文明のターンテーブルThe Turntable of Civilization

日本の時間、世界の時間。
The time of Japan, the time of the world

Egyetlen incidens, csapás a meggyőződésemre, ráébresztett a szocializmus valóságára.

2025年01月30日 16時38分24秒 | 全般
A baloldal a háború előtti Japánt kegyetlen, agresszív nemzetnek látja, amely a nacionalizmus révén feláldozta népét, és abszolút gonosznak tartja.
2020. november 30.
Az alábbi írás a WiLL című havilap egyik nemrég megjelent számának egyedülálló írásából származik, amelyben Hiroshi Furuta és Yutaka Asaka beszélgetése olvasható.
Nemcsak a japán népnek, hanem világszerte kötelező olvasmány.
Miért van az, hogy minél rátermettebbek az emberek, annál inkább elkapja őket a baloldal és elsorvadnak?
A kiemelkedő családokból származó emberek nem figyelnek az átlagemberekre.
Az a fajta ember, aki valamivel jobb családból származik és jó az iskolai munkában, az a Marxban ragad.
Egyetlen eset, egy csapás a hitemre, ráébresztett a szocializmus valóságára.
Furuta
Elolvastam Asaka-szan „Egy könyv, amely a baloldaliakat szívük mélyén megbánásra készteti” című könyvét, amely a szocialista ideológiák kritikai vizsgálata, de annyira elkeserített, hogy nem tudtam lapozni.
Visszatért hozzám az a fájdalom, amit akkor éreztem, amikor Marx elterjedt az értelmiségi világban (lol).
Asaka 
Ezt sajnálom (lol).
Furuta
Marxból akkor ébredtem fel, amikor 1979-ben 26 éves voltam.
Leningrádba (ma Szentpétervár) mentem, és mivel tudtam oroszul, megkértem a női idegenvezetőt, hogy engedjen egyedül sétálni.
Valamilyen oknál fogva tudtam közlekedni, így a mellékutcákban sétáltam.
Mit gondolsz, mit láttam ott?
Asaka
Hajléktalanokat?
Furuta
Igen, egy csomó munkanélkülit.
A munkaügyi központ hirdetménye a falon valami olyasmit mondott, hogy „Traktoros fehérorosz sofőröket keresünk”.
Az egyik megragadta a karomat, és azt mondta, hogy adjam el a Seiko órámat.
Leráztam magamról, mondván: „Nem az ilyesmiért tanultam a nyelvét”, de ez a szocializmus valósága.
Asaka
Ez aztán az élmény.
Furuta 
Ez a csapás arra kényszerítette Marxot, hogy szembesüljön azzal a ténnyel, hogy hazudik, akár tetszik neki, akár nem.
Ezért hagytam abba az orosz nyelvtanulást.
Ezután azon gyötrődtem, hogy miért hittem Marxban.
Elolvastam Aszaka-szan könyvét, „Egy könyv, amely a baloldaliakat szívük mélyéből megbánásra készteti”, de annyira elkeseredtem, hogy nem tudtam lapozni.
Visszatért hozzám a fájdalom, amit akkor éreztem, amikor Marx elterjedt az értelmiségi világban (lol).
Találkozás Marxszal
Furuta
Egyébként úgy hallottam, hogy ön korábban a Kommunista Párt tagja volt. Hány éves voltál, amikor beléptél?
Asaka
18 éves voltam.
Furuta
Az elég korán volt.
Magadtól olvastad Marxot, vagy a tanárod mondta, hogy ezt csináld?
Asaka
Ez egy olyan iskola volt, amely egyesítette a középiskolát és a gimnáziumot, de engem nem szerveztek be, annak ellenére, hogy sok baloldali tanár volt.
Ez egy olyan iskola volt, amely az egyetemi felvételi vizsgákra készítette fel a diákokat, így sok olyan ember volt körülöttem, akiknek sok tudásuk volt.
Például, bár én még csak az általános iskola első osztályába jártam, olyan dolgokat magyaráztak el, mint a relativitáselmélet és a DNS (dezoxiribonukleinsav) és az RNS (ribonukleinsav) közötti különbség (lol).
Amikor megláttam őket, arra gondoltam, hogy „én is nagy dolgokat akarok mondani”. Kialakult bennem a vágy, hogy értelmiségi legyek.
Furuta
Ennek ellenére a tanáraid által ajánlott könyvek mind „baloldali” könyvek voltak, igaz?
Asaka
Sok Iwanami Shinsho könyv volt.
Azt hiszem, túl haladóak voltak az elsőéves gimnazisták számára, de az általam olvasott Iwanami Shinsho könyvek száma olyan volt, mint egy mérce az értelmiségiek számára.
Furuta
Tudom, tudom (lol).
Asaka 
Még ha mindent megteszel is, hogy elolvasd őket, akkor sem érted őket.
De király, ha olyan dolgokat mondhatsz, hogy „Hasegawa Masayasu ezt mondta” vagy „Watanabe Yozo ezt írta” anélkül, hogy túl sokat gondolkodnál rajta (lol).
Amikor az úgynevezett „progresszív értelmiségiek” által írt könyveket olvastam ilyen módon, egy kérdés jutott eszembe.
Abban az időben a Szovjetunió megszállta Afganisztánt (1979-ben), és én szemtanúja voltam a szabadságot gondolkodás nélkül eltipró szocializmus valóságának.
De elgondolkodtam: „Miért nem utasítják el ezek a progresszív emberek a szocializmust?”.
Furuta
Ez érdekes.
Ön ritka típus.
Asaka
Arra gondoltam: „Talán csak nem ismerem a valódi szocializmust és kommunizmust, és a róla alkotott képem alapján rosszul érzem magam. 'Szóval, a középiskola második évében elolvastam a From Fantasy to Science-t és a Kommunista kiáltványt.
Furuta
Hogyan találtad meg?
Asaka
Azt gondoltam, hogy' mégiscsak félreértettem a kommunizmust.”
Azt hittem, hogy ez egy szegényes, szabadság nélküli ideológia, de valójában egy csodálatos eszme volt.
Furuta
Az igazság és a fikció felcserélődött (lol).
Asaka
Ezután elkezdtem figyelni a Japán Kommunista Párt érveire, és bár még csak a középiskola második évfolyamába jártam, elkezdtem megvenni a Kommunista Párt havi folyóiratát, az Avantgárdot és Iwanami „Sekai” (A világ) című folyóiratát (lol).
Ott izgalmasan írtak arról, hogy a Liberális Demokrata Párt kormánya milyen felháborító dolgokat csinál.
Például, hogy az Önvédelmi Erők számára vannak belső szabályzatok, és az Önvédelmi Erőkről szóló törvény csak „díszítés”, tehát azt csinálnak, amit akarnak.
Amikor ezt olvastam, felháborodtam, és azt gondoltam: „Ez felháborító!
Másrészt, mivel nincs más ember a világon, aki ilyen szélsőséges dolgokat mondana, azt gondolnám, hogy azon kevesek közé tartozom, akik ismerik az igazságot, és mindenhatósági érzéssel kényeztetnek (lol).
Furuta
Végül hogyan sikerült elszakadnod Marxtól?
Asaka 
Furukawa professzorral ellentétben én nem egy csapással ébredtem fel.
Még azután is, hogy azt hittem, leráztam Marxot, egy részem még mindig nem távozott teljesen.
Nem tudom, hányszor kellett „levedlenem a bőrömet”, hogy kiiktassam.
Nem emlékszem tisztán, de egyszer elolvastam Kō Bun'yū egyik könyvét. Akkoriban nem tudtam, hogy milyen ember volt Kō, és azt gondoltam: „Miért vannak ilyen jobboldali eszméi? Milyen furcsa kínai ember ő!
Gondoltam, elolvasom, hogy meghallgassak egy ellenvéleményt, és aztán arra gondoltam: „Várjunk csak, lehet, hogy igaza van” (nevet).
A baloldal a háború előtti Japánt abszolút gonosz nemzetnek látja, amely kegyetlen agresszor volt, és a nacionalizmus miatt feláldozta a népét.
De Kō-san pozitívan látta a háború előtti Japánt.
Furuta
Marx fokozatosan kimarad.
Velem ellentétben ez egy „fokozatos ébredés”.
Ez a cikk folytatódik



最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。