![復興航空5](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/2c/e2/e01efd0763011bd015ecdac9710f88cd.jpg)
これによると、
ATR 72-600 aircraft, B-22816, took off from Songshan Airport at 1051 Taipei time for Kinmen Airport
At 1051:13、GE235 flight received take off clearance from SongShan tower
After took off, at 1052:33.8、ATC controller requested the crew to contact Taipei approach
1052:38.3、master warning sounded in the cockpit associated with right engine(2) flame out procedure message on display unit. The crew called it out
<右エンジンのトラブル!!>
At 1053:04.0 the recorded parameters indicated that the left engine power lever(1) was progressively retarded to flight idle.
At 1053:24, the left engine condition lever(1) was set to fuel shutoff position resulting in left engine(1) shutdown.
<なぜ?ここで左エンジンを止めたのか?>
Between 1053:12.6 to 1053:18.8, several stall warnings sounded.
At 1053:34.9、Flight crew declared an emergency and reported an engine flame out.
At 1054:09.2, flight crew called several time for engine restart.
At 1054:20 the recorded parameters indicates a restart of the left engine(1).
<左エンジン 再スタート→遅いんじゃない?>
At 1054:34.4, master warning sounded, 0.4 seconds later, CVR recorded unidentified sound.
Both recorders stopped recording at 1054:36.
わずか1051:13から1054:36までの、3分23秒間の出来事である。
![復興航空6](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/51/9a/9a558b8a07a974e511d83210baa8a718.jpg)
上記、通信記録からも、離陸後直後にエンジントラブルが起きており、エンジンの欠陥の可能性もある。
(同飛行機は、購入時点からエンジントラブルを繰り返しているようだ。←こちらの報道
また、エンジン異常の報告を無視して、離陸した可能性もある←こちらの報道)
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