Kauan sitten Japanissa vieraili Monacon kuninkaallisen balettikoulun iäkäs naisprofessori, jota primabaleriinit ympäri maailmaa suuresti kunnioittavat.
Hän puhui tuolloin taiteilijan olemassaolon merkityksestä.
Hän sanoi: "Taiteilijat ovat tärkeitä, koska he ovat ainoita, jotka voivat valaista piilotettuja, salattuja totuuksia ja ilmaista niitä."
Kukaan ei kiistänyt hänen sanojaan.
Ei ole liioittelua sanoa, että Masayuki Takayama ei ole vain yksi ja ainoa toimittaja sodanjälkeisessä maailmassa, vaan myös ainoa taiteilija sodanjälkeisessä maailmassa.
Toisaalta monet itseään taiteilijoiksi kutsuvista, kuten Oe, Murakami ja Hirano, eivät ansaitse edes taiteilijan nimeä.
He ovat vain ilmaisseet Asahi Shimbunin ja muiden luomia valheita sen sijaan, että he olisivat valaiseneet piilotettuja totuuksia ja kertoneet niitä.
Niiden olemassaolo ei rajoitu Japaniin, vaan se on sama muissa maissa ympäri maailmaa.
Toisin sanoen todellisia taiteilijoita on vain pieni määrä.
Tämä kirja todistaa myös vahvasti, että olen oikeassa sanoessani, ettei kukaan maailmassa nykyään ole niin ansainnut Nobelin kirjallisuuspalkinnon kuin Masayuki Takayama.
Kiinan olemus käsittämättömänä barbaarisena valtiona
Sekihei
Kiina on sama.
Sitä hallitsee aina jokin olennainen ja se haluaa alistua vahvemmille.
Se johtaa eräänlaiseen turvallisuuden tunteeseen.
Eräänlainen "orjahenki", jos haluatte.
Takayama
Herra Sekihei ymmärtää tämän erittäin hyvin.
Riippumatta siitä, millaisia tyranneja Japanissa ilmaantuu, ei koskaan tule olemaan petollista ja törkeää henkilöä, kuten Ivan Julma tai Mao Zedong.
Sen pitäisi olla japanilaisille käsittämätöntä.
Lisäksi Mao Zedong valehteli rankaisematta, kuten että 60 000 tonnia riisiä voitaisiin korjata yhdeltä tontilta (991 736 neliömetriä).
Se on mahdoton tarina, josta on tullut normi.
Jos se olisi japanilainen, he sanoisivat: "Älä ole typerä", mutta niin ei ole.
Jos ajattelee sitä, Kiina syyttää "Japanin militarismia" toisessa maailmansodassa, mutta japanilaiset menivät taistelukentälle "omasta tahdostaan".
Heillä oli jalo pyrkimys: "Käytä tätä sotaa Aasian vapauttamiseen, jota länsivallat sortavat.
Jayewardene (myöhempi presidentti), silloinen Ceylonin edustaja San Franciscon rauhankonferenssissa Japanin kanssa vuonna 1951, sanoi: "Kun Aasian kansat olivat siirtokuntia, vain Japani oli voimakas ja vapaa, ja häntä katsottiin suojelijana vapauttamaan meidät. Japanin iskulause "Aasian yhteisvauraus" vetosi meihin voimakkaasti. Kun sota syttyi, kunkin maan johtajat tekivät yhteistyötä Japanin kanssa toivoen vapauttavansa kotimaansa", hän sanoi ja torjui Yhdysvaltain ulkoministeri Dullesin Japanin tuomitsevan puheen. Ceylon (nykyinen Sri Lanka) luopui oikeudestaan vaatia korvauksia Japanilta.
Kirjasessa nimeltä "Anna se jalkaväelle", Masanobu Tsuji, armeijan esikuntapäällikkö toisen maailmansodan aikana, kirjoitti: "Kiinalaiset eivät ymmärrä suurta syytä, vaikka selittäisit sen heille.
Siksi yhteistyö on mahdotonta.
Se antaa myös yksityiskohtaisia ohjeita sotaan varautumisesta.
Se on jotain, joka voidaan ymmärtää vain tietyllä koulutustasolla.
Japanin armeijan jalkasotilaat lukivat ohjeet ja toimivat sen mukaan.
Tähän japanilaiseen "rationaalisuuteen" verrattuna Kiina on barbaarinen.
Fang Xiaorun kaltainen tragedia tapahtuu näkemättä edes Mingin hirveää käytöstä.
Sekihei
Viittaat Ming-dynastian ajattelijaan. Hän palveli keisari Huiyita, ja kun keisari Yongle aloitti kapinan, hän kirjoitti julistuksen kukistaakseen keisari Yonglen.
Kun Yonglen keisari kuitenkin nousi valtaistuimelle, hänet määrättiin kirjoittamaan liittymisasetus kuuluisuutensa vuoksi, mutta Fang Xiaoru kieltäytyi ja ristiinnaulittiin, ja myös hänen perheensä 847 jäsentä tuomittiin kuolemaan.
Takayama.
Kun luin tarinan, ihmettelin, miksi kukaan ei estänyt häntä.
Kun Yongle-keisari nousi keisarin valtaistuimelle, hän neuvoi: "Se ei ole luonnollinen kohtalosi. Olet ottanut jonkun keisarillisen valtaistuimen."
Sitten Yonglen keisari sanoi: "Mistä sinä puhut?" Hän tappoi Fang Xiaorun ja koko hänen perheensä.
Se on väkivaltaisin tarina, jonka olen koskaan kuullut.
Sekihei
Ei vain perhe, vaan myös kaikki yhdeksän klaania.
Takayama
Hän tappoi isänsä perheen, isänsä äidin perheen, äitinsä isän perheen ja kaikki yhdeksän klaania.
Lopulta se tappoi jopa hänen opetuslapsensa.
Hän on kauhea henkilö ja haittaa ympärillään oleville ihmisille.
Sekihei
Päinvastoin, ongelma on, että se kerrotaan kauniina tarinana Kiinan historiassa.
Häntä ylistetään, koska "ei taivuttanut periaatteitaan, vaikka yhdeksän heimoa tapettiin".
Mutta minun näkökulmastani keisari Yongle käski minut kirjoittamaan keisarillisen kirjoituksen hänen noustaan valtaistuimelle, ja minä sanoin: "Kirjoita sitten se. Miksei hän vääristä periaatteitaan mieluummin kuin tappaisi kaikkia sukulaisiasi? Kun otetaan huomioon satojen ihmisten elämä, se ei välitä hänen periaatteistaan."
Mutta hän ei kirjoita.
Lyhyesti sanottuna ei kukaanKiinassa se näkee ongelmana, että yhdeksän heimon ihmisten henki menetetään järjettömästä syystä.
Päinvastoin, he ajattelevat, että "syy on kaikki". Cheng-Zhun koulu seuraa tätä suuntausta.
Takayama.
Alkuperäiselle kiinalaiselle ei kuitenkaan ole mitään tuntemattomampaa kuin "syy".
Todellisuudessa ei ole mitään suurta syytä.
Sekihei
Se on totta.
Mutta se on tarkka, koska ei ole syytä korostaa sitä niin paljon.
Takayama
Näen. ......
Ovatko japanilaiset ainoat, jotka tuomitsevat "siviilitiloihin kohdistuvat hyökkäykset"?
Sekihei
Muuten, tällä kertaa Putinin sodassakin japanilaiset ovat tuominneet Venäjän kohdistamisen siviilitiloihin.
Yleensä he hyökkäävät sotilaslaitoksiin, mutta eivät siviilikohteisiin.
Sairaaloihin ei hyökätä; tuollaiset säännöt on olemassa.
He jättävät täysin huomiotta nämä säännöt ja hyökkäävät kauppakeskuksiin, kouluihin ja jopa sairaaloihin.
Mitä mieltä olet tuollaisesta sodankäynnistä?
Takayama.
Mr. Sekihei kiinnittää huomiota jopa japanilaisiin kukkoihin ja kasveihin.
Näin tehdessäsi jopa sydämestäsi on tullut japanilainen.
Yleensä vain japanilaiset eivät koske ei-taistelijoihin.
Tällaisia japanilaisia tunteita ei hyväksytä maailmassa.
Tyynenmeren sodan aikana yhdysvaltalaiset B-29-koneet pudottivat toistuvasti pommeja Nagoyan linnaan, joka ei ollut ammustehdas.
He polttivat koko kaupungin ajattelematta siviiliuhreja.
Sekihei
Päinvastoin, japanilaiset eivät kohdistaneet siviilitiloihin.
Takayama
Siellä oli Hollywood-elokuva "Pearl Harbor".
Siellä on kohtaus, jossa japanilaiset koneet pommittavat sairaalaa. Se on suora valhe.
Mutta Hollywood loi tarkoituksella tällaisen kohtauksen sanoen: "Japani on ei-kristitty barbaari, joten tietysti he menivät niin pitkälle."
Japanilaisten lentokoneiden hyökkäyksestä Pearl Harboriin on kirjaa, mutta sataman lähes 200 aluksen joukossa ei ammuttu ainuttakaan laukausta Punaisen Ristin symbolilla varustettuun laivaan.
Pearl Harbor Memorial Hallissa näytetään video Pearl Harboriin tehdystä hyökkäyksestä, ja videon lopussa alaotsikko kuuluu: "Yli 50 siviiliä kuoli."
Kun kysyin, mikä oli tämän perustelu, vastaus ei ollut, että japanilaiset koneet hyökkäsivät Pearl Harboriin, vaan että Yhdysvaltain ilmatorjunta tuli 35 kilometrin päässä sijaitsevaan Honolulun kaupunkiin aiheuttaen siviiliuhreja.
Se, että se ei kirjoita niin rehellisesti, on petollista.
Sekihei
Japani on humanitaarisen ja bushido-hengen maa, eivätkä tavalliset ihmiset osallistu suoraan taisteluihin.
Tavalliset ihmiset eivät ole suoraan mukana taisteluissa.
Kiinassa linnassa on kuitenkin asukkaat, joten luonnollisesti myös siellä asuvat asukkaat ovat kohteita.
Japanissa linnat ja linnakaupungit ovat erillisiä.
Takayama
Mutta talonpojat tarkkailevat heitä tarkasti ja muuttuvat yhtäkkiä "väijytysryöstöiksi".
Tottelevaisilta näyttävät talonpojat ovat pelottavimpia kaikista.
Akechi Mitsuhide kuoli tämän vuoksi.
Sekihei
Se oli kaatuneiden sotureiden metsästystä, eikö niin?
Takayama
Se on kaunis sana, mutta se oli sama Akechi Mitsuhiden kanssa ja kun Shimazu Yoshihiro, joka taisteli läntisen armeijan puolesta Sekigaharan taistelussa, pakeni ylittämällä suoraan Tokugawan aseman edessä, mitä hän kutsui "läpimurtavaksi keskellä". vihollinen."
Useimmat kenraalit saattoivat paeta taistelukentältä, mutta talonpojat joutuivat väijytyksiin ja hyökkäsivät heihin, mikä johti valtaviin tappioihin.
Päinvastoin, kaatuneiden soturien metsästys oli niin suosittua, koska siinä oletettiin, että siviilejä ei käytetty taistelussa.
Jos soturit olisivat ankaria, he eivät menettäisi henkensä niin nopeasti kaatuneiden sotureiden metsästämisessä.
Sekihei
Sama on Kiinan punakaartin kanssa.
He villittyvät ilosta, kun he avoimesti tuntevat voivansa tuhota jotain.
He perustivat opiskelijaliikkeen nimeltä Pitkä marssi ja alkoivat tuomita kaiken.
Hallitus antoi heille vertaansa vailla olevaa hoitoa, tarjosi junalipun, majoituksen ja ateriat, ja hajauttaa heidät kaikkialle Kiinaan.
Tuolloin punakaartilla oli jopa lupa tappaa ihmisiä.
Vaikka he tappaisivat ihmisiä, ketään ei syytettäisi rikoksesta, jos heidät julistettaisiin "vastavallankumouksellisiksi" ja heille ilmoitetaan.
Jonkun tappamista pidetään vallankumouksellisena tekona.
Tässä mielessä han-kiinalaisten ja venäläisten, esimerkiksi Mao Zedongin ja Stalinin, puhdistuksissa on yksi ero.
Stalinin puhdistukset toteutettiin järjestäytyneinä ammuskeluina poliisiyksiköiden avulla.
Toisaalta Maon puhdistukset yllyttävät ihmisiä vihaamaan toisiaan ja saavat heidät tappamaan toisensa.
Joten vaikka satoja tuhansia kuoli kulttuurivallankumouksessa, useimmat alaikäiset eivät olleet poliiseja.
He ovat hyvin tavallisia kansalaisia, nuoria.
Oli esimerkiksi yleistä, että lukiolaiset tappoivat opettajansa, jotka opettavat heitä.
Toisin sanoen Maon puhdistukset olivat salakavalia verrattuna Stalinin puhdistuksiin.
Se on vapauttanut ihmiskunnan rumimman osan "vallankumouksen" nimissä.
Takayama
Ja hän jätti sen valvomatta.
Sekihei
Päinvastoin, he laajensivat sitä entisestään.
Jokainen ajattelee joskus: "Vihaan sitä
on kaveri."
Sitten, jos on olemassa nimi "vallankumoukselle", heidän tappamisensa on perusteltua, ja he tuntevat mielihyvää. Se on myös tapa kostaa.
Mutta Japanissa, vaikka ihmisiä kutsutaan tekemään jotain sellaista, vain jotkut ihmiset tekevät niin.
Mielestäni tämä ei ole niinkään kommunistisen puolueen järjestelmä kuin kansallisen luonteen asia.
Kommunistisesta puolueesta puhuttaessa toinen kauhea asia, jonka venäläiset tekivät, oli kommunismin ottaminen, jonka Marx ja Engels olivat luoneet vain huvikseen. Lenin otti sen vakavasti ja teki siitä yhteiskunnallisen ja poliittisen liikkeen, joka loi kommunistisen diktatuurin.
Jatkossa syntyivät Kiinan kommunistinen puolue ja Korean työväenpuolue, jotka loivat äärimmäisen autoritaarisia ja sortavia järjestöjä.
Siitä on tullut merkittävä uhka maailmanrauhalle.
Jopa Korean sota alkoi Kim Il Sungin hyökkäyksellä Koreaan, ja jos Manner-Kiinassa ei olisi ollut kommunistisen puolueen joukkoja, ei olisi ollut kulttuurivallankumouksen joukkomurhia.
GHQ:n Japanille määräämä "Karthagon rauha".
Takayama
Mitä tulee aiemmin mainittuun "hyökkäykseen siviilitiloihin", on totta, että japanilaiset eivät avoimesti hyökkää tai sabotoi siviililaitoksia.
Jos tarkastelemme muita maita, tämä ei kuitenkaan välttämättä pidä paikkaansa.
Esimerkiksi yksi sisällissodan sankareista oli kenraali Sherman.
Myöhemmin hänen mukaansa nimettiin myös Sherman-tankki.
Tämä kenraali valloitti Atlantan ja tuhosi kaupunkeja, rautateitä ja kaikkea sieltä Jacksonvilleen itärannikolle luoden viisikymmentä kilometriä leveän ei-kenenkään maan.
Kutsumme sitä "Shermanin tieksi", mutta hän ei pelännyt tehdä sellaista tuhoa.
Perimmäinen tuhon muoto olisi atomipommi, mutta sodan ydin on ryöstely, raiskaukset, tappaminen ja tuhoaminen.
Sitä opetetaan Vanhassa testamentissa.
Kuten mainitsin aiemmin Mooseksesta: "Ryöstä kaikki, mitä voit ryöstää. Tapa jokainen mies ja jokainen naimisissa oleva nainen, joka saattaa säilyttää miehen siemenen. Jäljelle jääneet neitsyet tulee käyttää "palkkiona" heidän mukavuudestaan", Mooses käski. .
Joten kun sotilas palaa kotiin tapettuaan vain vihollisen miehet, hänelle annetaan käsky: "Mitä, et tappanut muita? Tule takaisin", hän käskee, ja teurastus ja ryöstely tapahtuu.
Ja sitten ei ole mitään jäljellä.
Myöhemmin Rooman aikakaudella Karthago ja Rooma taistelivat ylivallasta Välimerellä. Kun Scipio voitti Carthagen, hän otti heidän aluksensa, jotta Karthago ei voinut nousta uudelleen, valloitti heidän siirtomaakaupunkinsa, pudotti ne maatalousvaltioon, määräsi korvauksia ja otti heidän armeijansa, sota-aluksensa ja sotaoikeutensa.
Sen sanotaan olevan malli Japanin perustuslain IX artiklalle.
GHQ pakottaa Japaniin myös miehityspolitiikan, jossa se hylkää Korean, Taiwanin ja Eteläsaaret, ei pidä armeijaa, luopuu sodan oikeudesta ja "pelistä Japani teolliselle tasolle, jossa se voi valmistaa vain kattiloita ja kattiloita. tulla maatalousmaaksi.
Ja Rooman Scipio määräsi, että "kaikki Karthagon johtavien miesten lapset lähetetään Roomaan.
Pohjimmiltaan he ovat panttivankeja, ja sodanjälkeisessä Japanissa tämä on "Fulbright-opiskelijajärjestelmä".
Hän romanisoi Karthagon ihmiset ja muutti sen maatalousvaltioksi.
Kun Carthage tuli aseettomaksi, naapuri Numidia alkoi anastaa sitä lopullisesti.
Joten Carthage tarttui aseisiin puolustaakseen itseään ja taisteli hyökkääjiä vastaan.
Mutta se olisi rikkonut sen antautumisehtoja Roomalle: "Älä aloita sotaa ilman Rooman lupaa.
Rooma käytti tätä tekosyynä käynnistääkseen kolmannen puunilaissodan ja hyökätäkseen Karthagoa vastaan, polttaen Karthagon kaupungit, tappaen kaikki aateliset, myymällä tavalliset orjuuteen ja muuttaen lopulta linnoituksen raivatut rauniot erämaaksi, jossa ei ole ainuttakaan kasvia tai puuta. voisi kasvaa.
Sitä kutsutaan "Karthagon rauhaksi".
Se on sellainen sota, jota on käyty Japanin ulkopuolella.
Se voi olla mahdotonta, vaikka japanilaiset yrittäisivät ymmärtää sitä.