WO2013070286
(Ab)
This invention is directed to a formulation that provides protection against forms of corrosion in both the liquid and vapor phase.
本発明は、液相と気相との両方において種々の形態の腐食に対する保護を実現する配合物に関する。
Such formulations are intended for use in applications where engine parts or fuel cell systems are subjected to a "running-in" or "hot- test" prior to final assembly or storage.
かかる配合物は、エンジン部品又は燃料電池システムが、最終的な組立て又は保管の前に「慣らし運転」又は「高温効力試験」で処理される場合に使用することを意図するものである。
The invention includes a concentrate as well as a dilute solution.
本発明は、濃縮物のみならず希釈溶液をも含む。
The synergistic combination of inorganic ammonium derivatives in combination with monocarboxylic or dicarboxylic acids to dramatically increases the period of protection.
無機アンモニウム誘導体とモノカルボン酸又はジカルボン酸との組み合わせという相乗作用的な組み合わせにより、保護期間が劇的に増加する。
This enables storage for a longer period when the engine parts are shipped or stored prior to assembling.
それにより、組立て前のエンジン部品が出荷又は保管される場合、より長期間の保存が可能になる。
The use of the described invention pre-conditions the metal surface and provides protection even if afterwards the liquid is almost completely removed.
記載された本発明の使用は、金属表面を予備調整するものであり、その後に液体がほぼ完全に除去されたとしても保護を実現する。
Other traditional or organic corrosion inhibitors can optionally be added. A freezing point depressant can be added as well, providing, in addition to freezing protection, an increased vapor phase protection level.
任意選択的にその他の慣用の又は有機性の腐食抑制剤を添加することができる。凝固点降下剤を添加することもでき、凍結防止に加えて、高い気相保護レベルを実現することもできる。
US200341658
[0004] For instance, fuel injectors typically exhibit changes in their performance characteristics after an initial period of use.
【0003】例えば、燃料インジェクタは、当初の使用期間後にそれらの性能特性の変化を典型的に示す。
In particular, fuel injectors tend to experience an increase in the amount of fuel injected over a range of operating conditions after this breaking-in period.
特に、燃料インジェクタは、この慣らし運転期間後の運転状態の範囲にわたって、燃料噴射量の増加を示す傾向を有する。
While this change in injection characteristics does not render the fuel injectors, or the engine into which they are incorporated, unfit for use, it can contribute to performance inconsistencies.
噴射特性におけるこの変化によって、燃料インジェクタ、またはインジェクタが組み込まれるエンジンの使用は不適切とはならないが、性能の非一貫性を助長することがある。
For example, in engines utilizing smoke limiting maps, fuel injector limiting maps are used to limit the amount of fuel injected by fuel injectors during certain operating conditions to reduce undesirable engine emissions.
例えば、スモークリミットマップを利用するエンジンでは、ある運転条件の間に燃料インジェクタによって噴射される燃料量を制限して、望ましくないエンジンのエミッションを低減するために、燃料インジェクタ制限マップが使用される。
However, when the fuel injectors are not performing in a manner that is consistent with the stored fuel injector performance curves, effectiveness of these smoke limiting maps can be compromised.
しかし、記憶された燃料インジェクタ性能曲線に準拠した方法で燃料インジェクタが作動しない場合、これらのスモークリミットマップの有効性が危うくなる可能性がある。