WO2017074538(ALTAIR ENG INC [US])
[00052] Figure 6B is a cross section of the joint 42 in Figure 5B between the vertical wall 16 and a horizontal wall 18a.
【0025】
図6Bは、垂直壁16と水平壁18aとの間の図5Bの連結部42の断面である。
According to the example joint 42 illustrated in Figure 6B,
図6Bに示す連結部42の一例に従って、
the storage tank 12 is assembled prior to completing the joint 42
貯蔵タンク12は連結部42を完成させる前に組み付けられて、
such that respective distal ends 30 and 32 of the vertical wall 16 and the horizontal wall 18a to be joined are substantially adjacent and can be continuously seam welded or otherwise mechanically joined together to complete the joint 42.
連結対象の垂直壁16及び水平壁18aのそれぞれの遠位端部30及び32がほぼ隣接するようになり、連続的にシーム溶接されて、またはその他には、互いに機械的に連結されて連結部42を完成させることができる。
US11443635(VOLVO TRUCK CORP [SE])
[0004] US2011/0270520 (Kronenberg) discloses methods for linking two or more vehicles to achieve reduced aerodynamic drag while the vehicles are travelling on the road.
米国特許出願公開第2011/0270520号明細書(Kronenberg)は、複数台の車両が道路を走行している間に、2台以上の車両を連結して空気抵抗を低減する方法を開示している。
US2011/0270520 discloses that the linking system may connect and disconnect the vehicles while they are in motion.
米国特許出願公開第2011/0270520号明細書は、車両走行中に、連結システムが車両を着脱できることを開示している。
The linkage between leading and trailing vehicles may be disconnected by either driver as desired, especially when the operating conditions require individual manipulation of the vehicles such as in tight corners and weight stations.
特に、タイトコーナーや秤量所などにおいて、運転条件が個々の車両の操作を要求する場合、先導車両と牽引車両との連結はどちらかの運転者の要求に応じて切り離すことができる。
Furthermore, the linking system may include a programmable adaptive cruise control system to bring the vehicles to be linked to close proximity and alignment with each other before the activation of an arm positioned on the trailing vehicle.
また、連結システムは、プログラム可能な車間距離制御システムを含み、牽引車両に配置されたアームの作動前に、連結対象の車両を互いに近づけて位置合わせすることができる。
Furthermore, a power source operatively associated with the arm may be automatically controlled by
an automatic alignment system comprising an RF signal generator attached to or embedded in a passive member on the leading vehicle, and an RF signal receiver and a microprocessor operatively connected to the power source and attached to or embedded in an active member which includes the arm.
さらに、先導車両の受動部材に取り付け又は埋め込まれたRF信号発信器と、RF信号受信器と、アームを含む能動部材に取り付け又は埋め込まれた動力源に動作可能に連結されたマイクロプロセッサを備えた自動位置合わせシステム
によって、アームに動作可能に関連付けられた動力源を自動的に制御することができる。
US2019341617
[0004] Lithium ion (Li-ion) batteries are a commonly used type of rechargeable battery with a global market estimated at $11 bn in 2010 and predicted to grow to $50 bn by 2020. This huge market is divided between a number of applications:
【0004】
リチウムイオン(Liイオン)電池は、一般的に使用されているタイプの充電式電池で、2010年には世界市場が110億ドルと推定され、2020年までに500億ドルまで成長すると予測されている。この巨大な市場は、多数の用途に分けられている:
Hybrid vehicles, Plug-in Hybrid Electrical Vehicles (PHEVs), and all Electric Vehicles (Evs)
ハイブリッド自動車、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)及び全ての電気自動車(Ev)
Power electronics, which includes tools, robotics, electrical bicycles, wheelchairs
ツール、ロボット工学、電動自転車、車椅子を含めたパワーエレクトロニクス
Consumer electronics, which includes mobile phones and tablets, connected objects
携帯電話及びタブレット、連結対象物などの家電製品
Storage for autonomous and grid-connected energy systems
自律型及び系統連系エネルギーシステムのための蓄電
Aeronautics and space, where batteries are used to provide an autonomous onboard grid
電池を使用して自律型オンボードグリッドを与える航空宇宙
Specialists batteries, for instance microfabricated/3d-printed flexible batteries for Prosthetic implants.
補綴インプラント用の専用電池、例えば微細加工/3Dプリントのフレキシブル電池。
US10095659(FLUKE CORP [US])
[0061] In an embodiment of the present disclosure, the system 20 includes a single-ended binding procedure, such that the secondary device 24 is configured to communicate with the primary device 22 , wherein the primary device 22 and the secondary device 24 are automatically bound by activating only the primary device.
本開示のある実施形態では、システム20は、第2のデバイス24が第1のデバイス22と通信するように構成されるシングルエンドの連結処理を備え、第1のデバイス22及び第2のデバイス24は、第1のデバイスのみを立ち上げることにより自動的に連結される。
In that regard, a secondary device 24 may be set up in place with its discovery feature already activated, such that the secondary device 24 transmits a signal periodically, for example, once every five seconds.
この場合、第2のデバイス24は、例えば5秒に1回、周期的に信号を送信するように、既にアクティブになっている発見特徴を有して所定の場所でセットアップされてもよい。
A user, hours or days later, can enter the area with a primary device 22 and can activate the discovery button 284 on the primary device.
数時間又は数日後に、ユーザは、第1のデバイス22のある領域を入力し、第1のデバイス上の発見ボタン284をアクティブにする。
If the primary device 22 discovers the secondary device 24 , the primary device can unilaterally select the secondary device 24 for binding and thereby establish a communication link with the secondary device 24 .
第1のデバイス22が第2のデバイス24を発見すれば、第1のデバイスは連結対象の第2のデバイス24を一方的に選択し、第2のデバイス24との通信リンクを確立する。
No pre-pairing is required between specific primary and secondary devices 22 and 24 .
特定の第1及び第2のデバイス22、24の間では、あらかじめ対にしておくことは不要である。
The user may only have physical access to the primary device 22 and not to the secondary device 24 .
ユーザは、第1のデバイス22へのみ物理的アクセスを持っていてもよく、第2のデバイス24へのアクセスを持っていなくてもよい。
After binding, the user can then take measurements using the primary device 22 and also receive data from the secondary device 22 .
連結後、ユーザは第1のデバイス22を用いて測定値を取得し、第2のデバイス22からデータを受け取る。