火星への道

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Crew149_Report_2/8

2015-02-10 22:24:01 | MARS on EARTH

MDRS Crew 149
Paul Bakken
Commander Report
02/08/15

----簡略です----

1.2月7日13:00にMDRSへ到着
2.Crew148に温かく迎えられた。Crew148が使うのでMAVを速やかに明け渡しました。
早く着いたので、私たちはthe trapeziumの予備的建設を開始しました。
我々はできるだけ早くプロジェクト材料のための補助的なストレージ容量を必要とされるので、SIMの外にいる間も、この建設プロジェクトを実施することを選択しました。
16時頃には、我々は、EVAスーツ、個々の探査車、およびHAB安全システムに関する研修を受けるためにクルー148とHABに集まりました。
次に、私たちの乗組員の役割のカウンターパートとの個々の1対1の訓練に続いて、引継ぎを受けました。
トレーニングと説明会は18:00までに完了。
私たちは、Crew148の調製してくれた火星での私たちの最初の家庭料理を楽しんで、その後、寝ました。
3.全員が2月8日05:00に目を覚ましました。
Crew148は、MAVに荷積みを終了し、約1時間後出発しました。
私たちCrew149は、正式に6:15にMDRSのコマンドを引き継ぎました。
4.Crew149は、簡潔な朝食を済ませ、その後、一日の仕事を設定。
私たちは、the trapeziumトラペジウムの建設を完了することができました。
ローバーガレージとしてそれをテストし、良い結果を得ました。しかし、ローバーは、元のHABの側に置くことにします。
私たちは、インターネット接続の問題が解決されれば、私たちの建設努力と最終結果の画像を送信します。
5.私たちは、その他のプロジェクトの準備もししたた。
例えば、私たちの食品関連の研究、オゾン·ロンダリング実験、3Dプリントプロジェクト、および無作為化緊急時のシミュレーション。また、プロジェクトの149-5で使用するためのトロンメルを組み立て。
6.私たちは、昼食を食べるのを忘れて他のプロジェクトのための建設や準備にとても忙しかったので、私は、13:30に全員を集めて、FDの鶏肉と各種のFD野菜と麺で彼らのために急いでランチを用意しました。
みんなおいしいと行ってくれました。空腹は確かに最高のスパイスです!
7.私たちは、一日を通して多くの偶発事象に見舞われました。
私たちは、主プロパンタンク内の起り得る漏れに気付き、すぐにミッションコントロールにそれを報告した。
火星のコロニーからの技術者は、2時間以内に到着し、約80%がいっぱいの200ガロン仮のタンクと漏れタンクを取り替えてくれました。
これが私たちのローテーションの残りの期間を通して、恒久的な解決策のため時間の節約をします。
私たちはまた、私たちのすべてのデバイスがMDRS無線LANから切断されたことを確認しました。
調査の結果、問題点を発見して、これらのChromebookが自動的にMDRS無線LANにアクセスできるように設定しましたので、接続性が著しく改善された。
私たちはまだ、任意の時間に信頼性のある複数のデバイスを持つことができませんが、少なくとも私たちは、通信を回復しました!
別件では、私たちは、ハンター博士のリスト上のHAB項目のすべてを獲得しストックすることができました。
そして、私たちは、FD肉、チーズ、貯蔵安定なクリームをBull Mountain marketからピックアップした。
私たちは、これらの項目の小包方法に関する具体的な指示を受けた後、私たちは後続の各Crewのためのアイテムのボックスを作ることができます。
GreenHabでCrew149のレゴリス模擬の一部を回復する間、私はいくつかの場所からぶら下がっている、裸線と切断したいくつかの電気配線に気づきました。
私は、潜在的な危険性を軽減するために、これらのワイヤ上で適切な電気ターミネータキャップを設置。
なお、GreenHabにおける電気配線のすべてが除去され、GreenHabが修復される場合は、新しい配線に置き換える必要があります。(私の意見です。)
現在の配線は、火災で損傷し、将来の使用のために安全ではありません。
8.私がこの報告書を作成しているとき、夕食がハンバーガー、野菜バーガー、そして特別な冷菓になると私は、聞いています。
私は、PamelaとKenがここにある材料から、これらの料理をどうやって作るのかが分からない・・・ 火星のマジック、多分?
9.私たちは一日中外で働いて疲れているので、おそらく、早く寝るでしょう。
明日は、我々が最初に私たちの通信の問題を解決でき、Hanksvilleの郵便局からテストするために求められている宇宙服の膝パッドをピックアップすることができれば、SIMに入ることになります。
HABで、ここでのインターネットの状況を改善するための任意の追加のアドバイスをいただきました。
ご支援と、このユニークな体験に参加する機会をいただきありがとうございました!

----原文です----

1. Crew 149 executed a successful Martian orbital capture (arrival at Hanksville) at approximately 12:00 hours on 2/7/2015. We completed our EDL at 13:00 hours and disembarked our vehicle to the Hab.

2. Upon arrival at the Hab, we were warmly greeted by Cdr. Lucie Poulet and the rest of Crew 148. We moved all of our personal luggage and crew materials into the Crew Rover temporarily to make the MAV immediately available for use by Crew 148.

Because we arrived ahead of schedule, we began preliminary construction of the trapezium. Our crew elected to conduct this construction project while still out of Sim because we needed supplementary storage space for project materials ASAP. We will still have two sub-projects to perform as a part of Project 149-1 once we enter Sim.

At approximately 16:00 hours, we gathered in the Hab with Crew 148 to receive training on the EVA suits, individual rovers, and Hab safety systems. We then received training on the use of HALpr, followed by individual one-on-one training with our crew role counterparts.

Training and briefings were completed by 18:00 hours. We enjoyed our first home-cooked meal on Mars, graciously prepared by Crew 148, and then settled in to sleep.

3. Most personnel from both crews were awake by 05:00 hours on 2/8/2015. Crew 148 finished packing the MAV, and departed about an hour later. We enjoyed meeting these colleagues and fellow travellers, and appreciated their hospitality and good advice. Crew 149 officially assumed command of the MDRS at 06:15 hours.

4. Crew 149 finished a hasty breakfast/daily in-brief, and then set to work for the day. Although the moderate wind made it challenging, we were able to complete construction of the Trapezium. I suspect that Crew 149 will go down in MDRS history as either the first crew to construct a large, field-expedient supplementary structure... or the first crew to create a "wrong side of the tracks" section on Mars. I honestly don't know which. I may be being overly critical of the result, since the reality doesn't quite match the design I had in my mind, but the rest of the crew is favorably impressed with the result. We tested it as a notional rover garage and it worked great. We will continue to store the rovers in their traditional place at the side of the Hab, however. Once we get our Internet connectivity issues resolved, we will send pictures of the construction effort and final result.

5. We also prepped for other projects, such as our Food related studies, ozone laundering experiment, 3D printing project, and randomized emergencies simulation. We also assembled the trommel for use with Project 149-5.

6. Our crew was so busy with construction and preparation for other projects that we nearly forgot to eat lunch. At 13:30, I collected to full crew in the Hab and prepared a hasty lunch for them of noodles with FD chicken and assorted FD vegetables. The crew pronounced the meal to be delicious. Hunger certainly is the best spice!

7. Our crew dealt with a number of contingencies throughout the day.

We noted a possible leak in the main propane tank and immediately reported it to Mission Control. Technicians from an allied Martian colony arrived within two hours and replaced the leaking tank with a temporary 200 gallon tank, which is about 80% full. This will see us through the rest of our rotation, and will buy time for a permanent solution.

We also struggled with sluggish comms. After verifying that ALL of our devices were disconnected from the MDRS WiFi, and connecting only one device, we still experienced a slow connection and time-outs. We scoured the Hab and MDRS site for other potential suspects. We discovered that the some of the ChromeBooks were in a slumber state from which they could occasionally somehow be "woken up," either by vibration or something else. These ChromeBooks were set to automatically access MDRS WiFi and had an open browser that kept loading a very graphically intense website. After manually disconnecting these devices from the WiFi and powering them down, the connectivity improved noticeably. We are still unable to have more than one device on a time with any reliability, but at least we can now do that!

On a different note, we were able to acquire and stock all of the Hab items on Dr. Hunter's list, and we picked up the FD meats, cheeses and shelf stable cream from Bull Mountain market. Once we receive specific directions on how to parcel these items out, we can make up boxes of items for each subsequent crew.

While in the GreenHab recovering some of Crew 149's regolith simulant, I noticed some electrical wiring that was bare and cut, dangling from a few places. I installed proper electrical terminator caps on these wire to mitigate the potential hazard. Incidentally, it is my opinion that all of the electrical wiring in the GreenHab should be removed, and replaced with new wiring if the GreenHab is going to be repaired. The current wiring has been fire damaged and is not safe for future use.

8. As I prepare this report, I am told that we will be having hamburgers, veggie burgers, and a special frozen dessert for supper. I have no idea how Pamela and Ken managed to make these dishes from the items available here -- Martian Magic, perhaps?

9. We will likely go to bed early, as we are tired from working outside all day. Tomorrow, we may enter Sim, if we can first resolve our comms issues, and are able to pick up the space suit knee pads that we have been asked to test from the Hanksville postal office. Any additional advice on improving the internet situation here at the Hab would be well received.

Thank you all for your support and for the opportunity to take part in this unique experience!

長沼さんの応援をよろしくお願いいたします。
応援サイトは、以下の通りです。
日本火星協会 MDRSページ
Crew149(facebook)
MDRS天気予報(facebook)

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Crew149のメンバーです。ミッションが始まっています!

2015-02-10 16:20:04 | MARS on EARTH

長沼先生が参加しているCrew149のメンバーが発表されています。詳しくは、こちら
既に、Crew148との引継ぎが終わって、Crew149の活動が始まっていますよ。
Crew149のFacebookでフォローと「いいね!」をお願いします。
楽しみです~長沼先生!頑張って下さい!応援よろしくお願いいたします。
 

 

Paul Bakken - Commander

Ken Sullivan - XO & Crew Engineer

Pamela Nicoletatos - Crew Geologist & GreenHab Officer

Kellie Gerardi - Public Affairs Officer

Elena Miscodan - Health & Safety Officer

Takeshi Naganuma - Crew Biologist

Ann-Sofie Schreurs - Crew Biologist & GreenHab Officer

Mission Statementは、こちら

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