研究者によれば、3つのタワーは他のグループ(KHUONG MY、DUONG LONG、HUNG THANHおよびHOA LAI)のように、南のタワーは最初にその後、中央のタワーおよび北のタワーが作られる構造でした。
CHIEN DANタワーの壁面上に装飾のモチーフはありませんでした。壁面に沿った、柱および狭い長方形の端はタワーをより高く見せました。
各タワーは入り口および3枚の偽のドアを行っています。ドア上に、イチジクの実木の葉のように鋭い彫刻がありました。中間では、固定および耳形の彫刻(薄い膜)のために使用されたダイヤモンド形の穴がありました。一連の同様のkalaの顔は屋根の砂岩端に刻まれました。
1989年の修復においては、タワーのまわりで発掘されたarchaelogistが、タワーのシステムが砂岩でそれおよび何百もの価値のある彫刻のオブジェクトの上の装飾のパターンを踏むのを見つけました。中央のタワーの足の装飾物はそうです、最もかなり完全。それらは足のまわりでともに固定した石のブロックです、それらの手の中の武器を持った勇士と刻んで作られた、ダンサー、音楽家、apsaras、Kalaの顔およびmakaras(ドラゴン)と中央のタワーの北の側に、それらの間に、対面しているダンスをする1ペアの象の活発な彫刻があります、ハス花および葉の房です。
According to researchers, like the other groups of 3 towers (KHUONG MY, DUONG LONG, HUNG THANH and HOA LAI), the southern CHIEN DAN tower was build first, then Middle tower and Northern tower.
There were no decorative motifs on body of CHIEN DAN tower. Pillars and narrow rectangular edges along the bodies made the towers seem to be higher.
Each tower has an entrance and 3 false doors. Over the door was a vault sharpened over like a fig-tree's leaf. In the middle was a diamond-shaped hole used for fixing and ear-shaped carving (tympan). A series of similar kala's faces were engraved in the sandstone fringes of the roof.
On the restoration in 1989, archaelogist excavated around the towers found the system of tower's foot with sandstone decorative patterns on it and hundreds of valuable sculptural objects.
The decorations of Middle tower's foot are the most fairly intact. They are stone blocks fixed together around the foot, subtle carved with warriors with weapons in their hands, dancing with dancers, musicians, apsaras, Kala's faces and makaras (sea monsters). In the northern sides of Middle tower, there is lively carving of a pair of elephants facing each other, between them is a bunch of lotus flowers and leaves.
CHIEN DANタワーの壁面上に装飾のモチーフはありませんでした。壁面に沿った、柱および狭い長方形の端はタワーをより高く見せました。
各タワーは入り口および3枚の偽のドアを行っています。ドア上に、イチジクの実木の葉のように鋭い彫刻がありました。中間では、固定および耳形の彫刻(薄い膜)のために使用されたダイヤモンド形の穴がありました。一連の同様のkalaの顔は屋根の砂岩端に刻まれました。
1989年の修復においては、タワーのまわりで発掘されたarchaelogistが、タワーのシステムが砂岩でそれおよび何百もの価値のある彫刻のオブジェクトの上の装飾のパターンを踏むのを見つけました。中央のタワーの足の装飾物はそうです、最もかなり完全。それらは足のまわりでともに固定した石のブロックです、それらの手の中の武器を持った勇士と刻んで作られた、ダンサー、音楽家、apsaras、Kalaの顔およびmakaras(ドラゴン)と中央のタワーの北の側に、それらの間に、対面しているダンスをする1ペアの象の活発な彫刻があります、ハス花および葉の房です。
According to researchers, like the other groups of 3 towers (KHUONG MY, DUONG LONG, HUNG THANH and HOA LAI), the southern CHIEN DAN tower was build first, then Middle tower and Northern tower.
There were no decorative motifs on body of CHIEN DAN tower. Pillars and narrow rectangular edges along the bodies made the towers seem to be higher.
Each tower has an entrance and 3 false doors. Over the door was a vault sharpened over like a fig-tree's leaf. In the middle was a diamond-shaped hole used for fixing and ear-shaped carving (tympan). A series of similar kala's faces were engraved in the sandstone fringes of the roof.
On the restoration in 1989, archaelogist excavated around the towers found the system of tower's foot with sandstone decorative patterns on it and hundreds of valuable sculptural objects.
The decorations of Middle tower's foot are the most fairly intact. They are stone blocks fixed together around the foot, subtle carved with warriors with weapons in their hands, dancing with dancers, musicians, apsaras, Kala's faces and makaras (sea monsters). In the northern sides of Middle tower, there is lively carving of a pair of elephants facing each other, between them is a bunch of lotus flowers and leaves.