文明のターンテーブルThe Turntable of Civilization

日本の時間、世界の時間。
The time of Japan, the time of the world

Hyödyttömät tutkimukset poistetaan.

2024年10月10日 15時05分12秒 | 全般

Seuraava on Tsukuban yliopiston emeritusprofessori ja maailman johtaviin tutkijoihin kuuluvan Hiroshi Furutan sarjapalstasta ”Fighting Epicurus”, joka ilmestyi kuukausittain ilmestyvässä WiLL-lehdessä 292-3 palstaa 26. syyskuuta.
Se on pakollista luettavaa paitsi Japanin kansalaisille myös ihmisille kaikkialla maailmassa.

Yoko Katon omaelämäkerran ”Ajattelevaa ja joustavaa” lukeminen (julkaistu Asahi Shimbun -lehdessä).
Vasemmistolaisen tutkijan liskonhäntä katkaistiin pois.
Asahi Shimbun -lehden 1. elokuuta ilmestyneessä ”Opinion & Forum” -osiossa oli artikkeli, joka näytti olevan Tokion yliopiston historioitsijan ja professorin Yoko Katon omaelämäkerta.
Koska artikkeli oli epätavallisen rehellinen Katon aiempiin kirjoituksiin nähden, pidin sitä omaelämäkerraksi.
Silti näyttää siltä, että monet ihmiset pitivät sitä tutkijan ”valituksina ja valittamisena”.
Kun sitä tarkastellaan järjestyksessä, hän sanoo kannattavansa erillisiä sukunimiä miehelle ja vaimolle, mutta käyttää miehensä sukunimeä ”Kato” oman sukunimensä ”Nojima” lisäksi.
'Puolisoni opettaa Japanin historiaa peruskoulussa'.
Olen Tokion yliopiston professori, mutta kunnioitan myös aviomiestäni, joka opettaa lukiossa.
Käytän myös sukunimeä Kato, jota hän tarkoittaa.
Haastattelija Satoko Tanaka (toimituskomitean jäsen Junko Takahashi, joka lainasi nimen) tönäisi häntä tästä. 
Häntä kritisoitiin anarkismista: ”Viime vuonna NHK:n ohjelmassa ‘100 minuuttia feminismiä’ esiteltiin anarkisti Ito Noen kirjoituksia, jonka sotilaspoliisi teurasti suuren Kanton maanjäristyksen jälkeen.” Hän sanoi, että hän on anarkisti. 
Syynä tähän on se, että ”sosiaalinen normi, jonka mukaan naisten pitäisi olla vastuussa kodin hoitamisesta, on aiheuttanut monille naisille kärsimystä sekä menneisyydessä että nykyään.”
Tässä yhteydessä hän sanoo, että yhteiskunnallisissa liikkeissä aktiivisesti toiminut Noe on ihailtava.
Ohjelmassa Ueno Chizuko kuitenkin pilkkasi häntä.
Tämä oli todella järkyttävää. 
”Chizuko Ueno, jonka olen tuntenut pitkään ja jonka kanssa olen esiintynyt ohjelmassa, oli hämmentynyt ja kysyi minulta 'miksi minä, Yoko Kato, joka olen huolellinen ja tarkka, valitsisin karkean aktivistin Noe Iton'.
Yoko Nojima sanoo olleensa erittäin tyytymätön.
Olen aina hyvin perusteellinen.
Tähän on kuitenkin syy; lähes kaikki japanilaiset sosiologit uskovat, että ”perhe on fiktiota”.
Kysyin kerran Tsukuban yliopiston sosiologiryhmältä tästä asiasta, ja kun kysyin heiltä loogista perustaa tälle, ystävällisin heistä, tohtori Noriko Tarukawa, toi minulle länsimaalaisen kirjan.
Pidin sitä niin naurettavana, että unohdin kirjan nimen ja kirjoittajan.
Loppujen lopuksi näyttää siltä, että tämä on hiljainen sopimus heidän ”tutkimuksistaan”.
Sosiologi ja feministi Uenolle Noda, joka oli tämän ”falskin” takia kiireinen lasten kasvatuksen ja kotitöiden kanssa, on karkea aktivisti.
Chizuko Uenon Feminismi on pelkkää feikkiä...
Kirjoitin tästä yksityiskohtaisesti tämän sarjan toukokuun 2022 numeron artikkeleissa 34-36 ja myös artikkeleissa 38 ja 47.
Jos haluatte tietää totuuden, tutustukaa siihen.

Turhat tutkimukset poistetaan.
Opetus-, kulttuuri-, urheilu-, tiede- ja teknologiaministeriön politiikkana on supistaa ja järjestää uudelleen Japanin yliopistojen humanististen tieteiden laitokset.
Tämän politiikan mukaisesti ”hyödyttömiä tieteenaloja” karsitaan.
Olen jo kirjoittanut tästä prosessista teoksen ”Käyttökelpoinen filosofia” (Discover Twenty-One, 2015) luvussa 3, ”Käyttökelpoiset ja hyödyttömät akateemiset tieteenalat”.
Tämä kertomus perustuu kokemuksiini yliopistojen hallinnossa mukana olevana käytännön toimijana.
Katsokaa Tsukuban yliopiston kansainvälisen julkisen politiikan tutkijakoulun tiedekunnan jäsenten luetteloa internetistä.
Huomaatte, että puolet entisistä yhteiskuntatieteellisen tiedekunnan jäsenistä on luokiteltu eri luokkiin.
Minun tehtäväni oli luokitella tiedekunnan jäsenet poliittisten tai kulttuuristen näkökohtien mukaan.
Näin harjaantumattoman silmän on vaikea nähdä, kuinka monta tiedekunnan jäsentä on vähennetty, mutta asiasta tietävät näkevät yhdellä silmäyksellä, mitkä virat ovat jääneet täyttämättä (koskettakaa kohtaa ”Details”). 
Kun katsot tätä nyt, huomaat, että valtio-opin lehtoreiden määrä on lähes puolittunut, ja kulttuuriantropologian lehtoreiden määrä on häviämisen partaalla.
Huono uutinen on kuitenkin se, että sosiologian, Japanin turhimman yhteiskuntatieteen, määrä on pysynyt suhteellisen korkealla.
Sosiologian lehtorit toimivat kaikki yhdessä suojellakseen itseään.
Tokion yliopisto vastasi tähän karsintapaineeseen hajottamalla osastoja ja hajauttamalla luennoitsijoita, mutta sosiologian osastot ovat säilyneet ehjinä.
Ehkä tämä johtuu siitä, että Ueno ja muut alumnit heittävät palloa hillitäkseen ”vasemmiston hännänleikkausta” eri aloilla.
Vai uhkaavatko he näin omaa väkeään?
Lisäksi Tokion yliopiston Korean historian tutkimuslaboratorio on puolivahingossa.
Silti, koska organisaatio on täynnä edistyksellisen historiakäsityksen kannattajia, on epätodennäköistä, että virka täytetään uudelleen tiedekunnan jäsenten jäätyä eläkkeelle.
Hanada-lehden elokuun numerossa Tomokazu Shigemura (Wasedan yliopiston emeritusprofessori) kirjoitti: ”Valitettavasti Japanissa ‘huippuluokan’ kommentaattorit ja toimittajat eivät puutu Etelä- ja Pohjois-Korean kysymyksiin. En tarkoita ”huippuluokkaa” kuuluisilla ihmisillä. Tarkoitan inhimillisyytensä, näkemyksensä ja viisautensa puolesta erinomaisia ihmisiä (sivu 212). ja raportoi rohkeasti totuuden, joten haluaisin vastata tähän vilpittömästi.
Keion yliopiston emeritusprofessori Masao Okonogi oli nero Fujii Kamiyan oppilas.
Silti hän kapinoi ja piti kiinni sodan alkuperäteoriasta, jonka mukaan Korean sodan aiheutti Yhdysvaltojen ja Etelä-Korean ”hyökkäys pohjoiseen”.
Toisin sanoen hän oli vasemmistolainen.
Kuitenkin vuonna 1991, kun Neuvostoliitto romahti ja niin sanottu ”Stalinin sähke” vuoti julkisuuteen, jossa Stalin antoi vihreää valoa Kim Il-sungin hyökkäykselle etelään, hänen kerrotaan sanoneen opiskelijoilleen seuraavana vuonna: ”Olen luopunut tutkimuksesta. Tästä lähtien olen televisiossa”.
Kuulin tämän suoraan neiti Akikalta, entiseltä Japanin ja Korean kulttuurivaihtorahaston työntekijältä, joka oli tuolloin Okonogin seminaarissa. 
Sen jälkeen hänen oppilaansa kirjoittivat hänen tutkimustyönsä.
Masayuki Suzuki (entinen Shobi-yliopiston professori) kirjoitti seitsemän, Hideya Kurata (nykyinen Maanpuolustusakatemian professori) viisi ja Toshiji Hiraiwa (nykyinen Nanzan-yliopiston professori) kolme.
Edellä mainitut tiedot on saatu suoraan asianomaisilta henkilöiltä.
Kun kysyin, oliko hän ottanut kirjojen kirjoittamisen omakseen, hän vastasi: ”Kun itse asiassa aloin kirjoittaa niitä, huomasin panostavani siihen paljon.”
Hän pystyi tekemään enemmän tutkimusta kuin opettajansa.
Hänen ylin oppilaansa Tetsugi tuki Okonogin julkaisemiseen liittyvää hallinnollista työtä, kun taas Furuta, joka ei ollut edes hänen oppilaansa, tuki akateemisiin järjestöihin liittyvää hallinnollista työtä.
Hän ei kyennyt tekemään mitään käytännön työtä.
Vaikka hän käytti oppilaansa kaikkeen tähän työhön, hän ei koskaan auttanut heitä löytämään töitä, mikä johti vastareaktioihin, mutta hän oli hyvä käyttämään ihmisiä hyväkseen.
Hän muutti tämän suosimiseksi pelkästään Kurataa kohtaan, mikä johti sisäiseen riitaan ja hajotti heidät akateemisesta maailmasta.
Furuta loi modernin Korean Studies Associationin, mutta Okonogin jälkeen kukaan ei tukenut sitä.
Akateemisen seuran palkinto nimettiin Okonogi-palkinnoksi.
Tämä artikkeli jatkuu.

2024/10/6 in Umeda, Osaka

最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。