和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

着磁

2021-06-22 16:07:52 | 英語特許散策

US10118705
[0039] Airfoil 100 is a body shaped to provide a desired reaction force when in motion relative to a surrounding fluid (e.g., air).
【0021】
  翼体100は、周囲の流体(例えば、空気)に対して相対移動する際に、所望の反力を生じさせる形状の構造体である。

Relevant to icing, the fluid may include moisture that may impact airfoil 100 and may tend to form ice on airfoil 100 if hybrid acoustic induction-heating system 102 is not operative.
着氷に関し、音波・誘導加熱ハイブリッドシステム102が動作しない場合、流体に含まれる水分が翼体100に接触し、氷となって翼体100に付着しやすい。

Leading edge 106 is the foremost edge of airfoil 100 or an edge that meets the fluid first as airfoil 100 moves therethrough.
前縁106は、翼体100における最も前側の端部、又は、翼体100が流体を通過する際に、流体と最初に接触する端部である。

[0041] Skin 110 is magnetically conductive so that a magnetic field is will tend to concentrate within skin 110 .
【0023】
  外皮110は導磁性を有しているので、外皮110内に磁場が集中しやすい。

Skin 110 is magnetically conductive at temperatures near and below the freezing point of water, and above the lowest operating temperature for airfoil 100 .
外皮110の導磁性は、水の凝固点付近やそれより低い温度、且つ、翼体100の最低動作温度より高い温度で発揮される。

In addition to being magnetically conductive, skin 110 may be a soft magnetic material (easily magnetized and demagnetized) and/or a ferromagnetic material (exhibiting a large, positive, non-linear susceptibility to an external magnetic field).
外皮110は、導磁性を有することに加えて、軟磁性材料(着磁及び消磁が容易)及び/又は強磁性材料(外部磁場に対して、正の大きな非線形の磁化率を示す)であってもよい。

US2019167962
[0048] The anisotropic magnetic element 20 is magnetized by a magnetizer.
【0046】
  異方性磁気素子20は、着磁器によって磁化着磁)される。

In order to form the honeycomb magnetization pattern, the magnetizer has a hexagonal magnetizing core.
ハニカム磁化パターンを形成するために、着磁は、六角形着磁コアを有する。

Using the magnetizer, hexagonal zones can be magnetized one by one like stamping.
着磁器を用いて、スタンプを押すようにして、六角形ゾーンを1つずつ磁化させることができる。

WO2017040093
[0043] FIG. 2 illustrates an exploded view of the attachment feature 114, showing several features that form the attachment feature 114.
【0043】
  図2は、取り付け機構114の分解図である。取り付け機構114を形成するいくつかの機構を示す。

For example, the attachment feature 114 may include first attachment feature magnets 132 and second attachment feature magnets 134.
例えば、取り付け機構114は、第1の取り付け機構磁石132と、第2の取り付け機構磁石134と、を備え得る。

In some embodiments, the first attachment feature magnets 132 and the second attachment feature magnets 134 include several magnets aligned together prior to assembly.
一部の実施形態では、第1の取り付け機構磁石132及び第2の取り付け機構磁石134は、組み立て前に並べ合わせた、いくつかの磁石を備える。

In the embodiment shown in FIG. 2, the first attachment feature magnets 132 and the second attachment feature magnets 134 are formed form a composition of (initially) non-magnetized material that is magnetized prior to an assembly of the attachment feature 114. 
図2に示す実施形態では、第1の取り付け機構磁石132及び第2の取り付け機構磁石134は、取り付け機構114を組み立てる前に着磁される(最初は)未着磁の材料の組成物から形成される。

The first attachment feature magnets 132 and the second attachment feature magnets 134 may be placed under a camera/sensor assembly (not shown) and aligned with a magnetizer (not shown) according to a desired alignment between the electrical contact 116 and an electronic device (not shown). 
第1の取り付け機構磁石132及び第2の取り付け機構磁石134は、カメラ/センサアセンブリ(図示せず)の下に配置され、かつ電気接点116と電子デバイス(図示せず)との間の所望の配置に従って、着磁装置(図示せず)に位置を合わされ得る。

 This allows for a customized magnetization, or customized external magnetic field, that improves a magnetic alignment between the accessory device 100 (shown in FIG. 1) and an electronic device, thereby improving a magnetic coupling between the accessory device 100 and the electronic device.
これにより、磁化又は外部磁場をカスタマイズでき、その結果、アクセサリデバイス100(図1に示す)と電子デバイスとの間における磁気的な配置が改善され、それによって、アクセサリデバイス100と電子デバイスとの間における磁気結合が改善される。

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開閉可能

2021-06-22 15:27:37 | 英語特許散策

US9024823
These antennas may be fixed or may be adjustable
それらのアンテナは、固定アンテナ又は調整可能アンテナ

(e.g., using resonant circuits that change impedance as a function of frequency and/or using one or more switches that can be opened and closed to adjust antenna performance).
(例えば、周波数の関数としてインピ-ダンスを変化させる共振回路を使用し且つ/又はアンテナ性能を調整するために開閉可能1つ以上のスイッチを使用する)である。

EP3321181
[0002] Vent panels that can be opened or closed may be useful in various situations to regulate heat transfer.
【0002】
  開閉可能な通気パネルは、様々な状況で熱移動を調節するのに役立つ。

For example, it may be desirable to partially enclose an aircraft engine within an engine compartment to direct thrust provided by the engine and to reduce aerodynamic drag during flight.
例えば、航空機のエンジンをエンジン室内に部分的に囲んで、当該エンジンにより供給される推力を誘導するとともに、飛行中の空力抵抗を低減することが望ましい。

At times, however, heat generated by the engine or other components may cause the temperature within the engine compartment to become high enough to cause damage to the engine or other components or structures within the engine compartment.
しかしながら、場合によっては、エンジン又は他のコンポーネントにより生成された熱によりエンジン室内の温度が上がりすぎて、エンジン室内のエンジン又は他のコンポーネントや構造物が破損することがある。

For example, undesirably high temperatures within the engine compartment may occur while the aircraft is climbing (e.g ., increasing in altitude).
例えば、エンジン室が看過できないほど高温になる現象は、航空機が上昇している(例えば、高度が上がっている)間に発生しうる。

Thus, a vent panel may be used on a wall of the engine compartment.
したがって、エンジン室の壁に通気パネルを用いることになるかもしれない。

The vent panel may be opened to allow heat to escape from the engine compartment when the temperature within the engine compartment becomes too high, and the vent panel may be closed when the temperature within the engine compartment decreases to an acceptable level.
エンジン室内の温度が高すぎる場合、エンジン室から熱を逃がすために通気パネルを開放し、エンジン室内の温度が許容レベルまで下がると、通気パネルを閉鎖してもよい。

In this way, the vent panel may open to allow heat flow when needed, but may otherwise be closed to preserve an aerodynamic surface of the wall.
このように、通気パネルは、必要な場合に熱を流すために開放され、必要でない場合には壁の空力面を保つために閉鎖される。

Vent panels could be used in conjunction with other cavities within the aircraft (e.g., a landing gear compartment) to regulate heat flow as well.
通気パネルを航空機内の他のキャビティ(例えば、着陸ギア室)と共に用いて、熱の流れを調節することもできる。

US10308343
[0003] Conventional stiffener designs vary from manufacturer to manufacturer and from aircraft to aircraft.
【0003】
  従来の補強材設計は、製造者ごとに、及び航空機ごとに異なる。

In a composite aircraft, stiffener designs can take the form of a hat stiffener, which may be open or closed.
複合航空機においては、補強材設計は、開閉可能であるハット型補強材の形態をとることができる。

US10974174
[0010] In a preferred embodiment of the invention, the separation device is
【0009】
  本発明の好ましい一実施形態において、分離装置は、

configured to be able to remove the rotor segments of the rotor split, and insert them again, in the longitudinal direction via a side part of the housing, such as an openable and closeable housing door. 
長手方向に分割されたロータのロータセグメントを、例えば開閉可能ハウジングドアなどの、ハウジングの側方部材を介して取り出し、再び嵌め込むこともできるように構成されている。

WO2019191383
[0049] The vehicle 302 may have one or more storage areas 304
【0035】
  車両302は一以上の収容領域304を有することがある。

which may be any area that is part of or attached to the vehicle 302 that can be closed and opened.
収容領域304は、車両302の一部、又は車両302に取り付けられる任意の領域であり得、開閉可能とされる。

In this embodiment the storage area 304 is the trunk of the vehicle 302.
この実施形態では、収容領域304は車両302のトランクである。

Storage areas 304 may be pressured/unpressurized, transparent/translucent/opaque, lockable, lighted, insulated, sound damped, soundproof, subject to one or more timers, ventilated, and/or airtight (such that no liquids or gasses may travel in or out the storage area).
収容領域304は加圧/非加圧、透明/半透明/不透明、ロック可能、照明、断熱、静音、防音、一以上のタイマーの対象、換気、気密(液体又は気体が収容領域に流出入しないようにするため)のいずれか又はその全てがなされていることがある。

In various embodiments a vehicle’s passenger compartment may be a storage area 304.
各種実施形態では、車両の仕切り客室が収容領域304のことがある。

WO2019108293
With continued reference to Figure 5, the intersecting slits (25) define four, generally sector-shaped, equally sized flaps (27) in the valve (20).
【0044】
  引き続いて図5を参照すると、交差するスリット(25)は、弁(20)内に4つの扇形の同等のサイズのフラップ(27)を画定する。

The flaps (27) may be characterized as the openable portions of the valve (20) that reacts to pressure differences to change configuration between a closed, rest position (as shown in Figure 4) and an open position (as shown in Figure 5). 
フラップ(27)は、圧力差に反応して、閉じた静止状態(図4に示すような)と開いた状態(図5に示すような)との間で構成を変化させる弁(20)の開閉可能部分として特徴付けられ得る。

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運転支援

2021-06-22 14:45:27 | 英語特許散策

WO2019165409
[003] Collision avoidance may be important in many applications, such as Advanced driver-assistance systems (ADAS), industrial automation, and robotics.
【0003】
  衝突回避は、先進運転支援システム(ADAS)、産業オートメーション、ロボット工学等の多くの用途で重要になる場合がある。

Conventional collision avoidance systems are commonly known to reduce the severity or occurrence of a collision or provide a forward collision warning.
従来の衝突回避システムは、衝突の重大度又は発生を軽減し、又は前方衝突警告を発することが一般的に知られている。

WO2018156695
[0072] Algorithms for detecting lane changes and turning and the like are well known
【0072】
  車線変更や方向転換などを検出するアルゴリズムは周知であり、

and incorporated in various driver-assisted and/or autonomous-driving vehicle systems,

such as those used in the Tesla Corporation Model S ® (or any other Tesla Corporation model) that incorporates the Tesla Autopilot (enhanced Autopilot) driver assist functionality and has a Hardware 2 component set (November 2016). 
テスラオートパイロット(拡張オートパイロット)運転支援機能、およびハードウェア2コンポーネントセット(2016年11月)を備えているテスラコーポレーションモデルS(登録商標)(またはその他のテスラコーポレーションモデル)で使用されるような、

さまざまな運転支援および/または自動運転車両システムに組み込まれている。

WO2017174108
Furthermore, the present invention could be used with other automatic driver support functions, such as forward collision warning, advanced emerging braking system, etc.
【0049】
  また、本発明は、前方衝突警報、先進緊急ブレーキシステムなどの他の自動運転支援機能と共に使用することができる。

WO2016183046
[0002] Vehicle driving aids are known which warn the driver of the vehicle of objects which are too near to the front and/or rear of the vehicle.
【0002】
  車両の前部および/または後部に極めて近い対象物を車両の運転者に警告する車両運転支援システムが知られている。

In such systems, proximity sensors are typically mounted in the front and/or rear bumpers.
このようなシステムでは、近接センサが、典型的に、前方バンパおよび/または後方バンパ内に取り付けられている。

When an object is detected close to the front or rear of the vehicle, an audible alarm, typically a beeper, is sounded.
の前部または後部の近くで対象物が検出されると、警告音、典型的にビープ音が発せられる。

As the vehicle gets closer to the detected object, the frequency of the alarm sound may increase until the object is at a predefined distance from the vehicle, at which point a continuous alarm is sounded.
車両が、検出されたこの対象物に近づくにつれて、対象物と車両との距離が所定の距離になるまで警告音の周波数が上昇してよく、対象物と車両との距離が所定の距離になった時点で、連続した警告音が発せられる。

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走行可能

2021-06-22 14:26:16 | 英語特許散策

US8236891
 The introduction of various high performance adhesive compositions used for installing windows in automobile factories presents a problem for replacement window installers.
窓を装着するために使用される様々な高性能接着剤組成物を自動車工場において導入することは、取り換え窓の装着者に問題を引き起こす。

First, adhesives that meet all the varied performance requirements are not available in the market place.
第1に、多様な性能要求のすべてを満たす接着剤を市場において入手することができない。

Second, it is difficult to formulate many high performance adhesive compositions to allow rapid drive away.
第2に、多くの高性能接着剤成分を、迅速な走行可能状態(drive away)を可能にするために配合することは困難である。

Thus, a replacement window installer often has to carry a variety of adhesives so that the installer can match the adhesive to the properties of the original adhesive.
従って、取り換え窓装着者は多くの場合、接着剤を元々の接着剤の性質に一致させることができるように、様々な接着剤を在庫として持っていなければならない。

US9676229
[0002] Such a wheel structure is known form EP 0 935 536 B1.
【0002】
  このようなホイール構造は欧州特許第0935536B1号明細書から知られる。

In the known wheel structure, the spoke elements, designated as profile elements, are welded to the wheel rim.
この既知のホイール構造においては、形状化要素として設計されるスポーク要素がホイールリムに溶接される。

As central part, either a plate is provided or, if such a plate is dispensed with, a wheel hub, i.e. a part of the axle structure of the automobile.
中心部として、プレートが設けられるか、あるいは、プレートが省かれる場合には、ホイールハブ、すなわち、自動車の車軸構造の一部が設けられる。

In so far as a wheel hub of an automobile forms the central part, the wheel structure is only complete and reinforced when it is mounted in a roadworthy manner
自動車のホイールハブが中心部を形成する限り、ホイール構造は、走行可能状態に組み立てられた時に初めて完成され、剛性化される。

EP3096992
[0014] The system 12, 1 12 may make use of tire pressure monitoring sensors (TPMS), for detecting road surface roughness changes and confirming road departure.
【0012】
  システム12、112は、路面粗さの変化を検出するため、および、道路逸脱を確認するため、タイヤ・プレッシャー・モニタリング・センサ(TPMS)を使用してよい。

Other secondary sensor for detecting road surface roughness and/or changes, such as cameras, inertia measuring units (IMU) and wheel speed sensors (WSS) may be used.
路面粗さおよび/または変化を検出するための、他の二次的なセンサ、例えばカメラ、慣性計測装置(IMU)およびホイールスピードセンサ(WSS)が使用されてもよい。

The system 12, 1 12 may also make use of global position system (GPS); ADAS map data; LIDAR and radar or other object sensing methods to detect other moving traffic participants and stationary objects to define the drivable roadway.
システム12、112が、走行可能車道を特定するために、他の動いている交通参加者および定常的な対象物を検出するために、グローバル・ポジショニング・システム(GPS)、ADASマップデータ、LIDARおよびレーダーまたは他の対象物センシング方法を使用してもよい。

WO2019133686
[0004] Many countries that host large numbers of automobiles have exhaust gas emissions standards, i.e.“tailpipe” standards that auto manufacturers must comply with.
【0004】
[0004]  大量の自動車を管理する多くの国は、排ガス排出物質基準、すなわち、自動車メーカが遵守しなければならない「排気管」基準を有する。

But experience has shown that it is difficult and expensive to test vehicles under the broad range of real-world environmental, road, and driving conditions that are known to affect emissions and fuel economy of vehicles in the real world.
しかし、実世界で車両の排気物質及び燃費に影響を及ぼすと公知である、広範な実世界の環境状態、道路状態、及び走行状態のもとで車両を試験するのは困難であり、費用がかかることが経験上分かっている。

And it is well known that the energy efficiency of HEVs and the range of BEVs on a single charge decrease at lower ambient temperatures.
そしてHEVのエンジン効率、及び一回の充電でのBEVの走行可能距離は、低い周囲温度で低下することがよく知られている。

US10007269
[0013] As used herein, the term “drivable space” can mean road surfaces (e.g., paved road surfaces) that the vehicle can safely traverse without impacting or colliding with other objects.
【0006】
  本明細書において、「走行可能空間」という用語は、車両が他の物体に衝突することなく安全に移動できる路面(例えば、舗装路面)を意味することができる。

As used herein, the term “non-drivable space” can mean regions that the vehicle cannot safely traverse.
本明細書において、「非走行可能空間」という用語は、車両が安全に移動することができない領域を意味することができる。

Non-drivable space can include sidewalks, curbs, other vehicles, pedestrians, cyclists, walls, road medians, debris, etc.
走行可能空間には、歩道、縁石、他の車両、歩行者、サイクリスト、壁、道路の中央分離帯、瓦礫等が含まれる。

In certain examples, non-paved road surfaces can be identified by the collision-avoidance system as regions of non-drivable space.
特定の実施例において、非舗装路面が、衝突回避システムによって、非走行可能空間領域として特定され得る。

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MRI撮影

2021-06-22 11:18:18 | 英語特許散策

WO2018152537
[0099] A study of recent stroke patients included consenting patients over the age of 18 who presented to an Emergency Department over a span of six months with acute neurological symptoms (within previous 24 hours).
【0081】
  最近の脳卒中患者の研究には、6ヶ月の期間に渡って救急科を受診した、急性神経学的症状(最近24時間以内)を伴う、18歳を超える、同意した患者を含めた。

White matter hyperintensities were measured on axial T2- weighted fluid-attenuated inversion recovery (FLAIR) images using modified Fazekas scoring.
修飾Fazekasスコアリングを用いて、軸方向T2強調液体減弱反転回復(FLAIR)画像上で、白質高信号を測定した。

Out of 202 subjects initially enrolled, only 168 had an MRI taken.
最初に登録された202人の被験体のうち、168人のみでMRIを撮影した

Of these (MRI taken), 100 were negative for diffusion weighted imaging, which detects acute ischemic stroke.
これらのうち(MRI撮影)、100人が、急性虚血性脳卒中を検出する拡散強調画像に関して陰性であった。

Of these 100 subjects, 42 showed evidence on imaging of stroke/TIA, while 58 did not show evidence of stroke.
これらの100人の被験体のうち、42人が脳卒中/TIAの画像化上の証拠を示す一方、58人は脳卒中の証拠を示さなかった。

Figure 6 is a bar graph showing Fazekas scores, a measure of white matter lesions.
図6は、白質病変の測定値であるFazekasスコアを示す棒グラフである。

WO2015171602
Navigation of guide member 133 throughout this process is frequently aided by other imaging techniques such as fluoroscopy, MRI imaging, and the like.
この操作において、ガイド部材133の移動は、しばしば、蛍光透視法、MRI撮影等の他の造影技術によって補助される。

Upon arriving at the area to be imaged, or possibly in some cases throughout the journey,
図2に示すように、対象領域に到達する際に、または場合によって前進中に、

guide member 133 extends beyond distal end of elongate carrier body 110 as shown in Fig. 2.
ガイド部材133は、細長いキャリア本体110の遠位端を越えて延在する。

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に対して処理を行う

2021-06-22 11:02:35 | 英語特許散策

US10803879
[0109] The audio improving device 400 is for improving the experience of the audience by performing processing on the audio signal, and will be discussed in detail later.
【0049】
  オーディオ改善装置400は、オーディオ信号に対して処理を実行することによって聴衆の経験を改善するものであり、のちに詳細に論じる。

US10783626
[0036] FIG. 1 is a block diagram illustrating an example of a medical system 100 .
【0029】
  図1は、医療システム100の一例を示すブロック図である。

The medical system 100 includes a video endoscopic device 102 , such as a video arthroscope and image capture device, a computing device 104 , and a display device 106 .
医療システム100は、ビデオ関節鏡および画像キャプチャデバイスなどのビデオ内視鏡デバイス102と、コンピューティングデバイス104と、表示デバイス106とを含む。

In general, the video endoscopic device 102 sends image data of internal anatomical structures to the computing device 104 , which receives the image data 103 (e.g. via a video/frame capture device).
一般に、ビデオ内視鏡デバイス102は、内部解剖学的構造の画像データをコンピューティングデバイス104に送り、コンピューティングデバイス104は、画像データ103を(例えばビデオ/フレームキャプチャデバイスを介して)受信する。

The computing device 104 performs processing on the image data to segment target tissue or anatomical structures in the image data from other tissue or structures, and displays the corresponding images on the display device 106 in a manner that conveys the segmentation to the user, such as a surgeon.
コンピューティングデバイス104は、画像データ内のターゲットの組織または解剖学的構造を他の組織または構造からセグメント化するために、画像データに対して処理を実行し、外科医などのユーザにセグメント化を伝える方法で、表示デバイス106上に対応する画像を表示する。

WO2019138396
The signal mixer unit 150 may include any system, device, or component configured to perform processing on the signals detected by the receivers 120. 
【0026】
  信号ミキサユニット150は、レシーバ120によって検出された信号に対して処理を実行するよう構成された任意のシステム、装置、又は要素を含み得る。

US10295993
[0026] Reference will now be made in detail to the subject matter disclosed, which is illustrated in the accompanying drawings.
【0017】
  以下、添付図面に図示される開示の発明について、詳細に説明する。

The invention may be embodied in a system and method for monitoring and controlling feedback control in a fabrication process, such as a photolithographic integrated circuit fabrication process.
本発明は、製造プロセス(例えば、フォトリソグラフィ集積回路製造プロセス)におけるフィードバック制御を監視及び制御するためのシステム及び方法において具現化され得る。

The process control parameters in the photolithographic system include, but are not limited to, translation, rotation, magnification, dose and focus applied by a photolithographic scanner or stepper operating on a given wafer (e.g., silicon wafer). 
フォトリソグラフィシステムにおけるプロセス制御パラメータとしては、限定するものではないが、所与のウェハ(例えば、シリコンウェハ)に対して処理を行うフォトリソグラフィスキャナ又はステッパによって用いられる平行移動、回転、倍率、線量及び焦点がある。

US10831173
[0001] The present disclosure relates generally to performing manufacturing operations, and more specifically, to performing manufacturing operations that conventionally use registration steps.
【0001】
  本開示は、概して、製造処理の実行に関し、具体的には、従来において位置決めステップを用いる製造処理の実行に関する。

Still more particularly, the present disclosure relates to positioning a machine head for performing an operation on a material using magnetic material in a tool below the material.
より具体的には、本開示は、材料の下側におけるツール内の磁性材料を用いて、材料に対して処理を実行するためのマシンヘッドを配置することに関する。

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。