DaNang お天気 Blog

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CHAMPAの王国に関するいくつかの特徴5

2006年02月26日 | チャム族
G.Masperoによれば、始めから傾くことまで、Champaの王国の歴史に78人の王との14の王朝がありました。Champaの王国の土地は製品で有名でした、中国の記録では、チャムが敬意あるいはサンダル森、シナモン、胡椒、象牙、�Tイのつの、海亀などのような北方の国々との貿易を払った製品のことを多くに伝えました。Thuy Kinh Chu(中国の記録)は、作られた布への作られた絹、綿およびツナソ・プラントにチャム人がカイコを育てるかもしれないと言いました。チャム軍は米で払われました。それらは労働ツールおよび鉄の武器を鍛造し、熟練した金(銀)を、装飾および儀式のオブジェクトを青銅色にすることができました。設立する国の夜明けに正しいので、チャム貴族は、彼らの王位を維持するためにインドの神のシステムを受け取り適用しました。それらはヒンズー教の神を崇拝しました、そのような宣教師ブラフマン、シヴァ神、ヴィシヌなど インド人は、国家システムを組織する彼らの文明および経験を広げました。いくつかのチャム場所名は、Amaravati、Indrapura、VijayaおよびSimhapuraのようなインドの起源を穿ちます...さらに、チャム王の王の肩書きを行いました。

According to G. Maspero, there were 14 dynasties with 78 Kings in the history of the Kingdom of Champa from the beginning to the declining.

The land of the Kingdom of Champa was famous for products, Chinese records told much about products which the Chams paid tribute or trade with northern countries such as sandal wood, cinnamon, pepper, ivory, rhino horn, sea turtle, etc. Thuy King Chu (a Chinese record) said that the Chams could grow silkworms to made silk, cotton and jute plants to made cloth. The Chams solidiers were paid with rice. They could forge labour tools and iron weapons, make skilful gold, silver and bronze ornaments and ritual objects. Right at dawn of the founding country, Cham aristocrats received and applied Indian divine system to maintain their Kingship. They worshiped Hinduest Gods such ad Brahma, Shiva, and Vishnu, etc. The Indian spread their civilization and experience of organizing state system. Some Cham places names bore Indian origin such as Amaravati, Indrapura, Vijaya and Simhapura... Also did the royal title of Cham Kings.

CHAMPAの王国に関するいくつかの特徴4

2006年02月26日 | チャム族
数世紀に繰り返し開発されていた小さな2州。南部の州の首都は、Simhapura(現代のTra Kieu)、北部州にPanduranga(現代のPhan Rang)に位置しました。7世紀の中頃では、Champaの王国になるために結合した2州およびSimhapuraがこの新しい王国の首都に選ばれました。領土の単一性は2人の親しい氏族にとって正常な必需品でした、しかし、南・北Champaの貴族間の増加する力のための戦いが、絶えず起こりました、したがって、王国は、ビンロウ氏族の王のriegnおよび他の時間の下に一度にありました、ココナッツ氏族の王。一般に、北の貴族はより多くの長所を持ちました。

王座をとるように隣人国からの支援にさらに頼んで、貴族で絶えず起こった力のための努力を係柱に巻くことは、Champaの王国を徐々に弱くしました。その間に王国およびクメール帝国、あるいは大越人の間の一定の戦争。AD 1000年では、チャム・キング、Yan-ku-pu は、それを止めるためにTra Kieuから首都をVijaya-Cri(現代のビンディン)に移しました。1468―1469のうち、チャム軍隊はHoa Chau(大越の領域の地域)を攻撃し手に入れました。Le Thanh Tong は、彼自身軍隊をチャムと戦わせ、1471にベトナムの軍隊で主都Vijayaを包囲しました、捕らえられたチャム王。Le Thanh Tongは使用しました、新しい占領地を支配するためにチャム有力者に譲渡する、そしてその、いつか、多くのベトナムの人々をそこに移住して来させ、チャムと一緒に荒廃した土地を耕作させた。その後に、Bo Tri Tri 1つの、チャム、一般的、Pandurangaの中の彼の敗軍を集めて、チャムのキングを宣言し、DaiViet人の家臣であることを主張しました。その時以来、Champaの王国の政治的な役割は、置かれ、かつ終了するように見えました。また、ベトナムで54の少数民族のうちの1つになりました。

These two minor states repeatedly developed in some centuries. the capital of Southern state was located in the Panduranga (present-day Phan Rang), of the Northern state in Simhapura (present-day Tra Kieu).

In middle of 7th century, these two states united to become the Kingdom of Champa, and Simhapura was chosen to be the capital of this new Kingdom. The territorial unity was the normal necessity of the two close clans, but the fight for gaining power between the southern and northern Champa's aristocracies constantly happened, so the Kingdom was at a time under the riegn of a King of Areca Clan, and other time a King of Coconut Clan. In general, the northern aristocracy had more advantages.

Bitting struggles for power that constantly happened in the aristocracies, even asking for help from the neighbor country to take the throne, made the Kingdom of Champa gradually weak. Meanwhile, constant wars between the Kingdom and Khmer Empire or Dai Viet.

In the year 1000 AD, Cham King Yan-ku-pu Vijaya-Cri transferred the capital from Tra Kieu to Do Ban (present-day Binh Dinh). In 1468 - 1469, the Cham army attacked and sacked Hoa Chau, a region in Dai Viet territory. King Le Thanh Tong himself led the army to fight against the Chams, and in 1471 Vietnamese troops besieged the capital Vijaya, captured Cham King Ban La Tra Toan. King Le used surrender Cham mandarins to rule the new occupied land and the some time,had many Vietnamese people immigrate there and cultivate deserted land together with the Chams. After that, Bo Tri Tri, a Cham general gathered his defeated army in Panduranga, declared himself King of the Chams and claimed to be vassal of Dai Viet. From then on, the political role of the Kingdom of Champa seemed to be put to and end, and the Chams became one of 54 minority groups in Vietnam.


CHAMPAの王国に関するいくつかの特徴3

2006年02月26日 | チャム族
その時に、様々な氏族が、海岸平野中の2人の大きな氏族を含むSa Huynh文化のエリアに住んでいました。彼らは、南の北のココナッツ氏族(Narikela Vamsa)およびビンロウ氏族(Kramuka Vamsa)でした。今まで。私たちは、主としてチャム銘および中国の記録によって、これらのイニシアチブ状態のことをほんの少し知っています。Vo Canh村(ニャチャン)で見つかったsanskrit石碑によれば、2世紀後半に日付をつけました、マーラ様は、Champaの南部の州の第1の王朝の創立者でした。この石碑は、さらに、インドの文明の強い影響およびこの小さな州における聖職者の重要な役割に関して伝えました。その間に、北のTuong Lam地区の人々は、漢朝の王朝の厳しい規則の下にいました。190―193のADでは、中国で交戦状態を利用して、Khu Lien(中国の記録による)によって連れて行かれたTuong Lamの人々は、彼らの規則に不快を覚えて、Lam Ap(Linyi)という名の独立国家を設立しました。

At the time, there were many different clans living in the area of Sa Huynh culture, including 2 big clans in the coastal plain. They were Coconut clan (Narikela Vamsa) in the north and Areca clan (Kramuka Vamsa) in the south. Up to now. we have known only a little about these initiative states, mainly through Cham inscriptions and Chinese records.

According to the sanskrit stela which was found in Vo Canh Village (Nha Trang) dated the late 2nd century, Sri Mara was the founder of the first dynasty of Southern state of Champa. This stela also told about the strong influence of Indian civilization and the important role of the clergy in this small state.

Meanwhile, people of Tuong Lam district in the north were under the severe rule of the Han dynasty. In 190 - 193 AD, taking advantage of hostilities in China, Tuong Lam people led by Khu Lien (according to Chinese records) revolted against their rules and founded an independent state named Lam Ap (Linyi).