EP3205575
[0002] Laminar flow comprises, for example but without limitation, a smooth low turbulence flow of air over a contour of parts of an aircraft such as wings, fuselage, and the like.
限定しないが例として、層流は、翼、胴体などといった航空機の部品の輪郭上の、平滑で乱流度の低い空気の流れを含む。
The term laminar flow is derived from a process where layers of air are formed one next to the other in formation of a boundary layer.
層流という用語は、境界層の形成に際して、空気の層が次々と形成されるプロセスに由来する。
Interruption of a smooth flow of boundary layer air over a wing section can create turbulence, which may result in non-optimal lift and/or non-optimal drag.
翼部上で境界層の空気の平滑な流れが妨害されると乱流が発生し得、その結果、揚力が最適でなくなったりし得るか、及び/または抗力が最適でなくなったりし得る。
An aerodynamic body designed for minimum drag and uninterrupted flow of the boundary layer may be called a laminar aerodynamic surface.
抗力が最小になり、境界層の流れが妨害されないように設計された空力ボディは、層流空力面と呼ばれ得る。
A laminar aerodynamic surface may maintain an adhesion of boundary layers of airflow as far aft of a leading edge as practical.
層流空力面は、気流の境界層の付着を、可能な限り前縁から機体後方で維持し得る。
On non-laminar aerodynamic bodies, a boundary layer may be interrupted at high speeds and result in turbulent flow over a remainder of the non-laminar aerodynamic surface. This turbulent flow may be realized as drag, which may be non-optimal.
非層流空力ボディでは、境界層は高速時に妨害され得、非層流空力面の残りの部分上で、乱流が生じ得る。乱流は、抗力として実感され得る。抗力は、最適ではないものであり得る。
WO2010077464
A major contributor to the inefficiency of an object moving through a fluid is the friction drag or viscous drag that occurs at the boundary layer of the object.
流体の中を移動する物体の効率性を下げる主な原因は、物体の境界層で発生する摩擦抵抗又は粘性抵抗である。
Friction drag or viscous drag tends to resist movement of the object through the fluid or movement of fluid over the object.
摩擦抵抗又は粘性抵抗は、流体の中を通過する物体の動き又は物体の上の流体の動きに抵抗する傾向がある。
For example, rotating machinery such as a turbine rotating in a fluid is subjected to viscous drag at the boundary layer of the object.
例えば、流体の中で回転するタービン等の回転機械では、物体の境界層において粘性抵抗が生じる。
In another example, a vehicle such as an aircraft moving through the air is subjected to friction drag or viscous drag at the boundary layer of the vehicle/air interface which tends to impede forward motion of the aircraft.
別の例では、空気中を移動する航空機等のビークルにおいて、航空機の前進運動を妨げる傾向のあるビークル/空気界面の境界層に摩擦抵抗又は粘性抵抗が生じる。
Included in the prior art are many attempts at reducing viscous drag acting on a surface such as the friction drag acting on an airfoil moving through air or a hydrofoil moving through water.
従来技術には、空気中を移動する翼又は水中を移動する水中翼に作用する摩擦抵抗等の、表面に作用する粘性抵抗を低減する多数の試みが含まれる。
One approach to reducing viscous drag includes forming a plurality of perforations or pores in the surface over which the fluid moves and applying a suction or blowing force to the pores.
粘性抵抗を低減するある方法は、流体がその上を移動する表面に複数の穿孔又は細孔を形成し、細孔に吸引力又は噴出力を加えることを含む。
The application of suction to the pores is based on the principle of removing low energy fluid from the boundary layer of the surface in order to reduce drag.
細孔への吸引力の印加は、表面の境界層から低エネルギー流体を取り除いて抵抗を減らす原理に基づいている。
The application of a blowing force to the pores employs the principle of adding higher energy fluid to the boundary layer which delays separation of the boundary layer from the surface.
細孔への噴出力の印加は、境界層に高エネルギー流体を加えて表面からの境界層の分離を遅らせる原理を採用する。
As applied to airfoil or hydrofoil lifting surfaces, delaying separation of the boundary layer increases lift, delays stall at high angles of airfoil attack relative to the moving fluid stream, and thereby improves the efficiency of the lifting surface.
航空翼又は水中翼の揚力面に印加されると、境界層の分離を遅らせることによって揚力が上がり、移動している流体の流れに対して高い航空翼の迎え角において起こる失速が起こりにくくなり、したがって揚力面の効率性が向上する。