Turpmāk ir turpinājums rakstam "Japāņu armija nepiedalījās laupīšanā, kas ir vēsturisks fakts. - 文明のターンテーブルThe Turntable of Civilization (goo.ne.jp)"
Takayama Masayuki raksta tulkošana angļu valodā un tā padarīšana zināmu pasaulei ir daļa no mana darba, ko uzskatu par sava mūža darba otro pusi.
Šī eseja arī pierāda, ka viņš ir vienīgais žurnālists pēckara pasaulē.
Šī eseja arī pierāda, ka viņš ir visvairāk pelnījis Nobela prēmiju literatūrā vai Miera prēmiju.
Kā jau zina premjerministrs Abe un citi dedzīgi viņa eseju lasītāji no visām dzīves sfērām, viņa unikālās esejas vienmēr ir labākie darbi pasaulē, kas izkopti ierobežojumu apstākļos, kad ierobežotā telpā bija jāraksta pēc iespējas labākas esejas.
Maiju traģēdija
Ņemsim, piemēram, maiju tautu.
Viņu kultūra bija dzīva ar attīstītu arhitektūru un astronomiju.
Tomēr mūsdienās no šīs kultūras nav saglabājies pat mirklis.
Maiji tagad dzīvoja džungļos pie Gvatemalas robežas, nodarbojoties ar zemkopisko lauksaimniecību, taču nesen viņi pārcelšanās politikas ietvaros izveidoja vairākus ciemus.
Reiz kādā ciematā netālu no Čjapasas es intervēju meiteni, kas izskatījās gandrīz kā japāniete.
16. gadsimtā tur iebruka spāņi, nogalinot daudzus maijus un izvarojot sievietes.
Viņas senči aizbēga džungļos un nākamos piecsimt gadus sargāja maiju asinis.
Viņi bija tīri maiji.
Viņa "ienīda" savus senčus.
Ja viņa nebūtu aizbēgusi un viņas senčus būtu izvarojuši spāņi, viņa būtu mestīsa ar baltām asinīm.
"Ja es būtu to izdarījusi, es būtu varējusi nesodīti doties uz pilsētu un iet uz Hard Rock Café Mehiko," viņa teica.
Es viņu mierināju, ka būt dzeltenai ir normāli, bet tas viņu, šķiet, nemierināja.
Šīs intervijas tulks bija mestics ar ļoti spēcīgu kaukāziešu asiņu.
Pēc intervijas viņš ar dziļu nopūtu teica: "Pat mums, labajiem mesticiem," viņš teica.
"Kad piedzimst bērns, mēs bieži par to uztraucamies."
Pat labākajiem mesticiem ir kaut kāds procents maiju asiņu.
Tā parādās jebkurā brīdī, kā reinkarnācija.
Ja tev ir spēcīgas indiāņu asinis, tu nevarēsi iestāties labā skolā vai iegūt labu darbu.
Viņa man stāstīja, ka Hard Rock kafejnīcā viņu nelaidīs iekšā, ja viņa kaut nedaudz izskatīsies indiāniete.
Maiji ar savu krāšņo kultūru ir iznīcināti, un viņu pēcteči pat izrāda nepatiku pret to, ka ir maji.
Patiesībā es dzirdēju līdzīgu stāstu, kad strādāju Teherānā par korespondentu.
Taksometra šofera māsa, kas nāca un nāca no biroja, dzemdēja.
Viņa palīgs Masvuds teica: "Redzu. Kādas krāsas tā bija?" viņš uzreiz jautāja.
Šoferis priecīgi atbildēja: "Balta."
Tad asistents vēlreiz jautāja, vai tas ir zēns vai meitene.
Kad es viņam jautāju, vai tas bija zēns vai meitene, viņš atbildēja: "Jums ir grūti atbildēt, bet Irāna ir ariju tauta, un no turienes nāk valsts nosaukums. Tomēr pēc tam, kad Nahavandas kaujā tika sakauta Sasānijas Persija, tajā valdīja gaiši melnādainie arābi".
Tas nozīmē, ka valstī ienāca nedaudz arābu, kurus viņi nicina, asiņu.
Tad 13. gadsimtā iebruka Kublajhana jaunākais brālis Prāgs un nodibināja Ilhanātu.
Viņu valdīšana ilga vairāk nekā 100 gadus, bet "tieši šajā laikā mongoļi pamatīgi piesārņoja persiešu asinis".
Izteiciens "piesārņoja asinis" bija mazliet mulsinošs, bet būtībā ariju tautas sajaucās ar mongoļu asinīm.
Frāze "asinīm aptraipīja" mani nedaudz aizķēra, taču būtība ir tāda, ka ariju rase sajaucās ar mongoļu asinīm.
Tas laiku pa laikam parādās.
Dzimst dzeltens bērns ar šaurām acīm.
Tas pats, kas mestīzu tulks.
Tāpēc, kad bērns piedzimst, pirmais, ko viņi jautā, ir krāsa.
Kad es viņam pajautāju, vai tiešām ir bijuši tādi gadījumi, viņš piekodināja.
Viņu ģimenes viņus diskriminē, un viņiem nav ne pienācīgu darba iespēju, ne labu laulību.
"Irānā zemākā profesija ir maiznieka profesija. Viņi cep maizi kokogļu katlā. Tā ir karsta, smaga un slikti atalgota profesija. Lielāko daļu amatnieku var atpazīt no pirmā acu uzmetiena, jo tie ir praidu pēcteči."
Pat to pašu irāņu vidū rodas naids un diskriminācija par iekarotāju asinīm.
Ja tā ir mazākuma interese, tā beidzas ar nenozīmīgiem aizspriedumiem.
Tomēr, ja tas ir plašākā mērogā, ir viegli iedomāties, kā tas var radīt problēmas nācijas vienotībai un centripetālajam spēkam.
Labs piemērs ir Haiti.
Francūži šeit ierīkoja cukura un kafijas plantācijas, kurās bija paverdzināti melnādainie cilvēki.
Tomēr Napoleona valdīšanas laikā tās kļuva nerentablas un tika pamestas.
Tā kļuva par pirmo melnādaino nāciju, kas ieguva neatkarību.
Varētu domāt, ka paverdzināto cilvēku apspiestais stāvoklis būtu bijis atspēriena punkts stabilai vienotībai.
Tomēr no tās dibināšanas līdz pat mūsdienām haitieši ir slepkavojuši cits citu neticami brutālos veidos.
Iemesls tam ir tas, ka aptuveni 30 % iedzīvotāju ir jauktās rases jeb mulati, un viņi lepojas ar savām baltajām asinīm, ciena savu dzimteni Franciju un ir pieņēmuši franču valodu par valsts valodu.
Francūži viņiem ir nodrošinājuši arī izglītību un citus labumus.
Uz tīrajiem melnādainajiem viņi raugās no augšas, lai gan izskatās vienādi, un tāpēc viņi savā starpā konfliktē.
Nav kustības, kas apvienotos un protestētu pret balto egoismu un liktu viņiem atpirkt vergu koloniju vēsturi.
Izvarošana nav nejaušs laupīšanas akts.
Izvarošanai piemīt iznīcinošs spēks atņemt tautai tīras asinis un tādējādi to iznīcināt kā maiji vai radīt mūžīgu haosu kā Haiti.
Pēdējā karā padomju armija, kuras sastāvā bija slāvi un tatāri, uzņēmās iniciatīvu piespiest savus karavīrus veikt izvarošanu, kad tie, šķērsojot Elbas upi, iegāja Vācijas teritorijā.
Antony Beever "Kara beigu dienasgrāmata Berlīnē" sniedz detalizētu aprakstu par to, taču visā Vācijā padomju karaspēks izvaroja aptuveni 2 miljonus sieviešu.
Bieži tiek minēts, ka Dālemes namā, klosterī, kas kalpoja arī kā dzemdību nams, tika izvarotas visas mūķenes, sākot ar grūtniecēm un beidzot ar viņām pavadošajām sievietēm.
Padomju armija faktiski darīja to pašu, ko briti bija izdomājuši par dzemdību namu izvarošanu Pirmā pasaules kara laikā.
Labākie dati ir pieejami par Berlīni, kur tika izvaroti 130 000 cilvēku, no kuriem 92 000 tika ārstēti divās pilsētas slimnīcās.
No tām 20 000 bija nelegāli grūtnieces, daudzām tika veikti aborti un aptuveni 2000 dzemdēja.
Japāņu tīrība
Japānā izvietotie ASV karavīri bija arī pirmie, kas pieprasīja sievietes.
Kā seksualitātes aizsargs sievietes no Hanamači rajoniem burtiski brīvprātīgi piedāvāja spēlēties ar ASV karavīriem.
Birmā un Singapūrā japāņu mierinājuma stacijas pārņēma sabiedroto spēki, un tās turpināja izmantot sabiedroto karavīru vajadzībām.
Tomēr Japānas valdības nodrošinātās mierinājuma stacijas nebija pietiekamas ASV karavīriem, kas ieradās Japānā.
Viņi ielauzās parastās privātmājās un meklēja sievietes.
Tāpat bija arī ar Čan Kaišeka armijas karavīriem.
Dažos gadījumos ģimenes locekļi, kas mēģināja pārmācīt amerikāņu karavīrus, kuri bija ielauzušies viņu mājās, tika uzbrukts un pat nogalināts.
ASV okupācijas laikā nogalināto japāņu skaits sasniedza 2536 (saskaņā ar Iepirkumu aģentūras datiem), daudzi no tiem bija saistīti ar šādiem izvarošanas gadījumiem.
Laikraksta Chicago Sun korespondents Marks Geins, kurš šajā laikā bija ieradies Japānā, savā "Nipponas dienasgrāmatā" rakstīja, ka "japāņi centās pretoties sabiedroto okupācijai, izmantojot sievietes kā ieročus".
Reti kad žurnālisti ir bijuši tik augstprātīgi un bezkaunīgi.
Tas ir precīzs viņu kara atspoguļojums.
Tomēr Japāna cīnījās pavisam citā karā nekā viņi.
Kā minēts iepriekš, viņi nežēlīgi neatriebās, un japāņi no kara bija izslēguši gan laupīšanu, gan izvarošanu, pie kā viņi bija pieraduši.
Atkāpjoties no Šanhajas incidenta uz Naņdziņu, Čan Kaišeka karaspēks ielauzās privātmājās, paņēma, ko varēja, izvaroja, aizdedzināja un aizbēga, gluži tāpat kā iepriekš minētajā Džindžou pilsētā.
Pēc Naņdzinas krišanas Čan Kaišeka armija aizbēga uz Dzjiudzjanas upi Jandzi upes augštecē, kur tā apmetās nometnē, kā aprakstīts Tatsuzo Išikavas (Tatsuzo Ishikawa) grāmatā "Vuhānas operācija".
Viņi ieņēma mājas pie Jiujiang upes un patvaļīgi sagādāja pārtiku, atstājot iedzīvotājus kā bēgļus savās pilsētās.
Kad šeit tuvojās japāņu spēki, Čan Kaišeka armija pārrāva Jandzi upes dambjus, appludināja pilsētu un, lai izglābtos, akās izkaisīja holēras baktērijas.
Japāņi noteica karantīnu un veica dambju remontu.
Laikrakstā Asahi Shimbun tika publicēta fotogrāfija, kurā bija redzami japāņu karavīri, kas gāja Nankinā pēc tiem, smaidot un turot rokās no zemniekiem nopirktas vistas.
Ilgu laiku šī bilde tika izstādīta 300 000 slaktiņu piemiņas zālē Nankinā kā "attēls, kurā japāņu karavīri plēš vistas.
Viņi uzskatīja, ka tas ir dabiski, ka viņi laupa vistas.
Laikraksts Asahi Shimbun, kas šo fotoattēlu sniedza, ilgi par to klusēja.
Tomēr kļuva skaidrs, ka tas tā nav, un 2007. gada decembrī, Nankinas incidenta 70. gadadienā, viņi slepus izņēma šo fotogrāfiju.
Japānas iedzīvotāju uzvedība ir neaptverama.
Šī raksta turpinājums.
2024/7/30 in Onomichi