Følgende er fra den seneste bog af Mr. Ko BunYu.
Moderne og nutidig japansk retfærdighed, der er blevet rettet mod Emancipation
Over 1970'erne fra 1960'erne, diskrimination bevidsthed af japansk stærk, har været næsten "sund fornuft", er, at.
Talen og kilden til "god mening" er en, der kommer fra næsten i den kinesiske og koreanske der bor i Japan og anti-japanske japansk, kommer især fra den intellektuelle med progressive ideer.
Men frem et halvt århundrede, også allerede bor i Japan om mig, er diskrimination været, det var ikke en eneste gang.
Vil kun for mig være ufølsom?
Jeg er en tale person og er en forfatter.
Også, fordi det er en lærer på universitetet, også det ikke undgå at pege ud til ikke at blive diskrimineret, også.
Men jeg, som fattige studerende fra 1960'erne, er blevet sendt en dag-til-dag at tilbringe min tid på at gøre i lang tid i deltidsjob i løbet af undersøgelsen.
Og ikke føler den diskrimination, jeg skal enten eller for ufølsom eller uvidenhed.
Udsigten diskrimination og bevidstheden diskrimination ikke undertiden undgås individuelt, når de vil være, hvad folk, også.
Fordi outlook diskrimination men om diskrimination bevidsthed, kan ikke personligt uundgåeligt, at den under alle etniske gruppe.
I den lange historie, jeg tror, at kinesiske og koreanske "Sinocentrism" mere end én gang i Sydafrika apartheid, blev sammenlignet med de lande, om japanerne, det nået til den konklusion, at der er lidt diskrimination bevidsthed i verden.
Det er også erfaringen fra livet af mere end et halvt århundrede Japan, men bestemt ikke ubegrundet.