US9969942
[0074] Suitable biomass, biomass materials, or biomass components, include but are not limited to,
【0072】
適切なバイオマス、バイオマス材料、またはバイオマス成分は、
wood, wood residues, sawdust, slash bark, thinnings, forest cullings, begasse, corn fiber,
木材、木材残渣、木屑、切り枝の皮、間伐材、森の間引き、バガス、トウモロコシの繊維、
corn stover, empty fruit bunches (EFB), fronds, palm fronds, flax, straw,
トウモロコシのわら、空の果物の房(EFB)、葉状体、ヤシの葉、アマ、麦わら、
low-ash straw, energy crops, palm oil, non-food-based biomass materials,
低灰分の麦わら、エネルギー作物、パーム油、食物ベースでないバイオマス材料、
crop residue, slash, pre-commercial thinnings and tree residue, annual covercrops, switchgrass, miscanthus , cellulosic containing components, cellulosic components of separated yard waste,
農作物の残渣、切り枝、前商業間伐材、および木材残渣、年間の被覆作物、スイッチグラス、ススキ、セルロース含有成分、
cellulosic components of separated food waste, cellulosic components of separated municipal solid waste (MSW), or combinations thereof.
分離されている庭ゴミのセルロース成分、分離されている食べ物のゴミのセルロースの成分、分離されている都市ゴミ(MSW)のセルロース成分、または、それらの組み合わせを含むが、これらに限られない。
WO2019138342
Here by compression, we are referring to the process of
ここでの圧縮とは次の処理を意味する。
using a higher number of pixels from the original digital image file in an area to compress to produce a processed image with a lower number of pixels in this compressed area,
元のデジタルイメージファイルから圧縮対象の領域の中に読み込まれるピクセル数よりも、処理済みのイメージにおいて圧縮されたその領域に含まれるピクセル数を少なくする。
a process also known as pixel downsampling, pixel subsampling or pixel decimation.
この処理はまた、ピクセルのダウンサンプリング、サブサンプリング、または間引きとしても知られている。
WO2019126653
[0152] As should be appreciated from the foregoing description, the perception module 160, or another component of an AR system, may process data to create 3D representations of portions of the physical world.
【0152】
前述の説明から理解されるはずであるように、知覚モジュール160またはARシステムの別のコンポーネントは、データを処理し、物理的世界の一部の3D表現を作成してもよい。
Data to be processed may be reduced by
処理されるべきデータは、
culling parts of a 3D reconstruction volume based at last in part on a camera frustum and/or depth image,
少なくとも部分的に、カメラ錐台および/または深度画像に基づいて、3D再構成ボリュームの一部を間引き、
extracting and persisting plane data, capturing, persisting and updating 3D reconstruction data in blocks that allow local update while maintaining neighbor consistency, 平面データを抽出および存続させ、近傍一貫性を維持しながらローカル更新を可能にする、ブロック単位で、3D再構成データを捕捉、存続、および更新し、
providing occlusion data to applications generating such scenes,
オクルージョンデータをアプリケーションに提供し、
where the occlusion data is derived from a combination of one or more depth data sources, and/or performing a multi- stage mesh simplification.
オクルージョンデータが1つ以上の深度データソースの組み合わせから導出される、そのような場面を生成し、および/または多段階メッシュ簡略化を実施する
ことによって低減され得る。
WO2019125678
In this example, the average sample is representative of an average of the first sample and the second sample.
この例では、平均サンプルは、第1のサンプルおよび第2のサンプルの平均を表す。
As described above, the average sample can be based on a weighted average.
上記で説明したように、平均サンプルは、加重平均基づくことができる。
The charge sharing performs a decimation process whereby the multiple samples that are collected by the sample-and-hold circuit 134 are reduced to a single sample (e.g., the average sample).
電荷共有は、間引きプロセスを実行し、それによって、サンプルホールド回路134によって収集された複数のサンプルが、単一のサンプル(たとえば、平均サンプル)に低減される。
US2013343450
[0272] As FIG. 13 indicates, the intra complexity analysis process 1310 may receive its input data from buffer G (current picture luma and chroma samples) and provide output to buffer J (intra complexity analysis results).
【0233】
図13に示すように、イントラ複雑性分析プロセス1310は、バッファG(現在のピクチャのルマ及びクロマサンプル)から入力データを受信して、バッファJ(イントラ複雑性分析結果)に出力を提供してよい。
The current picture decimation process 1328 may provide output to buffer H (decimated current and reference pictures).
現在のピクチャの間引きプロセス1328は、バッファH(間引かれた現在のピクチャ及び基準ピクチャ)に出力を提供してよい。
WO2019067245
As used herein, "cull" is used according to its well-understood meaning in the art, which includes omitting a primitive from graphics processing steps.
本明細書で使用するとき、「間引く(cull)」は、当該技術分野において十分に理解された意味に従って使用され、それは、グラフィックス処理工程からプリミティブを除外することを含む。
As used herein, "clip" is used according to its well-understood meaning in the art, which includes removing or reordering data from a primitive to create a new primitive.
本明細書で使用するとき、「クリップ」は、当該技術分野において十分に理解された意味に従って使用され、これは、データを除去又はプリミティブから再配列し、新しいプリミティブを作成することを含む。
In some embodiments, the graphics unit may perform a small-object cull after transformation (in addition to culling primitives outside a viewable area), in which it removes transformed primitives that are sufficiently small from the scene.
いくつかの実施形態では、グラフィックスユニットは、(閲覧可能領域の外側にあるプリミティブを間引くことに加えて)変換後にスモールオブジェクトの間引きを実行してもよく、それにより、変換された十分に小さいプリミティブをシーンから除去する。
To avoid unnecessary transformation of primitives, the graphics unit may cull primitives prior to transforming vertex data from virtual space 410 into second space 420.
プリミティブの不必要な変換を回避するために、グラフィックスユニットは、頂点データを仮想空間410から第2の空間420に変換する前にプリミティブを間引くことができる。
The graphics unit may clip primitives before or after transforming vertex data from virtual space 410 into second space 420.
グラフィックスユニットは、頂点データを仮想空間410から第2の空間420に変換する前又は後に、プリミティブをクリップすることができる。