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チャム Khuong My 遺跡3

2009年09月23日 | チャム族
Ph.Sternによると、クメール芸術の装飾的なモチーフがチャム構造に現れた1回目でした、9世紀後半と10世紀前半に先端を曲がる深溝とダイヤモンドの形をリンクする対角線と様式化された花によって形成される休暇のモチーフは典型的な装飾的なスタイルのクメール芸術でした。

研究者によると、南塔は最初に建設されました、そして、中央と最終は北塔でした。

以下のものを含むチャム彫刻はDaNang博物館にKhuong Myのほとんどの彫刻の人工物を表示しています:

祭壇は1901年に見つけられた22.8に達しました。 ユニークな祭壇表現はふたつの花、蓮の葉、および亀と共に両側でキャリッジを馬に乗せるということです。 しかし、騎手がTra Kieuスタイルのサンポットを着ていて、厚い口髭があるDong Duongスタイルの典型です。 Dvarapalaの2つの像が帽子をかぶって、しっかりと離れて立って、彼らの右手が刀を上げていて5輪の花で飾り付けをされた恐ろしい表面をもっている9.4と9.5の表現された神に付番した、Dong Duongスタイルの典型です。


According to Ph.Stern, it was the first time the decorative motifs of Khmer art appeared in Cham architecture, motif of leave with deep groove curving on top and linking diamond-shapes formed by diagonal lines and stylized flowers was the typical decorative style of Khmer art in the late 9th century and the early 10th century.

According to researchers, the southern tower was built first, then the Middle and the last was the northern tower.

Most sculptural artefacts in Khuong My are being displayed in DaNang Museum of Cham Sculpture including the ones as follows:

The altar numbered 22.8 found in 1901. It is a unique altar expressing two horse carriages on both sides together with flowers, lotus leaves and turtles. The horseman wore a sampot of Tra Kieu style, But, the thick moustache was a typical of Dong Duong style. Two statues of Dvarapala numbered 9.4 and 9.5 expressed Gods with horrid faces, with their right hands raising swords, standing with their feet apart, wearing hats decorated with 5 flowers, a typical of Dong Duong style.

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