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運命の謎解き: 家族や歴史が織りなす不思議な物語

2024-01-24 16:52:28 | タブレットPC
心の奥深くに眠る歴史の影: 運命の反復とは何か
 
死者の怨念が、生きている者の無意識の意識を動かして、死者の怨念(欲状)を満足させるための行動をとらせる。それが、死者の人生と同一の道をたどらせることになる。それが運命の反復だ。そして、ここで注目しなければならぬことは、
その死者の怨念の伝達機構である。かならずしも遺伝子によらぬとしたら、いったい、なにがその怨念を伝達するのか?
答は、一種のバイブレーション、というしかないであろう。
ところで、一つの国家、民族、種族は、運命共同体であり、一つの家族である。
運命の反復理論は、そのまま、これにあてはめることが出来るであろう。その場合、
「歴史はくり返す」という現象になってあらわれる。個人の場合は、運命の反復、国、。
 
「歴shi家・社会の場合は、繰り返される歴史となってあらわれるのである。
 
 
どうしてなのか?
これはど、科学と技術が進歩し、これほど、多くの宗教や、倫理、道徳が説かれているのに、どうして、こんな野蛮な殺戮や戦争が絶えないのであろうか?
戦争をやめるために戦争がはじめられ、不正を正すために戦争がはじめられ、そしてそのために戦争が絶えたことは、一度もない。
うちつづく戦乱と闘争が、暴力、貧困、環境破壊、人間性の荒廃を、無限に拡大している。
いつか、一大破局が訪れるであろうと、多くの人びとが恐れおののいている。
 
なんとかしなければならぬと、人類の大半が憂慮し、永遠の平和を心から望み求めながら、心の底で、絶望を感じている。
どうしてなのか?
二つの原因があげられる。
多くの人びとが気がついていない二つの大きな原因があるのである。
その第一は、人間の脳の持つ構造的欠陥である。
あとでのべるように、人間は、脳に致命的欠陥を持っている。この欠陥を是正・改造せぬかぎり、人類に平和と安穏は永久に来ない。
欠陥脳が欠陥文明を生んだのだ。
今までの宗教、倫理・道徳は、「意識の改造」だけを考えてきた。「諌山」である。
つまり、「ものの考えかたを変える」ということを目ざしたのである。ものの考えかたを変える「教え」を説いたのだ。
しかし、いくら、心がけ、心がまえを変えようとしても、満足する効果をあげることは出来ないのである。なぜならば、それを受け入れる脳に欠陥があるからだ。
意識、考え、を生み出す根源の部分に存在する欠陥を除去せぬかぎり、効果を期待することは出来ない。
「ウマの耳に念仏」という俗諺がある。
いくらよい教えを説いても、人間の脳の一部に、ウマの脳があったらどうなるか?
ウマの部分を除去せぬかぎり、古いことばだが、「意馬心猿」という、けものの心が、いつなんどき動き出すか、わからないのだ。いや、ここ一番という、一番たいせつなときに限って、ウマの脳があばれ出すのだ。
そしてー、あとでのべるように、じっさいにわれわれの脳には、ウマの脳が存在しているのである。この脳を改造せぬかぎり、人類に平和と安穏は永久に来ない。教えや理くつだけでは、欠陥脳は改造できないということを、われわれは充分に認識しなければならぬのである。
第二に、心理学でいわれる反覆強迫観念による「運命の反復」現象である。
多くの人は、このことにあまりにも無知過ぎる。
人間の深層心理に目を向けた近代心理学は、まず、ジークムント・フロイトの、個人の無意識層分析から始まった。次いで、カール・グスタフ・ユングの集合的無意識層(群衆心理学)に進んだ。これに対し、リポット・ソンディは、この二つの層の中間にある「家族的無意識」という無意識の第三番目の領域を、研究対象としてとりあ
げた。
つまり、それまでの「個人」と「群衆」の中間に、「家族」を発見したわけである。
これは、無意識の特別な領域であった。ソンディは、この学説を、
 
「運命分析心理学」
 
と名づけたが、それによると、
個人の無意識層のなかに抑圧されている特殊な祖先の欲求が、子孫の、恋愛・友情・職業・疾病および、死亡の形式における無意識的選択行動となって、その運命を決定する。
というのであった。
要するに、特殊な先祖の抑圧された欲望や葛藤が、子孫の無意識の意識にはたらきかけて、子孫の恋愛(結婚)・友情・職業・病気・死にかたまで運命的に決定してしまう、というのである。
その結果あらわれる現象が、「運命の反復」である。特定の先祖の運命を、そのまま繰り返すという現象である。
 
その繰り返しは、まったくおなじ運命を繰り返すという例と、まったくおなじではなく、あるワク内での相似した運命をたどるというものと、二種類あるが、いずれも、ソンディの発見した一つの原則にしたがってその反復現象は起きるのである。(ソンディは、かず多くの例をあげて論証しているが、特に、バルザック、ドストエーフスキーの二大作家の例証は有名である.
 
どうして運命の反復が起きるのか? ソンディは、その原因を、遺伝趣性にあるとする。
しかし、わたくしが考えるのに、この運命の反復のすべての原因を、遺伝塑性のみに帰するのは無理なのである。他にも原因を考えねばならぬのだ。
というのは、義父母、義祖父母、義祖々父母、等々というように、直接の血縁関係でなく、故に、遺伝子(DNA)が遺伝しない間柄においても、明白に
 
運命の反復現
 
象が起きているからである。つまり、遺伝子によって遺伝されなくても、特殊な祖先の抑圧された欲求や葛藤は、その子孫の無意識の意識にはたらきかけて、その運命を決定してしまうのである。その実例はいくつもあげられる。
これはいったいどういうことか?
端的に言おう。
「個人の無意識層の中に抑圧されている特殊な祖先の欲求」とは、或る個人の無意風のなかに、特殊な祖先(すでに死者となっている)の欲求 (怨念)が抑圧されていて、その個人(子孫)の行動を決定する、ということにほかならない。
つまり、死者の怨念が、生きている者の無意識の意識を動かして、死者の怨念(欲状)を満足させるための行動をとらせる。それが、死者の人生と同一の道をたどらせることになる。それが運命の反復だ。そして、ここで注目しなければならぬことは、
その死者の怨念の伝達機構である。かならずしも遺伝子によらぬとしたら、いったい、なにがその怨念を伝達するのか?
答は、一種のバイブレーション、というしかないであろう。
ところで、一つの国家、民族、種族は、運命共同体であり、一つの家族である。
運命の反復理論は、そのまま、これにあてはめることが出来るであろう。その場合、
「歴史はくり返す」という現象になってあらわれる。個人の場合は、運命の反復、国、。
 
「歴shi家・社会の場合は、繰り返される歴史となってあらわれるのである。
人類の歴史は、戦争の歴史である。
戦争による死者の怨念が、生きている人間たちを、次の戦争へと駆り立てる。かくて、はてしなく戦争の歴史が繰り返されるのである。
このままでは、戦争が止むとき、それは人類が絶滅したとき、ということになろう。
宇宙は、宇宙意識によってみたされている。その宇宙意識のバイブレーションの中から、全地球を覆う死者の怨念を消滅させぬかぎり、地球に平和と安穏は、永久に訪れることがないであろう。
以上げた二つの問題をどう解決するか、また、はたして解決することが出来るのか、次に起きる戦争こそ人類絶滅の戦争であると予言されているいま、人類にとってこの上なく切実、かつ緊迫した問題ではないか。
あなたはどう思うか?
 
 
Why?
Why is this barbaric slaughter and war constant, even though science and technology have advanced and so many religions, ethics, and morals have been preached?
War has never been started to stop the war, to correct injustice, and to stop it.
The ongoing war and struggle are endlessly expanding violence, poverty, environmental destruction and the devastation of humanity.
Many people are afraid that one day a catastrophe will come.
 
Most of humanity is worried that they have to do something about it, and they feel despair from the bottom of their hearts, hoping for eternal peace.
Why?
There are two causes.
There are two major causes that many people are unaware of.
The first is the structural defect of the human brain.
As we will see later, humans have fatal defects in their brains. Unless this defect is corrected and remodeled, peace and peace will never come to humankind.
The defective brain gave birth to the defective civilization.
Until now, religion, ethics, and morality have considered only "remodeling of consciousness." It is "Iwayama".
In other words, the aim was to "change the way we think about things." He preached a "teaching" that would change the way we think about things.
However, no matter how much you try and change your mind, you will not be able to achieve a satisfactory effect. Because there is a defect in the brain that accepts it.
No effect can be expected unless the defects that exist in the root of consciousness, thought, and generation are removed.
There is a popular saying, "Nembutsu in the ears of horses."
No matter how good the teachings are, what if there is a horse brain in a part of the human brain?
Unless the horse part is removed, it is an old word, but I do not know when and how the beast's heart, "Imashinsaru", will start to move. No, the horse's brain is exposed only when it is the most important time here.
And, as we will see later, there is actually a horse's brain in our brain. Unless this brain is remodeled, peace and peace will never come to humankind. We must be fully aware that defective brains cannot be remodeled by teaching and reasoning alone.
The second is the phenomenon of "repetition of fate" due to the rebellious obsession in psychology.
Many are too ignorant of this.
Modern psychology, which focuses on the deep psychology of human beings, began with Sigmund Freud's analysis of the individual's unconscious layer. He then proceeded to Carl Gustav Jung's collective unconscious (crowd psychology). On the other hand, Lipot Sondy focuses on the third area of the unconscious, "family unconscious," which lies between these two layers.
I got it.
In other words, he discovered a "family" between the "individual" and the "crowd".
This was a special area of the unconscious. Sondy wrote this theory,
 
"Fate Analysis Psychology"
 
I named it, but according to it,
The special ancestral desires that are suppressed within the unconscious layer of the individual become the unconscious choice behaviors of the offspring in the form of romance, friendship, occupation, illness, and death, which determine their fate.
It was.
In short, the suppressed desires and conflicts of special ancestors act on the unconscious consciousness of the descendants, and the love (marriage), friendship, occupation, illness, and death of the descendants are destined to be decided. be.
The resulting phenomenon is "repetition of fate." It is a phenomenon in which the fate of a specific ancestor is repeated as it is.
 
There are two types of repetition, one is to repeat the same fate, and the other is to follow a similar fate within a certain vaccine, both of which follow one principle discovered by Sondy. Repetitive phenomena occur. (Sondy argues with many examples, but the examples of the two major writers Balzac and Dostoevsky are particularly famous.
 
Why is the repetition of fate happening? Sondy blames heredity on the cause.
However, I think it is impossible to attribute all the causes of this repetition of fate solely to genetic plasticity. We have to think about other causes.
This is because, such as step-parents, step-grandparents, step-grandparents, etc., not directly related to each other, and therefore, even in relationships where the gene (DNA) is not inherited.
 
Repetitive manifestation of fate
 
Because the elephant is awake. In other words, even if it is not inherited by a gene, the suppressed desires and conflicts of a special ancestor act on the unconscious consciousness of its offspring and determine its fate. There are many examples.
What exactly does this mean?
Let's just say it.
"The desire of a special ancestor suppressed in the unconscious layer of an individual" means that the desire (grudge) of a special ancestor (already dead) is suppressed in the unconsciousness of an individual. It is nothing but determining the behavior of the individual (descendant).
In other words, the grudges of the dead move the unconscious consciousness of the living, and take actions to satisfy the grudges (desires) of the dead. It will follow the same path as the life of the dead. That is the repetition of fate. And what you have to pay attention to here is
It is the transmission mechanism of the grudge of the dead. If it doesn't necessarily depend on genes, what exactly conveys that grudge?
The answer would be a kind of vibration.
By the way, one nation, one race, one race is a fateful community and one family.
The iterative theory of fate could be applied to this as it is. In that case,
It appears as a phenomenon that "history repeats itself". For individuals, the repetition of fate, the country ,.
 
"In the case of the history family / society, it appears as a repeating history.
The history of mankind is the history of war.
The grudges of the dead from the war drive living humans to the next war. Thus, the history of war is endlessly repeated.
At this rate, when the war stops, it will be when humankind is extinct.
The universe is seen by the consciousness of the universe. Peace and peace will never come to the earth unless the grudges of the dead that cover the whole earth are extinguished from the vibration of the cosmic consciousness.
Now that it is predicted that the next war will be the war of extinction of humankind, how to solve these two problems, and how they can be solved, it is not the most urgent and urgent problem for humankind. mosquito.
What do you think?
 
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ブッダの智慧への道: 七つの修行法と三十七のカリキュラム"

2024-01-24 16:12:21 | タブレットPC
2. "仏陀の教えを深掘り: アーガマとアビダルマの実践法"
3. "さとりへのガイド: 四念住から八正道までの仏教修行"
 
 
 
 
 
- 仏陀の教えには、神聖な智慧を得るための七つのシステムと、ニルヴァーナの智慧を獲得するための三十七の修行法が含まれている。
- アーガマの諸経典やアビダルマによって、仏陀の教法が人間存在の構造を変えるものとして紹介されている。
- 仏教の根本を発見するために、アーガマの諸経典とアビダルマを探究し、仏陀の説かれた実践法を学ぶことが提案されている。
- 四念住、四正断、四神足、五根、五力、七覚支、八正道は、仏陀がさとった法の修行法を表し、すべての比丘らが学ぶべき指針であるとされている。
- 四念住は身・受・心・法の不浄・苦・無常・無我を瞑想する四つの内観法であり、仏陀の説法における基本的な修行法とされている。
- 四正断は町附・修断・随護断・律儀断の四つの修行で、悪を断じてなくし、未来の悪に備え、既存の善を増大させ、未来の善を得ることを目指す。
- 四神足は欲神足、勤神足、心神足、観神足の四つで、超自然的な神通力を得るための修行法を表している。
- 五根は信根、精進根、念根、定根、慧根の五つで、三宝に対する信仰と、精進・念・禅定・智慧の修行を指す。
- 五力は信力、精進力、念力、定力、慧力(智力)の五つで、高度な力を得る修行であり、五根よりも進んだ段階の修行とされている。
- 七覚支は択法覚支、精進覚支、喜覚支、軽安説支、捨覚支、定説支、念説支の七つで、ニルヴァーナへ導く七つの修行法を示している。
- 八正道は初転法輪に属する教法であり、四聖諦から発展したもので、仏陀のさとりの根本とされている。
The Buddha's teachings include seven systems for attaining divine wisdom and thirty-seven practices for attaining the wisdom of Nirvana.
- The Buddha's teachings are introduced in the Agama scriptures and the Abhidharma as something that changes the structure of human existence.
- In order to discover the roots of Buddhism, it is suggested to explore the Agama scriptures and Abhidharmas and learn the practices taught by the Buddha.
- The fourfold meditation, the four right decisions, the four divine feet, the five roots, the five powers, the seven enlightenments, and the eightfold path represent the Dharma training methods learned by the Buddha, and are said to be guidelines that all bhikkhus should learn. ing.
- Four thoughts and meditations are four methods of introspection that meditate on the impurity of the body, reception, mind, dharma, suffering, impermanence, and no-self, and are considered to be the basic training method in the Buddha's sermons.
- Shiseidan is the four disciplines of Machatsuki, Shusha, Zuigodan, and Ritsugidan, and aims to completely eliminate evil, prepare for future evil, increase existing good, and obtain future good.
- The four god feet are the greedy feet, the devoted feet, the Shinshin feet, and the Kanshin feet, and they represent the training method to obtain supernatural divine power.
- The five roots are belief root, vegetarian root, nen root, fixed root, and wisdom root, which refer to faith in the Three Treasures and the training of devotion, thought, meditation, and wisdom.
- The Five Powers are faith, diligence, psychokinesis, fixed power, and wisdom (intelligence), and are training to acquire advanced powers, and are considered to be training at a more advanced stage than the Five Roots.
- The Seven Gakushu are the Seven Gakusho, the Shojin Gakusho, the Kishu Gakushu, the Light Ansshosho, the Sage Gakusho, the Sessetsusho, and the Nensetsusho, which represent the seven training methods that lead to Nirvana.
- The Eightfold Path is a teaching that belongs to the First Turning Dharma Wheel, developed from the Four Noble Truths, and is considered to be the basis of the Buddha's enlightenment.
 
 
 
 
Seven systems for acquiring sacred wisdom and thirty-seven curriculum
In the Buddhist scriptures of Akan, Nirvana was expressed.
You can even discover Nirvana's wisdom.
You can discover the root of Buddhism.
Let's look at the Buddha's teachings that change the structure of human beings with the scriptures of Argama and Abidharma.
Thirty-seven training methods leading to Satori
The Buddha's 変 え る, which alters the structure of human beings by means of the scriptures of Agama and Apidharma
Let's look at the teaching method.
あ る There is one sentence that should come to mind immediately.
.
“Here, Hioka and others, we have come to understand the law and preach to you. In other words, it's Shikinzumi, Yoshoku, Yoshoku, Gone, Gokoku, Nankaku, and Yasumasa. Therefore, all the hills will reconcile, conquer and fight.
You have to learn this without it. Yunyo ”
In other words, the practice and practice of the Buddha's law are clearly described here.
You. Moreover, it is clearly stated that all the hills must reconcile with each other and learn without conflict. Isn't there any more clear guidance?
Let's look at the practice that Buddha preached in Argama and Abidharma based on this one.
First, what are Shimenju, Shisho, Shikashi, Gone, Gokiki, Shichikaku, and Yashomichi?
七 The practice of these seven subjects taught by Argama is by Apidharma. 37 items of Nishika
Is called the 17th Bodhi method, and is described in detail as a typical training method.
It means 37 training methods (Abi Daruma Club 1 2, Vol. 25-12).
Let's explain next.
Shikinzumi rcattari sapatatthani
In the old translation, it is called the Four Nenjo. It is also called the four thoughts. There are four types of introspection and meditation methods for obtaining satori. Body
There are four types of living: memorial, accepting, mental, and honest.
Seal This body is unclean and suffering.
Your mind is insane. The law is selfless.
Thinking and meditating. That is, this body is unclean. Feeling (all) is painful. The mind is impermanent. I meditate on the idea that everything is selfless. At first, these four terms are considered separately, and then these four are united, and the body, feeling, mind, and all things (law) are unclean, bitter, and impermanent. The idea is to be selfless.
I will mention this four-part house later. I believe that this is a legalization of the Four Sacred Revenues. At least there will be some skillful involvement.)
4 straight cuts 6 cattiri sammamappadhanan D
In the old translation, it is called four full-time jobs. Four disciplines: cutting, discipline, advocacy, and cutting.
Machizuke = Practice to avoid the evil that is occurring in the curse. Repeat to refuse many times.
Rehabilitation—A practice that strives to prevent future evils from occurring.
Defiance = discipline that strives to increase this already existing good.
Ritual discipline = discipline that strives to obtain this for good that does not yet exist.
Four gods feet rcattaro idhipado
訳 す Translated as four-handed. The basis for obtaining four freedoms. Four types of training to gain supernatural mystical power.
Greed god's feet = training to hope for good meditation.
Kinkaku = Training to strive for excellent meditation.
Shinshin feet = Training to try to calm down and get excellent meditation.
Obtain good meditation by thinking and observing with the wisdom of the Kanjin shodan bureau.
God is Shinto. God is a terrible thing. A foot is a cause. That is, it means constant (meditation). It is called a god foot because it is the cause of Shintoism.
Gone Oancindryiinij
五 Five of Shine, Shojin, Nene, Sadae, and Keine. The root is the ability to work freely. It was one of the three treasures of Buddhist monks.
This is a training in which Ishin Nobu and Jingu, Nen, Zen (meditation) II, and Wisdom demonstrate high abilities toward Nirvana.
Five powers Oafica balaniD
(4) Religion, dedication, intellect, fixed ability, and wisdom (or wisdom). Training to gain five advanced powers to Nirvana
line. It is the same virtue as Gone, but it is a powerful function, but Gokoku is more like that.
It is possible to show even greater power and both can be seen to be of varying degrees.
Seven senses Csatta bojjha4aD
It refers to the seven branches of electoral sensation, sensational sensation, joyful spelling, light security sensation, discretionary sensation, stipulation, and philosophy. Seven practices of Nirvana Hemichi.
Selective law support = The practice of wisdom that chooses the truthful ones from the teaching method and discards the occasional ones. "
(4) Training to work hard and do not retreat.
= Training to live in the joy of learning and executing the teachings of the truth.
Kan'an theory = A practice where the body and mind are light and cheerful, and they are not confused or congested.
Recognition of refusal = repair that keeps the mind of hate love and does not disturb the mind or disturb the calmness of the mind.
行. It is a training that discards the bond with the target.
。 = Training that does not disturb the concentrated mind during meditation and normal behavior.
Training to flatten out your mind.
When you talk about the Yasumasado, you have to explain the new items. Because, this Yashodo is a Buddha
The so-called soda was preached only after Da fulfilled Nirvana. It is a teaching method that belongs to the “First Turn Falun”.
It is considered to be the root of the Buddha's satori. And then again, in the commentary on Yasumasado. We need to start with "Shinseigi."
 
 
 
 
神聖なる智慧を獲得するための七種類のシステムと、三十七種類のカリキュラム
ブッダの説かれた阿含の経典群の中には、ニルヴァーナを表現した
、ニルヴァーナの智慧を獲得する修行法までも、発見できるのです。
仏教の根本だ発見できるのです。
 
 アーガマの諸経典、およびアビダルマによって、人間存在の構造を変える仏陀の教法を見ていこう ではないか。
   さとりに至る三十七の修行法
 い、アーガマの諸経典およびアピダルマによって、人間存在の構造を変える仏陀の
教法を見ていこうではないかといった。
 するとすぐに念頭に浮かびあがってくるはずの文章がひとつある。
  『ここに比丘らよ、われによりて法は悟られ、汝らに説かれたり。すなわち四念住・四正断・四  神足・五根・五力・七覚支・八正道これなり。それゆえにすべての比丘らは相和し相欣び、争う
  ことなくして、これを学ばざるべからず。云々』
 すなわち、仏陀によってさとられた法の修行法、実践法があきらかにここに記されているわけであ
る。しかも、それを、すべての比丘は相和し相欣び、争うことなくして学ばなければいけないとはっ きり言明されているのだ。これ以上明確な指針はないではないか。
 ひとつこれを基本にして、アーガマとアビダルマのなかから、仏陀の説かれた実践法を見ていってみよう。
 
 まず、四念住・四正断・四神足・五根・五力・七覚支・八正道とはなにか。
 
 アーガマに説かれたこの七科目の修行法は、アピダルマ論師によって。七科三十七道品”あるい
はご一十七菩提分法”と名づけられ、代表的な修行法としてくわしく解説されている。さとりに至る
三十七の修行法という意味である(『阿毘達磨倶1 論』巻二五-一二)。
 つぎに解説してみよう。
 
四念住rcattari satipatthanani
 
 旧訳では四念処という。四念処観ともいう。さとりを得るための四種の内観・瞑想法である。身
念住・受念住・心念住・法念住の四つである。
 印この身は不浄なり受は苦なり。
 心は無常なり。㈲法は無我なり。
 
と観念し瞑想するのである。すなわち、この身体は不浄である。(すべての)感受は苦である。心は無常である。すべての事物は無我である、と観念し瞑想する。はじめはこの四項をそれぞれ別に観念し、つぎにはそれらの四つを一つにして、身体・感受・心・そしてすべての事物(法)は不浄である、また苦である、無常である、無我であるというように観念していくのである。
 
わたくしは、この四念住はあとで述べる。四聖諦”を行法化したものであろうと思っている。すくなくとも 巧ふかいかかわりはあるであろう)
 
 
四正断6cattiri sammappadhananD
 
旧訳では四正勤という。断断・律儀断・随護断・修断の四つの修行。
 町附=いま呪に起こっている悪を断じてなくするようにはげむ修行。幾度も断ずることをくりかえす。 
 
修断―まだ起こっていない悪に対して、今後起きないように努力する修行。
 随護断=いますでに存在している善はこれをますます増大させるようにと努力する修行。
 律儀断=まだ存在しない善にたいして、これを得るように努力する修行。
 
四神足rcattaro iddhipado
 
 四如意足とも訳す。四つの自在力を得る根拠となるもの。超自然的な神通力を得るための四種の修行法。
 欲神足=すぐれた瞑想を得ようと願う修行。
 勤神足=すぐれた瞑想を得ようと努力する修行。
 心神足=心をおさめてすぐれた瞑想を得ようとする修行。
 観神足旦局い智慧をもって思惟観察してすぐれた瞑想を得ること。
 神とは神通のこと。妙用のはかりがたいことを神という。足とは因(よりどころ)のこと。すなわぢ、定(瞑想)のことをいう。神通を起こす因であるから神足と名づけるのである。
 
五根Oancindriyiinij
 
 信根・精進根・念根・定根・慧根の五つ。根とは自由にはたらく能力をいう。仏法僧の三宝にた
いする信と、精進・念・禅定(瞑想) ・智慧が、ニルヴァーナにむかって高い能力を発揮する修行。
 
五力Oafica balaniD
 
 信力・精進力・念力・定力・慧力(または智力)。ニルヴァーナに至る高度な五つの力を得る修
行。五根とおなじ徳目であるが、五根が能力的なはたらきであるのにたいし、五力はそれがいっそ
う進んでさらに大きな力を発揮することがであり、両者は程度の差と見ることができる。
 
七覚支Csatta bojjha4aD
 
択法覚支・精進覚支・喜説支・軽安覚支・捨覚支・定説支・念説支の七つをいう。ニルヴァーナヘみちびく七つの修行。
 択法覚支=教法の中から真実のものをえらび、いつわりのものを捨てる智慧の修行。」
 精進覚支=一心に努力して退転しない修行。
 喜 覚支=真実の教えを学び、実行する喜びに住する修行。
 軽安説支=身心を軽快明朗にして悟冥したり渋滞したりしない修行。
 
 
捨 覚支=取捨憎愛の念をはなれて、なにごとにも心がかたよったり、心の平静が乱されない修
     行。対象へのとらわれを捨てる修行である。
定 覚支=瞑想中も平常の行動中も集中した心を乱さない修行。
念 覚支Hおもいを平らかにする修行。
 
八正道
 
 八正道にっいてはべっに項目をあらたにして説かねばならない。なぜならば、この八正道は、仏
陀がニルヴァーナを成就してのちはじめて説法された、いわゆる。初転法輪”に属する教法であ
り、仏陀のさとりの根本であるとされているからである。そうして、また、八正道の解説には、。四聖諦”からはじめねばならない。。四聖諦〃から解説しよう。
 
 
 
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如来の予言:七覚支法が地球を救う時 Prophecy of the Tathagata: When the Seven Awakening Dharma will save the earth

2024-01-24 11:15:20 | タブレットPC
 
- お釈迦さまは「七宝経」で、如来が現れる際に七覚支法が出現することを説明しています。
- 七覚支法は念覚支、択法覚支、精進覚支、喜覚支、息覚支、定覚支、捨覚支の七つの修行法から成り立っています。
- 念覚支は念の力を強化し、空観を体得する修行。択法覚支は真実の教法を選び修行すること。
- 精進覚支は一心の努力精進によって教法を体得する修行。喜覚支は真実の教法を身につける喜びに住む修行。
- 息覚支は心身を軽快にする修行。定覚支は特殊な瞑想法を含む瞑想の修行。捨覚支は執着を捨てる修行。
- お釈迦さまは「阿含経」の中で七覚支法を説明し、それが如来の出現を予言していると考えています。
- 世界が危機的状態にあり、如来の出現が必要であるとし、それが阿含宗によって広まりつつあると主張しています。
- お釈迦さまの成仏法・七科三十七道品が阿含宗によって広められ、世界を救う手段として存在すると述べています。
- 作者は「阿含経」を通じて、現代において如来が出現する予言であり、それを阿含宗が具現化していると解釈しています。
- 世界を救う役割を果たすのは阿含宗であり、お釈迦さまの成仏法を広める努力が如来の出現に繋がると認識しています。
In the Seven Treasure Sutras, Buddha explains that when the Tathagata appears, the Seven Awakenings will appear.
- The Shichigakushō method consists of seven training methods: Nen Gakusho, Shoho Gakusho, Shojin Gakusho, Kikakusho, Breath Gakusho, Jo Gakusho, and Sakugakusho.
- Nen Gakushu is a training that strengthens the power of Nen and masters the idea of space. Choho-kakushu means choosing the true teaching method and practicing it.
- Shojin Gakusho is a training that involves mastering the teaching method through single-minded effort and dedication. Kikakushi is a practice that dwells in the joy of acquiring the true teaching method.
- Breathing is a practice that lightens the mind and body. Jogakusho is a meditation practice that includes special meditation techniques. Sakukushi is the practice of abandoning attachment.
- Shakyamuni Buddha explained the Seven Kakusho in the Agon Sutra, and believes that it predicts the appearance of the Tathagata.
- He claims that the world is in a state of crisis and that the appearance of the Tathagata is necessary, and that this is being spread by the Agon sect.
- It states that Buddha's method of attaining Buddhahood, the Thirty-Seven Ways of the Seven Sciences, was spread by the Agon sect and exists as a means to save the world.
- The author interprets this as a prophecy that the Tathagata will appear in modern times through the Agon Sutra, and that the Agon sect is the embodiment of this prophecy.
- It is the Agon sect that plays the role of saving the world, and we recognize that efforts to spread the Buddha's method of attaining Buddhahood will lead to the emergence of the Tathagata.
 
 
七宝です。 如来・無所著・等正覚がこの世に出現する時には、この七覚支(法という) 宝がこの世 に出現するのです」
以上のように仏さまは説かれました。もろもろの比丘たちは仏さまの説法を承り、歓喜して修 行に励みました。
お釈迦さまは転輪王の七宝になぞらえて、 七覚支法は如来の七宝であるとおっしゃっているわ けです。「是の如く」とは、それと同じようにということです。如来・無所著・等正覚が世に出 現される時も同様に、七覚支法という七宝が出現するわけです。如来とは真如の世界から来られ たお方という意味で、仏さまのことです。無所著も仏さまの別名です。仏さまは一切のものに執著執着しないので、無所著というわけです。あらゆるものの執着から離れたお方ですから、 仏さまのことを無所著といいます。等正覚もやはり仏さまの別名ですが、比類のない最高の正し 悟りを得られたお方という意味です。 如来も無所著も等正覚も、仏さまのことです。
仏さまがこの世に出現される時には、転輪王が七つの宝を得られるように、七つの宝ともいう べき七つの法が世間に出現するのです。
それでは、仏陀の七宝である七覚支法とは、どういう法なのでしょうか?
これは、念覚支択法覚支・精進覚支・喜覚支・息(軽安・猗)覚支・定覚支・捨覚支の七 つからなる修行法です。
七覚支法の詳しい説明は、拙著「輪廻する葦」(平河出版社)で説明しておりますが(二八四 三二四頁参照)、念のために簡単に説明すると、
1念覚支......念の力を強化し、その力によって空観を体得する行
2択法覚支..世の中にたくさんある宗教・信仰・哲学の中から、真実の教法を選ぶ修行
3精定...一心の努力精進によって、自分が選んだ教法を体得する修行
4喜覚覚支・・・・真実の教法を身につける喜びに住する修行
5息覚支・・・・ 心身を軽快にする修行
6定進覚... 「滅尽定」「四禅定」を含む、特殊な瞑想法
7捨覚支・・・・(執著)する心を捨てる修行 ものごとにとらわれて執着
転輪王という偉大な王さまが出現される時には、 輪宝をはじめとした七つの宝が世の中に出て、 転輪王はそれを得て世界を統一し、立派な世の中を建設します。 同様に、如来が出現される時に は七つの法、七覚支法が現われ、如来はその法をもって世の中を救うのだ、とお釈迦さまはおっ しゃっているのです。
わたくしは、このお経は一種の予言であると思います。 このお経を目にした時、これは予言経 だなと直感しました。
どのような予言でしょうか?
現代に、まさに如来が出現するという予言です。わたくしたちが生きている、今この時代に如 来が現われるぞ、という予言であるとわたくしは思うのです。
なぜ、そういうことがいえるのでしょうか?
わたくしは、二つの理由を挙げることができます。
まず第一に、今この時代に如来が現われなければ、この世界は絶滅するということです。もし も今、如来が出現されなかったならば、この世界は壊滅します。 エントロピーの法則というもの がありますが、この法則に照らし合わせても、地球の壊滅は遠くない将来であるといわざるを得 ません。 どうしても今、如来が出現されなければならないのです。
第二の理由は、現在、わたくしたちの手によって、七覚支法が世に出ているからです。 今まで の日本は仏教国とはいいながら、七覚支法など目にしたこともなければ、聞いたこともなかった 人がほとんどでした。 「阿含経」の中にすでに説かれているものの、その「阿含経」自体が小乗 経典とけなされて、まったく顧みられなかったために、七覚支法をはじめとしたお釈迦さまの成 仏法・七科三十七道品のすべてが、だれにも修行されることなく、埋もれたままになっていたの です。
ところが阿含宗が登場して、 七科三十七道品の存在が世の中に広まってきました。七覚支法も わたくしが「輪廻する』を書いて、初めて世に出たといっても過言ではありません。 諸君がお
釈迦さまの成仏法・七科三十七道品の存在を知ったのは、わたくしの本を読んでからか、あるい は阿含宗に入行してからのはずです。
しかし、それは諸君だけではありません。 在家であるあなた方だけではないのです。 非常に著 名な大乗仏教の僧侶や学僧でさえも、わたくしの著書を読んでお釈迦さまの成仏法七科三十七 道品の存在を初めて知った、という人がほとんどです。
阿含宗が登場するまでは、「阿含経」を学んだことのない学者や学僧が大半を占めていました。 彼らの多くは大乗経典の研究者だったのです。大きな書店の宗教書のコーナーに行っても、「阿 「含経」の解説書など、皆無に等しい状態でした。もっとも、「阿含経」の研究書を出版しても、 だれも買わなかったと思いますが。
ところがわたくしが阿含宗を立て、「阿含経」を世の中に広め出してからは、大きな書店の宗 教書のコーナーに、「阿含経」に関する書籍が次々と並ぶようになったわけです。
世界を救う如来の出現
  • 中阿含経・七宝
そこでいえるのは、七覚支法という成仏法は阿含宗が登場して初めて、世の中に出現したとい うことです。それまでも存在はしていましたが、広く世間に知られていませんでした。しかし、 阿含宗の登場によって「阿含経」も、そこに説かれる七覚支法も、世間の知るところとなったの
前述のように、
「如来が出現される時には、七覚支法が世間に現われる」
お釈迦さまは『七宝経』で説かれておりました。阿含宗によって七覚支法が世間に知られる
ようになったのは、決して偶然とは思えません。
それが如来なのです。
今、この世は危機的状態の中にあり、その危機を救うためには、どうしても仏陀が出現されな ければなりません。 如来が現われなければならないのです。そうでなければ、この世界は壊滅す るとわたくしは思います。
しかしながら、この世界がそう簡単に壊滅するとは思えません。 とすると、なにかが出現し、 だれかが現われて、この世界を破滅から救うということになるでしょう。だれがこの世を救うの でしょうか?
それでは、その如来とはだれでしょうか?
その如来とは、阿含宗なのだとわたくしは思います。 如来とは、 わたくしであり、あなた方な のです。お釈迦さまの成仏法・七科三十七道品を広めているわたくしや諸君が、この世を救う如 来である、とわたくしは考えています。 成仏法を世に出す努力をする人たち、その人たちがすな わち如来なのです。お釈迦さまの成仏法を世に出すということは、お釈迦さまを世に出すことに ほかなりません。さらに、お釈迦さまを世に出すということは、自分自身が如来となることでは ありませんか。
自分自身が如来となり、お釈迦さまの成仏法をこの世に広めることによって、世界は壊滅から 救われる。わたくしはこのお経を、そのような予言経であると解釈しております。
『七宝経』は短いお経でありますが、内容はじつに意味深長です。 わたくしたちは一生懸命に努 力して、この予言を現実のものにしなければいけません。お釈迦さまの成仏法を身につけ、成仏 法を世に出していくのです。その功徳によってわたくしたちも成仏し、名実ともに如来になるの です。お釈迦さまは、
「おまえたちすべてが如来になりなさい。その時、世界は救われるのだ」
というお気持ちを込めて、このお経をお説きになられたのだとわたくしは感じます。
このように大切なことが説かれている「阿含経」が、日本では千数百年以上も顧みられること もなく埋もれていました。そのことを考えますと、心の底からつくづく嘆息せざるを得ません。 しかしながら、考えようによると、これまでの世界は「阿含経」をさほど必要とすることのな い、比較的によい時代であったのかもしれません。昔は、人間の力で地球を破壊することなど、 とうてい不可能でした。ところが今は違います。 地球を何回も破壊して、それでもまだ余りある ほどの核を人類は保有しています。そのような破滅に瀕した地球を救うためにこそ、「阿含経」 は温存されてきたのかもしれません。非常時のために、大切にしまわれてきたとも考えられます。 それをわたくしたちが発見して、世界を救うために世に出しつつあるのです。これ以上の梵行は ありません。
わたくしたちは手を握り合って、この活動を宗教運動というような小さな枠内だけではなく、 大きな大きな社会運動にまで盛り上げていき、この地球の壊滅を救うように努力しなければいけ 中阿含経・七宝
ません。その時期がまさに今、到来したのです。
孤独のあった森林(ジェータヴァナ) の別訳 小部経典 南方上座部の聖典・バーリ五部の一つで、 十五分からなる。 パーリ五部の他の四部「長部経』 中部経典 部経典」 「増支部経典」は、それぞれ漢訳」「中阿含経」「阿含経」 「増一阿含経』にほぼ対応するが、『小部経典」 に含まれるお経のいくつかは単として漢訳され、「小阿含経」というものはされなかった。『小部経典」の集成が他の四部 に比べて遅れたためと考えられるが、このことと経典の内容の新古とは別問題とされる。単として訳された「小部経典』所 収の経典には、「法句経」「法句経」「義経」 などがあるが、いずれもお釈迦さまの口の説法を知るための重要な経典と して、学問的にも重要視される
人のバラモンのうち、いちばん若いバラモンであるアンニャー・コンダンニャだけが、シッダッダ太子が必 出され、仏陀となられることを予言した。また彼は、シャダッタ太子の出家に随行した、いわゆる五比丘の一人で、仏弟子 として最初にを得た人物でもある
*4エントロピーの法則 熱力学第二法則。「物質とエネルギーは一方向のみに変化する。 すなわち使用可能なものから使用不 可能なものへ、あるいは利用可能なものから利用不可能なものへ、あるいはまた秩序化されたものから無秩序なものへ変化す る」こと。Jリフキン著の『エントロピーの法則』(祥伝社)によって、一般によく知られるようになった
 
 
It's Shippo. When the Tathagata, Mushosho, and Toshogi Awakening appear in this world, this treasure of the Seven Awakenings (Dharma) will appear in this world.
The Buddha preached as above. The various bhikkhus listened to the Buddha's sermons, rejoiced, and devoted themselves to their training.
The Buddha compares it to the seven treasures of the wheel-turning king, and says that the Seven Awakenings are the seven treasures of the Tathagata. “As is” means in the same way. Similarly, when the Tathagata, Mushosho, and Toshogaku appear in the world, the Seven Treasures known as the Seven Awakenings will also appear. Tathagata means a person who came from the world of Shinnyo, and is a Buddha. Mushosho is also another name for Buddha. Since the Buddha is not attached to anything, he is said to have no place. The Buddha is said to be free from all attachments because he is free from all attachments. Tosei Awakening is also another name for Buddha, but it means someone who has achieved the unparalleled highest level of righteous enlightenment. The Tathagata, Mushosho, and Toshogaku are all Buddhas.
When the Buddha appears in this world, just as the wheel-turning king obtains the seven treasures, the seven dharma, also known as the seven treasures, will appear in the world.
So, what kind of Dharma is the Buddha's Seven Treasures, the Seven Gakushu Dharma?
This is a method of training that consists of seven parts: Gakusho Gakusho, Shojin Gakusho, Ki Gakusho, Breathing Gakusho, Jyo Gakusho, and Saku Gakusho.
A detailed explanation of Shichikakushoho is given in my book "Reincarnating Reeds" (Hirakawa Publishing) (see pages 284 and 324), but just in case, I will briefly explain it.
1. Nen Gakusho...The process of strengthening the power of Nen and using that power to gain a sense of space.
Two-choice teaching method...The practice of choosing the true teaching method from among the many religions, beliefs, and philosophies in the world.
3 Seisei...Training to master the teaching method of your choice through single-minded effort and dedication.
4 Kikaku Kakusho: Training to dwell in the joy of acquiring the true teaching method
5 breathing exercises...Training to lighten the mind and body
6 Determined Awakening...Special meditation methods including "extinction" and "four jhanas"
7. Sakukakusho...The practice of letting go of the mind of being obsessed with things and being attached to them.
When a great king called the wheel-turning king appears, seven treasures, including the wheel-treasure, will appear in the world, and the wheel-turning king will use them to unify the world and build a fine world. In the same way, the Buddha said that when the Tathagata appears, the seven dharma, the seven enlightenment laws, will appear, and the Tathagata will save the world with these dharma.
I think this sutra is a kind of prophecy. When I saw this sutra, I had an intuition that it was a prophetic sutra.
What kind of prophecy?
This is a prophecy that the Tathagata will appear in our modern times. I believe that this is a prophecy that the Tathagata will appear in this era in which we live.
Why is this true?
I can give two reasons.
First of all, if the Tathagata does not appear in this era, this world will become extinct. If the Tathagata did not appear now, this world would be destroyed. There is a law of entropy, and even in light of this law, it must be said that the destruction of the earth is in the not-too-distant future. The Tathagata must appear now.
The second reason is that Shichikakusho is now being released into the world through our own hands. Up until now, Japan has been known as a Buddhist country, but most people had never seen or even heard of the Shichikakusho. Although it was already explained in the ``Agon Sutra'', the ``Agon Sutra'' itself was dismissed as a Hinayana sutra and was completely ignored, so the Buddha's attainment of Buddhism, including the Shichikakusho, was explained. All of the 17 Ways had remained buried, with no one practicing them.
However, with the advent of the Agon sect, the existence of the 37 sects of the Seven Schools spread throughout the world. It is no exaggeration to say that he first appeared in the world after I wrote ``Reincarnation.''
He must have learned about the existence of Shakyamuni Buddha's method of attaining Buddhahood, the Seven Courses and Thirty-Seven Ways, after reading my book, or perhaps after he entered the Agon sect.
But it's not just you guys. It's not just you who are laypeople. Even among the very famous Mahayana Buddhist monks and scholars, most of them learned for the first time about the existence of Shakyamuni Buddha's Seven Courses of Buddhahood after reading my book.
Before the advent of the Agon sect, most of the people were scholars and learned monks who had never studied the Agon Sutra. Many of them were researchers of the Mahayana scriptures. Even when I went to the religious book section of a large bookstore, I found that there were almost no explanatory books on the ``A ``Sutra.'' However, even if I published a research book on the Agon Sutra, I don't think anyone would buy it.
However, after I established the Agon sect and began to spread the ``Agon Sutra'' throughout the world, books related to the ``Agon Sutra'' began to be lined up one after another in the religious books section of large bookstores.
Appearance of Tathagata who saves the world
Nakaagon Sutra/Cloisonné
What we can say is that the method of attaining Buddhahood called Shichikakushoho did not appear in the world until after the appearance of the Agon sect. Although it had existed until then, it was not widely known to the public. However, with the emergence of the Agon sect, both the Agon Sutra and the Shichikakusho taught there became known to the public.
As aforementioned,
“When the Tathagata appears, the Seven Awakenings will appear in the world.”
Buddha preached in the Seven Treasure Sutras. Shichikakusho became known to the world through the Agon sect.
I don't think it's a coincidence that this happened.
That is the Tathagata.
The world is currently in a state of crisis, and in order to save it from this crisis, the Buddha must appear. The Tathagata must appear. Otherwise, I believe this world will be destroyed.
However, I don't think this world will be destroyed so easily. If so, something will appear, someone will appear and save this world from destruction. Who will save this world?
So who is this Tathagata?
I believe that the Tathagata is of the Agon sect. The Tathagata is me and you. I believe that I and all of you who are spreading the Buddha's method of attaining Buddhahood, the Seven Courses and Thirty-Seven Ways, are the Tathagata who will save this world. Those who strive to bring the Dharma of attaining Buddhahood to the world are the Tathagata. Bringing the Buddha's method of attaining Buddhahood to the world is nothing less than bringing the Buddha into the world. Moreover, by bringing the Buddha into the world, isn't he also becoming the Tathagata himself?
The world can be saved from destruction by becoming the Tathagata and spreading the Buddha's method of attaining Buddhahood to this world. I interpret this sutra as such a prophetic sutra.
Although the ``Shippo Sutra'' is a short sutra, its content is deeply meaningful. We must work hard to make this prophecy a reality. We must acquire the Buddha's method of attaining Buddhahood and bring it out into the world. Through these merits, we too can attain Buddhahood and become Tathagata in both name and reality. The Buddha is
"All of you should become the Tathagata. Then the world will be saved."
I feel that He preached this sutra with these feelings in mind.
The Agon Sutra, which teaches such important things, remained buried in Japan without being looked at for over a thousand years. When I think about this, I can't help but sigh from the bottom of my heart. However, if you think about it, the world up until now may have been in a relatively good era, where the ``Agon Sutra'' was not so necessary. In the past, it would have been impossible for humans to destroy the Earth. But now it's different. Even though we have destroyed the Earth many times, humanity still has as many cores as hers. The Agon Sutra may have been preserved precisely in order to save the earth from such a catastrophe. It is also thought that it was carefully stored away in case of an emergency. We have discovered this and are bringing it into the world to save the world. There is no greater Brahma practice than this for him.
We must join hands and make this movement not only within the small framework of a religious movement, but also a large social movement, and strive to save this earth from destruction. - Tsune NakaAgon ・Shippo
not. That time has now arrived.
Another translation of The Lonely Forest (Jetavana) Small Sutra This is one of the five parts of Bari, the southern Theravada scripture, and consists of 15 minutes. The other four parts of the five Pali parts, ``Nagabe Sutra,'' Chubu Sutra, Bu Sutra, and ``Maso Branch Sutra,'' roughly correspond to the Chinese translation, ``Naka Agon Sutra,'' ``Agon Sutra,'' and ``Masuichi Agon Sutra,'' respectively. Some of the sutras included in the ``Shobe Sutra'' were simply translated into Chinese, and the ``Sho Agon Sutra'' was not translated. This is thought to be because the collection of the ``Small Sutras'' was delayed compared to the other four parts, but this is a different matter from whether the contents of the sutras were new or ancient. The sutras included in the ``Kobe Sutra'', which have been translated as simple translations, include the ``Dharmakaya Sutra'', the ``Dharmakaya Sutra'', and the ``Yoshitsune'', all of which are important sutras for understanding the Buddha's oral sermons. and is considered academically important.
Among the human Brahmins, only Anya Kondanya, the youngest Brahmana, prophesied that Prince Siddadda would emerge and become a Buddha. He was also one of the so-called Five Bhikkhus who accompanied Prince Shadatta to his ordination, and was the first person to become a disciple of the Buddha.
*4 Law of entropy Second law of thermodynamics. “Matter and energy change in only one direction: from usable to unusable, or from usable to unusable, or from ordered to disordered. "to change." It became well known to the general public due to ``The Law of Entropy'' (Shodensha) written by J. Rifkin.
 
 
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Buddha  Japan Journal
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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai
 
胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai
 
瞑想のcyber--price
 
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食と環境:充実した修行生活のコツ  瞑想  六    法を調える    Food and the environment: tips for a fulfilling training life

2024-01-24 10:49:13 | タブレットPC
心地よい修行環境の作り方
 
1. 環境の調整
- 自然の景観が良い場所が理想的(山岳、森林、海浜)
- 都会の場合は静かで清潔な室内が望ましい
- 室内は簡素で、植物を配置すると良い
- 光線は明るすぎず、うすみどり色やうすいブルーが適している
- 適切な気温と湿度に注意し、空気の流通にも気を配る
2. 生活環境全体の環境づくり
- 求聞持法の修行を続けられる生活環境を構築する
- 生活を規制して、修行を続けやすい環境を整える(例: 酒や喫煙の制限)
3. 食事の調整
- 食事は身体と心の養いのために行うべき
- 適切な量と質の食事が必要
- 過剰な食事は集中力の低下や疲労を招く
- 不足した食事は根気の低下や思考力の減退を引き起こす
- 食べ物の清潔さと質に注意し、けがれたものや刺激物は避ける
- 食物は修行者にとって非常に重要であり、注意深く選ぶ必要がある
 
1. Adjust the environment
- Ideal location with good natural scenery (mountains, forests, beaches)
- If you live in a city, a quiet and clean room is desirable.
- It is good to keep the room simple and place plants.
- The light is not too bright, and a pale green or pale blue color is suitable.
- Pay attention to appropriate temperature and humidity, and pay attention to air circulation.
2. Creating an overall living environment
- Build a living environment where you can continue practicing Gyomonjiho
- Regulate your lifestyle to create an environment that makes it easy to continue your training (e.g., restricting alcohol and smoking)
3. Adjusting your diet
- Eating should be done to nourish the body and mind.
- Requires adequate quantity and quality of food
- Excessive eating can lead to decreased concentration and fatigue
- Insufficient meals cause a decline in perseverance and thinking ability
- Pay attention to the cleanliness and quality of food and avoid unclean and irritating foods.
- Food is very important for practitioners and must be chosen carefully.
 
 
求聞持聡明法秘伝
 
まず、六法を調える。
六法とは、一、環境(場所)を調える。二、飲食を調節すること。三、睡眠を調える。四、身を調えること。五、気息を調えること。六、心を調えることである。
第一に、環境を調えることが大切である。
最もよいのは、山岳、森林、海浜など、自然の景観がすぐれ、空気の澄んだところである。
山ならば、滝のあるところなど、最も理想的である。
都会ならば、部屋はなるべく静かで清潔な所が望ましい。室内の調度・家具
など、簡素なけどよろしい。植物などを置くとなおよい。
光線は、あまり明るすぎない方がよい。力上アンを用いる場合は、うすみどり色か、うすいブルーがよい。室内の調度と窓外の眺めのバランスをとり、視神経にソフトな調和をはかるべきである。
気温は、あまり暑すぎたり、寒すぎたり、湿度の高いのもよくない。暑くても、なるべくクーラーや扇風機をかけないこと。そして、空気の流通によく注意しなければいけない。
以上は、「訓練の場所」という狭い意味での。環境”といったのであるが、
広い意味でいうならば、この求聞持法の修行を続けていくことのできる生活環境をつくり出すことである。いくら自分がその気になっても環境がそれを許~ない、ということのないよう、環境づくりをすることである。大酒を飲まない、
喫煙をひかえる、というように、生活を規制することも大切な環境づくりの
第二に、食を調えるというのは、つぎのようなことである。
食事は本来、・身心の養いのためにするものであり、健康をたもち、充実した精神生活をするためのものである。
そのためには、適度の量と、からだのたすけになる質の良いものと、この二
つがそろわなければならない。
量が多すぎて食べすぎると、心はぼんやりとして集中力を失い、からだがだるく、心もとざされがちとなる。
もしまた、食べることが少なすぎたり、からだが要求するだけの質が足りないと、からだは疲れ、根気がつづかず、思うことも考えることも不十分のものとなる。以上は、いずれも修行の成就を得る道ではない。
また、もしけがれたものやよごれたものを食べていると、ひとの心を暗くし迷いやすくする。からだによくない刺激物を食べていると、病気を招くことになる。
このように、食物は、修行者にとって非常に大切なものである。もちろん、修行者だけではなく、一般の人びとにとってもそうであるが、求聞持聡明法の
修行は、人間の限界ギリギリまでの訓練をして超人に変身するのであるから、その于不ルギーを生み出すために、食事には細心の注意が必要なのだ。
人間が健康を保って生きてゆくためには、四〇種類の必須栄養素を必要とする。
栄養学者は、これを、「生命の鎖」と呼んでいる。四〇個の輪でできた鎖で、どの輪が一つでも欠けたり、あるいは細くもろかったりしたら、その鎖はそこから弱くなるため、他の輪がどんなに太く丈夫であっても、鎖としての役目を
果たさなくなる。どの輪も、一つ一つが、同じように丈夫でなくてはならない。
必須栄養素は、どれ一つ欠けても、あるいは、必要量に足りなくても必ず健康に響いてくる。
その四〇種の必須栄養素は、八種の必須アミノ酸、一〇種類のミネラル、して十数種のビタミンから成っている。
それらが、必須-つまり。ぜったい必要不可欠でと呼ばれるのは、それら
 
は体内で合成できないからである。なんとしても、食事から摂るより方法がないからなのだ。それらが十分に摂られてさえいれば、体内で必要となるあらゆ
る物質は合成され得るのである。したがって、わたくしたちは、この四〇種の必須栄養素がぜったい不足せぬよう、十分、食事に注意しなければいけない。
それがそのようになされない場合、どんな影響をわれわれにあたえるか、ノーベル賞受賞者で世界的に著名な栄養学者ロジャー・ウィリアムズ博士は、そ
の著書の中で、つぎのようにのべている。
 
食べものは人間の性格まで変える
 
ロンドンにある救世宣で、十一歳から十王歳までの十七人の少女遠の食事が改善された時、彼女らの怠慢な行動と態度が著しく改善された。この少女たち
は、白いパンとマーガリンと安いジャムと多量の甘い紅茶、それにいくらかの詰や加工した肉を常食としていた。彼女たちは、日常互いによくけんかや口論をし、権威者に反抗した。また、彼女たちは、ものうげで怠惰に見えた。あり
るとき、彼女たちの食事のメニューが一変した。いろいろな種類の新鮮な野菜と果物、精製しない小麦でつくっ七パノ、乳製品、そして新鮮力隊を含む物に変えられた。すると、彼女たちは一変したのである。彼女たちは「マイーフェ
アーレディ」のイライザードウリットルのような変容をした。二半ビはなくなり、頬はバラ色になり、態度は非常に快活になって、口論もすくなくなった。退屈し、ものうげで弱々しい代わりに、まわりの世の中のことに興味をもち、自分自身の生活のプランを立て始めたのである。
また、イギリスで行なわれたラットを使った実験は、動物研究に於て、可能な限り厳密に管理された状態のもとで、次のような研究結果を得たのである。 この実験では、二〇匹のラットを一つの大きなカゴの中に入れ、栄養のある
食べ物を与えた。彼らは皆、元気でツヤがよく、健康に成長し、かなりの時間を毛づくろいに費やした。
別に他の二〇匹のラットをもう一つの大きなカゴに入れて飼育した。そして
前記の怠惰な少女たち刀最切り食拝ジー耳ビして‘尹’乙゛こつりこり″j。こ、ちに、ラットの毛は、光沢を失いけじめ、ぼさぼさになった。また、非常になり、互いに噛み合い、カゴの付属物を噛むようになった。その内、殺
害がふつうのことになり、三匹が仲間に殺され食べられてしまった。終いには、お互いの身を守ってやるために一匹ずつ別のかごに移さなければならなくなったのであ。
 
菜食主義の欠陥
宗教関係の修行者は、肉食を避けて菜食主義をとることが多い。それはそれで結構なことであるが、それにも重大な欠陥があって、注意しないと、修行の成就どころか、とりかえしのつかないところまで健康を害してしまうおそれがあるから、注意せねばならない。
著名な栄養学者、正常分子医学会の副会長リチャードーカニン博士は、つぎのように警告を発している。
〔菜食主義の欠点〕
野菜類に豊富な粗センイや微量栄養素の価値が高く評価されている今日、濃厚でセンイ質に乏しい肉類や乳製品に、批判的な目を向けはじめる人の数は、どんどん多くなっている。
しかし、一方で、植物性食品のタンパク質の価値が、動物性食品よりも劣るということは明白である。量的に劣るというだけでなく、質的にも劣っている。
野菜のタンパク質には、すべての動物の生命に必要な八つの必須アミノ酸類の含有量が少ないのだ。野菜類はこれらのアミノ酸を、無機質、チッ素、二酸
化炭素及び水からしか製造できないが、これらの物質は、動物の肉の中に蓄積されているのである。
だから、げんみつに菜食主義をとり、同一の食事で八種類すべてが適量含まれるように、アミノ酸の補充を計って食物が組合わされていない場合、体は残りのアミノ酸も使えなくなってしまう。たとえば、小麦には、アミノ酸リジンが不足しているが、豆類には、メチオニンが不足している。摂取される必須アい結合”から可能な分だけの組織しか形成できないのである。
この点は、非常に重要である。私(リチャードーカニン)は、このように食物の組合わせがうまくいっていない菜食主義者を多数見てきた。
彼らは、概して体調がよく、動物性と植物性の両方から或る完全な食餌をとっている時よりもむしろ調子がいい位だが、しばらくすると、アミノ酸を自分身り本勺肘哉徊らとることを余儀なくされ、その結果、筋肉と皮膚が衰えてくる。
体内でタンパク質の燃焼が起こっているが、無傷のまま残った脂肪のために、そうと分からないことが往々にしてある。次にアバラ骨が外から見えるようになると、これはもう明らかにタンパク質不足である。
だから、最も健康な菜食主義者には、卵・乳をとり入れた菜食主義をとっている者が多い。つまり、肉類はとらないようにしながらも、食事に卵と乳製品をとり入れるのである。卵と牛乳は、最も質の高いタンパク質を提供するのである。これらは、アミノ酸を完全な形で含む見本のようなものである。
私は、これに加えてより完全な栄養を確保するために、菜食主義者のライフスタイルに少量の魚と、時には肉類の臓物をとり入れることをすすめている。
ビタミンB12は、菜食していると最も不足しがちな栄養素である。 また、メチオニンが不足する。
 
修行を助ける食事をとらねばいけない
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2024年1月24日 九星  無料 今日の運命

2024-01-24 10:41:06 | タブレットPC
 
 
六白金星の日
新しい企画を持った人との接触あり。気が高ぶり争いが起りやすい。負けるは勝ち。怒ったら損、自己を誇るなかれ。心豊かにほのぼのと
凌犯期間 成の日 (甘露日)
焦らずに受け身に徹する日
凌犯期間の作用により凶日となります。焦って結果を求めたり、失敗をフォローしようとしても上手くいきません。何をやっても結果を出せない日なので、受け身に徹しましょう。意中の人への告白やプロポーズもこの日は避けてください
 
 
 
弥陀如来
 
命あるものすべてを救うべく誓いを立て、極楽浄土に導く
 
 
阿弥陀如来(あみだにょらい)とは?
無限の寿命を持つことから無量寿如来ともいいます。限りない光(智慧)と限りない命を持って人々を救い続けるとされており、西方極楽浄土の教主です。四十八願(しじゅうはちがん)という誓いを立て、その中には「南無阿弥陀仏」と唱えたあらゆる人々を必ず極楽浄土へ導くとあり、広く民衆から信仰されました。ちなみに他力本願も四十八願の誓いから来ており、本来は阿弥陀様にすがって極楽に行こうという意味です。
 
阿弥陀三尊として聖観音と勢至菩薩と並ぶ姿が多いです。さらに二十五菩薩を従え、雲に乗って往生者を迎えにやってくるといわれています。そのほか来迎の様子をあらわす場合もあります。
ご利益
極楽往生、現世安穏のご利益があります。また、戌・亥年生まれ守り本尊です。
阿弥陀如来(あみだにょらい)の像容
釈迦如来と同じく装飾品は一切ないです。来迎印という印は、極楽浄土に迎えに来たことを意味していますよ。この印相は施無畏・与願印に似ていますが、第1指ともう1本の指をねじるのが特徴です。
 
特殊な例としては、宝冠阿弥陀像、裸形阿弥陀像、斜めうしろを振り返る姿をしている見返り阿弥陀などがあります。
 
司祭長(法王)
正位置・・・人生の転換。心の転換。思いやり。愛情の深まり。愛情面の不可能を可能にする。宗教(密教的なもの)。オカルト。儀式。結婚式。幸福への援助がえられる。よき相談相手。忠告。教え。勇気と功名を与える人物。宗教的な慰め。
逆位置・・・異端。慈悲や思いやりに欠ける。援助が打ち切られる。誤った情報。ゆがめられた真実。情報をつかむことによって得られた権力。宣伝。歪める。悪意のある忠告。
ウェイト解説
正位置・・・結婚。同盟。拘束。別の意味では、恵みと有徳。直感。質問者が頼りとする人物。
逆位置・・・社会。良い理解。調和。過剰な親切。弱さ。
 
 
 
01月24日 (水曜)月齢
12.57潮汐
中潮
月名(旧暦日)
小望月
 
 
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