The Japan Times, June 16の記事から引用します。
Japan’s gamified environment apps target a greener mindset
Gamification, which sees game-like elements and principles applied to other contexts with the aim of boosting user engagement, has manifested itself in productivity apps, exercise trackers and language-learning tools. When you earn a digital badge, “streak” or other little emblems of progress, that is gamification in action — a proven motivator for shifting behavior.
記事タイトルにある "gamified" を最初に見た時は何だろうと思いましたが、記事を読み続けると直ぐにゲーム化されたの意味であることが分かりました。 スマホ、パソコンの無い時代に育ったのでゲームやスマホのアプリにはいまだになじめません。但し、パソコンやWeb、HTMLなどには直ぐに馴染みましたが。記事(いつまで存在するか分かりませんが、記事へのリンクを付けました)を読むと、昔から馬鹿とハサミは使いようと言いますが、確かに使い方によっては大いに役に立つことは認めざるを得ません。特に学校教育で使えば勉強嫌いが減るのではと思います。 いずれにせよ、ゲームはともかく、スマホのアプリは嫌いだからと言って今や避けられません。
Japan’s gamified environment apps target a greener mindset
Gamification, which sees game-like elements and principles applied to other contexts with the aim of boosting user engagement, has manifested itself in productivity apps, exercise trackers and language-learning tools. When you earn a digital badge, “streak” or other little emblems of progress, that is gamification in action — a proven motivator for shifting behavior.
記事タイトルにある "gamified" を最初に見た時は何だろうと思いましたが、記事を読み続けると直ぐにゲーム化されたの意味であることが分かりました。 スマホ、パソコンの無い時代に育ったのでゲームやスマホのアプリにはいまだになじめません。但し、パソコンやWeb、HTMLなどには直ぐに馴染みましたが。記事(いつまで存在するか分かりませんが、記事へのリンクを付けました)を読むと、昔から馬鹿とハサミは使いようと言いますが、確かに使い方によっては大いに役に立つことは認めざるを得ません。特に学校教育で使えば勉強嫌いが減るのではと思います。 いずれにせよ、ゲームはともかく、スマホのアプリは嫌いだからと言って今や避けられません。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます