US2020018249
[0018] In one particularly advantageous refinement of the invention, a degree of wear W of the solenoid valve, which influences the mass flow dm/dt, is additionally evaluated from the temporal profile I(t) and/or U(t).
本発明の特に好適な実施態様によれば、経時変化I(t)および/またはU(t)から、追加的に、質量流量dm/dtに影響する、電磁弁の摩耗率Wが評価される。
The inventors have recognized that every closure that influences the mass flow dm/dt to a relevant degree also influences the armature movement of the solenoid valve.
発明者は、関連する周囲内の質量流量dm/dtに影響を与えるそれぞれの摩耗が電磁弁の可動子運動にも影響を与えることに気付いた。
The influence on the armature movement in turn generates characteristic current and voltage signals in the magnetic circuit that are able to be measured.
可動子運動に及ぼす影響は、磁気回路内の測定可能な特徴的な電流および電圧信号を生ぜしめる。
US2018320694
[0002] The present invention relates to a control arrangement for a mechanically controllable coolant pump for an internal combustion engine
本発明は、内燃機関の機械的に調整可能な冷却媒体ポンプのための調整ユニットであって、
having an adjustable control slide via which a throughflow cross-section of an annular gap between an outlet of a coolant pump impeller and a surrounding delivery duct is controllable,
冷却媒体ポンプ羽根車の出口と周囲の圧送通路との間の環状ギャップの通流横断面を調整することができる変位可能な調整スライダと、
a control pump via which a hydraulic pressure is adapted to be generated,
液圧を生ぜしめることができる調整ポンプと、
a first pressure chamber of the control slide which is formed on a first axial side of the control slide,
調整スライダの第1の軸方向側に形成された調整スライダの第1の圧力室と、
and an electromagnetic valve having two valve seats and three flow connections as well as a closing member
2つの弁座および3つの流れ接続部ならびに閉鎖部材を備える電磁弁とが設けられており、
which is connected to an armature of the electromagnetic valve
閉鎖部材は、電磁弁の可動子に結合されて軸方向に可動であり、
and is adapted to be axially moved, wherein the first flow connection is fluidically connected to an outlet of the control pump
第1の流れ接続部は、調整ポンプの出口に流体接続されており、
and the second flow connection is fluidically connected to the first pressure chamber of the control slide.
第2の流れ接続部は、調整スライダの第1の圧力室に流体接続されているものに関する。
US2019249631(JP, Hitachi)
[0002] As a background art in the present technical field, there is a fuel injection valve described in PTL 1 (JP 2014-141924 A) below.
本技術分野の背景技術として、以下の特許文献1(特開2014-141924号公報)に記載されている燃料噴射弁がある。
PTL 1 discloses a configuration
この特許文献1には、
“including, to configure a fuel injection valve having a variable stroke mechanism, a valve body 106 slidably provided, a first movable element 107 cooperating with the valve body,
「ストローク可変機構を有する燃料噴射弁を構成するために、摺動可能に設けられた弁体106と、前記弁体と協働する第一の可動子107と、
an internally fixed iron core 100 provided at a position facing a second movable element 105,
第二の可動子105と対向する位置に設けられた内部固定鉄心と100、
an external fixed iron core 113, and a coil 115,
外部固定鉄心113と、コイル115とを備え、
in which a lift amount of the second movable element is set to be larger than a lift amount of the first movable element,
第二の可動子のリフト量が前記第一の可動子のリフト量より大きく設定し、
and a part of the second movable element protrudes into the first movable element, whereby large and small lifts are configured using a difference in magnetic attraction force generated between the first movable element 107 and the second movable element 105”.
前記第二の可動子の一部が前記第一の可動子内へ突出させることにより、コイルに通電する電流によって第一の可動子107、第二の可動子105に発生する磁気吸引力の差を利用し、大小のリフトを構成させる。」
との構成が開示されている。
US2019257264(JP, Hitachi)
[0032] Next, a configuration and an operation of the fuel injection device will be described.
次に燃料噴射装置の構成と動作について説明する。
The fuel injection device in FIG. 1 is a normally-closed electromagnetic fuel injection device.
図1における燃料噴射装置は、通常閉弁型の電磁式燃料噴射装置である。
In a state in which a coil 105 is not energized, a valve body 114 is biased by a spring 110, is tightly in contact with a valve seat 118, and is in a closed state.
コイル105に通電されていない状態では、弁体114はスプリング110によって付勢され、弁座118に密着し閉状態となっている。
In this closed state, a movable element 102 is made to be in contact with the valve body 114 tightly by a zero-length spring 112, and there is a gap between the movable element 102 and a magnetic core 107 in a state in which the valve body 114 is closed.
この閉状態において可動子102は、ゼロスプリング112によって、弁体114に密着させられ、弁体114が閉じた状態で可動子102と磁気コア107との間に空隙を有している。
Fuel is supplied from an upper part of the fuel injection device and the fuel is sealed by the valve seat 118.
燃料は燃料噴射装置の上部より供給され、弁座118で燃料をシールしている。
When the valve is closed, the valve body 114 is pushed in a closed direction by an action of force by the spring 110 and force by fuel pressure.
閉弁時には、スプリング110による力および燃料圧力による力が弁体114に作用し、閉方向に押されている。
WO2017218899(JP, Mitsubishi)
[0002] FIG. 7 is a sectional view showing an example of a conventional fuel injection valve.
図7は従来の燃料噴射弁の一例を示す断面図である。
As shown in FIG. 7, a conventional fuel injection valve 1 is configured such that
従来の燃料噴射弁1は、図7に示すように、
a valve body 8 serving as a movable element that forms a valve mechanism is composed of an armature 9 and a valve portion 11;
弁機構を形成する可動子である弁体8は、アマチュア9と弁部11から構成され、
the valve body 8 is pressed to a valve seat 10 by a spring 13 when the valve is closed;
閉弁時は弁体8がスプリング13によって弁座10に押圧されており、
a magnetic field generated by a coil 2 generates magnetic suction force that suctions the armature 9 to a core 3 side when an electrode terminal 7 is energized; and thus, the valve body 8 is moved to the core 3 side
電極ターミナル7に通電されると、コイル2が発生する磁界がアマチュア9をコア3側へ吸引する磁気吸引力を発生させることで弁体8がコア3側に移動し、
to generate a gap between the valve portion 11 and the valve seat 10, that is, the valve is opened and fuel flows.
弁部11と弁座10に隙間が生じ、即ち、開弁し、燃料が流れる構成となっている。
US2013025571(JP, Toyota)
[0232] The electromagnetic drive device 120 includes a mover 129 which is fastened to the second stem 55c. The mover 129 is arranged between the upper core 121 and the lower core 122.
電磁駆動装置120は、第2ステム55cに固定されている可動子129を含む。可動子129は、上側コア121と下側コア122との間に配置されている。
The mover 129 is formed by a magnetic substance. The exhaust valve 8 moves in the direction which is shown by the arrow 201.
可動子129は、磁性体で形成されている。排気弁8は、矢印201に示す向きに移動する。
In the state where the upper coil 123 and the lower coil 124 are not electrified, the exhaust valve 8 closes due to the biasing force of the valve spring 51.
上側コイル123および下側コイル124に通電されていない状態では、排気弁8は、バルブスプリング51の付勢力により閉じている。
When opening the exhaust valve 8, the lower coil 124 is electrified and the lower core 122 is magnetized.
排気弁8を開くときには、下側コイル124に通電して下側コア122を励磁する。
The mover 129 is pulled to the lower core 122.
可動子129が下側コア122に引き寄せられる。
The second stem 55c moves toward the combustion chamber side, whereby the exhaust valve 8 can be opened.
第2ステム55cが燃焼室の側に向かって移動することにより排気弁8を開くことができる。
Note that, the electromagnetic drive device is not limited to the above. Any electromagnetic drive device which enables an on-off valve to be operated by magnetic force may be employed.
なお、電磁駆動装置は、上記の形態に限られず、磁力により開閉弁の開閉を行なうことができる任意の電磁駆動装置を採用することができる。
*armature: the movable part of an electromagnetic device (Merriam-Webster)