1917年に出品者としての彼のデビュウー後、彼は時折インディペンダントとペンギンで
展示しました。 1922年にフィールドのリーダーシップのもとサロンズ・オブ・アメリカが
インディペンデントから分裂したとき、彼は脱退に加わりました、そしてそれ以後殆ど全ての
サロンの展覧会に出品しました。
この時期に非伝統的芸術の最も活気のある中心は、ウィトニー・スタジオ・クラブでした。
クニヨシとキャサリン・シュミットは、クラブの初期からの会員で、ほとんど全てのグループ・ショーに展示し、
そしてクラブの多くの活動の一部として行動しました。
ウィトニー・スタジオ・クラブの招待状。
After his debut as an exhibitor in 1917 he showed occasionally at the Inde-
pendent and the Penguin. When the Salons of America under Field's leadership
broke away from the Independent in 1922 he joined in the secession and showed
in almost every Salon exhibition thereafter. At this time the liveliest center of
non-academic art was the Whitney Studio Club. Kuniyoshi and Katherine
Schmidt were early members of the club, exhibited in almost all its group shows.
and played a part in its many activities.
Peggy Bacon, The Whitney Studio Club, 1925. Drypoint: plate, (14.8 × 22.9 cm);
sheet, (22.9 × 27.9 cm). Whitney Museum of American Art, New York.
Gift of Gertrude Vanderbilt Whitney
ペギー・ベーコン、クニヨシのリーグ時代のクラス・メート。
ドライポイント、酸を使わず銅板に針で描刻する版画の技法。
Salons of America exhibit at the Anderson Galleries, 1922 or 1923. (B&W 18x25cm).
Photographer; C. Ording
サロンズ・オブ・アメリカの当時の展覧会の様子。
展示しました。 1922年にフィールドのリーダーシップのもとサロンズ・オブ・アメリカが
インディペンデントから分裂したとき、彼は脱退に加わりました、そしてそれ以後殆ど全ての
サロンの展覧会に出品しました。
この時期に非伝統的芸術の最も活気のある中心は、ウィトニー・スタジオ・クラブでした。
クニヨシとキャサリン・シュミットは、クラブの初期からの会員で、ほとんど全てのグループ・ショーに展示し、
そしてクラブの多くの活動の一部として行動しました。
ウィトニー・スタジオ・クラブの招待状。
After his debut as an exhibitor in 1917 he showed occasionally at the Inde-
pendent and the Penguin. When the Salons of America under Field's leadership
broke away from the Independent in 1922 he joined in the secession and showed
in almost every Salon exhibition thereafter. At this time the liveliest center of
non-academic art was the Whitney Studio Club. Kuniyoshi and Katherine
Schmidt were early members of the club, exhibited in almost all its group shows.
and played a part in its many activities.
Peggy Bacon, The Whitney Studio Club, 1925. Drypoint: plate, (14.8 × 22.9 cm);
sheet, (22.9 × 27.9 cm). Whitney Museum of American Art, New York.
Gift of Gertrude Vanderbilt Whitney
ペギー・ベーコン、クニヨシのリーグ時代のクラス・メート。
ドライポイント、酸を使わず銅板に針で描刻する版画の技法。
Salons of America exhibit at the Anderson Galleries, 1922 or 1923. (B&W 18x25cm).
Photographer; C. Ording
サロンズ・オブ・アメリカの当時の展覧会の様子。