【音楽教師の人権侵害をを通報】
United Nations High Commissioner for
3 May 2005
Human Rights
Re: New Communication
Dear Sir,
As I wish to bring to the Committee’s attention during
its next meeting, I enclose the new communication ,
concerning the the case of an elementary school teacher.
Message from the teacher is as below.
I want to be playing music by the mind. I think that it is
music freely expressible of the mind. Is the song to be
music which people receives disposal when he/her doesn't
perform or doesn't sing? Freezing mind and performing the
piano will deny me as a teacher of music. I have opposed
doing even this, and making the national anthem the tool
of the country control.
Your co-operation would be greatly appreciated.
国連人権高等弁務官殿
次回会議用に小学校教師に関する新たな通報をお送りします。
以下、その教師からのメッセ-ジです。
音楽は心で奏でたい。自由に心を表現できるのが音楽である。
歌わないと、演奏しないと、罰を受ける歌は音楽でしょうか。
心を凍らせ演奏することは、音楽の教師としての私自身を否定することになります。国歌を、国家統制の道具にすることに私は反対してきました。
敬具
FACTS OF THE CLAIM
The victim is a music teacher at the elementary school in
Tokyo. The duty instruction was issued to the victim by
the principal to have accompanied entrance and the
graduation ceremony the piano of Kimigayo( national anthem
of Japan ) from March 1999 until now.
The victim refused those instructions. The reasons are:
- The national anthem is not performed at the entrance and
the graduation ceremony in the school in Europe and
America. Japan is aiming at the education according to an
International standard similar to Europe and America. So,
the national anthem
’s being ordered to follow and to be performed in the
school in Japan remarkably lack to rationality.
- The fact is only taught about the national anthem in
Europe and America. It cannot be found in Europe and
America that the accomplishment of the duty is ordered by
the pretext that promotes the attitude to which the
national anthem is esteemed.
The victim received the disposal of the human rights
suppression by the reason of the disobedience to the
provision of the country.
................................................................................................................
INFORMATION CONCERNING MEANS OF REDRESS USED
What steps have been taken to exhaust domestic remedies
(recourse to the courts or other public authorities), by
whom, when and with what results?
The victim’s appeal was repelled in Tokyo District Court
in December 2003 and Tokyo High Court in 2004. The reason
why the court dismissed the appeal is that the piano
teacher should move the finger mechanically, and play the
piano just like the robot and serves to the country.
PURPOSE AND AIM OF THIS COMMUNICATION
It is upsetting the victim’s health very much by
stomachache and the mental instability by the stress now.
Moreover, it is pointed out that the victim
’s occupation might be desprived. To the act of Tokyo
government and Japanese government contrary to the freedom
of thougth, expression and conscience, I urge the United
Nations to put pressure onto the governments so that the
violation to the victim shall be stopped.
人権侵害の事実
被害者は小学校の音楽教師です。1999年3月から最近に至るまで、入学・卒業式に国歌(君が代)のピアノ伴奏をするよう校長から被害者に職務命令が出された。被害者はそれらの命令に対して拒否しました。
その理由は、
1. 欧米では学校内や入学・卒業式で国歌が演奏されることはない。欧米と同じくグロ-バルな教育を目指す日本が、学校内で国歌演奏を行う合理性が認められない。
2. 欧米では国歌については事実を教えるだけである。国歌を尊重する態度を育成する名目で、職務の遂行を命じられることは欧米ではありえない。
3. もし、“職務命令”なるものに応じたら、生徒たちに国歌を強制することになり、生徒への人権侵害となるからです。
そのことにより、国が定めたことへの不服従を理由として被害者は人権弾圧の処分を被った。
国内救済
2003年12月に東京地裁で、そして2004年に東京高裁で判決があったが、被害者の訴えは退けられた。裁判所が訴えを棄却した理由は、ピアノ教師は法律的なことには疑問を挟まず、国に奉仕し、ロボット同然になって機械的に指を動かしてピアノを弾かなければならないということであった。
通報の目的
その結果、現在は被害者はストレスによる腹痛や精神不安定などで、大層体調を崩しています。
また、職業を剥奪される恐れもあると指摘されている。東京都と日本政府による思想・表現・良心の自由への侵害に対して、私は国連機関が政府に働きかけを行い、被害者への人権侵害が止むことをお願いするものです。
United Nations High Commissioner for
3 May 2005
Human Rights
Re: New Communication
Dear Sir,
As I wish to bring to the Committee’s attention during
its next meeting, I enclose the new communication ,
concerning the the case of an elementary school teacher.
Message from the teacher is as below.
I want to be playing music by the mind. I think that it is
music freely expressible of the mind. Is the song to be
music which people receives disposal when he/her doesn't
perform or doesn't sing? Freezing mind and performing the
piano will deny me as a teacher of music. I have opposed
doing even this, and making the national anthem the tool
of the country control.
Your co-operation would be greatly appreciated.
国連人権高等弁務官殿
次回会議用に小学校教師に関する新たな通報をお送りします。
以下、その教師からのメッセ-ジです。
音楽は心で奏でたい。自由に心を表現できるのが音楽である。
歌わないと、演奏しないと、罰を受ける歌は音楽でしょうか。
心を凍らせ演奏することは、音楽の教師としての私自身を否定することになります。国歌を、国家統制の道具にすることに私は反対してきました。
敬具
FACTS OF THE CLAIM
The victim is a music teacher at the elementary school in
Tokyo. The duty instruction was issued to the victim by
the principal to have accompanied entrance and the
graduation ceremony the piano of Kimigayo( national anthem
of Japan ) from March 1999 until now.
The victim refused those instructions. The reasons are:
- The national anthem is not performed at the entrance and
the graduation ceremony in the school in Europe and
America. Japan is aiming at the education according to an
International standard similar to Europe and America. So,
the national anthem
’s being ordered to follow and to be performed in the
school in Japan remarkably lack to rationality.
- The fact is only taught about the national anthem in
Europe and America. It cannot be found in Europe and
America that the accomplishment of the duty is ordered by
the pretext that promotes the attitude to which the
national anthem is esteemed.
The victim received the disposal of the human rights
suppression by the reason of the disobedience to the
provision of the country.
................................................................................................................
INFORMATION CONCERNING MEANS OF REDRESS USED
What steps have been taken to exhaust domestic remedies
(recourse to the courts or other public authorities), by
whom, when and with what results?
The victim’s appeal was repelled in Tokyo District Court
in December 2003 and Tokyo High Court in 2004. The reason
why the court dismissed the appeal is that the piano
teacher should move the finger mechanically, and play the
piano just like the robot and serves to the country.
PURPOSE AND AIM OF THIS COMMUNICATION
It is upsetting the victim’s health very much by
stomachache and the mental instability by the stress now.
Moreover, it is pointed out that the victim
’s occupation might be desprived. To the act of Tokyo
government and Japanese government contrary to the freedom
of thougth, expression and conscience, I urge the United
Nations to put pressure onto the governments so that the
violation to the victim shall be stopped.
人権侵害の事実
被害者は小学校の音楽教師です。1999年3月から最近に至るまで、入学・卒業式に国歌(君が代)のピアノ伴奏をするよう校長から被害者に職務命令が出された。被害者はそれらの命令に対して拒否しました。
その理由は、
1. 欧米では学校内や入学・卒業式で国歌が演奏されることはない。欧米と同じくグロ-バルな教育を目指す日本が、学校内で国歌演奏を行う合理性が認められない。
2. 欧米では国歌については事実を教えるだけである。国歌を尊重する態度を育成する名目で、職務の遂行を命じられることは欧米ではありえない。
3. もし、“職務命令”なるものに応じたら、生徒たちに国歌を強制することになり、生徒への人権侵害となるからです。
そのことにより、国が定めたことへの不服従を理由として被害者は人権弾圧の処分を被った。
国内救済
2003年12月に東京地裁で、そして2004年に東京高裁で判決があったが、被害者の訴えは退けられた。裁判所が訴えを棄却した理由は、ピアノ教師は法律的なことには疑問を挟まず、国に奉仕し、ロボット同然になって機械的に指を動かしてピアノを弾かなければならないということであった。
通報の目的
その結果、現在は被害者はストレスによる腹痛や精神不安定などで、大層体調を崩しています。
また、職業を剥奪される恐れもあると指摘されている。東京都と日本政府による思想・表現・良心の自由への侵害に対して、私は国連機関が政府に働きかけを行い、被害者への人権侵害が止むことをお願いするものです。
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