和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

走行体

2020-06-24 17:54:51 | 英語特許散策

US2019366835
1. A crane comprising:
a carrier having a carrier deck with a recessed section,
【請求項1】
  陥凹区分のある下部走行体デッキを有する下部走行体と、

at least a first axle and a second axle;
少なくとも第1の車軸及び第2の車軸と、

a superstructure mounted to the carrier;
前記下部走行体へ取り付けられている上部構造体と、

an engine; and
エンジンと、

an engine exhaust aftertreatment system fluidically connected to the engine and configured to receive exhaust gas from the engine,
前記エンジンへ流体的に接続されていて前記エンジンからの排気ガスを受け入れるように構成されているエンジン排気後処理システムと、

wherein the engine exhaust aftertreatment system is mounted in the recessed section to be positioned at least partially below an upper surface of the carrier deck between the first axle and the second axle.
を備えているクレーンにおいて、
  前記エンジン排気後処理システムが、少なくとも部分的には前記第1の車軸と前記第2の車軸の間の前記下部走行体デッキの上面より下に位置付けられるように前記陥凹区分に取り付けられている、
クレーン。

WO2007027332
Work machine 10 may include an undercarriage 24 carrying ground engaging members (e.g., two ground engaging tracks 26) located on opposite sides of work machine 10, which are configured to engage the ground and to propel work machine 10.
作業機械10は、地面に係合して作業機械10を推進させるように構成される地面係合部材(例えば、2つの地面係合履帯26)を支承する下部走行体24を含んでもよく、地面係合部材は作業機械10の対向する側に配置される。

Undercarriage 24 may be configured to support two push arms 28 located on opposite sides of work machine 10.
下部走行体24は、作業機械10の対向する側に配置する2つのプッシュアーム28を支持するように構成してもよい。

Two push arms 28 may be connected at one end to a work implement 30 such as, for example, a blade of a bulldozer configured to push and/or pull dirt.
2つのプッシュアーム28は、一方の端部で、例えば、泥を押す及び/又は引くように構成されたブルドーザのブレードのような作業器具30に連結することが可能である。

Work implement 30 may include lower, outer portions 32 located on either side of work implement 30, which define a lower, lateral extent of work implement 30. The other end of push arms 28 may be connected to undercarriage 24.
作業器具30は、作業器具30の下方の横方向範囲を画定する下方の外側部分32を含んでもよく、これらの部分は作業器具30の両側に配置される。プッシュアーム28の他方の端部は下部走行体24に連結してもよい。

US6516951
A known ringlift crane is described in the Mannesmann Demag Baumaschinen company brochure entitled "Ringlift Cranes" CC 2000 RL; CC 4000 RL, issue November 1982.
公知のリング支持形リフトクレーンは、マンネスマン・デーマーク・バウマシーネン社の会社冊子“リング支持形リフトクレーン”CC2000RL;CC4000RL、11/82刊、に示されている。

This ringlift crane has a ring which can be elevated, forms an annular track and comprises a plurality of segments which can be connected to one another.
このリング支持形リフトクレーンは、環状走行路を形成する架承可能なリングを有し、このリングは相互に結合可能な複数のセグメントからなっている。

Arranged within the ring is an undercarriage and an upper carriage, which is connected for slewing action thereto and has a plurality of hoisting winches.
このリングの内部には、下部走行体と、該下部走行体に旋回可能に結合されて複数の巻上機を有する上部旋回体とが配置されている。

In the two end regions, the upper carriage is connected to in each case one adapter,
この上部旋回体は、両方の端領域で各1つのアダプタに結合されており、

and these adapters are supported with rolling action on the annular track of the ring by means of sets of rollers which are arranged on the adapters and are connected to one another via links.
アダプタは、これに配置され、且つ揺動子を介して相互に結合されたローラセットによってリングの環状走行路上で転動可能に支えられている。

In this case, the center point of the ring and/or of the undercarriage forms the slewing axis.
そして、リング若しくは下部走行体の中心点が旋回軸を形成している。

One adapter is designed for accommodating a counterweight and the other adapter is designed as a load-bearing element for a boom which can be articulated at the free end of the adapter.
一方のアダプタは、カウンタウェイトを受容するように構成され、他方のアダプタは、アダプタの自由端に枢支して配置可能なジブ用の支持要素として構成されている。

The slewing movement of the ringlift crane is produced by means of a toothed rim, which is arranged on the inside of the ring, and pinions which engage in the rim and are mounted via links.
リング支持形リフトクレーンの旋回運動は、リングの内面に配置されるリングギヤと、これに噛合って揺動子を介して支承されたピニオンとによって生成される。

For the purpose of stabilizing the overall structure, the undercarriage is connected to different sections of the ring via reinforcing struts.
 下部走行体は、構造体全体を安定させるために補強部材を介してリングのさまざまな部分に結合されている。

*travel body

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

放熱器、heatsink, radiator

2020-06-24 12:34:13 | 単語

Radiator, Wikipedia

The radiator is always a source of heat to its environment, although this may be for either the purpose of heating this environment, or for cooling the fluid or coolant supplied to it, as for automotive engine cooling. Despite the name, most radiators transfer the bulk of their heat via convection instead of thermal radiation.

As electronic devices become smaller, the problem of dispersing waste heat becomes more difficult. Tiny radiators known as heat sinks are used to convey heat from the electronic components into a cooling air stream. Heatsinks do not use water, rather they conduct the heat from the source. High-performance heat sinks have copper to conduct better. Heat is transferred to the air by conduction and convection; a relatively small proportion of heat is transferred by radiation owing to the low temperature of semiconductor devices compared to their surroundings.

Heas sink, Wikipedia

heat sink (also commonly spelled heatsink[1]) is a passive heat exchanger that transfers the heat generated by an electronic or a mechanical device to a fluid medium, often air or a liquid coolant, where it is dissipated away from the device, thereby allowing regulation of the device's temperature. 

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

劈開端面

2020-06-24 11:20:17 | 英語特許散策

WO2013180943
2. The optical interconnect assembly of claim 1, wherein each of the light extractors comprise an angle cleaved end face, a light re-directing prism, a planar reflector, an extraction grating, or a combination thereof.

【請求項2】
  前記光抽出部のそれぞれが、傾斜劈開端面、光方向転換プリズム、平面鏡、抽出グレーティング、又はこれらの組み合わせを具備する、請求項1に記載の光配線アセンブリ。

WO2010144433
19. A method of polishing fiber of claims 1-9, said method comprising the steps of:
 
(i) cleaving the fiber of claim 1, thereby forming a cleaved end face;
【請求項9】
  (i)請求項1に記載のファイバを劈開し、それにより劈開端面を形成するステップと、
 
and (ii) polishing said cleaved end face.
  (ii)前記劈開端面を研磨するステップと、

を含むことを特徴とする、請求項1~5のいずれか一項に記載の光ファイバを研磨する方法。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

表面、裏面

2020-06-24 10:51:07 | 単語

表面:front side, upper side

裏面:back side, backside, rear side, back

WO2010039409
"7. The substrate cleaner of claim 1 , further comprising first and second spraying bars disposed in the processing volume, wherein each of the first and second spraying bars has a plurality of nozzles formed therein, and the first and second spraying bars are configured to spray a cleaning solution to a front side(*表面)and a back side(*裏面)of the substrate."

WO2013121366
"A beam combiner 224 used in this embodiment has a front window 226 that is large enough to accommodate beam 232, but a much smaller window 228 in reflective coating 198 on the rear side

WO2014059526
"1. A bag having a front (*前面)panel, a back(*裏面)panel, and a gusset panel,

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

サブマウント

2020-06-24 10:22:08 | 参考資料

Submounts and Subcarriers, Kyocera

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

2以上の水酸基

2020-06-23 15:37:29 | 英語特許散策

WO9905150
If desired, the aqueous phase of the cream base may include, for example, at least 30% w/w of a polyhydric alcohol, i.e. an alcohol having two or more hydroxyl groups such as propylene glycol, butane 1,3-diol, mannitol, sorbitol, glycerol and polyethylene glycol (including PEG 400) and mixtures thereof.
所望の場合、クリームベースの水相は、例えば、少なくとも30%w/wの多価アルコール、すなわち、2以上の水酸基を有するアルコール(例えば、プロピレングリコール、ブタン1,3-ジオール、マンニトール、ソルビトール、グリセロールおよびポリエチレングリコール(PEG400を含む)およびそれらの混合物)を含み得る。

The topical formulations may desirably include a compound which enhances absorption or penetration of the active ingredient through the skin or other affected areas.
局所的な処方物は望ましくは、皮膚または他の病気に冒された領域を通る活性成分の吸収または透過を増強する化合物を含み得る。

Examples of such dermal penetration enhancers include dimethyl sulphoxide and related analogs.
このような皮膚透過エンハンサーには、ジメチルスルホキシドおよび関連のアナログが挙げられる。

 

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

貫通コンデンサ

2020-06-23 14:44:22 | 英語特許散策

WO2004015838
Internally the most complicated device, the LL filter consists of two feed through capacitors connected between line and ground interspersed with two inductors connected in series between the input and output terminals.
内部的に最も複雑であるLLフィルタは、回線とグラウンドとの間に接続された2つの貫通型コンデンサからなる。これらのコンデンサの入力端子と出力端子との間には、直列に接続された2つのインダクタが散りばめられる。

These filters increase in attenuation in steps of 80 dB per decade from the cutoff frequency to the frequency where the attenuation is at least 80 dB.
これらのLLフィルタは、フィルタの遮断周波数から減衰が少なくとも80dBになる周波数にかけて、80dB/decの割合で減衰を増大させる。

US7916013
FIG. 20 illustrates a prior art unipolar hermetic terminal 80 typically used in active implantable medical devices.
図20は、代表的にはアクティブな植込み型医療器具に用いられる先行技術の単極気密端子80を示している。

Hermetic terminals consist of an alumina insulator 82 which is gold brazed 84 to a ferrule 86.
この気密端子は、アルミナ絶縁体82から成り、このアルミナ絶縁体は、フェルール86に金ろう付け(84)されている。

In turn, the ferrule is typically laser welded 88 to the titanium housing 90 of an active implantable medical device.
この場合、フェルールは、典型的には、アクティブ植込み型医療器具のチタン製ハウジング90にレーザ溶接(88)されている。

There is also a hermetic seal 92 that is formed between the alumina insulator 82 and the lead wire 94.
また、気密シール92が、アルミナ絶縁体82とリード線94との間に形成されている。

This is typically also done by gold brazing, glass sealing or the like. There is also a prior art ceramic feedthrough capacitor 96 shown co-bonded to the hermetic terminal subassembly.
これは典型的には、金ろう付け、ガラス密封等によっても実施される。また、気密端子組み立て部品に同時結合状態で示された先行技術のセラミック製貫通コンデンサ96が設けられている。

Such feedthrough capacitors 96 are well known in the prior art for decoupling and shielding against undesirable electromagnetic interference (EMI) signals, such as those produced by cellular telephones, microwave ovens and the like.
かかる貫通型コンデンサは、例えば携帯電話、電子レンジ等により生じる望ましくない電磁干渉(EMI)信号を分離して遮蔽するためのものとして先行技術においては周知である。

See, for example, U.S. Pat. Nos. 4,424,551; 5,333,095; 5,905,627; 6,275,369; 6,566,978 and 6,765,779
これについては、例えば、米国特許第4,424,551号明細書、同第5,333,095号明細書、同第5,905,627号明細書、同第6,275,369号明細書、同第6,566,978号明細書及び同第6,765,779号明細書を参照されたい。

US10283271(JP)
Although the above description as to the present embodiment deals with, as an example of laminated electronic components, a typically structured laminated ceramic capacitor having the external electrode 2 at each longitudinal end,
なお、本実施形態では積層型電子部品の一例として、長手方向の両端に外部電極2を有する一般的な構造の積層セラミックコンデンサを用いて説明したが、

the present embodiment is applicable to other laminated electronic components of various structures, including, for example, a low-profile type, a so-called LW reverse type, and a multiple terminal type.
 それ以外に薄型のものや、いわゆるLW逆転型、多端子型等、種々の構造を有する積層型電子部品に適用可能である。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

走行を妨げ

2020-06-23 09:18:58 | 英語特許散策

WO2013173235
[0233] Fig. 25 is a cross section drawing of a small blood vessel 2300 branching off a larger vessel 2305.
図25は、太めの血管2305から分岐する細めの血管2300の横断面図である。

The small blood vessel 2300 may be tortuous as shown, but does not hinder the walking travel such as that of a magnetic rod 2310 shown approaching clot 2315, which might be a clot in a brain or otherwise.
細めの血管2300は、図示のように蛇行してもよいが、脳又は他の場所での凝血塊、すなわち凝血塊2315に近接するのが示されている磁性ロッド2310のような移動走行を妨げものではない。

Accordingly, the systems and methods described herein advantageously facilitate movement of magnetic nanoparticles, and treatment of fluid obstructions, within tortuous or curved vasculature (such as the neurovasculature).
従って、ここに記載の各システム及び各方法は、利点的には、蛇行した又は湾曲した脈管構造(神経脈管構造のような)内での、磁性ナノ粒子の移動を容易にし、また流体障害物の処置も容易にする。

Such small clots 2315 can be scrubbed as described for other, generally larger vessels such as 2255 in Fig. 24 above.
そのような極小の凝血塊2315は、他で説明されるように、上記の図24における血管2555のような一般的に太めの血管において、擦り落とすことができる。

The scrubbing can be generated to remove pieces of occluding material with the appropriate field and gradient choices. 
擦り落とし作用は、閉塞物質の断片を除去するために適切な磁界及び勾配を選択することで、発生させることができる。

WO2017197121
[258] Transit Ramps are structural subassemblies interconnecting the multiple tiers within a system.
通行傾斜路は、システム内の複数の段を相互接続する構造的サブアセンブリである。

Each Transit Ramp provides a pathway for robots to move between interconnected Transit Decks, i.e. between tiers.
各通行傾斜路は、相互接続された通行デッキ間、すなわち、段間をロボットが移動するための経路を提供している。

Travel on Transit Ramps is unidirectional by default in order to maximize throughput, but can be bidirectional (at lower throughput) if necessitated as a result of an operational problem that prevents travel on one or more Transit Ramps.
通行傾斜路上での走行は、スループットを最大化するために、初期設定で一方向になっているが、1つ以上の通行傾斜路上での走行を妨げ動作上の問題の結果として必要な場合には、(より低いスループットでの)双方向にすることができる。

Basic design same as that of Aisle Ramps, for example, four roller-chain Ramp Tracks with Bot Rails at each entry/exit elevation.
基本的構造は、通路傾斜路の構造と同じであり、例えば、各入/出高度にボットレールを備えた4つのローラチェーン傾斜路軌道である。

Configuration differs in that all Bot Rails connect on both ends to Transit Decks of each tier.
構成は、両端において、すべてのボットレールが、各段の通行デッキに接続している点が異なっている。

Bots ascending or descending a ramp can enter a ramp from any tier and exit at any other tier, reversing maneuver required on entry if descending (except from top tier) and on exit if ascending (except to bottom tier).
傾斜路を上昇又は下降するボットは、どの段からも傾斜路に入ることができ、かつ他のどの段でも出ることができ、(最上段からを除いて)下降する場合の進入時、及び(最下段にを除いて)上昇する場合の退出時に、逆の操作が必要となる。

Transit Ramps with travel going up are equipped with charging rails so that Bots can recharge their super-capacitors while ascending.
 上昇走行を伴う通行傾斜路には、ボットが、上昇中に、そのスーパーキャパシタを再充電できるように、充電レールが備えられている。

US8137490
To assist in preventing this upward travel, the slurry feeder 44 has a doctor blade 134 located between the main metering roll 48 and the carrier web 26.
この上向き走行を妨げのを補助するため、スラリーフィーダー44は、主計量ロール48とキャリヤウェブ26の間にあるドクターブレード134を有する。

The doctor blade 134 ensures the slurry 46 uniformly covers the fiberglass fiber layer upon the carrier web 26 and does not proceed back up toward the nip 52 and the feeder reservoir 57.
ドクターブレード134により、スラリー46はキャリヤウェブ26の上の繊維ガラス繊維層を均一に被覆し、ニップ52およびフィーダータンク57に向かって上方へ逆走することはなくなる。

The doctor blade 134 also helps keep the main metering roll 50 free of prematurely setting slurry 46.
 ドクターブレード134は同様に、早期に凝固するスラリー46が主計量ロール50上に無い状態を保つのを助ける。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

慣らし

2020-06-22 15:46:28 | 英語特許散策

WO2013070286
(Ab)
This invention is directed to a formulation that provides protection against forms of corrosion in both the liquid and vapor phase.
本発明は、液相と気相との両方において種々の形態の腐食に対する保護を実現する配合物に関する。

Such formulations are intended for use in applications where engine parts or fuel cell systems are subjected to a "running-in" or "hot- test" prior to final assembly or storage.
かかる配合物は、エンジン部品又は燃料電池システムが、最終的な組立て又は保管の前に「慣らし運転」又は「高温効力試験」で処理される場合に使用することを意図するものである。

The invention includes a concentrate as well as a dilute solution.
本発明は、濃縮物のみならず希釈溶液をも含む。

The synergistic combination of inorganic ammonium derivatives in combination with monocarboxylic or dicarboxylic acids to dramatically increases the period of protection.
無機アンモニウム誘導体とモノカルボン酸又はジカルボン酸との組み合わせという相乗作用的な組み合わせにより、保護期間が劇的に増加する。

This enables storage for a longer period when the engine parts are shipped or stored prior to assembling.
それにより、組立て前のエンジン部品が出荷又は保管される場合、より長期間の保存が可能になる。

The use of the described invention pre-conditions the metal surface and provides protection even if afterwards the liquid is almost completely removed.
記載された本発明の使用は、金属表面を予備調整するものであり、その後に液体がほぼ完全に除去されたとしても保護を実現する。

Other traditional or organic corrosion inhibitors can optionally be added. A freezing point depressant can be added as well, providing, in addition to freezing protection, an increased vapor phase protection level.
任意選択的にその他の慣用の又は有機性の腐食抑制剤を添加することができる。凝固点降下剤を添加することもでき、凍結防止に加えて、高い気相保護レベルを実現することもできる。

US200341658
[0004] For instance, fuel injectors typically exhibit changes in their performance characteristics after an initial period of use.
【0003】例えば、燃料インジェクタは、当初の使用期間後にそれらの性能特性の変化を典型的に示す。

In particular, fuel injectors tend to experience an increase in the amount of fuel injected over a range of operating conditions after this breaking-in period.
特に、燃料インジェクタは、この慣らし運転期間後の運転状態の範囲にわたって、燃料噴射量の増加を示す傾向を有する。

While this change in injection characteristics does not render the fuel injectors, or the engine into which they are incorporated, unfit for use, it can contribute to performance inconsistencies.
噴射特性におけるこの変化によって、燃料インジェクタ、またはインジェクタが組み込まれるエンジンの使用は不適切とはならないが、性能の非一貫性を助長することがある。

For example, in engines utilizing smoke limiting maps, fuel injector limiting maps are used to limit the amount of fuel injected by fuel injectors during certain operating conditions to reduce undesirable engine emissions.
例えば、スモークリミットマップを利用するエンジンでは、ある運転条件の間に燃料インジェクタによって噴射される燃料量を制限して、望ましくないエンジンのエミッションを低減するために、燃料インジェクタ制限マップが使用される。

However, when the fuel injectors are not performing in a manner that is consistent with the stored fuel injector performance curves, effectiveness of these smoke limiting maps can be compromised.
しかし、記憶された燃料インジェクタ性能曲線に準拠した方法で燃料インジェクタが作動しない場合、これらのスモークリミットマップの有効性が危うくなる可能性がある。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

冷媒を減圧

2020-06-22 13:33:12 | 英語特許散策

WO2017200916
[0011 ] One or more of the above objects can basically be attained by providing
上記の目的の1つ又は複数は、基本的には、

a turbo economizer adapted to be used in a chiller system including a compressor, an evaporator, and a condenser connected to form a refrigeration circuit,
冷凍回路を形成するように接続された圧縮機、蒸発器、及び凝縮器を含むチラーシステムにおいて使用されるように適合されたターボエコノマイザであって、

the turbo economizer including a nozzle configured and arranged to introduce refrigerant into the turbo economizer,
ターボエコノマイザに冷媒を導くように構成及び配置されたノズルと、

a turbine disposed downstream of the nozzle, the turbine being attached to a shaft rotatable about a rotation axis and a flow of the refrigerant introduced through the nozzle driving the turbine to rotate the shaft,
ノズルの下流に配置されたタービンであって、回転軸周りで回転可能なシャフトに取り付けられ、ノズルを通して導かれる冷媒の流れによって駆動されてシャフトを回転させるタービンと、

and an economizer impeller attached to the shaft so as to be rotated in accordance with rotation of the shaft. In the turbo economizer,
シャフトの回転に従って回転させられるようにシャフトに取り付けられたエコノマイザインペラと、を含むターボエコノマイザを提供することによって達成することができる。

the nozzle is urther configured and arranged to reduce a pressure of the refrigerant such that a pressure of the refrigerant entering the turbo economizer is lower than a predetermined pressure,
ターボエコノマイザにおいて、ノズルは、ターボエコノマイザに入る冷媒の圧力が所定の圧力よりも低くなるように冷媒を減圧するよう更に構成及び配置されており、

at least some of the refrigerant passes through the nozzle being introduced into the economizer impeller, and
ノズルを通過する冷媒の少なくとも一部は、エコノマイザインペラに導かれ、

the economizer impeller is configured and arranged to increase a pressure of the refrigerant introduced therein to the predetermined pressure.
エコノマイザインペラは、そこに導かれる冷媒を所定の圧力まで昇圧するように構成及び配置されている。

US2005253107
[0009] In a further embodiment, the disclosure is directed to a method of providing cooling.
さらに別の実施形態においては、冷却を実現する方法が開示される。

The method includes condensing a first refrigerant in a first refrigerant cycle, depressurizing (i.e. reducing the pressure) the first refrigerant to cool a second refrigerant in a second refrigerant cycle, and cooling an article.
この方法は、第1冷媒サイクルにおいて第1冷媒を凝縮するステップ、第1冷媒を減圧して(すなわち、圧力を低下させて)、第2冷媒サイクルの第2冷媒を冷却するステップ、および冷却対象物を冷却するステップを含む。

The second refrigerant is free of chlorofluorocarbons, hydrochlorofluorcarbons, fluorocarbons, hydrofluorocarbons, fluoroethers, and hydrocarbons and comprises a mixture of at least two distinct cryogenic gases.
第2冷媒は、クロロフルオロカーボン、ヒドロクロロフルオロカーボン、フルオロカーボン、ヒドロフルオロカーボン、フルオロエーテル、およびヒドロカーボンを含まず、少なくとも2つの別個の極低温ガスの混合物を含む。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

吸熱器

2020-06-22 13:10:21 | 英語特許散策

US2014338382(JP)
1. A vehicle air conditioning apparatus comprising:

a compressor configured to compress and discharge a refrigerant;
【請求項1】
  冷媒を圧縮して吐出する圧縮機と、

a radiator provided in a vehicle interior and configured to release heat from the refrigerant;
車室内側に設けられ、冷媒を放熱させる放熱器と、

a heat exchanger provided in the vehicle interior and configured to absorb the heat into the refrigerant;
車室内側に設けられ、冷媒を吸熱させる吸熱器と、

an outdoor heat exchanger provided outside the vehicle interior and configured to release the heat from or absorb the heat into the refrigerant;
車室外側に設けられ、冷媒を放熱または吸熱させる室外熱交換器と、

an indoor expansion valve configured to decompress the refrigerant flowing into the heat exchanger; and
吸熱器に流入する冷媒を減圧する室内側膨張弁と、

an outdoor expansion valve configured to decompress the refrigerant flowing into the outdoor heat exchanger,
室外熱交換器に流入する冷媒を減圧する室外側膨張弁と、を備え、

the vehicle air conditioning apparatus performing a heating and dehumidifying operation to release the heat from the refrigerant discharged from the compressor in the radiator; to decompress part of the refrigerant by the indoor expansion valve and absorb the heat into the part of the refrigerant in the heat exchanger; 
圧縮機から吐出した冷媒を放熱器において放熱させ、放熱器において放熱させた冷媒の一部を室内側膨張弁によって減圧して吸熱器において吸熱させ、

and to decompress remaining refrigerant by the outdoor expansion valve and absorb the heat into the remaining refrigerant in the outdoor heat exchanger,
その他の冷媒を室外側膨張弁によって減圧して室外熱交換器において吸熱させる除湿暖房運転を行うことが可能な車両用空気調和装置において、

the vehicle air conditioning apparatus further comprising:

an outdoor expansion valve controller configured to control an evaporating temperature of the refrigerant in the heat exchanger by regulating an opening of the outdoor expansion valve during the heating and dehumidifying operation;
除湿暖房運転時に、室外側膨張弁の弁開度を調整することで吸熱器における冷媒の蒸発温度を調整する室外側膨張弁制御部と、

an evaporating temperature control valve provided in a refrigerant flow passage to an output side of the heat exchanger from which the refrigerant is discharged, and configured to control the evaporating temperature of the refrigerant in the heat exchanger by regulating an amount of the refrigerant flowing through the refrigerant flow passage;
吸熱器の冷媒流出側の冷媒流通路に設けられ、冷媒流通路を流通する冷媒の流量を調整することで吸熱器における冷媒の蒸発温度を調整可能な蒸発温度調整弁と、

a temperature detector configured to detect a temperature of the refrigerant in the heat exchanger;
吸熱器における冷媒の温度を検出する温度検出部と、

and
a control changer configured to change control of the evaporating temperature of the refrigerant in the heat exchanger from by regulating an opening of the outdoor expansion valve to by regulating an opening of the evaporating temperature control valve.

室外側膨張弁の弁開度および温度検出手段の検出温度がそれぞれ所定の条件を満たす場合に、吸熱器における冷媒の蒸発温度を、室外側膨張弁の弁開度の調整による制御から蒸発温度調整弁の弁開度の調整による制御に切換える制御弁切換部と、を備えた
  ことを特徴とする車両用空気調和装置。

US2020109881(JP)
[0024] The load-side heat exchanger 2 is a water-refrigerant heat exchanger which causes heat exchange to be carried out between refrigerant flowing in the refrigerant circuit 110 and water flowing in the water circuit 210.
負荷側熱交換器2は、冷媒回路110を流れる冷媒と、水回路210を流れる水と、の熱交換を行う水-冷媒熱交換器である。

For example, a plate heat exchanger is used as the load-side heat exchanger 2.
負荷側熱交換器2としては、例えば、プレート式熱交換器が用いられる。

The load-side heat exchanger 2 includes a refrigerant passage which allows refrigerant to flow therethrough, as part of the refrigerant circuit 110, a water passage which allows water to flow therethrough as part of the water circuit 210, and a thin-plate partition wall which isolates the refrigerant passage and the water passage from each other.
負荷側熱交換器2は、冷媒回路110の一部として冷媒を流通させる冷媒流路と、水回路210の一部として水を流通させる水流路と、冷媒流路と水流路とを隔離する薄板状の隔壁と、を有している。

In a normal operation, the load-side heat exchanger 2 functions as a condenser, that is, a heat-transfer device, which transfers condensation heat of refrigerant to water.
負荷側熱交換器2は、通常運転時には冷媒の凝縮熱を水に放熱する凝縮器すなわち放熱器として機能し、

In the defrosting operation or the cooling operation, the load-side heat exchanger 2 functions as an evaporator, that is, a heat absorber, which receives, as evaporation heat of refrigerant, heat from water.

除霜運転時又は冷房運転時には冷媒の蒸発熱を水から吸熱する蒸発器すなわち吸熱器として機能する。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

被覆電線

2020-06-22 11:15:10 | 英語特許散策

WO2018102242
The foregoing data show that the inventive composition and product have performance characteristics that make the inventive composition and product useful in a variety of applications including as a component of a coating of a coated conductor such as a coated wire or coated cable.

前述のデータは、本発明の組成物および生成物が、本発明の組成物および生成物を、被覆導体の被覆の構成成分として被覆電線または被覆ケーブルなどを含む種々の用途において有用にする性能特性を有することを示す。

WO2018049062
In embodiments, the mesh bottom provides substantially continuous electrical contact with workpieces in the basket.
実施形態においては、メッシュ底部は、バスケット内のワークピースとの実質的に連続的な電気的接触を提供する。

Providing electricity to the mesh bottom could be accomplished in any number of ways, as is understood by one of skill in the art.
メッシュ底部に電気を提供することは、当業者において理解されるとおり、任意の数の手段によって実現されることが可能である。

For example, coated wire(s) could extend directly to contact points on the mesh bottom from outside of the bath.
例えば、被覆電線は、槽の外部からメッシュ底部上の接点に直接延長することが可能である。

Alternatively, the rocker arms may be conductive and in contact with the basket such that the rocker arms conduct current from outside of the bath to the mesh bottom in the bath.
代替的には、ロッカーアームは、ロッカーアームが槽の外部から槽内のメッシュ底部へ電流を通すように、導電性とされかつバスケットと接触されていてもよい。

In such embodiments, a portion of the basket that is to be immersed in the bath (e.g., the sides) then would be coated with a dielectric such as plastic so as to render such portions non-conductive.
このような実施形態においては、槽に浸漬されるべきバスケットの部分(例えば、側部)は、かかる部分を非導電性とするためにプラスチックなどの誘電体でコーティングされることになると考えられる。

In embodiments, the rocker plating apparatus is a circular revolving wheel (like a Ferris wheel or a running wheel) that when partly submerged in the electrodeposition bath and rotated provides one or more continuous lanes for rolling of the workpieces to be coated.
実施形態においては、ロッカーめっき装置は、電着槽内に部分的に沈んで回転した場合にコーティングされるべきワークピースの転動のために1つまたは複数の連続的なレーンを提供する円形回転ホイール(観覧車や回し車など)である。

US2009235765
An elongated connector 102 (e.g., a sheathed cable bundle) electrically couples slip ring rotor 100 to IGA 26.
細長い接続具102(例えば、被覆電線の束)が電気的にスリップリング回転子100をIGA26に接続する。

When IGA 26 rotates about gimbal axis 48, elongated connector 102 and slip ring rotor 100 rotate along therewith.
IGA26がジンバル軸48の周りに回転するとき、細長い接続具102およびスリップリング回転子100はそれと共に回転する。

A plurality of flexible conductive fingers 104 maintains electrical contact between slip ring rotor 100 and slip ring stator 98 as slip ring rotor 100 rotates with IGA 26.
複数の可撓性で伝導性の指状突起104が、スリップリング回転子100がIGA26と共に回転するとき、スリップリング回転子100とスリップリング固定子98との間の電気的接触を維持する。

An SMA transfer connector 105 (shown in FIG. 3) disposed on the exterior of SMA housing 90 permits external electrical components (e.g., a power source) located on CMG 20 (FIG. 1) or on the host spacecraft to be electrically coupled to slip ring stator 98.
SMA筐体90の外側に配置されたSMA伝達接続具105(図3に示す)により、CMG20(図1)または主宇宙船上に位置する外部電気的構成要素(例えば、電源)がスリップリング固定子98に電気的に接続されることを可能にする。

In this manner, slip ring assembly 96 and elongated connector 102 permit electrical signals and/or power to be delivered to the rotor assembly's electrical components while IGA 26 rotates about gimbal axis 48.

このようにして、スリップリング組立体96および細長い接続具102が、IGA26がジンバル軸48の周りに回転する間に、電気的信号および/または電源が回転子組立体の電気的構成要素に伝送されることを可能にする。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

までの間に

2020-06-22 10:29:07 | 英語特許散策

WO2014100292
11. The method of claim 7 wherein treatment is initiated on a day in which the patient's urinary aMT6s acrophase is predicted to be between about 5.5 hours before target wake time and about 2.5 hours after target wake time.

【請求項11】
  患者の尿中aMT6頂点位相が目標覚醒時刻の約5.5時間前から目標覚醒時刻の約2.5時間後までの間にあると予測される日に治療が開始される、請求項7に記載の方法。

WO2016022203
28. The method of any of claims 25-27, further comprising:


displaying on the touch- sensitive display a second affordance, the second affordance representing a lap function;
【請求項28】
  前記タッチ感知ディスプレイ上に第2のアフォーダンスを表示することであって、前記第2のアフォーダンスがラップ機能を表す、ことと、

receiving third data representing a contact on the displayed second affordance,
前記表示された第2のアフォーダンスへの接触を表す第3のデータを受信することであって、

wherein the third data is received after receiving the first data and before receiving the second data;
前記第3のデータが、前記第1のデータの受信後かつ前記第2のデータの受信前に受信される、ことと、

and
in response to receiving the third data:
前記第3のデータの受信に応答して、

displaying a third numerical indication of elapsed time between receiving the first data and receiving the third data.

前記第1のデータの受信から前記第3のデータの受信までの間経過した時間の第3の数値表示を表示することと、
  を更に含む、請求項25から27のいずれか一項に記載の方法。

WO2014089018
1. A device for puncturing a capsule to release a powdered medicament therefrom,
【請求項1】
  粉末薬剤をカプセルから放出するために前記カプセルに穴を開けるための装置であって、

the device comprising:
a chamber for receiving a capsule comprising opposing domes and a cylindrical wall portion defined by a capsule wall radius r;
対向するドーム、及び前記対向するドームの中心軸から測定された半径rの壁により画定された円筒形壁部分を含む前記カプセルを受容するためのチャンバと、

and
a mechanism for puncturing at least one hole in at least one dome, a center of each hole located within an annular puncture region situated at no less than 0.4r,
少なくとも1つのドームに少なくとも1つの穴を開けるための機構であって、各穴の中心が、0.4r未満でない所に位置する環状穴開け領域内に位置する、機構とを含み、

wherein a total surface area of all puncture holes is between about 0.5% and about 2.2% of a total surface area of the capsule.

全ての穴の総表面積が、前記カプセルの総表面積の0.5%から2.2%までの間ある、装置。

US2018010467
17. The rotor blade according to claim 15, wherein

the one or more ports each comprises an enclosed passageway that extends axially through the thickness of the seal rail between an inlet formed through the forward rail face to an outlet formed through the aftward rail face;
【請求項17】
前記1つまたは複数のポートが各々、前記前方レール面(56)を通して形成された入口から前記後方レール面(57)を通して形成された出口までの間、前記封止レール(42)の前記厚さを通って軸方向に延在する囲まれた通路を備え、

wherein the enclosed passageway of at least one of the one or more ports is angled relative to the seal rail.
前記1つまたは複数のポートのうちの少なくとも1つの前記囲まれた通路が、前記封止レール(42)に対して角度を付けられている、請求項15記載のロータブレード(16)。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Article 69, PCT

2020-06-21 09:51:09 | 条文

Article 69
Notifications
第六十九条
通報 

The Director General shall notify the Governments of all States party to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property of:
事務局長は、工業所有権の保護に関するパリ条約のすべての締約国の政府に対し、次の事項を通報する。

(i)  signatures under Article 62,
(ⅰ) 第六十二条の署名

(ii)  deposits of instruments of ratification or accession under Article 62,
(ⅱ) 第六十二条に規定する批准書又は加入書の寄託

(iii)  the date of entry into force of this Treaty and the date from which Chapter II is applicable in accordance with Article 63(3),
(ⅲ) この条約の効力発生の日及び第六十三条(3)の規定に従つて第二章の規定が適用されることとなる日

(iv)  any declarations made under Article 64(1) to (5),
(ⅳ) 第六十四条(1)から(5)までの規定に基づく宣言

(v)  withdrawals of any declarations made under Article 64(6)(b),
(ⅴ) 第六十四条(6)(b)の規定に基づく撤回

(vi)  denunciations received under Article 66, and
(ⅵ) 第六十六条の規定によつて受領した廃棄通告

(vii)  any declarations made under Article 31(4).
(ⅶ) 第三十一条(4)の宣言

https://www.wipo.int/export/sites/www/pct/ja/docs/pct.pdf

 

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Article 68, PCT

2020-06-20 16:34:01 | 条文

Article 68
Depositary Functions
第六十八条
寄託 

(1)  The original of this Treaty, when no longer open for signature, shall be deposited with the Director General.
(1) この条約の原本は、署名のための開放が終了したときは、事務局長に寄託する。

(2)  The Director General shall transmit two copies, certified by him, of this Treaty and the Regulations annexed hereto to the Governments of all States party to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property and, on request, to the Government of any other State.
(2) 事務局長は、工業所有権の保護に関するパリ条約のすべての締約国の政府及び、要請があつたときは、他の国の政府に対し、この条約及びこの条約に附属する規則の謄本二通を認証して送付する。

(3)  The Director General shall register this Treaty with the Secretariat of the United Nations.
(3) 事務局長は、この条約を国際連合事務局に登録する。

(4)  The Director General shall transmit two copies, certified by him, of any amendment to this Treaty and the Regulations to the Governments of all Contracting States and, on request, to the Government of any other State.
(4) 事務局長は、すべての締約国の政府及び、要請があつたときは、他の国の政府に対し、この条約及び規則の修正の謄本二通を認証して送付する。

https://www.wipo.int/export/sites/www/pct/ja/docs/pct.pdf

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。