文明のターンテーブルThe Turntable of Civilization

日本の時間、世界の時間。
The time of Japan, the time of the world

ਸਭਿਆਚਾਰ

2015年06月25日 11時18分28秒 | 日記

ਹੇਠ ਪਿਛਲੇ ਅਧਿਆਇ ਦੇ ਸੀਕਵਲ ਹੈ.

ਇਹ ਜਪਾਨ ਆਧੁਨਿਕੀਕਰਨ ਵਿਚ ਸਫਲ ਹੈ, ਜੋ ਕਿ ਕਾਰਕ ਵੀ, ਜਪਾਨ ਅਤੇ ਯੂਰਪ ਦੇ ਵਿੱਚ ਉੱਥੇ ਹੋਣ ਸਭਿਆਚਾਰ ਅਤੇ ਸਭਿਅਤਾ ਸਮਾਨਤਾ ਵਿੱਚ ਰੱਖ ਦਾ ਕਹਿਣਾ ਹੈ ਕਿ ਸੰਭਵ ਹੈ.

ਦੂਜੇ ਪਾਸੇ, Qing ਨੂੰ ਵੀ ਆਧੁਨਿਕੀਕਰਨ ਕਰਨ ਦਾ ਟੀਚਾ ਹੈ, ਪਰ ਇਸ ਨੂੰ ਰਵਾਇਤੀ ਸੁਤੰਤਰ ਸਿੱਖਣ ਅਤੇ ਚੀਨ ਵਿਚ ਕਨਫਿਊਸ਼ਸ ਤੇ ਆਧਾਰਿਤ ਸਿਸਟਮ ਵਿੱਚ ਸੋਚਿਆ, ਅਤੇ ਇਸ ਨੂੰ ਇਸ ਦੌਲਤ ਅਤੇ ਫੌਜੀ ਦੇ ਸਾਧਨ ਦੇ ਤੌਰ ਪੱਛਮੀ ਦੇਸ਼ ਦੀ ਤਕਨਾਲੋਜੀ ਦੇ ਸਭਿਅਤਾ ਦਾ ਇਸਤੇਮਾਲ ਕਰਨਾ ਚਾਹੀਦਾ ਹੈ, ਜੋ ਕਿ ਬਣਾਈ ਰੱਖਿਆ ਇੱਕ ਦੇਸ਼ ਦੀ ਤਾਕਤ.

ਜੋ ਕਿ ਸਾਫਟਵੇਅਰ ਸਮੱਗਰੀ ਸਭਿਅਤਾ ਦੇ ਪੱਛਮੀ ਤੱਕ ਹਾਰਡਵੇਅਰ ਪਾਸੇ ਸਿੱਖਣ ਅਤੇ "ਸਵੈ-ਨੂੰ ਮਜ਼ਬੂਤ ਲਹਿਰ 'ਨੂੰ ਅਪਣਾਇਆ ਹੈ, ਇੱਕ ਰਵਾਇਤੀ ਚੀਨੀ ਸ਼ੈਲੀ ਹੈ, ਹੈ.

ਇਹ ਪ੍ਰਭਾਵ ਪ੍ਰਾਪਤ ਕੀਤਾ ਹੈ, ਅਤੇ ਨਿਰਾਸ਼ਾ ਵਿਚ ਬੰਦ ਹੋ ਗਿਆ ਹੈ, ਨਾ ਹੈ.

ਪਰ, "Westernization ਲਹਿਰ ਨੂੰ ਅਤੇ ਨਿਊ ਉਦਯੋਗ ਦੀ ਹੌਸਲਾ 'ਬਣਾਇਆ ਹੈ, ਜਿਸ ਨੂੰ ਜਪਾਨ ਇੱਕ ਕੀਵਰਡ Occidentalism ਅਤੇ ਸਭਿਅਤਾ ਨੂੰ ਹੀ" ਇੱਕ ਸਭਿਅਤਾ ਹਨ, "ਜੋ ਕਿ ਮੰਨਿਆ ਅਤੇ ਸਾਫਟਵੇਅਰ ਸਿੱਖਣ ਵਿਚ ਅਤੇ ਹਾਰਡ ਪੱਛਮੀ ਦੇਸ਼ ਤੱਕ ਆਧੁਨਿਕੀਕਰਨ ਵਿਚ ਸਫ਼ਲ ਹੋ ਗਿਆ.

ਇਹ ਲੇਖ ਜਾਰੀ ਹੈ

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

lå i at det er kultur og sivilisasjon likheten

2015年06月25日 11時17分54秒 | 日記

Følgende er oppfølgeren til det foregående kapittelet.

Det er mulig å si at den faktoren som Japan lykkes i moderniseringen lå i at det er kultur og sivilisasjon likheten mellom Japan og Europa, også.

På den annen side, Qing også sikte på å modernisering, men det tenkte på den tradisjonelle selvstendig læring og systemet sentrert på konfucianismen i Kina, og det hevdes at den skal bruke teknologien sivilisasjon av de vestlige landene som middel til rikdom og militær Styrken i et land.

Det vil si at programvaren er en tradisjonell kinesisk stil, lære maskinvaresiden fra Vesten av materiale sivilisasjon og adopterte "Self-Styrking Movement".

Det er ikke oppnådd den effekten, og endte i frustrasjon.

Men Japan som gjorde "the vestliggjøring bevegelse og oppmuntring av ny industri" et nøkkelord antatt at bare oksidentalisme og sivilisasjon "er en sivilisasjon" og lyktes i å moderniseringen i læring programvare og hardt fra de vestlige landene.

Denne artikkelen fortsetter

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Chinese countries, weak to strong ones, because it is strongly leave the country to those weak.

2015年06月25日 11時10分56秒 | 日記

Ever, John Lennon sang with Your inside is outside, your outside is inside.

All of the human beings appear in the aspect of the human being.

When the human being who is called Onaga Okinawa Prefecture governor is the human being who is similar to Ri Seung-man who is one of the dictators of the all-time low which appeared in Korea immediately behind the end of the war if comparing, I am convinced.

If seeing his career, obviously, he is a human being like a chameleon and there are no fixed opinion where it is true that it does and so on.

Therefore, it moves as the idea of the persons whom Brain and the intelligence agency in the foreign country to want to weaken Japan understand and so on.

He seems to think that there was an overwhelming victory by the election.

By the large majority of Okinawa native of a prefecture, like him, it dislikes Japan, but it likes China and Korea, if being the human beings as called so on,

Japan returns an administrative right at Okinawa to the U.S..

Because China is always advertising things such as the firmly maintaining of a system externally after the war, the possibility to grumble is not in anything.

Of course, because Senkaku-shoto, too, becomes an administrative right (the American territory) in the U.S., China will stop every day the territorial water invasion and the overflight which goes to Japan which advocated non- Armed neutrality at once now.

Even if it is a people's liberation army like a lump of the evil, it is different from Japan and the U.S. is because it is the existence to be very fearful of and is the existence which is stronger than themselves.

Chinese countries, weak to strong ones, because it is strongly leave the country to those weak.

For peace in the world, too, it may be that the one is better.

Because the load with huge base subsidy and Okinawa's promotion foundation and so on passes away at once for Japan, it may be kill two birds with one stone.

 

 

 

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

जापान

2015年06月25日 11時08分01秒 | 日記

निम्नलिखित पूर्ववर्ती अध्यायको sequel छ।

यो जापान आधुनिकीकरण मा सफल कि कारक पनि, जापान र युरोप बीचमा त्यहाँ जा संस्कृति र सभ्यता समानता मा राख्नु भन्न सम्भव छ।

अर्कोतर्फ, किंग पनि आधुनिकीकरण गर्न उद्देश्य, तर यो परम्परागत स्वतन्त्र शिक्षा र चीन कन्फ्यूशियस केन्द्रित प्रणाली मा लाग्यो, र यो दौलत र सैन्य को हालतमा रूपमा पश्चिमी देशहरूको प्रविधि सभ्यता प्रयोग गर्नुपर्छ भन्ने कायम एक देश को बल।

सफ्टवेयर सामाग्री सभ्यता को पश्चिम देखि हार्डवेयर पक्ष सिक्न र "स्व-सुदृढ आन्दोलन" अपनाए, एक परम्परागत चिनियाँ शैली छ, छ।

यो प्रभाव प्राप्त, र निराशा मा समाप्त छैन।

तथापि, "यो Westernization आन्दोलन र नयाँ उद्योग प्रोत्साहन" गरे जो जापान खोजशब्द Occidentalism र सभ्यता मात्र "एक सभ्यता हो" भनेर ग्रहण र सफ्टवेयर सिक्न र हार्ड पश्चिमी देशहरुमा देखि आधुनिकीकरण मा सफल।

यो लेख जारी

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

lå i at der er kultur og civilisation

2015年06月25日 11時07分31秒 | 日記

Følgende er efterfølgeren af den foregående kapitel.

Det er muligt at sige, at den faktor, at Japan lykkes i moderniseringen lå i at der er kultur og civilisation ligheden blandt Japan og Europa, også.

På den anden side, Qing også til formål at modernisere, men det tænkte i den traditionelle selvstændig læring og systemet centreret om konfucianismen i Kina, og det fastholdt, at det skulle bruge teknologien civilisation af de vestlige lande, da midlerne til den rigdom og militær styrken af et land.

Det vil sige, software er en traditionel kinesisk stil, lære hardware siden fra vest materiale civilisation og vedtog "Self-Styrkelse Movement".

Det er ikke opnået den effekt, og endte i frustration.

Men Japan, som gjorde "den vestliggørelse bevægelse og fremme af nye industri" et søgeord antaget, at kun Occidentalism og civilisationen "er en civilisation", og det lykkedes i moderniseringen i at lære software og hårdt fra de vestlige lande.

Denne artikel fortsætter

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

ležel tam prozatím kultury a civilizace

2015年06月25日 11時07分03秒 | 日記

Doplňuje je pokračování předchozí kapitole.

Je možné říci, že faktorem, který Japonsko uspěje v modernizaci ležel tam prozatím kultury a civilizace podobnosti mezi Japonskem a Evropou, příliš.

Na druhou stranu, Qing také za cíl modernizaci, ale to myslel v tradičním nezávislého učení a systém se soustředil na konfucianismu v Číně, a to tvrdil, že by měl použít technologii civilizaci západních zemích jako prostředek bohatství a armády Síla země.

To znamená, že software je tradiční čínský styl, naučit straně hardwaru ze Západu hmotné civilizace a přijal "Self-sílící hnutí".

To nebude dosaženo efektu, a skončil ve frustraci.

Nicméně, Japonsko který dělal "hnutí westernizace a povzbuzení nového průmyslu" klíčové slovo Předpokládá se, že pouze Occidentalism a civilizace "jsou civilizace", a uspěl v modernizaci v učení software a tvrdě ze západních zemí.

Tento článek pokračuje

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

itaya ang buhay sa pagiging may kultura

2015年06月25日 11時06分25秒 | 日記

Ang mga sumusunod ay ang kinalabasan ng susunod na kabanata.

Ito ay posible na sabihin na ang mga kadahilanan na Japan nagtagumpay sa paggawa ng makabago ipon sa pagiging may kultura at kabihasnan hawig sa Japan at Europa, masyadong.

Sa kabilang banda, Qing Layunin din sa paggawa ng makabago, ngunit naisip ito sa mga tradisyunal na mga independiyenteng pag-aaral at ang mga sistema nakasentro sa Confucianism sa China, at ito ay pinananatili na ito ay dapat gamitin ang teknolohiya sa kabihasnan ng mga bansa sa Kanluran bilang ang ibig sabihin ng yaman at militar lakas ng isang bansa.

Iyon ay, ang software na ito ay isang tradisyunal na Tsino estilo, alamin ang mga hardware side mula sa West ng materyal sibilisasyon at pinagtibay ang "Self-Pagpapalakas Movement".

Ito ay hindi nakamit ang mga epekto, at natapos sa pagkabigo.

Gayunpaman, Japan na kung saan ginawa ang "Westernization kilusan at ang paghihikayat ng mga bagong industriya" ipinapalagay ng isang keyword na lamang kabihasnan ng mga naninirahan sa kanlurang bansa at ang mga sibilisasyon "ay isang sibilisasyon" at nagtagumpay sa paggawa ng makabago sa pag-aaral ng software at hirap mula sa Western bansa.

Patuloy artikulong ito

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

ในหมู่

2015年06月25日 11時05分54秒 | 日記

ต่อไปนี้เป็นผลสืบเนื่องของบทก่อน

มันเป็นไปได้ที่จะบอกว่าปัจจัยที่ญี่ปุ่นประสบความสำเร็จในการสร้างสรรค์สิ่งใหม่วางในการมีวัฒนธรรมและความคล้ายคลึงกันในหมู่อารยธรรมญี่ปุ่นและยุโรปอีกด้วย

ในทางตรงกันข้าม, ชิงยังมุ่งมั่นที่จะสร้างสรรค์สิ่งใหม่ ๆ แต่ก็คิดในการเรียนรู้ที่เป็นอิสระแบบดั้งเดิมและระบบศูนย์รวมอยู่ที่ขงจื้อในประเทศจีนและก็ยืนยันว่ามันควรจะใช้เทคโนโลยีอารยธรรมของประเทศตะวันตกเป็นวิธีการของความมั่งคั่งและการทหาร ความแข็งแรงของประเทศ

นั่นคือซอฟแวร์เป็นสไตล์จีนโบราณเรียนรู้ด้านฮาร์ดแวร์จากทางตะวันตกของอารยธรรมและวัสดุที่นำมาใช้ "ขบวนการสร้างความเข้มแข็งของตัวเอง"

มันไม่ได้ประสบความสำเร็จผลและจบลงด้วยความหงุดหงิด

อย่างไรก็ตามญี่ปุ่นซึ่งทำให้ "การเคลื่อนไหวของตะวันตกและให้กำลังใจของอุตสาหกรรมใหม่" คำหลักที่สันนิษฐานว่ามีเพียง Occidentalism และอารยธรรม "เป็นอารยธรรม" และประสบความสำเร็จในการสร้างสรรค์สิ่งใหม่ในการเรียนรู้ซอฟต์แวร์และยากจากประเทศตะวันตก

บทความนี้อย่างต่อเนื่อง

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

лежи у постојању културе и

2015年06月25日 11時04分37秒 | 日記

Следи наставак претходног поглавља.

Могуће је рећи да фактор који Јапану успева да модернизацију лежи у постојању културе и цивилизације сличности између Јапана и Европе, такође.

С друге стране, Цин такође има за циљ модернизације, али је мислио у традиционалном самосталног учења и система базираног на конфуцијанске у Кини, и то је тврдио да треба да користе технологију цивилизацију западних земаља као средство богатства и војске Снага земље.

То је, софтвер је традиционални кинески стил, научите хардверски страну са Запада материјалне цивилизације и усвојила "Селф-Јачање кретања".

Није се постиже ефекат, а завршио у фрустрације.

Међутим, Јапан, чиме је "кретање Западу и подстицање нових индустрија" кључна реч претпоставља да само окцидентализам и цивилизација "су цивилизација" и успео у модернизацију у учењу софтвера и тешко из западних земаља.

Овај чланак се наставља

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

лежи у постојању културе

2015年06月25日 11時04分37秒 | 日記

Следи наставак претходног поглавља.

Могуће је рећи да фактор који Јапану успева да модернизацију лежи у постојању културе и цивилизације сличности између Јапана и Европе, такође.

С друге стране, Цин такође има за циљ модернизације, али је мислио у традиционалном самосталног учења и система базираног на конфуцијанске у Кини, и то је тврдио да треба да користе технологију цивилизацију западних земаља као средство богатства и војске Снага земље.

То је, софтвер је традиционални кинески стил, научите хардверски страну са Запада материјалне цивилизације и усвојила "Селф-Јачање кретања".

Није се постиже ефекат, а завршио у фрустрације.

Међутим, Јапан, чиме је "кретање Западу и подстицање нових индустрија" кључна реч претпоставља да само окцидентализам и цивилизација "су цивилизација" и успео у модернизацију у учењу софтвера и тешко из западних земаља.

Овај чланак се наставља

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

ležal tam zatiaľ kultúry a civilizácie

2015年06月25日 11時04分08秒 | 日記

Dopĺňa ich pokračovanie predchádzajúcej kapitole.

Je možné povedať, že faktorom, ktorý Japonsko uspeje v modernizácii ležal tam zatiaľ kultúry a civilizácie podobnosti medzi Japonskom a Európou, príliš.

Na druhú stranu, Qing tiež za cieľ modernizáciu, ale to myslel v tradičnom nezávislého učenia a systém sa sústredil na konfucianizmu v Číne, a to tvrdil, že by mal použiť technológiu civilizáciu západných krajinách ako prostriedok bohatstvo a armády sila krajiny.

To znamená, že softvér je tradičný čínsky štýl, naučiť strane hardvéru zo Západu hmotné civilizácie a prijal "Self-silnejúci hnutia".

To nebude dosiahnutý efekt, a skončil vo frustrácii.

Avšak, Japonsko ktorý robil "hnutie westernizace a povzbudenie nového priemyslu" kľúčové slovo Predpokladá sa, že iba occidentalis a civilizácie "sú civilizácie", a uspel v modernizácii v učení softvér a tvrdo zo západných krajín.

Tento článok pokračuje

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

låg i att det finns kultur och civilisation

2015年06月25日 11時03分35秒 | 日記

Följande är uppföljaren till det föregående kapitlet.

Det är möjligt att säga att den faktor som Japan lyckas i moderniseringen låg i att det finns kultur och civilisation likhet mellan Japan och Europa, också.

Å andra sidan, Qing också syfta till modernisering, men det trodde i den traditionella självständigt lärande och systemet centrerad på konfucianismen i Kina, och det hävdas att den ska använda tekniken civilisation av de västländer som den typ av välstånd och militära styrkan i ett land.

Det är, programvara är en traditionell kinesisk stil, lära hårdvarusidan från västra materiell civilisation och antog "Själv stärka Movement".

Det uppnås inte effekten, och slutade i frustration.

Men Japan som gjorde "västerländsk rörelsen och främjande av ny industri" ett nyckelord antas att endast occidentalismen och civilisation "är en civilisation" och lyckades i moderniseringen i programvara för lärande och hårt från västländerna.

Den här artikeln fortsätter

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

ležao tamo bude kulture i civilizacije

2015年06月25日 11時03分00秒 | 日記

Slijedi nastavak prethodnog poglavlja.

Moguće je reći da je faktor koji Japanu uspije u modernizaciju ležao tamo bude kulture i civilizacije sličnosti među Japanu i Europi, previše.

S druge strane, Qing i cilj modernizacije, ali to mislio u tradicionalnom samostalno učenje i sustav usmjeren na konfucijanizam u Kini, a to je tvrdio da je trebao koristiti tehnologiju civilizacije zapadnih zemalja kao sredstvo bogatstvo i vojsku snaga jedne zemlje.

To je, softver je tradicionalni kineski stil, učiti strane hardvera sa Zapada materijalne civilizacije i usvojila "self-Jačanje pokret".

To se ne postiže učinak, a završila u frustracija.

Međutim, Japanu koji je stvorio "Pozapadnjačenje kretanje i poticanje novih industrija" ključne riječi pretpostavlja da samo okcidentalizam i civilizaciju "su civilizacija" i uspjeli u modernizaciju učenje softvera i teško iz zapadnih zemalja.

Ovaj članak se nastavlja

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

radicava que existeixi la cultura

2015年06月25日 11時02分25秒 | 日記

La següent és la continuació del capítol anterior.

És possible dir que el factor que el Japó té èxit en la modernització radicava que existeixi la cultura i la civilització similitud entre el Japó i Europa, també.

D'altra banda, Qing també apunten a la modernització, però va pensar en l'aprenentatge independent tradicional i el sistema centrat en el confucianisme a la Xina, i ha sostingut que ha d'utilitzar la civilització de tecnologia dels països occidentals com el mitjà de la riquesa i militar força d'un país.

És a dir, el programari és un estil tradicional xinès, aprendre el costat del maquinari des de l'oest de la civilització material i aprovar el "Moviment Acte-Enfortiment".

No s'aconsegueix l'efecte, i va acabar en frustració.

No obstant això, el Japó, que va fer "el moviment d'occidentalització i el foment de noves indústries" una paraula clau assumir que només occidentalisme i la civilització "són una civilització" i va tenir èxit en la modernització en el programari d'aprenentatge i dura dels països occidentals.

Aquest article continua

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

lag in dat er cultuur en beschaving gelijkenis

2015年06月25日 11時01分53秒 | 日記

De volgende is de opvolger van het vorige hoofdstuk.

Het is mogelijk om te zeggen dat de factor dat Japan er in slaagt om de modernisering lag in dat er cultuur en beschaving gelijkenis tussen Japan en Europa, ook.

Aan de andere kant, Qing ook gericht zijn op modernisering, maar het vond in de traditionele zelfstandig leren en het systeem gericht op het Confucianisme in China, en het onderhouden dat het de technologische beschaving van de westerse landen moeten gebruiken als middel om de rijkdom en militaire kracht van een land.

Dat wil zeggen, de software is een traditionele Chinese stijl, leren de hardware kant van het westen van materiële beschaving en neemt het "Zelf Versterking Beweging".

Het wordt niet bereikt het effect, en eindigde in frustratie.

Echter, Japan, die "de verwestersing beweging en het stimuleren van nieuwe industrie" maakte een trefwoord aangenomen dat alleen occidentalisme en de beschaving "zijn een beschaving" en slaagde erin de modernisering in het leren van software en hard uit de westerse landen.

Dit artikel gaat verder

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする