2022. gada 13. maijs
Tālāk tekstā lasāms Masajuki Takajamas raksts no laikraksta Shukan Shincho pēdējās daļas, kas publicēts 11. maijā.
Arī šis raksts pierāda, ka viņš ir vienīgais žurnālists pēckara pasaulē.
Šis raksts arī pierāda, ka man bija taisnība, uzskatot, ka neviens cits rakstnieks nav vairāk pelnījis Nobela prēmiju literatūrā vai Miera prēmiju nekā Takayama.
Šis raksts ir jāizlasa ne tikai Japānas iedzīvotājiem, bet arī cilvēkiem visā pasaulē.
Tiesības valstij, kas ir cietusi no kodolbombardēšanas
Kad redzēju Akira Kurosavas filmu “Septiņi samuraji”, es jutos nedaudz neērti.
Pēc ražas novākšanas ciematam uzbrūk mežonīgi laupītāji, kā tas notiek katru gadu.
Viņi nozog ražu, izvaro sievietes un pat nogalina tos, kas viņiem nepakļaujas, kā teikts filmā.
Karadarbības laikā patiešām bija mežonīgi laupītāji.
Tomēr tajos laikos tie parasti bija ciema zemnieki.
Kad tuvumā notika kauja, viņi devās ārā.
Ir stāsts, ka Sekigahāras kaujas laikā viņi atnesa savas pusdienu kastes un vēroja kauju.
Kad kauja bija izšķīrusies un parādījās kritušais karotājs, zemnieki no skatītājiem uzreiz pārvērtās par striptīzdejotājiem.
To sauc par “bēgošu karavīru medībām”.
Zemnieki uzbruka un atņēma ieročus, kas bija vērti naudu, un, ja tie bija slaveni karavadoņi, viņi tika apbalvoti ar karavīra klana galvu.
Šimazu Jošihiro, kurš bija izlauzies cauri ienaidniekam, pēc bēgšanas no Sekigahāras arī tika nokauts no šiem zemniekiem.
Starp citu, arī Sekigahāras kauja aizkavējās līdz brīdim, kad zemnieki bija pabeiguši novākt rīsu ražu un iekarināt to uz rīsu plauktiem.
Tā bija kauja, kas tika izcīnīta, pienācīgi ņemot vērā zemnieku intereses.
Tieši tāpēc man nepatīk Kurosavas filmas darbība, kurā medību bēgošie karavīri uzbrūk savam pašu ciemam.
Tas būtu pārliecinošāk, ja bēgošie karavīri uzbruktu ciematiem, taču Japānas vēsture to noliedz.
Piemēram, pēc Dan-no-Ura kaujas Heike klana atliekas vienkārši aizbēga un atkāpās.
Piemēram, viņi paslēpās Akatani, Fukui, Minamiaizu, Fukušimā utt.
Hačinohe apgabalā joprojām ir paslēpušies kritušo karavīru ciemati.
Vēlais Nikkei dzimušais kritiķis Kazuo Ijiri bija karavadoņa Sasaki Rokkaku pēcnācējs.
Esmu dzirdējis, ka tas tika sakauts Omi un krita Ijiri ciemā Jamanaši, kur mainīja uzvārdu no Rokkaku uz Ijiri.
Liu Bang nekad nepadevās pat pēc 99 zaudējumiem, bet japāņi padevās jau pēc vienas sakāves.
Tie ir samuraji.
Cita lieta, ka samuraji nenogalināja un neraupīja pēc saviem ieskatiem tikai tāpēc, ka viņi uzvarēja kaujā.
Pat Sekigahāras kaujā, izņemot Mitsunari Išidu, rietumu kungu apspiešanas izspiešana aprobežojās ar Kokudaka samazināšanu.
Eiropā tajā laikā tika noslēgts Vestfālenes līgums, kas aizliedza valsts izlaupīšanu un noteica valdības atbildību par reparācijām.
Piemēram, kara veidā Napoleons un Eiropas armija nolēma karot pie Vaterlo Beļģijā.
Arī Japāna praktizēja saudzīgu karadarbību krievu-japāņu karā.
Viņi pat ļāva karagūstekņu sievām ierasties nometnē Šikoku, lai aprūpētu savus vīrus.
20. gadsimtā pasaule iepazina japāņu karadarbības veidu.
Dažas valstis atjaunoja vecos karadarbības veidus.
Tās bija Amerikas Savienotās Valstis.
ASV un Japānas karš, kas sākās Pērlhārborā, bija saistīts ar Klusā okeāna salām, taču ASV gāja tālāk un uzbruka Japānai tieši kontinentālajā daļā.
Makarturs to nosauca par operāciju “Stepping Stone”, kas pazīstama arī kā “Sand Creek”.
Tas bija šejenu rezervāta nosaukums Kolorādo štatā, kur ASV kavalērija sagaidīja karavīrus, kas devās medībās, un uzbruka apmetnei, nogalinot visas 600 sievietes un bērnus.
Lai izbeigtu cilts pastāvēšanu, ir jānokauj sievietes.
Tas ir mazāk bīstami un ātrāk nekā nogalināt karavīrus.
ASV izmantoja japāņus kā Šajeni no Sand Creek, koncentrēti nogalinot sievietes un bērnus.
Simbols tam bija Hirosimas un Nagasaki bombardēšana ar atombumbu.
ASV šādu iznīcināšanas karu sauc par totālo karu.
Kādēļ gan to nesaukt vienkārši par senču atgriešanās karu?
Ironiski, ka Japāna, kas izkopa kara ētiku, tika kristīta visbrutālākajā primitīvajā karā, bet kā mums uz to reaģēt?
Vai Japāna kā vienīgā valsts, kas cietusi no atombumbombardēšanas, bēgs prom, sakot: “Mēs neatkārtosim savas kļūdas”?
Vai arī: “Mēs par to nedomājam, jo mēs ievērojam trīs ne-kodolieroču principus” (Fumio Kishida), vai arī: “Ja mēs novērsīsimies no Kodolieroču konvencijas, Japāna cietīs trešo reizi” (Beatrice Finn no ICAN)?
Ir daudz joku.
Tomēr, kā liecina iebrukums Ukrainā, ētika ir nepieciešama arī karā.
Japāna ir valsts, kas to var iemācīt.
Vārdiem, kas seko aiz vārdiem “vienīgā valsts, kas cietusi no atombumbām”, ir jābūt “tiesības uz kodolieročiem priekšroku jebkurai citai valstij, lai aizsargātu savus iedzīvotājus no barbarisma”.
Tomēr, tā kā tās patur savas tiesības saskaņā ar MacArthur konstitūciju, pat Ķīna un Ziemeļkoreja par to ir aizķērušās.
Visas valstis, tostarp Krievija, uzskata, ka karš nozīmē slaktiņu, izvarošanu un laupīšanu, bet, ja Japānai būs kodolieroči, tās visas klusēs.
2024/7/8 in Akashi