US9321652
Vacuum source 60 and vacuum line 61 are optional. Vacuum source 60 is in sealing operative contact to and fluid communication with vacuum line 61, which contains adjustable valves 62 and 63.
真空源60及び真空ライン61は任意的である。真空源60は、真空ライン61とシール作動接触し、真空ライン61と流体連通しており、真空ライン61は可変動弁(adjustable valve)62及び63を含んでいる。
Vacuum line 61 in turn is in sealing operative contact to ball-and-socket joint 48 of funnel assembly 4, thereby establishing a reduced-pressure gas flow pathway (not indicated) from enclosed volumetric space 42 through porous filter frit 41 of funnel assembly 4 and vacuum line 61 ultimately to vacuum source 60.
真空ライン61は、次に漏斗アセンブリ4の玉継手48とシール作動接触しており、それによって、密閉体積空間42から漏斗アセンブリ4の多孔質フィルターフリット41及び真空ライン61を経て最終的には真空源60までの減圧ガス流路(図示せず)を確立している。
Examples of vacuum source 60 are a water aspirator and a wet-and-dry vacuum cleaner (e.g., SHOP-VAC® catalog number 587-24-27, Craftools, Inc., New York, N.Y., USA).
真空源60の例は、水流アスピレーター及び乾湿両用電気掃除機(wet-and-dry vacuum cleaner)[例えば、Craftools,Inc.(New York、New York、USA)のSHOP-VAC(登録商標)カタログ番号584-24-27]である。
US2020063674
[0010] In modern internal combustion engines 1, it is however possible for additional positioning elements to be provided within the mechanical coupling path between crankshaft 9 and inlet camshaft 23 and the outlet camshaft 33, for example in a manner integrated into the inlet camshaft adapter 24 and the outlet camshaft adapter 34, which positioning elements can effect a desired controllable phase shift between the crankshaft 9 and inlet camshaft 23 and the outlet camshaft 33.
しかし、近年の内燃機関1では、所望の制御可能な位相シフトを、クランクシャフト9と吸気側カムシャフト23ならびに排気側カムシャフト33との間に生じさせ得る付加的な調整素子が、クランクシャフト9と吸気側カムシャフト23ならびに排気側カムシャフト33との間の機械的な結合区間内に設けられていてよく、例えば吸気側カムシャフトアダプタ24と排気側カムシャフトアダプタ34内に集積されていてよい。
These are known as so-called phase adjusters in so-called variable valve drives.
これらは、いわゆる可変動弁駆動装置における、いわゆる位相調整機として既知である。
WO2009096947
The engine 21 also includes a controller 35, such as a conventional Electronic Control Unit, ordinarily comprising a computer.
エンジン21は通常、コンピュータからなる従来の電子制御装置等の制御装置35も含む。
The controller 35 is adapted to control fuel injection into the cylinder and to control opening and closing of the intake valve 27 and the exhaust valve 29, such as by controlling operation of a variable valve actuator (VVA) 37 or by a conventional cam and rocker arm arrangement (not shown) wherein the controller controls opening and closing by changing and freezing position(s) of the rocker arm(s).
制御装置35は、シリンダ内への燃料噴射を制御するとともに、可変動弁機構(VVA)37の動作を制御すること、又は、従来のカム及びロッカアーム機構(図示せず)において制御装置がロッカアームの位置を変化させること及び固定することで開閉を制御すること等によって、吸気弁27及び排気弁29の開閉を制御するように構成される。