズ帳化します。
日本語→英語に…。
①こんにちは。こちらはCobaring Inc.です。私はあなたのお手伝いをしたいと思いますが、英語がお粗末で、限界があるため、私がお役に立てるか判りません。英語を話す人にあなたの電話を転送する必要があると思いますが、そのような人は生憎今おりません。もし、可能であれば、またの機会にもう一度私たちに電話してほしいです。
②あなたは英語が上手ではないと言いますが、そこまで英語を話せれば十分です。
③誰もが、もし頭が良ければ、お金を稼ぐつもりだと思っています。
④彼らは教師に公平な賃金を支払っていないし、なぜ納税者は二流の教師を得ているのか、なぜ最高の教師が職業を離れるのか不思議です。
⑤あなたは自分が支払うものを手に入れるんだ、私はいつも言うんだ。(≒金がものを言うんだよ。)
⑥私たちは世界で最も豊かな国ですが、教師にまともな賃金を支払うつもりがないのです。平均的なアメリカ人は、教育よりも酒とタバコにもっと多くのお金を費やしているんだ。
⑦私は多くのアメリカの教師が実際のところ家族を養うために第二の仕事をしなければならないことを読んだことがあります。
⑧教授さえも、 日本ではそれほど多くはありません。
⑨教授たちは、教えることがどれほど優れているかではなく、発表したものに対して報酬を受けています。
⑩教授することが本当に好き、教室に入って学生と交流することが好きな人と、学術研究を好む人とは通常同じ種類の人ではありません。
⑪二通りのシステムがあるべきだよね・どちらも同じように尊重されるべきだよ。
同じように出世しやすくあるべきだよね。教授すること(を通して)と良い学識(を通して)とがね。
⑫片手でもう片方を洗う!大学には両方の人が必要なんだ。
私は学生からいい評価を受けましたが、学問的な研究をしていなかったので、出世の点で私はあまり良くなかったよな。
⑬スコットが学生が教師を評価すると言ったとき、私はマジに驚いたよ。生徒が1〜5の段階で教師を判断するのは本当なの?
⑭期末時には、評価シートが学生に配布され、学生は学科知識、コミュニケーションスキル、およびその他のさまざまなポイントに従って、教師を判断するんだ。
⑮本当に私を悩ましているのは、「逆差別」です。肯定的行動プログラム(≒雇用機会均等法)のために、白人男性は教育分野での仕事を見つけるのが非常に困難です。雇用委員会は女性とマイノリティを支持するんだ。
⑯彼らがボルダーに近づくほど、山はそびえ立っていきます。
⑰ゴージャスな天気では、山肌は濃い灰色から明るい灰色へ、更にオフホワイトに変化します。
※オフホワイトは、無彩色に近い準無彩色でも、 白に近い明るさの色群をさし、天然繊維のような黄みがかった白のことらしい。
⑱それら(山々)は遠く離れて柔らかい紫色を光らせ、時間の中で凍りついた岩波のように見えるんだ。
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.
①Hello. this is Cobaring Inc. I wish I helped you, but I'm not sure whether I'll be able to help you or not, because my English is very poor and limited. I think I need to transfer your call to person who speaks English, but such a person is not available right now. If possible I'd like you call us again some other time.
②You say that you are not good at English, but enough to speak English is enough.
③Everyone figures that if someone has brains, he's gonna be making money.
※figure…思う、考える、判断する
④They don't pay teachers a fair wage, and then the taxpayers wonder why they get second-rate teachers and why the best teachers leave the profession.
⑤You get what you pay for, I always say.
⑥We're the richest country in the world but we're not willing to payour teachers a decent wage.
The average American spends more money on booze and cigarettes than education.
⑦I read that many American teachers actually have to take a second job just to support their families.
⑧Even professors earn substantially less than they do in Japan.
※substantially…大体は、実際は ♪サブスタンシャリ
⑨Professors are rewarded for what they publish, not for how well they teach.
※rewarded…報いる、報酬を与える publish…発表する
⑩People who really love teaching, who love getting into the classroom and interacting with students are not usually the same kind of people who like doing scholarly research.
※scholarly research…学問研究、学問的研究
⑪There ought to be a two-tier system, both equally respected.
It ought to be just as easy to advance oneself through good teaching as through good scholarship.
※two-tier…二重構造、二段階の scholarship…博学、学識 advance…昇進させる、出世させる
⑫One hand washes the other! We need both kinds of people in universities.
I had excellent evaluations from my students, but it didn't do me much good in terms of advancement, because I wasn't doing scholarly research.
※evaluation…評価、査定 ♪イヴァ'ーリュエイシュン
⑬I was really surprised when Scott told me that students evaluate their teachers. It true that students judge their teachers on a scale of 1 to 5?
⑭At the end of the term, evaluation sheets are distributed to students and the students judge their teachers according to their subject knowledge, communication skills, and various other points.
⑮What really bothers me is "revers discrimination". Because of the Affirmative Action programs, white men have a very difficult time finding work in academia. Hiring committees favor women and minorities.
⑯The nearer they come to Boulder, the higher the mountains soar.
※soar…そびえる
⑰In the gorgeous weather, the faces of the mountains change from dark grey to a lighter grey to off-white.
⑱Those further away shimmer a soft purple coIor. They seem like rocky waves, frozen in time.
※shimmer…ちらちら光る、かすかに光る rocky…岩の多い、岩石から成る ∴rocky waves…岩波
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます