Die volgende is uit 'n artikel deur Taishi Sugiyama, Senior Navorsingsgenoot by die Canon Institute for Global Studies, getiteld "Energie is 'n topprioriteit vir sekuriteit," wat in vandag se Sankei Shimbun se "Sound Arguments" verskyn het.
Hierdie artikel is 'n moet-lees, nie net vir Japannese burgers nie, maar ook vir mense regoor die wêreld.
Die klem in die teks behalwe vir die opskrif is myne.
Dit het die regering se "skoon energie-strategie" tussentydse herorganisasie aangekondig.
Alhoewel dit "de-Rusland voor dekarbonisering" geword het na die Oekraïense Oorlog, is dit veronderstel om 'n regering-geleide dekarboniseringsbelegging teen 'n massiewe koste op die ou end te maak.
In 'n drasties veranderende wêreld, sal so 'n strategie voldoende wees?
Die jaarlikse kostelas van 15 biljoen jen
Aanvanklik is die "Skoon Energie-strategie" bedink in opdrag van premier Fumio Kishida om beleggings vir ontkarbonisering te bevorder.
Rusland se inval in die Oekraïne het egter die belangrikheid van sekuriteit vergroot, en die tussentydse verslag het twee hoofstukke: een oor energiesekuriteit en die ander oor ontkarbonisering.
Maar sekuriteit en ontkoling is nie met mekaar versoen nie.
Dit is eenvoudig inkonsekwent.
Energiesekuriteit sluit die voorkoming van toevoeronderbrekings en die voorsiening van bekostigbare energie in.
Indien wel, is daar 'n fundamentele afweging (onversoenbare verhouding) met duur ontkoling, maar daardie bewustheid is swak.
Die strategie vereis 'n jaarlikse belegging van 15 triljoen jen.
Alhoewel dit dalk na 'n belegging klink, dra die publiek die las om dit te finansier.
Tans betaal die publiek reeds 2,4 triljoen jen per jaar aan heffings op hernubare energie alleen.
Die Skoon Energie-strategie is vol items wat waarskynlik koste geweldig sal verhoog in vergelyking met bestaande tegnologieë, soos die bekendstelling van meer hernubare energie, elektriese voertuie en die gebruik van waterstof.
In watter mate gaan die las op die publiek toeneem?
Hoeveel te meer sal die las op die publiek toeneem?
Die strategie sluit egter ook items in wat bydra tot ekonomiese groei terwyl dit bydra tot ekonomiese sekuriteit, soos beleggings in stoorbatteryfabrieke, halfgeleierfabrieke en datasentrums.
Met regerings wêreldwyd wat nou meeding om nuwe nywerhede te lok, het Japan geen ander keuse as om dieselfde te doen nie.
Die strategie sal na verwagting teen die einde van die jaar gefinaliseer wees. Tog moet die inhoud daarvan noukeurig ondersoek word en beperk word tot items wat werklik sal bydra tot ekonomiese groei en vermy om Japan 'n hoëkostestaat te maak.
In hierdie konteks is "de-Rusland gevolg deur dekarbonisering" 'n naïewe sekuriteitsbeskouing.
Ons moet dit herstruktureer op grond van 'n noukeurige ontleding van die huidige situasie.
Laat ek twee twispunte opper.
Die nuwe Koue Oorlog het dekarbonisering teruggesit.
Vanaf die 1992 "Aarde-beraad" het globale omgewingskwessies onder internasionale aandag gekom.
Daar is ook ooreengekom op die Verenigde Nasies se Raamwerkkonvensie oor Klimaatsverandering.
Dit is nie toevallig dat dit saamgeval het met die einde van die VSA-Sowjet Koue Oorlog as gevolg van die ineenstorting van die Sowjetunie in 1991 nie.
Die ideologiese konfrontasie tussen Oos en Wes het geëindig, en Francis Fukuyama het die "einde van die geskiedenis" met die triomf van demokrasie verkondig.
Met die utopiese uitbundigheid dat "die hele wêreld op Westerse-styl demokrasie sal saamtrek en vrede sal bereik word," het globale omgewingskwessies 'n beduidende fokus van aandag geword as probleme wat opgelos moet word deur samewerking op 'n wêreldwye skaal.
Die utopie het egter nie gerealiseer nie.
In plaas daarvan om 'n demokrasie te word, soos die Weste gehoop het, het China se groeiende ekonomie toenemend outokraties geword, en dit het begin meeding vir globale hegemonie.
In beroering na sy mislukte pogings tot vinnige demokratisering, het Rusland na 'n outoritêre staat teruggekeer.
Dit het voortgegaan om betrokke te raak by gewapende konflikte in naburige streke, insluitend die anneksasie van die Krim, en dit het steeds gespanne verhoudings met Westerse lande gehad.
Ten slotte was die oorlog in die Oekraïne die deurslaggewende faktor in die verswakking van betrekkinge.
Dit is nou duidelik dat 'n nuwe Koue Oorlog begin het, en die uitgangspunt waarop die aardverwarmingskwessie gebaseer is, het fundamenteel verander.
Daar is geen hoop meer vir 'n globale samewerkende oplossing nie.
En lande onder leiding van Europa skarrel om die produksie en verkryging van fossielbrandstowwe te verhoog.
Die ontwikkelde lande het nog nie hul "dekarbonisasie"-tekens laat vaar nie, maar hul prioriteite sal aansienlik afneem.
Naas de-Rusland, dan de-China
Wat is volgende ná Rusland?
Senator Marco Rubio, 'n vooraanstaande Amerikaanse Republikein, waarsku.
"Selfs nou, met die oorlog in die Oekraïne, kyk ek na China. Dit is 'n werklike probleem vir die Verenigde State. Die bedreiging van China is duisend keer groter as die bedreiging van Mouthshea. Dit het 'n baie groter ekonomie en 'n superieure weermag. Amerikaanse maatskappye het reeds lobbyiste geword vir verskeie Chinese regeringsposisies in die naam van sakeprioriteite."
Senator Tom Cotton, D-N.Y., het gesê die VSA moet vorentoe beweeg met 'n de-Russiese
Hierdie artikel is 'n moet-lees, nie net vir Japannese burgers nie, maar ook vir mense regoor die wêreld.
Die klem in die teks behalwe vir die opskrif is myne.
Dit het die regering se "skoon energie-strategie" tussentydse herorganisasie aangekondig.
Alhoewel dit "de-Rusland voor dekarbonisering" geword het na die Oekraïense Oorlog, is dit veronderstel om 'n regering-geleide dekarboniseringsbelegging teen 'n massiewe koste op die ou end te maak.
In 'n drasties veranderende wêreld, sal so 'n strategie voldoende wees?
Die jaarlikse kostelas van 15 biljoen jen
Aanvanklik is die "Skoon Energie-strategie" bedink in opdrag van premier Fumio Kishida om beleggings vir ontkarbonisering te bevorder.
Rusland se inval in die Oekraïne het egter die belangrikheid van sekuriteit vergroot, en die tussentydse verslag het twee hoofstukke: een oor energiesekuriteit en die ander oor ontkarbonisering.
Maar sekuriteit en ontkoling is nie met mekaar versoen nie.
Dit is eenvoudig inkonsekwent.
Energiesekuriteit sluit die voorkoming van toevoeronderbrekings en die voorsiening van bekostigbare energie in.
Indien wel, is daar 'n fundamentele afweging (onversoenbare verhouding) met duur ontkoling, maar daardie bewustheid is swak.
Die strategie vereis 'n jaarlikse belegging van 15 triljoen jen.
Alhoewel dit dalk na 'n belegging klink, dra die publiek die las om dit te finansier.
Tans betaal die publiek reeds 2,4 triljoen jen per jaar aan heffings op hernubare energie alleen.
Die Skoon Energie-strategie is vol items wat waarskynlik koste geweldig sal verhoog in vergelyking met bestaande tegnologieë, soos die bekendstelling van meer hernubare energie, elektriese voertuie en die gebruik van waterstof.
In watter mate gaan die las op die publiek toeneem?
Hoeveel te meer sal die las op die publiek toeneem?
Die strategie sluit egter ook items in wat bydra tot ekonomiese groei terwyl dit bydra tot ekonomiese sekuriteit, soos beleggings in stoorbatteryfabrieke, halfgeleierfabrieke en datasentrums.
Met regerings wêreldwyd wat nou meeding om nuwe nywerhede te lok, het Japan geen ander keuse as om dieselfde te doen nie.
Die strategie sal na verwagting teen die einde van die jaar gefinaliseer wees. Tog moet die inhoud daarvan noukeurig ondersoek word en beperk word tot items wat werklik sal bydra tot ekonomiese groei en vermy om Japan 'n hoëkostestaat te maak.
In hierdie konteks is "de-Rusland gevolg deur dekarbonisering" 'n naïewe sekuriteitsbeskouing.
Ons moet dit herstruktureer op grond van 'n noukeurige ontleding van die huidige situasie.
Laat ek twee twispunte opper.
Die nuwe Koue Oorlog het dekarbonisering teruggesit.
Vanaf die 1992 "Aarde-beraad" het globale omgewingskwessies onder internasionale aandag gekom.
Daar is ook ooreengekom op die Verenigde Nasies se Raamwerkkonvensie oor Klimaatsverandering.
Dit is nie toevallig dat dit saamgeval het met die einde van die VSA-Sowjet Koue Oorlog as gevolg van die ineenstorting van die Sowjetunie in 1991 nie.
Die ideologiese konfrontasie tussen Oos en Wes het geëindig, en Francis Fukuyama het die "einde van die geskiedenis" met die triomf van demokrasie verkondig.
Met die utopiese uitbundigheid dat "die hele wêreld op Westerse-styl demokrasie sal saamtrek en vrede sal bereik word," het globale omgewingskwessies 'n beduidende fokus van aandag geword as probleme wat opgelos moet word deur samewerking op 'n wêreldwye skaal.
Die utopie het egter nie gerealiseer nie.
In plaas daarvan om 'n demokrasie te word, soos die Weste gehoop het, het China se groeiende ekonomie toenemend outokraties geword, en dit het begin meeding vir globale hegemonie.
In beroering na sy mislukte pogings tot vinnige demokratisering, het Rusland na 'n outoritêre staat teruggekeer.
Dit het voortgegaan om betrokke te raak by gewapende konflikte in naburige streke, insluitend die anneksasie van die Krim, en dit het steeds gespanne verhoudings met Westerse lande gehad.
Ten slotte was die oorlog in die Oekraïne die deurslaggewende faktor in die verswakking van betrekkinge.
Dit is nou duidelik dat 'n nuwe Koue Oorlog begin het, en die uitgangspunt waarop die aardverwarmingskwessie gebaseer is, het fundamenteel verander.
Daar is geen hoop meer vir 'n globale samewerkende oplossing nie.
En lande onder leiding van Europa skarrel om die produksie en verkryging van fossielbrandstowwe te verhoog.
Die ontwikkelde lande het nog nie hul "dekarbonisasie"-tekens laat vaar nie, maar hul prioriteite sal aansienlik afneem.
Naas de-Rusland, dan de-China
Wat is volgende ná Rusland?
Senator Marco Rubio, 'n vooraanstaande Amerikaanse Republikein, waarsku.
"Selfs nou, met die oorlog in die Oekraïne, kyk ek na China. Dit is 'n werklike probleem vir die Verenigde State. Die bedreiging van China is duisend keer groter as die bedreiging van Mouthshea. Dit het 'n baie groter ekonomie en 'n superieure weermag. Amerikaanse maatskappye het reeds lobbyiste geword vir verskeie Chinese regeringsposisies in die naam van sakeprioriteite."
Senator Tom Cotton, D-N.Y., het gesê die VSA moet vorentoe beweeg met 'n de-Russiese