DaNang お天気 Blog

ベトナムの中部ダナン市より毎日のお天気と身近な情報をお届けしています。
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CHAMPAの王国に関するいくつかの特徴2

2006年02月25日 | チャム族
青銅器時代および初期に鉄器時代(20〜30世紀前に)に、ベトナム中部で暮らす住民のどんな部分もいました。1909年には、壺埋葬エリアが、そこに埋められた様々な種類の陶磁器、装飾および労働ツールでSa Huynh(Quang Ngai省)で見つかりました、として、1つの、から、死者と財産を共有することの。今まで、そこで見つかった約60の同様の遺物がありました。また、すべては、海岸から山岳地帯へその分配するエリアがドンナイ川の周辺のQuang Binh省だった壺および古い居住の埋葬を含むSa Huynh文化と一般に呼ばれました。

多額の陶磁器のそばにSa Huynh文化の時期に現われて、多くの鉄の労働ツールおよび武器が軸、くわ、半月刀、小鎌、ナイフ、剣などを含んでいました。Sa Huynh人々は、鉄の鍛造がかなり上手でした。それらは布、貴重な宝石からの形装飾および水晶を織ることができました。加工品によって、古代のSa Huynh人々は農業で生活すると知られていました。それらは、中部地方と高地と同様に平原の土地を耕作しました。当時、区別が間にありました、豊富、また貧弱。研究者によれば、始発状態が、Sa Huynh文化の最後の時期に現われました。勉強するセラミックスおよび他の加工品においては、考古学者が継続を見つけました。また、インドの文明の幼時は、初期の第1の世紀ADの中のインドの文明の輸入および同化と一緒にSa Huynh文化の開発に基づきました。

In the Bronze Age and early Iron Age (Twenty to thirty centuries ago), there were any part of inhabitants living in the Central Vietnam.
In 1909, a jar burial area was found in Sa Huynh (Quang Ngai province) with various kinds of potteries, ornaments and labour tools buried there as a from of sharing property with the dead. Till now there have been about 60 similar relics found there and all were commonly called Sa Huynh culture, includeing burial of jars and old habitations whose distributing areas were Quang Binh province to the basin of Dong Nai river, from the seashore to the mountainous region.

Appearing in the period of Sa Huynh culture, beside a large sum of potteries, there were a lot of iron labour tools and weapons includeing axes, hoes, scimitars, sickles, knives, swords, etc.

The Sa Huynh people were fairly good at forging iron. they could weave cloth, make ornaments from the precious gems and crystal.Depending on the artefacts, the ancient Sa Huynh people were known to live on agriculture. They cultivated land in the plain as well as in the midlands and highlands. In those days, there were the distinction between the rich and the poor. According to the researchers, initial states appeared in the last period of Sa Huynh culture. On the studying ceramics and other artefacts, archaeologists found continuation and the infancy of Indian civilization was based on the development of Sa Huynh culture together with the import and assimilation of Indian civilization in the early 1st century AD.


[気温27℃][晴れ] F1遺跡の彫刻

2006年02月25日 | 晴れ

今日は暑いですよ~
気温27℃でちょっと湿度もあります

今日の写真はミーソンのF1遺跡から発掘された彫刻
この彫刻はなかなか面白い彫刻です
象の神様が掘られているのはガネッシャではないかと思います
その下に体育座りをしてる人が掘られてるんですよ

わかりますか?

この彫刻はミーソンで見ることができます(2006年02月現在)

CHAMPAの王国に関するいくつかの特徴1

2006年02月25日 | チャム族
チャム族に関する資料が少ないので "CHAM RELICS IN QUANG NAM" を機械翻訳してます

「CHAMPAの王国に関するいくつかの特徴」

Champa人々はAustroアジアの民族であります。また、それらの言語はマラヨポリネシア語のグループであります。Champaの王国を組織するおよび開発する歴史は、特にそれらのレースの出所に関して、やや複雑になりました。また、研究は様々なポイントを与えました。

何人かの学者は、Champa人々が東南アジアの島からの移民であると信じました。他の人は、彼らは南の東アジアの本土へ移動した南の中国の島人の一部であると思いました。最近の考古学の研究によれば、多くの研究者が、Champa人々が中央のVietNamの中の地方の住民だったという考えの方へ傾きました。

"SOME FEATURES ABOUT THE KINGDOM OF CHAMPA"

Champa people are of the Austro-Asian race and their language is of the Malayo-Polynesian group. The history of forming and developing the Kingdom of Champa was rather complicated, especially about the origin of their race, and researches gave many different point.

Some scholars believed that Champa people were immigrants from the islands of Southeast Asia, the others thought that they were part of the South Chinese islanders who migrated to the mainland of South-East Asia. According to recent archaeological studies, many researchers inclined towards the idea that Champa people were local inhabitants in Central VietNam.