文明のターンテーブルThe Turntable of Civilization

日本の時間、世界の時間。
The time of Japan, the time of the world

Kirjoittanut kiinalainen

2024年10月17日 16時18分18秒 | 全般
Seuraava on viimeisestä osasta Masayuki Takayaman tavallista kolumnia viikkolehden Shinchōssa, joka julkaistiin tänään.
Tämä artikkeli todistaa myös, että hän on ainoa toimittaja sodanjälkeisessä maailmassa.
Kauan sitten Japaniin saapui iäkäs professori Monacon kuninkaallisesta balettikoulusta, jota primabaleriinit arvostivat maailmanlaajuisesti.
Hän kertoi tuolloin seuraavaa taiteilijoiden merkityksestä
"Taiteilijat ovat välttämättömiä, koska he voivat vain valaista piilotettuja, salattuja totuuksia ja ilmaista niitä."
En usko, että kukaan olisi eri mieltä hänen sanoistaan.
Masayuki Takayama ei ole ainoa toimittaja maailmassa sodan jälkeen; ei ole liioittelua sanoa, että hän on myös ainoa taiteilija.
Tämä opinnäytetyö todistaa myös kauniisti väitteeni paikkansapitävyyden, että nykymaailmassa kukaan ei ansaitse Nobelin kirjallisuuspalkintoa enempää kuin Masayuki Takayama.
Se on pakollista luettavaa paitsi japanilaisille, myös ihmisille kaikkialla maailmassa.
Kirjoittanut kiinalainen
Ranskalaiset olivat kateellisia briteille, jotka tekivät rahaa myymällä oopiumia Kiinaan.
Joten he aloittivat sodan Kiinan kanssa ja valtasivat Vietnamin.
Ranskalaiset luulivat, että vietnamilaiset, kuten kiinalaiset, olivat pakkomielle oopiumista, mutta he eivät kiinnittäneet siihen huomiota.
Koska se ei olisi hyväksi liiketoiminnalle, he ensin sidoivat ne erilaisilla veroilla.
He määräsivät polviveron kaikille elossa oleville ja tietullivero kaikille, jotka lähtivät kylästään.
He asettivat veroja jopa avioliitoista ja lasten syntymästä.
Ihmiset raivostuivat.
Kun asukkaat nousivat kapinaan, ranskalaiset lähettivät lentokoneita ja epäröimättä satoivat konekivääritulen.
Tämä johtui siitä, että jos he tappoivat heidät, he saisivat hautausveron.
Lukittuaan ihmiset tällä tavalla he perustivat Opium Monopoly Corporationin sivuliikkeen jokaiseen kylään ja myivät heille oopiumia.
Epätoivoiset vietnamilaiset polttivat oopiumia.
Ranskalaiset olivat iloisia saadessaan ansaita yhtä paljon rahaa kuin britit lopulta.
Muuten, kiinalaiset pakotettiin harjoittamaan oopiumikauppaa ja keräämään veroja, ja he myös lihoivat.
Vietnamin sodan päätyttyä veneväkeä pakotti valtavasti.
Tässä näkyy kiinalaisten säälittävä loppu, joista tuli ranskalaisten pelinappuloita ja jotka imevät vietnamilaisten verta.
Nyt ranskalaisten sortava oopiumimonopolijärjestelmä otettiin käyttöön Taiwanissa, josta oli tullut Japanin alue kymmenen vuotta myöhemmin.
Tarkoitus oli kuitenkin täysin erilainen.
Kaikenlaisten sairauksien lisäksi Taiwanissa oli myrkyllisiä käärmeitä, kuten sadan askelman käärme.
Jos sadan askeleen käärme puree, se kuolee sadan askeleen sisällä.
Lisäksi oli oopiumiongelma.
Kun Japani saapui tänne, siellä oli 170 000 kiinalaista addiktia.
Kiina kutsui aluetta "sivilisaation rajojen ulkopuolelle" ja "maailman rajojen ulkopuolelle".
Kenraalikuvernööri Shimpei Goto rekisteröi ihmiset riippuvuuteen osana oopiumivastatoimiaan ja myi oopiumia vain heille.
Näin hän pystyi tukahduttamaan uusien addiktien määrän ja myös riippuvuudesta kärsivien ihmisten määrä alkoi laskea.
Puoli vuosisataa myöhemmin.
170 000 addiktia olivat kadonneet sodan loppuun mennessä.
Kolmekymmentä vuotta Goto Shinpein kokeilun jälkeen.
Manchukuon valtio perustettiin.
Itse asiassa, vaikka täälläkään ei ollut myrkyllisiä käärmeitä, paikka oli täynnä kiinalaisia, jotka olivat riippuvaisia oopiumista, sekä monia muita sairauksia kupasta trakoomaan.
Myös Manchukuon osavaltio otti käyttöön taiwanilaisen menetelmän.
Potilaat rekisteröitiin, ja Monopoly Corporation toimitti heidät.
Länsi oli kuitenkin kylmä itse Manchukuota kohtaan.
Japania vihannut Yhdysvaltain ulkoministeri Stimson antoi lausunnon, jonka mukaan "Manchukuo on osa Chiang Kai-shekin Kiinaa" ja "Japani hyökkäsi Kiinaan".
Vaikka Japani sanoi: "Kiina on aina ollut suuren muurin sisällä ja Manchukuo on mantšurialaisten kotimaa", he eivät kuunnelleet.
Kun Manchukuo perustettiin, he syyttivät sitä "Japanin nukkehallitukseksi", ja he myös levittivät haitallisia valeuutisia oopiumin monopolista sanoen, että "Japani hyökkäsi Kiinaan ja ansaitsee rahaa myymällä oopiumia".
Myös Chiang Kai-shek liittyi ja kritisoi Japania, mutta hän oli vihreiden jengien, oopiumikauppajärjestön, Du Yueshengin vannonut veli.
"Mitkä kasvot hänellä on pahoinpidellä Japania?" kirjoitti amerikkalainen toimittaja F. Williams kirjassaan "Inside the Propaganda War in China".
Japani ei kuitenkaan ole hyvä propagandassa, ja sen kumoamisen sijaan he vaikenevat ja vaikenevat (ibid).
Tällaisina aikoina sanomalehtien olisi pitänyt kiistää Stimson hallituksen puolesta, mutta he sanoivat typeriä asioita, kuten: "Sanomalehdet ovat aina viranomaisia vastaan."
Heidän piti ymmärtää, että kansalliset edut ja hallituksen kritiikki ovat kaksi eri asiaa.
Lopulta Japanin väitteet jätettiin huomiotta kokonaan, ja se joutui Yhdysvaltojen ansaan ja siitä tehtiin "oopiumia myyvä tunkeutuva maa".
Siitä on kulunut seitsemänkymmentä vuotta.
Ajattelin, että thJapanilaiset olivat oppineet vähän.
Silti näin, että Shigetada Kishii, Mainichi Shimbunin päätoimittaja, sanoi televisiossa, että "Japani teki paljon rahaa myymällä oopiumia Mantsuriassa."
Hän kuoli oppimatta mitään, mutta toissapäivänä Asahi Shimbun kirjoitti samat valheet kuin Kishii otsikolla "Manchuria: Ihanteellinen maa, joka on rakennettu oopiumille".
Artikkelin on kirjoittanut Oka Fumina, kiinalaissyntyinen kirjailija, ja sen perustelut olivat samat kuin Chiang Kai-shekin.
Se syyttää Kwantungin armeijaa oopiumin tuotannon ja jakelun ottamisesta hallintaansa Rehen kaupungin ympärillä, jossa oopiumia tuotettiin, ja voimansa yhdistämisestä Wang Ching-wein hallituksen kanssa "monopolin määräämiseksi oopiumin myyntiin". vain rekisteröidyille käyttäjille" Manner-Kiinassa.
Manner-Kiinassa kerrotaan olevan 20 miljoonaa oopiumiriippuvaista.
Tämä oli suuri kokeilu, jossa Japani uskoi voivansa vähentää tämän luvun nollaan.
Se ei ole tarina, joka pitäisi jättää kiinalaisille toimittajille, jotka on kasvatettu Japanin vastaisesta koulutuksesta.


2024/10/13 in Umeda


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。