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なぜ戦争が絶えないのか? 仏教が教える平和の道 戦争からの脱却:

2024-01-04 08:10:24 | タブレットPC
 
1. 戦争や殺戮がなぜ絶えないのか、その原因には人間の脳の構造的欠陥があると主張されている。
2. これまでの宗教や倫理は意識の改造に焦点を当ててきたが、脳の欠陥を修正しないかぎり平和は訪れないと指摘されている。
3. 第二の原因は心理学における「運命の反復」現象であり、特殊な祖先の抑圧された欲求が子孫の行動を運命的に決定するとされている。
4. 遺伝だけでなく、血縁関係でない場合でも運命の反復が起きる例があり、その伝達機構はバイブレーションと考えられている。
5. 人類の歴史は戦争の歴史であり、戦争による死者の怨念が次の戦争を引き起こすというサイクルが続いている。
6. 地球に平和と安穏をもたらすためには、宇宙意識のバイブレーションからくる死者の怨念を消滅させる必要があるとの立場が提示されている。
7. これらの問題の解決は難しく、次に起きる戦争が人類絶滅の危機であると警告されている。
 
1. It is argued that the reason why wars and killings continue is due to a structural defect in the human brain.
2. Religions and ethics to date have focused on modifying consciousness, but it has been pointed out that peace will not come unless the defects in the brain are corrected.
3. The second cause is the phenomenon of "repetition of fate" in psychology, in which the repressed desires of special ancestors are said to fatefully determine the behavior of descendants.
4. In addition to genetics, there are examples of repeat fate occurring even in non-blood relations, and the transmission mechanism is thought to be vibration.
5. Human history is a history of wars, and the cycle continues in which the grudges of the dead in wars cause the next war.
6. The position is presented that in order to bring peace and tranquility to the earth, it is necessary to eliminate the grudges of the dead that come from the vibrations of cosmic consciousness.
7. Solving these problems will be difficult, and there are warnings that the next war will threaten the extinction of humanity.
 
どうしてなのか?
これはど、科学と技術が進歩し、これほど、多くの宗教や、倫理、道徳が説かれているのに、どうして、こんな野蛮な殺戮や戦争が絶えないのであろうか?
戦争をやめるために戦争がはじめられ、不正を正すために戦争がはじめられ、そしてそのために戦争が絶えたことは、一度もない。
うちつづく戦乱と闘争が、暴力、貧困、環境破壊、人間性の荒廃を、無限に拡大している。
いつか、一大破局が訪れるであろうと、多くの人びとが恐れおののいている。
 
なんとかしなければならぬと、人類の大半が憂慮し、永遠の平和を心から望み求めながら、心の底で、絶望を感じている。
どうしてなのか?
二つの原因があげられる。
多くの人びとが気がついていない二つの大きな原因があるのである。
その第一は、人間の脳の持つ構造的欠陥である。
あとでのべるように、人間は、脳に致命的欠陥を持っている。この欠陥を是正・改造せぬかぎり、人類に平和と安穏は永久に来ない。
欠陥脳が欠陥文明を生んだのだ。
今までの宗教、倫理・道徳は、「意識の改造」だけを考えてきた。「諌山」である。
つまり、「ものの考えかたを変える」ということを目ざしたのである。ものの考えかたを変える「教え」を説いたのだ。
しかし、いくら、心がけ、心がまえを変えようとしても、満足する効果をあげることは出来ないのである。なぜならば、それを受け入れる脳に欠陥があるからだ。
意識、考え、を生み出す根源の部分に存在する欠陥を除去せぬかぎり、効果を期待することは出来ない。
「ウマの耳に念仏」という俗諺がある。
いくらよい教えを説いても、人間の脳の一部に、ウマの脳があったらどうなるか?
ウマの部分を除去せぬかぎり、古いことばだが、「意馬心猿」という、けものの心が、いつなんどき動き出すか、わからないのだ。いや、ここ一番という、一番たいせつなときに限って、ウマの脳があばれ出すのだ。
そしてー、あとでのべるように、じっさいにわれわれの脳には、ウマの脳が存在しているのである。この脳を改造せぬかぎり、人類に平和と安穏は永久に来ない。教えや理くつだけでは、欠陥脳は改造できないということを、われわれは充分に認識しなければならぬのである。
第二に、心理学でいわれる反覆強迫観念による「運命の反復」現象である。
多くの人は、このことにあまりにも無知過ぎる。
人間の深層心理に目を向けた近代心理学は、まず、ジークムント・フロイトの、個人の無意識層分析から始まった。次いで、カール・グスタフ・ユングの集合的無意識層(群衆心理学)に進んだ。これに対し、リポット・ソンディは、この二つの層の中間にある「家族的無意識」という無意識の第三番目の領域を、研究対象としてとりあ
げた。
つまり、それまでの「個人」と「群衆」の中間に、「家族」を発見したわけである。
これは、無意識の特別な領域であった。ソンディは、この学説を、
 
「運命分析心理学」
 
と名づけたが、それによると、
個人の無意識層のなかに抑圧されている特殊な祖先の欲求が、子孫の、恋愛・友情・職業・疾病および、死亡の形式における無意識的選択行動となって、その運命を決定する。
というのであった。
要するに、特殊な先祖の抑圧された欲望や葛藤が、子孫の無意識の意識にはたらきかけて、子孫の恋愛(結婚)・友情・職業・病気・死にかたまで運命的に決定してしまう、というのである。
その結果あらわれる現象が、「運命の反復」である。特定の先祖の運命を、そのまま繰り返すという現象である。
 
その繰り返しは、まったくおなじ運命を繰り返すという例と、まったくおなじではなく、あるワク内での相似した運命をたどるというものと、二種類あるが、いずれも、ソンディの発見した一つの原則にしたがってその反復現象は起きるのである。(ソンディは、かず多くの例をあげて論証しているが、特に、バルザック、ドストエーフスキーの二大作家の例証は有名である.
 
どうして運命の反復が起きるのか? ソンディは、その原因を、遺伝趣性にあるとする。
しかし、わたくしが考えるのに、この運命の反復のすべての原因を、遺伝塑性のみに帰するのは無理なのである。他にも原因を考えねばならぬのだ。
というのは、義父母、義祖父母、義祖々父母、等々というように、直接の血縁関係でなく、故に、遺伝子(DNA)が遺伝しない間柄においても、明白に
 
運命の反復現
 
象が起きているからである。つまり、遺伝子によって遺伝されなくても、特殊な祖先の抑圧された欲求や葛藤は、その子孫の無意識の意識にはたらきかけて、その運命を決定してしまうのである。その実例はいくつもあげられる。
これはいったいどういうことか?
端的に言おう。
「個人の無意識層の中に抑圧されている特殊な祖先の欲求」とは、或る個人の無意風のなかに、特殊な祖先(すでに死者となっている)の欲求 (怨念)が抑圧されていて、その個人(子孫)の行動を決定する、ということにほかならない。
つまり、死者の怨念が、生きている者の無意識の意識を動かして、死者の怨念(欲状)を満足させるための行動をとらせる。それが、死者の人生と同一の道をたどらせることになる。それが運命の反復だ。そして、ここで注目しなければならぬことは、
その死者の怨念の伝達機構である。かならずしも遺伝子によらぬとしたら、いったい、なにがその怨念を伝達するのか?
答は、一種のバイブレーション、というしかないであろう。
ところで、一つの国家、民族、種族は、運命共同体であり、一つの家族である。
運命の反復理論は、そのまま、これにあてはめることが出来るであろう。その場合、
「歴史はくり返す」という現象になってあらわれる。個人の場合は、運命の反復、国、。
 
「歴shi家・社会の場合は、繰り返される歴史となってあらわれるのである。
人類の歴史は、戦争の歴史である。
戦争による死者の怨念が、生きている人間たちを、次の戦争へと駆り立てる。かくて、はてしなく戦争の歴史が繰り返されるのである。
このままでは、戦争が止むとき、それは人類が絶滅したとき、ということになろう。
宇宙は、宇宙意識によってみたされている。その宇宙意識のバイブレーションの中から、全地球を覆う死者の怨念を消滅させぬかぎり、地球に平和と安穏は、永久に訪れることがないであろう。
以上げた二つの問題をどう解決するか、また、はたして解決することが出来るのか、次に起きる戦争こそ人類絶滅の戦争であると予言されているいま、人類にとってこの上なく切実、かつ緊迫した問題ではないか。
あなたはどう思うか?
 
 
Why?
Why is this barbaric slaughter and war constant, even though science and technology have advanced and so many religions, ethics, and morals have been preached?
War has never been started to stop the war, to correct injustice, and to stop it.
The ongoing war and struggle are endlessly expanding violence, poverty, environmental destruction and the devastation of humanity.
Many people are afraid that one day a catastrophe will come.
 
Most of humanity is worried that they have to do something about it, and they feel despair from the bottom of their hearts, hoping for eternal peace.
Why?
There are two causes.
There are two major causes that many people are unaware of.
The first is the structural defect of the human brain.
As we will see later, humans have fatal defects in their brains. Unless this defect is corrected and remodeled, peace and peace will never come to humankind.
The defective brain gave birth to the defective civilization.
Until now, religion, ethics, and morality have considered only "remodeling of consciousness." It is "Iwayama".
In other words, the aim was to "change the way we think about things." He preached a "teaching" that would change the way we think about things.
However, no matter how much you try and change your mind, you will not be able to achieve a satisfactory effect. Because there is a defect in the brain that accepts it.
No effect can be expected unless the defects that exist in the root of consciousness, thought, and generation are removed.
There is a popular saying, "Nembutsu in the ears of horses."
No matter how good the teachings are, what if there is a horse brain in a part of the human brain?
Unless the horse part is removed, it is an old word, but I do not know when and how the beast's heart, "Imashinsaru", will start to move. No, the horse's brain is exposed only when it is the most important time here.
And, as we will see later, there is actually a horse's brain in our brain. Unless this brain is remodeled, peace and peace will never come to humankind. We must be fully aware that defective brains cannot be remodeled by teaching and reasoning alone.
The second is the phenomenon of "repetition of fate" due to the rebellious obsession in psychology.
Many are too ignorant of this.
Modern psychology, which focuses on the deep psychology of human beings, began with Sigmund Freud's analysis of the individual's unconscious layer. He then proceeded to Carl Gustav Jung's collective unconscious (crowd psychology). On the other hand, Lipot Sondy focuses on the third area of the unconscious, "family unconscious," which lies between these two layers.
I got it.
In other words, he discovered a "family" between the "individual" and the "crowd".
This was a special area of the unconscious. Sondy wrote this theory,
 
"Fate Analysis Psychology"
 
I named it, but according to it,
The special ancestral desires that are suppressed within the unconscious layer of the individual become the unconscious choice behaviors of the offspring in the form of romance, friendship, occupation, illness, and death, which determine their fate.
It was.
In short, the suppressed desires and conflicts of special ancestors act on the unconscious consciousness of the descendants, and the love (marriage), friendship, occupation, illness, and death of the descendants are destined to be decided. be.
The resulting phenomenon is "repetition of fate." It is a phenomenon in which the fate of a specific ancestor is repeated as it is.
 
There are two types of repetition, one is to repeat the same fate, and the other is to follow a similar fate within a certain vaccine, both of which follow one principle discovered by Sondy. Repetitive phenomena occur. (Sondy argues with many examples, but the examples of the two major writers Balzac and Dostoevsky are particularly famous.
 
Why is the repetition of fate happening? Sondy blames heredity on the cause.
However, I think it is impossible to attribute all the causes of this repetition of fate solely to genetic plasticity. We have to think about other causes.
This is because, such as step-parents, step-grandparents, step-grandparents, etc., not directly related to each other, and therefore, even in relationships where the gene (DNA) is not inherited.
 
Repetitive manifestation of fate
 
Because the elephant is awake. In other words, even if it is not inherited by a gene, the suppressed desires and conflicts of a special ancestor act on the unconscious consciousness of its offspring and determine its fate. There are many examples.
What exactly does this mean?
Let's just say it.
"The desire of a special ancestor suppressed in the unconscious layer of an individual" means that the desire (grudge) of a special ancestor (already dead) is suppressed in the unconsciousness of an individual. It is nothing but determining the behavior of the individual (descendant).
In other words, the grudges of the dead move the unconscious consciousness of the living, and take actions to satisfy the grudges (desires) of the dead. It will follow the same path as the life of the dead. That is the repetition of fate. And what you have to pay attention to here is
It is the transmission mechanism of the grudge of the dead. If it doesn't necessarily depend on genes, what exactly conveys that grudge?
The answer would be a kind of vibration.
By the way, one nation, one race, one race is a fateful community and one family.
The iterative theory of fate could be applied to this as it is. In that case,
It appears as a phenomenon that "history repeats itself". For individuals, the repetition of fate, the country ,.
 
"In the case of the history family / society, it appears as a repeating history.
The history of mankind is the history of war.
The grudges of the dead from the war drive living humans to the next war. Thus, the history of war is endlessly repeated.
At this rate, when the war stops, it will be when humankind is extinct.
The universe is seen by the consciousness of the universe. Peace and peace will never come to the earth unless the grudges of the dead that cover the whole earth are extinguished from the vibration of the cosmic consciousness.
Now that it is predicted that the next war will be the war of extinction of humankind, how to solve these two problems, and how they can be solved, it is not the most urgent and urgent problem for humankind. mosquito.
What do you think?
 
 
 
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意志強固な人々の運命:中途挫折の因縁に迫る    

2024-01-04 08:00:17 | タブレットPC
○中途挫折の因縁
- 中途挫折の因縁とは、「虚花の命」と呼ばれ、成功の一歩手前で必ず失敗する傾向があり、無駄な努力とされる。
- この因縁を持つ人は、一時的な成功を収めつつも、結局は挫折し続ける運命にある。
- 中途挫折の因縁は、性格に現れる場合と全く現れない場合があり、気の弱い意志薄弱型と気の強い意志強固型が存在する。
- 意志薄弱型はすぐに飽きてしまい、何事も続かない傾向があり、気うつりが激しい。逆に、意志強固型は強い意志と努力を持つが、衝突や障害により挫折しやすい。
- 具体例として、立派な社員であるが、出向させられる先の会社が必ず問題を抱えており、繰り返し挫折している事例が述べられている。
- この因縁は経営の腕や手腕とは無関係であり、その人の周りの状況や縁によって引き起こされるものである。
- 薄志弱行タイプは自ら転々と会社を変えるが、意志強固タイプは他動的に状況が変わり、結局同じく挫折する運命にある。
- 因縁は人生の重要なチャンスを繰り返し奪い、三度のチャンスを超えると再び好機が訪れることはまれ。また、この因縁は遺伝し、子供の方が一段と深刻な因縁を背負うことがある。
 
The fate of failure mid-way is called a ``dead life,'' and it tends to always fail one step before success, which is considered a wasted effort.
- People with this fate are destined to continue to fail in the end, even if they achieve temporary success.
- The cause of mid-career failure may or may not be manifest in one's personality, and there are two types: weak-willed, weak-willed types and strong-willed, strong-willed types.
- Weak-willed types tend to get bored easily, don't stick with anything, and are easily distracted. On the other hand, strong-willed people have strong will and effort, but are easily defeated by conflicts and obstacles.
- As a specific example, a case is mentioned in which an employee is a fine employee, but the company to which he is seconded always has problems and he is repeatedly frustrated.
- This fate has nothing to do with managerial skill or ability, but is caused by the circumstances and connections around the person.
- The weak-willed type will change companies on their own, but the strong-willed type will change situations passively, and in the end, they will be doomed to setbacks as well.
- Fate repeatedly deprives people of important opportunities in life, and after three chances, chances rarely come again. Moreover, this fate is inherited, and children may bear even more serious fates.
 
この因縁を持つ人は、何をやっても、一応、七、八分通りまでは順調に進むが、あとも一、二分というところで必ずダメになる。決して実らないのである。この因縁を、一名、「虚花の命」というのは、「七重八重、花は咲けども山吹の、実のひとつだになきぞ悲しき」と
いう古歌の山吹の花と同様、花咲けども実らず、すべてムダ花であるというところからきているのである。よそ目には華やかに見えて、内実は空しいのである。
苦労したあげく、さいごの収穫はごっそりと人に持ってゆかれてしまう。
この因縁を持つ人は、わりあい運気(生命力)の強い人が多く、中途で挫折しては、また
立ち上かって仕事をし、また七、八分通りで挫折して、そのままになるかと思うとまた立ち上かって、また挫折する、というように、七転八起の起伏のはげしい人生を送る人が多い。
そうして、結局は、挫折したままで終わるのである。大体、因縁のあらわれ方には二通りあるのであって、その因縁が、そのままその人の性格
にあらわれている場合と、性格には全然あらわれない場合とがある。
この中途挫折の因縁の場合も、この因縁がそのまま性格にあらわれて、非常に気の弱い意志薄弱の型と、逆に、非常に気のつよい意志強固の型がある。
意志薄弱のタイプは、何をやってもすぐにあきてしまって、ながつづきしない。気うつりがはげしい。学業、職業、すべてがそうで、転々とする。
文字通りの中途挫折、薄志弱行の型である。
もう一つのほうは、これと全く反対で、性格もつよく、意志も強固で、努力家でもある。
然るに、かえってその強さが大と相容れず、上の者と衝突したり、同僚と円満に協調出来なかったりして、失敗し、挫折する。あるいは、ここ一番という大事なところで、きまってつまらぬミスをしたり、大の誤解をうけたり、妨害をうけたりする。また、病気や怪我などで手違いが生ずる、というように、必ずなにかしら障害が発生して、チャンスをつぶすのである。
先日、わたくしを訪ねて来た大に、そういう人があった。
四十七、八歳の会社員で、立派な人物であったが、この大に、この因縁があったのである。聞いてみると、今までに八回も勤め先を変えているという。意志強固の努力家型だが、と思って聞いてみると、この大は、一流の財閥会社に勤めているのだが、系列の子会社に出向させられると、その会社は、きまって、他に合併したり、業績不振で閉鎖させられてしまうのである。本社にもどると、同期の社員で本社に居たままの者はかなり上の方に進んでおり、処
遇に困るので、また傍系の会社に出向重役として出される。するとまた、その会社がおかしくなる、というわけで、今までがその繰り返しだったというのだ。
念のためにいうが、それは、この人の経営の腕が悪いために、この人が行った会社がみんなダメになるというのではないのである(手腕という点からいえば、むしろ人並み以上の手腕を持っているのである)。この人が行っても行かなくても、その会社はダメになるのである。
そういう会社に、この人は行かねばならぬような廻り合わせになってしまうのだ。今度の会社もおかしくなってきているので、相談に来たのです、というのだが、典型的な中途挫折の因縁のあらわれかたであった。
薄志弱行タイプの場合は、すぐにあきたり、気移りしたりして自分から会社を転々とするが、意志強固タイプの場合は、自分ではT心に努力をして会社を変わるつもりはさらさらないのだが、他動的に転々と変わらざるを得ないようになってしまうのである。その人の意志、思考、心構えなどに関係なく、結果は結局おなじことになってしまう。それが、因縁という
ものの、こわいところである。精神一到何事か成さざらんや、と気張ってみたところで、こ
の因縁を持っていては、所詮、ダメなのだ。外的条件が許さないのである。つねに転々として挫折する。
昔から、よく、「人間には誰でも一生に三度はチャンスがある」といわれているが、運のない者でも三度はチャンスがあるかわり、運のある者でも、三度以上そう何回もあるものではない。人生ここ一番というチャンスを二、三度この因縁でつぶされてしまったら、もうその人間は一生芽が出ないものと思わねばなるまい。そうして、この因縁のこわいところは、この因縁は必ずその子に遺伝し、その場合、きまって親よりその子のほうが一段と因縁の度を深めて悪くなってゆくことにあるのだ。
 
○ Fate of halfway setback
No matter what you do, people with this connection will go smoothly up to the 7th and 8th minutes, but it will definitely be useless in the next 1 or 2 minutes. It never bears fruit. One person said that "the life of an imaginary flower" is "seven-fold and eight-fold, the flower is blooming but Yamabuki is one of the fruits, and it is sad."
Like the Yamabuki flower of the old song, the flower blooms, but it does not bear fruit, and it all comes from the fact that it is a waste flower. It looks gorgeous to the outside, and the truth is empty.
After a lot of hard work, the harvest of the sardines is taken away by people.
Many of the people who have this connection have strong luck (life force), and if they are frustrated in the middle, they will come back again.
People who stand up and work, frustrate on the 7th and 8th minute streets, stand up again and frustrate when they think that they will remain, and so on. There are many.
Then, in the end, it ends up being frustrated. In general, there are two ways in which a fate appears, and the fate is the person's personality as it is.
There are cases where it appears and cases where it does not appear at all in personality.
Even in the case of the cause of this halfway frustration, this cause appears as it is in the character, and there are a very weak type with a weak will and a very strong type with a strong will.
The weak-willed type gets tired immediately no matter what he does, and does not continue. I'm very depressed. Schoolwork, profession, everything is the same, and it changes.
It is a type of literally halfway frustration and weakness.
The other is the exact opposite, with a good personality, a strong will, and a hard worker.
However, on the contrary, its strength is incompatible with the great one, and it fails and frustrates because it collides with the superior and cannot cooperate well with colleagues. Or, at the most important point here, you can make boring mistakes, get big misunderstandings, or get disturbed. In addition, some kind of obstacle always occurs, such as making a mistake due to illness or injury, and killing the chance.
The other day, there was such a person who visited me.
He was a 47- and 8-year-old office worker and a fine person, but this was the reason for this. When asked, he says he has changed his place of employment eight times so far. I thought that he was a hard-working hard worker, but when I asked him, he worked for a first-class conglomerate company, but when he was seconded to an affiliated subsidiary, the company merged with another company. Or, it will be closed due to poor performance. Returning to the head office, the number of employees of the same period who remained at the head office has advanced considerably, and the process
Since he is in trouble, he is sent to a subsidiary company as a seconded executive. Then again, the company goes crazy, and so far it has been repeated.
As a reminder, it doesn't mean that all the companies he went to are ruined because of his poor management skills (in terms of skill, he's more than average). I have a skill). Whether this person goes or not, the company is ruined.
This person would have to go to such a company. The company is getting crazy this time, so I came to consult with him, but it was a typical cause of a halfway setback.
In the case of the weak-willed type, I immediately get tired or distracted and change the company from myself, but in the case of the strong-willed type, I will make an effort to change the company. It's not exposed, but it has to change passively. The result will be the same regardless of the person's will, thoughts, and attitude. That is called fate
However, it is scary. When I tried to make sure that something happened to my mind, this
After all, it's no good to have a connection with. External conditions do not allow it. I'm always frustrated.
From ancient times, it is often said that "everyone has three chances in a lifetime", but even those without luck have three chances, and even those with luck have more than three chances. There are no times. If the chance of being the best in life is crushed by this cause a couple of times, we must think that the human being will not sprout for the rest of his life. Then, the scary part of this fate is that this fate is always inherited by the child, and in that case, the child becomes deeper and worse than the parent.
 
 
 
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2024年1月4日  九星  無料 今日の運命

2024-01-04 07:53:21 | タブレットPC




 
四緑木星の日
縁談、商談の来訪者あり。言動をつつしみ話を進めると良い。いつも良い日、皆良い人。こんな心境を養いたい。
生まれ年一白の人は隔靴掻痒もどかしく、目的達成に骨が折れます。
生まれ年二黒の人は短気と軽率な行動をつつしめば、願望成就となります。
生まれ年三碧の人は春光あまねき日なれど油断は大敵。マッチ一本火事の元です。心豊かに意義ある一日を。
生まれ年四緑の人は普段が大事と悟る事。運は強いがひそんで待つが得策。うまい話に乗らぬ事。
生まれ年五黄の人は何でも控え目が大切。健康に注意。
 咲き満ちてこれより椿汚なけれ 虚子
生まれ年六白の人は疲労が目立つ。衰運ゆえ万事控え目が大切。
 西山の山寺にあり春一日 虚子
生まれ年七赤の人は「木によって魚を求める」と言う様な日。何事も慎重に。
生まれ年八白の人はタイミングを誤ると失敗する。
 忽ちに景色変りて花の雨 虚子
生まれ年九紫の人は「艱難汝を玉にす」をモットーに背水の陣を敷くべき日
 
 
 
凌犯期間 克の日 (羅刹日)
我を通さず周囲に同調すべき日
本来ならば安定した日ですが、凌犯期間の影響で吉凶が逆転し凶運となります。特に克の日は財産を失う日と言われています。思わぬ出費や損失が発生するので、大きな買い物や投資は避けてください。また、仕事面においてもこの日は良くありません。思わぬミスや過失で信用を損なったり、孤立してしまうことになりかねません。周囲としっかりコミュニケーションを取りながら、慎重に着実に行動することが大切です。

 
 
 
 
文殊菩薩 智慧を司る学問の神様として有名な菩薩
 
 
文殊菩薩(もんじゅぼさつ、梵: mañjuśrī〈マンジュシュリー〉、梵: mañjughoṣa[1]〈マンジュゴーシャ〉、蔵: 'jam dpal〈ジャンペル〉)は、大乗仏教の崇拝の対象である菩薩の一尊。一般に智慧を司る仏とされる[2]。その他、非人救済などの慈善事業を司るほか、日本の真言律宗では慈母供養の象徴としての一面も重視された。
 
 
 
文殊菩薩
智慧を司る学問の神様として有名な菩薩
文殊菩薩(もんじゅぼさつ)とは?
正式名称は文殊師利菩薩(もんじゅしりぼさつ)といいます。「三人よれば文殊の知恵」という格言があるように、知恵の神様として学業向上や合格祈願に有名な菩薩です。モデルとなった人物が存在し、古代インドにあるコーサラ国の首都・舎衛国(しゃえこく)のバラモン階級の者だったといわれています。仏教の経典を書物にまとめる作業などに関わったといわれていますよ。ただし、本来は学問などの知恵を司るのは虚空蔵菩薩であり、文殊菩薩は物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味する「智慧」を司っています。
 
釈迦如来の左脇侍として普賢菩薩と共に三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られることもあります。
ご利益
智慧明瞭、学業成就のご利益があるとされています。また、卯年の守り本尊です。卯年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるといわれています。
文殊菩薩(もんじゅぼさつ)の像容
左手に剣と右手に経巻を持ち、獅子の上に置かれた蓮華台の上に座るのが一般的です。梵篋、金剛杵を立てた蓮台などを持つこともあります。
 
 
 
 
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