TIME May 4, 2009
Recipe for a New Strategy
Zojirushi ruled rice cookers- but to grow, it had to bring a unique design focus to other products
象印の炊飯器やなんかの記事。
(NP-LT18, Mr.Bento, VE hybrid water boiler and warmer, Home bakery, Rizo Micom Rice)
米国でも小型のパン焼き器が90,000台も売れたらしい。値段は日本と同等かむしろ高い水準で売っているようだ。
意外である。
これまでの自動車、ゲーム機みたいに日本人ユーザーに研究開発等初期投資分をすべてふっかけ、海外には製造費用のみで売るというイメージがあったが、時代は変わっているのだろう。
そういや、そういう製品コンセプトを聞いたことがあったなあと思ったのが、i-Potというやつ。
One recent hit in Japan is the "i-Pot," aimed at elderly tea drinkers. It sends an e-mail message to family members whenever the pot is used, so they can remotely confirm that an aged relative is up and about.
アップアンドアバウトは、ベッドから起きて動き回るの意。