1914年に彼は、ホーマー・ボスの運営する、ニューヨーク近代派のインディペンデント・
スクールに加わりました。 彼の学生仲間には、スティアート・デービス、モリス・
キャンター、そしてA.S.ベイリンソンがいました。
「みんなアーモリー・ショーの事を話していました。
キュービズムでいっぱいの雰囲気でした。 ヴァン・ゴッホ、ゴーギャンの複製、そして
後期19世紀の巨匠達の作品が学校の壁を埋めたのでした。私は、いったい何がどうなって
いるか解らないままこの興奮の中にいました。 このとき初めて安堵を感じ始めました。」

In 1914 he joined the modernist Independent School in New York, run by
Homer Boss. Among his fellow students were Stuart Davis, Morris Kantor and
A. S. Baylinson. "Everybody was talking about the Armory Show. Cubism was
in the air. Reproductions of Van Gogh, Gauguin, and the masters of the late
nineteenth century filled the walls of the school. I was caught up in this excite-
ment without really understanding what it was all about. For the first time I
began to feel at home."
(写真は1913年のアーモリー・ショー当時)
(訳注;後にガーチュード・ウィットニーを描いたロバート・ヘンライが始めた学校、
ヘンライ・スクールをホーマー・ボスが、1910年に受け継ぎ名前をインディペンデント・
スクールに変えました。)
スクールに加わりました。 彼の学生仲間には、スティアート・デービス、モリス・
キャンター、そしてA.S.ベイリンソンがいました。
「みんなアーモリー・ショーの事を話していました。
キュービズムでいっぱいの雰囲気でした。 ヴァン・ゴッホ、ゴーギャンの複製、そして
後期19世紀の巨匠達の作品が学校の壁を埋めたのでした。私は、いったい何がどうなって
いるか解らないままこの興奮の中にいました。 このとき初めて安堵を感じ始めました。」

In 1914 he joined the modernist Independent School in New York, run by
Homer Boss. Among his fellow students were Stuart Davis, Morris Kantor and
A. S. Baylinson. "Everybody was talking about the Armory Show. Cubism was
in the air. Reproductions of Van Gogh, Gauguin, and the masters of the late
nineteenth century filled the walls of the school. I was caught up in this excite-
ment without really understanding what it was all about. For the first time I
began to feel at home."
(写真は1913年のアーモリー・ショー当時)
(訳注;後にガーチュード・ウィットニーを描いたロバート・ヘンライが始めた学校、
ヘンライ・スクールをホーマー・ボスが、1910年に受け継ぎ名前をインディペンデント・
スクールに変えました。)