'make it stick' (三人の共著)を読んでいます。 'To Learn, Retrieve' の章から引用します。
The frustration many people feel toward standardized, "dipstick" tests given for the sole purpose of measuring learning is understandable, but it steers us away from appreciating one of the most potent learning tools available to us. Pitting the learning of basic knowledge against the development of creative thinking is a false choice. Both need to be cultivated.
"pit" には穴(オーケストラのピットボックスなどを含んだ)の他に桃などの果物の種など色々な意味があり、上の文に出て来た "pit against" は過去に3度も取り上げましたが、8/8/2017に取り上げた時は語源にも触れているので、これを思い出せば直ぐに意味が分かるのですが。
The frustration many people feel toward standardized, "dipstick" tests given for the sole purpose of measuring learning is understandable, but it steers us away from appreciating one of the most potent learning tools available to us. Pitting the learning of basic knowledge against the development of creative thinking is a false choice. Both need to be cultivated.
"pit" には穴(オーケストラのピットボックスなどを含んだ)の他に桃などの果物の種など色々な意味があり、上の文に出て来た "pit against" は過去に3度も取り上げましたが、8/8/2017に取り上げた時は語源にも触れているので、これを思い出せば直ぐに意味が分かるのですが。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます