今年度も看護学部の研修研究の一環として実施している教員の英語論文講読勉強会の世話人を務めさせていただきました。
これは、看護学部の研修として始まったものではありますが、地域福祉学科や幼児教育学科の先生方の参加も得て継続しております。
学生の皆さん、我々教員も勉強を続けているのです。
今年度は、下記のように全8回の勉強会を開催しました。
4月18日:オリエンテーション
5月16日:“A Case Study of Children’s Literacy Development in a Voluntary Pre-Kindergarten Classroom” Journal of Research in Childhood Education, 26: 122-140, 2012.
6月20日:“Effectiveness of Force Application in Manual Wheelchair Propulsion in Persons With Spinal Cord Injuries 1” American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation: May/June 1998 - Volume 77 - Issue 3 - pp 213-221
(Dallmeijer, Annet J. MSc2; van der Woude, Luc H. V. PhD; (DirkJan) Veeger, H. E. J. PhD; Hollander, A. Peter PhD著)
7月11日:“Institute of Medicine: Shaping the Future for Health,” To Err Is Human: Building a Safer Health System,
10月17日:“Applications of Response Shift Theory and Methods to Participation Measurement: A Brief History of a Young Field” Arch Phys Med Rehabil Vol.91, Suppl 1, September 2010 pp.S38-43,
12月19日:“iPS cells: A source of cardiac regeneration” Journal of Molecular and Cellular Cardiology Vol. 50, No. 2 pp.327-332 (Feb-2011)
1月16日:Learning Theory: An Educational Perspectives. Schnk. DH. 2008; p.364
2月20日:“Thinking Like a Nurse: A Research-Based Model of Clinical Judgment in Nursing” Journal of Nursing Education, June 2006, Vol.45, No.6. 204-211.
来年度も地道に活動を続けてゆきたいと思っております。
英語論文勉強会の前回の記事は、英語論文講読勉強会をお読みください。
これは、看護学部の研修として始まったものではありますが、地域福祉学科や幼児教育学科の先生方の参加も得て継続しております。
学生の皆さん、我々教員も勉強を続けているのです。
今年度は、下記のように全8回の勉強会を開催しました。
4月18日:オリエンテーション
5月16日:“A Case Study of Children’s Literacy Development in a Voluntary Pre-Kindergarten Classroom” Journal of Research in Childhood Education, 26: 122-140, 2012.
6月20日:“Effectiveness of Force Application in Manual Wheelchair Propulsion in Persons With Spinal Cord Injuries 1” American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation: May/June 1998 - Volume 77 - Issue 3 - pp 213-221
(Dallmeijer, Annet J. MSc2; van der Woude, Luc H. V. PhD; (DirkJan) Veeger, H. E. J. PhD; Hollander, A. Peter PhD著)
7月11日:“Institute of Medicine: Shaping the Future for Health,” To Err Is Human: Building a Safer Health System,
10月17日:“Applications of Response Shift Theory and Methods to Participation Measurement: A Brief History of a Young Field” Arch Phys Med Rehabil Vol.91, Suppl 1, September 2010 pp.S38-43,
12月19日:“iPS cells: A source of cardiac regeneration” Journal of Molecular and Cellular Cardiology Vol. 50, No. 2 pp.327-332 (Feb-2011)
1月16日:Learning Theory: An Educational Perspectives. Schnk. DH. 2008; p.364
2月20日:“Thinking Like a Nurse: A Research-Based Model of Clinical Judgment in Nursing” Journal of Nursing Education, June 2006, Vol.45, No.6. 204-211.
来年度も地道に活動を続けてゆきたいと思っております。
英語論文勉強会の前回の記事は、英語論文講読勉強会をお読みください。