和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

慣らし

2020-06-22 15:46:28 | 英語特許散策

WO2013070286
(Ab)
This invention is directed to a formulation that provides protection against forms of corrosion in both the liquid and vapor phase.
本発明は、液相と気相との両方において種々の形態の腐食に対する保護を実現する配合物に関する。

Such formulations are intended for use in applications where engine parts or fuel cell systems are subjected to a "running-in" or "hot- test" prior to final assembly or storage.
かかる配合物は、エンジン部品又は燃料電池システムが、最終的な組立て又は保管の前に「慣らし運転」又は「高温効力試験」で処理される場合に使用することを意図するものである。

The invention includes a concentrate as well as a dilute solution.
本発明は、濃縮物のみならず希釈溶液をも含む。

The synergistic combination of inorganic ammonium derivatives in combination with monocarboxylic or dicarboxylic acids to dramatically increases the period of protection.
無機アンモニウム誘導体とモノカルボン酸又はジカルボン酸との組み合わせという相乗作用的な組み合わせにより、保護期間が劇的に増加する。

This enables storage for a longer period when the engine parts are shipped or stored prior to assembling.
それにより、組立て前のエンジン部品が出荷又は保管される場合、より長期間の保存が可能になる。

The use of the described invention pre-conditions the metal surface and provides protection even if afterwards the liquid is almost completely removed.
記載された本発明の使用は、金属表面を予備調整するものであり、その後に液体がほぼ完全に除去されたとしても保護を実現する。

Other traditional or organic corrosion inhibitors can optionally be added. A freezing point depressant can be added as well, providing, in addition to freezing protection, an increased vapor phase protection level.
任意選択的にその他の慣用の又は有機性の腐食抑制剤を添加することができる。凝固点降下剤を添加することもでき、凍結防止に加えて、高い気相保護レベルを実現することもできる。

US200341658
[0004] For instance, fuel injectors typically exhibit changes in their performance characteristics after an initial period of use.
【0003】例えば、燃料インジェクタは、当初の使用期間後にそれらの性能特性の変化を典型的に示す。

In particular, fuel injectors tend to experience an increase in the amount of fuel injected over a range of operating conditions after this breaking-in period.
特に、燃料インジェクタは、この慣らし運転期間後の運転状態の範囲にわたって、燃料噴射量の増加を示す傾向を有する。

While this change in injection characteristics does not render the fuel injectors, or the engine into which they are incorporated, unfit for use, it can contribute to performance inconsistencies.
噴射特性におけるこの変化によって、燃料インジェクタ、またはインジェクタが組み込まれるエンジンの使用は不適切とはならないが、性能の非一貫性を助長することがある。

For example, in engines utilizing smoke limiting maps, fuel injector limiting maps are used to limit the amount of fuel injected by fuel injectors during certain operating conditions to reduce undesirable engine emissions.
例えば、スモークリミットマップを利用するエンジンでは、ある運転条件の間に燃料インジェクタによって噴射される燃料量を制限して、望ましくないエンジンのエミッションを低減するために、燃料インジェクタ制限マップが使用される。

However, when the fuel injectors are not performing in a manner that is consistent with the stored fuel injector performance curves, effectiveness of these smoke limiting maps can be compromised.
しかし、記憶された燃料インジェクタ性能曲線に準拠した方法で燃料インジェクタが作動しない場合、これらのスモークリミットマップの有効性が危うくなる可能性がある。

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冷媒を減圧

2020-06-22 13:33:12 | 英語特許散策

WO2017200916
[0011 ] One or more of the above objects can basically be attained by providing
上記の目的の1つ又は複数は、基本的には、

a turbo economizer adapted to be used in a chiller system including a compressor, an evaporator, and a condenser connected to form a refrigeration circuit,
冷凍回路を形成するように接続された圧縮機、蒸発器、及び凝縮器を含むチラーシステムにおいて使用されるように適合されたターボエコノマイザであって、

the turbo economizer including a nozzle configured and arranged to introduce refrigerant into the turbo economizer,
ターボエコノマイザに冷媒を導くように構成及び配置されたノズルと、

a turbine disposed downstream of the nozzle, the turbine being attached to a shaft rotatable about a rotation axis and a flow of the refrigerant introduced through the nozzle driving the turbine to rotate the shaft,
ノズルの下流に配置されたタービンであって、回転軸周りで回転可能なシャフトに取り付けられ、ノズルを通して導かれる冷媒の流れによって駆動されてシャフトを回転させるタービンと、

and an economizer impeller attached to the shaft so as to be rotated in accordance with rotation of the shaft. In the turbo economizer,
シャフトの回転に従って回転させられるようにシャフトに取り付けられたエコノマイザインペラと、を含むターボエコノマイザを提供することによって達成することができる。

the nozzle is urther configured and arranged to reduce a pressure of the refrigerant such that a pressure of the refrigerant entering the turbo economizer is lower than a predetermined pressure,
ターボエコノマイザにおいて、ノズルは、ターボエコノマイザに入る冷媒の圧力が所定の圧力よりも低くなるように冷媒を減圧するよう更に構成及び配置されており、

at least some of the refrigerant passes through the nozzle being introduced into the economizer impeller, and
ノズルを通過する冷媒の少なくとも一部は、エコノマイザインペラに導かれ、

the economizer impeller is configured and arranged to increase a pressure of the refrigerant introduced therein to the predetermined pressure.
エコノマイザインペラは、そこに導かれる冷媒を所定の圧力まで昇圧するように構成及び配置されている。

US2005253107
[0009] In a further embodiment, the disclosure is directed to a method of providing cooling.
さらに別の実施形態においては、冷却を実現する方法が開示される。

The method includes condensing a first refrigerant in a first refrigerant cycle, depressurizing (i.e. reducing the pressure) the first refrigerant to cool a second refrigerant in a second refrigerant cycle, and cooling an article.
この方法は、第1冷媒サイクルにおいて第1冷媒を凝縮するステップ、第1冷媒を減圧して(すなわち、圧力を低下させて)、第2冷媒サイクルの第2冷媒を冷却するステップ、および冷却対象物を冷却するステップを含む。

The second refrigerant is free of chlorofluorocarbons, hydrochlorofluorcarbons, fluorocarbons, hydrofluorocarbons, fluoroethers, and hydrocarbons and comprises a mixture of at least two distinct cryogenic gases.
第2冷媒は、クロロフルオロカーボン、ヒドロクロロフルオロカーボン、フルオロカーボン、ヒドロフルオロカーボン、フルオロエーテル、およびヒドロカーボンを含まず、少なくとも2つの別個の極低温ガスの混合物を含む。

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吸熱器

2020-06-22 13:10:21 | 英語特許散策

US2014338382(JP)
1. A vehicle air conditioning apparatus comprising:

a compressor configured to compress and discharge a refrigerant;
【請求項1】
  冷媒を圧縮して吐出する圧縮機と、

a radiator provided in a vehicle interior and configured to release heat from the refrigerant;
車室内側に設けられ、冷媒を放熱させる放熱器と、

a heat exchanger provided in the vehicle interior and configured to absorb the heat into the refrigerant;
車室内側に設けられ、冷媒を吸熱させる吸熱器と、

an outdoor heat exchanger provided outside the vehicle interior and configured to release the heat from or absorb the heat into the refrigerant;
車室外側に設けられ、冷媒を放熱または吸熱させる室外熱交換器と、

an indoor expansion valve configured to decompress the refrigerant flowing into the heat exchanger; and
吸熱器に流入する冷媒を減圧する室内側膨張弁と、

an outdoor expansion valve configured to decompress the refrigerant flowing into the outdoor heat exchanger,
室外熱交換器に流入する冷媒を減圧する室外側膨張弁と、を備え、

the vehicle air conditioning apparatus performing a heating and dehumidifying operation to release the heat from the refrigerant discharged from the compressor in the radiator; to decompress part of the refrigerant by the indoor expansion valve and absorb the heat into the part of the refrigerant in the heat exchanger; 
圧縮機から吐出した冷媒を放熱器において放熱させ、放熱器において放熱させた冷媒の一部を室内側膨張弁によって減圧して吸熱器において吸熱させ、

and to decompress remaining refrigerant by the outdoor expansion valve and absorb the heat into the remaining refrigerant in the outdoor heat exchanger,
その他の冷媒を室外側膨張弁によって減圧して室外熱交換器において吸熱させる除湿暖房運転を行うことが可能な車両用空気調和装置において、

the vehicle air conditioning apparatus further comprising:

an outdoor expansion valve controller configured to control an evaporating temperature of the refrigerant in the heat exchanger by regulating an opening of the outdoor expansion valve during the heating and dehumidifying operation;
除湿暖房運転時に、室外側膨張弁の弁開度を調整することで吸熱器における冷媒の蒸発温度を調整する室外側膨張弁制御部と、

an evaporating temperature control valve provided in a refrigerant flow passage to an output side of the heat exchanger from which the refrigerant is discharged, and configured to control the evaporating temperature of the refrigerant in the heat exchanger by regulating an amount of the refrigerant flowing through the refrigerant flow passage;
吸熱器の冷媒流出側の冷媒流通路に設けられ、冷媒流通路を流通する冷媒の流量を調整することで吸熱器における冷媒の蒸発温度を調整可能な蒸発温度調整弁と、

a temperature detector configured to detect a temperature of the refrigerant in the heat exchanger;
吸熱器における冷媒の温度を検出する温度検出部と、

and
a control changer configured to change control of the evaporating temperature of the refrigerant in the heat exchanger from by regulating an opening of the outdoor expansion valve to by regulating an opening of the evaporating temperature control valve.

室外側膨張弁の弁開度および温度検出手段の検出温度がそれぞれ所定の条件を満たす場合に、吸熱器における冷媒の蒸発温度を、室外側膨張弁の弁開度の調整による制御から蒸発温度調整弁の弁開度の調整による制御に切換える制御弁切換部と、を備えた
  ことを特徴とする車両用空気調和装置。

US2020109881(JP)
[0024] The load-side heat exchanger 2 is a water-refrigerant heat exchanger which causes heat exchange to be carried out between refrigerant flowing in the refrigerant circuit 110 and water flowing in the water circuit 210.
負荷側熱交換器2は、冷媒回路110を流れる冷媒と、水回路210を流れる水と、の熱交換を行う水-冷媒熱交換器である。

For example, a plate heat exchanger is used as the load-side heat exchanger 2.
負荷側熱交換器2としては、例えば、プレート式熱交換器が用いられる。

The load-side heat exchanger 2 includes a refrigerant passage which allows refrigerant to flow therethrough, as part of the refrigerant circuit 110, a water passage which allows water to flow therethrough as part of the water circuit 210, and a thin-plate partition wall which isolates the refrigerant passage and the water passage from each other.
負荷側熱交換器2は、冷媒回路110の一部として冷媒を流通させる冷媒流路と、水回路210の一部として水を流通させる水流路と、冷媒流路と水流路とを隔離する薄板状の隔壁と、を有している。

In a normal operation, the load-side heat exchanger 2 functions as a condenser, that is, a heat-transfer device, which transfers condensation heat of refrigerant to water.
負荷側熱交換器2は、通常運転時には冷媒の凝縮熱を水に放熱する凝縮器すなわち放熱器として機能し、

In the defrosting operation or the cooling operation, the load-side heat exchanger 2 functions as an evaporator, that is, a heat absorber, which receives, as evaporation heat of refrigerant, heat from water.

除霜運転時又は冷房運転時には冷媒の蒸発熱を水から吸熱する蒸発器すなわち吸熱器として機能する。

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被覆電線

2020-06-22 11:15:10 | 英語特許散策

WO2018102242
The foregoing data show that the inventive composition and product have performance characteristics that make the inventive composition and product useful in a variety of applications including as a component of a coating of a coated conductor such as a coated wire or coated cable.

前述のデータは、本発明の組成物および生成物が、本発明の組成物および生成物を、被覆導体の被覆の構成成分として被覆電線または被覆ケーブルなどを含む種々の用途において有用にする性能特性を有することを示す。

WO2018049062
In embodiments, the mesh bottom provides substantially continuous electrical contact with workpieces in the basket.
実施形態においては、メッシュ底部は、バスケット内のワークピースとの実質的に連続的な電気的接触を提供する。

Providing electricity to the mesh bottom could be accomplished in any number of ways, as is understood by one of skill in the art.
メッシュ底部に電気を提供することは、当業者において理解されるとおり、任意の数の手段によって実現されることが可能である。

For example, coated wire(s) could extend directly to contact points on the mesh bottom from outside of the bath.
例えば、被覆電線は、槽の外部からメッシュ底部上の接点に直接延長することが可能である。

Alternatively, the rocker arms may be conductive and in contact with the basket such that the rocker arms conduct current from outside of the bath to the mesh bottom in the bath.
代替的には、ロッカーアームは、ロッカーアームが槽の外部から槽内のメッシュ底部へ電流を通すように、導電性とされかつバスケットと接触されていてもよい。

In such embodiments, a portion of the basket that is to be immersed in the bath (e.g., the sides) then would be coated with a dielectric such as plastic so as to render such portions non-conductive.
このような実施形態においては、槽に浸漬されるべきバスケットの部分(例えば、側部)は、かかる部分を非導電性とするためにプラスチックなどの誘電体でコーティングされることになると考えられる。

In embodiments, the rocker plating apparatus is a circular revolving wheel (like a Ferris wheel or a running wheel) that when partly submerged in the electrodeposition bath and rotated provides one or more continuous lanes for rolling of the workpieces to be coated.
実施形態においては、ロッカーめっき装置は、電着槽内に部分的に沈んで回転した場合にコーティングされるべきワークピースの転動のために1つまたは複数の連続的なレーンを提供する円形回転ホイール(観覧車や回し車など)である。

US2009235765
An elongated connector 102 (e.g., a sheathed cable bundle) electrically couples slip ring rotor 100 to IGA 26.
細長い接続具102(例えば、被覆電線の束)が電気的にスリップリング回転子100をIGA26に接続する。

When IGA 26 rotates about gimbal axis 48, elongated connector 102 and slip ring rotor 100 rotate along therewith.
IGA26がジンバル軸48の周りに回転するとき、細長い接続具102およびスリップリング回転子100はそれと共に回転する。

A plurality of flexible conductive fingers 104 maintains electrical contact between slip ring rotor 100 and slip ring stator 98 as slip ring rotor 100 rotates with IGA 26.
複数の可撓性で伝導性の指状突起104が、スリップリング回転子100がIGA26と共に回転するとき、スリップリング回転子100とスリップリング固定子98との間の電気的接触を維持する。

An SMA transfer connector 105 (shown in FIG. 3) disposed on the exterior of SMA housing 90 permits external electrical components (e.g., a power source) located on CMG 20 (FIG. 1) or on the host spacecraft to be electrically coupled to slip ring stator 98.
SMA筐体90の外側に配置されたSMA伝達接続具105(図3に示す)により、CMG20(図1)または主宇宙船上に位置する外部電気的構成要素(例えば、電源)がスリップリング固定子98に電気的に接続されることを可能にする。

In this manner, slip ring assembly 96 and elongated connector 102 permit electrical signals and/or power to be delivered to the rotor assembly's electrical components while IGA 26 rotates about gimbal axis 48.

このようにして、スリップリング組立体96および細長い接続具102が、IGA26がジンバル軸48の周りに回転する間に、電気的信号および/または電源が回転子組立体の電気的構成要素に伝送されることを可能にする。

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までの間に

2020-06-22 10:29:07 | 英語特許散策

WO2014100292
11. The method of claim 7 wherein treatment is initiated on a day in which the patient's urinary aMT6s acrophase is predicted to be between about 5.5 hours before target wake time and about 2.5 hours after target wake time.

【請求項11】
  患者の尿中aMT6頂点位相が目標覚醒時刻の約5.5時間前から目標覚醒時刻の約2.5時間後までの間にあると予測される日に治療が開始される、請求項7に記載の方法。

WO2016022203
28. The method of any of claims 25-27, further comprising:


displaying on the touch- sensitive display a second affordance, the second affordance representing a lap function;
【請求項28】
  前記タッチ感知ディスプレイ上に第2のアフォーダンスを表示することであって、前記第2のアフォーダンスがラップ機能を表す、ことと、

receiving third data representing a contact on the displayed second affordance,
前記表示された第2のアフォーダンスへの接触を表す第3のデータを受信することであって、

wherein the third data is received after receiving the first data and before receiving the second data;
前記第3のデータが、前記第1のデータの受信後かつ前記第2のデータの受信前に受信される、ことと、

and
in response to receiving the third data:
前記第3のデータの受信に応答して、

displaying a third numerical indication of elapsed time between receiving the first data and receiving the third data.

前記第1のデータの受信から前記第3のデータの受信までの間経過した時間の第3の数値表示を表示することと、
  を更に含む、請求項25から27のいずれか一項に記載の方法。

WO2014089018
1. A device for puncturing a capsule to release a powdered medicament therefrom,
【請求項1】
  粉末薬剤をカプセルから放出するために前記カプセルに穴を開けるための装置であって、

the device comprising:
a chamber for receiving a capsule comprising opposing domes and a cylindrical wall portion defined by a capsule wall radius r;
対向するドーム、及び前記対向するドームの中心軸から測定された半径rの壁により画定された円筒形壁部分を含む前記カプセルを受容するためのチャンバと、

and
a mechanism for puncturing at least one hole in at least one dome, a center of each hole located within an annular puncture region situated at no less than 0.4r,
少なくとも1つのドームに少なくとも1つの穴を開けるための機構であって、各穴の中心が、0.4r未満でない所に位置する環状穴開け領域内に位置する、機構とを含み、

wherein a total surface area of all puncture holes is between about 0.5% and about 2.2% of a total surface area of the capsule.

全ての穴の総表面積が、前記カプセルの総表面積の0.5%から2.2%までの間ある、装置。

US2018010467
17. The rotor blade according to claim 15, wherein

the one or more ports each comprises an enclosed passageway that extends axially through the thickness of the seal rail between an inlet formed through the forward rail face to an outlet formed through the aftward rail face;
【請求項17】
前記1つまたは複数のポートが各々、前記前方レール面(56)を通して形成された入口から前記後方レール面(57)を通して形成された出口までの間、前記封止レール(42)の前記厚さを通って軸方向に延在する囲まれた通路を備え、

wherein the enclosed passageway of at least one of the one or more ports is angled relative to the seal rail.
前記1つまたは複数のポートのうちの少なくとも1つの前記囲まれた通路が、前記封止レール(42)に対して角度を付けられている、請求項15記載のロータブレード(16)。

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。